![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid zich moeien ivm de pedagogische tik? | |||
Ja, ze moet zich moeien en het verbieden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Neen, ze moet zich niet moeien, zelfs al tik ik niet |
![]() ![]() ![]() |
13 | 35,14% |
Neen, ze moet zich niet moeien en ik tik enkel als het echt nodig is |
![]() ![]() ![]() |
18 | 48,65% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Houd daarbij rekening met het nuanceverschil tussen een pedagogische tik en pure kindermishandeling. U lijkt mij intelligent genoeg om zelf in te vullen wat het verschil is tussen beiden, niet?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Wat een pedagogische tik is is natuurlijk zo subjectief als maar kan. 3: Ik kan heel arrogant gaan doen, en zeggen van wel. Alleen ik denk dat er misschien best een verschil bestaat tussen wat jij een pedagogische tik vind en ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moet ik toegeven dat bij sociale wetenschap fraude veel makkelijker is te omzeilen dan bij exacte wetenschap. Maar als je met die houding er tegen aankijkt, dan kun je bij elk sociaal-wetenschappelijke onderzoek wel vraagtekens zetten. Echt discussiëren is dan niet meer mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nogal een evidentie. Daarom krijgt sociaal-wetenschappelijk onderzoek ook zoveel kritiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En het heeft met andere woorden dan ook totaal geen meerwaarde om binnen discussies met inhoud als deze (is het al dan niet verantwoord om een pedagogische tik uit te delen) met resultaten van een dergelijk onderzoek te komen schermen.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet dik lachen met die "wetenschappelijke" onderzoeken.
Vaak wordt niet eens gedefinieerd wat dat is, een milieu waarin pedagogische tikken tot de orde van de dag behoren. Voor sommige gemeenschappen is een pedagogische tik immers niet meer of niet minder dan bij een slecht rapport tien striemen van een regel op je blote hand. Voor anderen is een klopje met de wijsvinger op de pamper, begeleid met het woord "tik", al hemeltergend agressief. Tot slot: meest van al prangend is de vraag of de enen hun wil moeten opdringen aan de anderen. Wil jij, en lukt het je, om je kinderen zo op te voeden: leuk. Maar wie zegt dat het met andere kinderen, met een ander karakter, ook zo gemakkelijk is ? En nog een extra slotje: ik kreeg af en toe een tik van mijn ouders. Altijd dik verdiend. En vaak verdiende ik een tik, maar kwam ik er toch zo mee weg. En zie ne keer hoe een brave grootvader ik geworden ben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kreeg jij de tikken rechts en ik links of omgekeerd? Is toch een studie waard, vind je niet? Zouden we geen subsidies aanvragen om die studie met volle ernst uit te voeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van onze kennissen gaf z'n 3 zoons een Spartaanse opvoeding (relatief natuurlijk in vgl. met de buren, familie, enz...). Ze zijn nu tussen 35 & 46 jaar oud. Ze hebben het alle 3 vér gebracht in onze maatschappij. 2 van hen geven nu ook hun kinderen een "strenge" opvoeding. De 3de is weduwnaar zonder kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Ik ken ook volwassenen , vrienden van mijn kinderen, die thuis een vrije opvoeding gekregen hebben. Ze geven allemaal hun kinderen een strengere opvoeding!!!
Aan den lijve ondervonden dat vrij opvoeden niet zo'n goed idee is , waarschijnlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje aan het loon zitten Enkele dagen schorsing Ontslag .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je deelt die uit aan kinderen die niets anders verstaan dan die tik. Vroeger kregen we op school een pedagogische tik. Eens we iets ouder waren kregen we straf Nog iets ouder kregen we strafstudie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is ergens logisch dat pedagogische tikken kinderen omvormen tot aanhangers van een ideologie die op haat gebaseerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : te weinig concrete wetenschap, teveel ruimte voor veronderstellingen. Hetgeen ik schreef is daarom wetenschappelijk correcter : mijn ervaring met mijn kinderen sluit totaal uit dat kinderen onmogelijk kunnen goed komen zonder 'pedagogische tik'. En dat boeit weer veel meer dan uw studie vol gaten. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 december 2013 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 27 december 2013 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar, kan je ook motiveren, waarom volgens jou, het een logisch gevolg is dat (en ik citeer u) ... 'pedagogische tikken, kinderen omvormen tot aanhangers van een ideologie die op haat gebasseerd is' ? Dat is een bijzonder gevaarlijke uitspraak; en u zal met zeer goede argumenten moeten komen, om uw uitspraak te rechtvaardigen.
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Verzet : 27 december 2013 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |