Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2013, 16:33   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Belgisch gezin betaalt gemiddeld 6.200 euro meer belastingen dan in buurlanden

Dit is de titel van een artikel van vandaag in het Nieuwsblad.

Citaat:
Belgisch gezin betaalt gemiddeld 6.200 euro meer belastingen dan in buurlanden
Dat is zo eens meer concreet dan het wetstratees "hoge belastingsdruk, hoge lasten op arbeid ..."

En meer wou ik daarover niet kwijt. Nu toch niet. Straks misschien wel weer.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

Citaat:
Een Belgisch gezin heeft in 2012 gemiddeld 6.200 euro meer belastingen betaald dan een gezin in de buurlanden. Daarmee staat België op de tweede plek in de Europese rangschikking van de fiscale druk. Dat heeft denktank Itinera berekend op basis van cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat. Itinera oordeelt dat het Belgisch belastinggeld bovendien minder efficiënt wordt aangewend dan in de omliggende landen.

Een gezin bestaat in deze studie uit 2,4 mensen. Een Deens gezin gaat ons voor in de rangschikking, maar Nederlandse, Franse en vooral Duitse gezinnen betalen veel minder belastingen, zo stelt Itinera in een persbericht.

‘Btw-verlaging volstaat niet’

Dat de Belgische regering een btw-verlaging op elektriciteit doorvoert om een lagere koopkracht te compenseren, volstaat volgens Itinera niet. Wat de regering wel moet doen, is ‘de fiscale kost van het Belgisch systeem reduceren tot het niveau van de systeemkost in de buurlanden’, luidt het persbericht.

Een andere vaststelling van Itinera is dat de Belgische regering met 36,6 procent, een kleiner deel van de fiscale opbrengst besteedt aan sociale bescherming en gezondheidszorg dan het eurozonegemiddelde van 40,7 procent. Wel gaat er een groter deel naar overheidsdiensten en economische doeleinden. Maar volgens Itinera resulteert dat niet in betere economische resultaten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 17:07   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Een BELGISCH gezin betaalt 6.200€ teveel belastingen. De Vlaming draait dan nog eens op voor 16 Miljard € aan transfers, ofwel 3.800€ per gezin per jaar.
Samengevat: elk VLAAMS gezin betaalt elk jaar 10.000€ belastingen te veel.
En als ik daar dan de gezinnen aftrek die helemaal niets betalen dan durf ik er niet aan denken hoeveel ik zelf als hardwerkende mens dan wel niet te veel betaal aan belastingen!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 17:08   #3
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een BELGISCH gezin betaalt 6.200€ teveel belastingen. De Vlaming draait dan nog eens op voor 16 Miljard € aan transfers, ofwel 3.800€ per gezin per jaar.
En als ik daar dan de gezinnen aftrek die helemaal niets betalen dan durf ik er niet aan denken hoeveel ik zelf als hardwerkende mens dan wel niet te veel betaal aan belastingen!
Betaal jij als consultant veel belastingen, fonne?
Niet echt goede reclame zou ik denken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 17:15   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Betaal jij als consultant veel belastingen, fonne?
Niet echt goede reclame zou ik denken...
Ik neem aan dat gij per PA betaald wordt, jaakske? Ge doet wel opvallend uw best daarvoor. Moet ge daar ook belastingen op betalen of doet ge dat in het zwart?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 17:17   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat gij per PA betaald wordt, jaakske? Ge doet wel opvallend uw best daarvoor. Moet ge daar ook belastingen op betalen of doet ge dat in het zwart?
Ik ben ambtenaar, fonne, ik kan niet veel foefelen, dat weet ge...

Heb ik onbewust een gevoelige snaar geraakt?

Mijn exuses fonne, uiteraard betaal jij de volle pot zoals elke rechtgeaarde Vlaming.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 december 2013 om 17:17.
Oud 30 december 2013, 17:20   #6
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

En bovenop die rits belastingen krijgen we van de N-VA ook een hoop debiele GAS-boetes.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 17:23   #7
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik ben ambtenaar, fonne, ik kan niet veel foefelen, dat weet ge...

Heb ik onbewust een gevoelige snaar geraakt?

Mijn exuses fonne, uiteraard betaal jij de volle pot zoals elke rechtgeaarde Vlaming.
Een ambtenaar met een master ...
Oud 30 december 2013, 17:26   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Een ambtenaar met een master ...
Die kom jij precies niet veel tegen he?
Oud 30 december 2013, 17:29   #9
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Daarvan heb ik zoveel renovatiesubsidie getrokken dus. Dank beste medeburgers
Oud 30 december 2013, 18:07   #10
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Troost je, ik zit in uw straatje. Ben aan het uitkijken waarheen want het wordt alsmaar erger met wat men denkt te mogen stelen van de bevolking.
Zeker van iemand die zijn leven lang gewerkt heeft en wat spaargeld heeft om de te lage pensioenen op te vangen.
Mijn broer en zijn ca 40 man zitten al in Luxemburg en daar schijnt nu een patrimoniale holding in wording te zijn die Belgen zou kunnen lokken ......
Bulgarije is ook genoemd, 10% belasting maar dat is al wat verder van mijn bed als gepensioneerde ex zelfstandige.
Oud 30 december 2013, 18:28   #11
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
En bovenop die rits belastingen krijgen we van de N-VA ook een hoop debiele GAS-boetes.
De wetgeving op de GAS-boetes werd gestemd door de traditionele partijen wijsneus.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 18:51   #12
Pjotr 2691
Banneling

Standaard Itinera: Belgisch gezin betaalt 6200 euro per jaar MEER...

...belastingen dan de gezinnen uit de buurlanden, maar krijgt daarvoor niet meer sociale en geneeskundige voorzieningen, integendeel. Bedankt Di Rupo I.

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...urlanden.dhtml

Citaat:
Belgisch gezin betaalt 6.200 euro meer belastingen dan in buurlanden

Een Belgisch gezin heeft in 2012 gemiddeld 6.200 euro meer belastingen betaald dan een gezin in de buurlanden. Hiermee staat België op de tweede plek in de Europese rangschikking van de fiscale druk. Dat heeft denktank Itinera berekend op basis van cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat. Itinera oordeelt dat het Belgisch belastinggeld bovendien minder efficiënt wordt aangewend dan in de omliggende landen.Een gezin bestaat in deze studie uit 2,4 mensen. Een Deens gezin gaat ons voor in de rangschikking, maar Nederlandse, Franse en vooral Duitse gezinnen betalen veel minder belastingen, zo stelt Itinera in een persbericht.Dat de Belgische regering een btw-verlaging op elektriciteit doorvoert om een lagere koopkracht te compenseren, volstaat volgens Itinera niet. Wat de regering wel moet doen, is "de fiscale kost van het Belgisch systeem reduceren tot het niveau van de systeemkost in de buurlanden", luidt het persbericht.*Een andere vaststelling van Itinera is dat de Belgische regering met 36,6 procent, een kleiner deel van de fiscale opbrengst besteedt aan sociale bescherming en gezondheidszorg dan het eurozonegemiddelde van 40,7 procent. Wel gaat er een groter deel naar overheidsdiensten en economische doeleinden. Maar volgens Itinera resulteert dat niet in betere economische resultaten.*
Pjotr 2691 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 18:55   #13
hikikomori85
Schepen

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=196418
Oud 30 december 2013, 18:59   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
- lol -
Oud 30 december 2013, 19:03   #15
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Was nochtans 4 minuten sneller dan de Schoof.
Oud 30 december 2013, 19:10   #16
hikikomori85
Schepen

Standaard

Ik zou misschien toch eens een oogarts consulteren.
Oud 30 december 2013, 19:15   #17
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Oeps, mijn fout. Slot op mijn draad graag.
Oud 30 december 2013, 19:20   #18
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is de titel van een artikel van vandaag in het Nieuwsblad.

Dat is zo eens meer concreet dan het wetstratees "hoge belastingsdruk, hoge lasten op arbeid ..."

En meer wou ik daarover niet kwijt. Nu toch niet. Straks misschien wel weer.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm
Proficiat aan onze "losers"in brussel......We zijn zo goed als kampioen......Nu nog kampioen voetbal !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 19:27   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

En de traditionelen maar beweren dat ze goed besturen... Dit land is zo ziek en zo rot als het maar kan. Zoals we allemaal al weten slokt de overheid enorm veel geld op maar via subsidies aan de vriendjes van het regime verdwijnt ook enorm veel geld in bepaalde zakken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2013, 19:34   #20
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse gezinnen die jaar na jaar gepluimd worden door de bandieten in Brussel zouden razend moeten zijn. Velen zullen echter gewoon hun schouders ophalen en volgende week zijn ze het vergeten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be