![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het is juist dat men in de wetenschap voor bepaalde fenomenen een verklaring poneert. Deze verklaring wordt geverifieerd op experimentele basis. Dit kan soms lang op zich laten wachten kijk maar naar het Higgs deeltje. Men kan inderdaad zaken voor waar aannemen die men nadien moet herroepen. Dit is echter zeldzaam. Meestal gaat het over een verfijning van de aanname. Bvb, de klassieke mechanica was niet echt fout, ze was gewoon niet precies genoeg uitgewerkt voor de nieuwe waarnemingen. Als men de relativiteitstheorie toepast op lage snelheden bvb, dan heeft men een onmeetbaar verschil tss de klassieke mechanica en de relativiteitstheorie. Maar in dit geval is de intentie niet van de wetenschapper om de boel te bedriegen. Experimenten kunnen zijn ongelijk bewijzen en hij moet zich daarbij neerleggen, iets wat hij zal doen indien hij bonafide is. Anders gaat het wanneer de wetenschapper de resultaten van zijn experimenten vervalst. Er zijn vrij veel voorbeelden hiervan. Vroeg of laat echter valt de bewuste wetenschapper door de mand en is het end of story voor zijn/haar carrièrre. Dus m.i. is de wetenschap niet falsifieerbaar, echter ook niet onfeilbaar. |
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wetenschap die niet falsifieerbaar is, is GEEN wetenschap.
|
|
|
|
#403 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit is een duidelijk voorbeeld van de verwarring die je geest teistert en de onkunde die je hier ten toon spreidt. Een innerlijke god.....door de leer van Christus te volgen. Maar Christus is geen innerlijke god, hij is volgens de christelijke leer god die mens geworden is en die buiten je staat. maar eerder volgens de agnostische Christenen Er bestaan geen agnostische christenen. Agnosten - je gebruikt dat woord 2 keer -hebben geen geloof en kunnen dus geen christen zijn. Ik meen dat je het woord gnostisch dient te gebruiken, een mystieke richting uit de eerste eeuwen van het christendom. met alle pro's en contra's van de agnosten want veel meer dan dat ik nu over hen zeg weet ik ook niet over hen, maar ik denk dat ik dezelfde innerlijke weg volg. Je weet er niets over en toch 'denk' je dat je hun weg volgt. Merkwaardig Om nog eens wat woorden van de grote Lao-tzu te citeren: Hij die spreekt, weet niet. Hij die weet, spreekt niet. Jij spreekt waar luisteren meer aangewezen zou zijn.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 4 januari 2014 om 22:48. |
|
|
|
|
|
|
#404 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Uiteraard ben ik het ermee eens al stel ik me de vraag indien het de theoriën zijn die ontsproten zijn uit de wetenschap die falsifieerbaar zijn of de wetenschap zelf. |
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#406 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Inderdaad, het is niet wel gesteld de dag van vandaag. Vandaag de dag blijkt het volgens sommigen voldoende te blijken om enkel you're mind straight te hebben. Om het juiste te doen, omdat men wel weet wat juist is. De mens heeft immers een brein, verstand, hersenen of juiste gedachtewijze dat voldoende blijkt te zijn om juiste keuze's te maken. We zijn zelfstandig en capabel en geenszins beinvloedbaar. 8.48 And [remember] when Satan made their deeds pleasing to them and said, "No one can overcome you today from among the people, and indeed, I am your protector." But when the two armies sighted each other, he turned on his heels and said, "Indeed, I am disassociated from you. Indeed, I see what you do not see; indeed I fear Allah . And Allah is severe in penalty." |
|
|
|
|
|
|
#407 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Immers, waarvan anders, dan van een pad kan iemand afdwalen? En aangezien u maar één pad heeft ...
|
|
|
|
#409 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik ben ook afgedwaald, maar niet zoveel. Er zijn regels en sommige kan men nu eenmaal gewoon niet aan de laars lappen. |
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Parlementslid
|
Het enige wat u niet aan uw laars kan lappen, is de wetgeving. En voor de duidelijkheid, de wetgeving, staat niet in de koran ...
|
|
|
#411 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#412 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#413 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en gerechtvaardigd mijn beste, Citaat:
Zijn het echter andere wetten waarop u alludeert,met name wetten die in onze westelijke samenleving niet van toepassing zijn ,doch u zich op deze wetten wil beroepen om u gelijk te krijgen... vertel het eens.... |
||
|
|
|
|
|
#414 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Over jouw persoonlijke invulling van een christelijke god? Hoe jij die aanvoelt? Je hebt de christelijke god als uitgangspunt gekozen, deze ontdaan van alle mogelijke franjes (de minder leuke eigenschappen als het ware) en er een flinke scheut Ietsisme en New Age sausje overgegoten. Dit alleen is voor die-hards christenen al voldoende om jou als een ketter te beschouwen. Nou, voor mij geen probleem, maar als zelfs "mede-gelovigen" jou niet volgen in jouw persoonlijke visie/keuze/geloof, hoe verwacht je dan dat atheïsten jou zouden volgen? Hoe kom je tot een intelligente en diepgaande discussie over iets wat jij persoonlijk aanvoelt en anderen niet? Mijn inziens is dit gewoonweg onmogelijk. Het is en blijft een welles-nietes spelletje. Komt daar nog bij dat je jezelf (helaas) tegenspreekt. Een kleine verduidelijking : Je legt er gedurig de nadruk op dat je niks (jouw 10 regels) aan anderen wilt opleggen. Oké, goed. Voor mij is dit voldoende om jou met rust te laten. Geloof wat je maar wilt, mij interesseert het bitter weinig. Ik zal hoogstens eens mijn hoofd schudden, maar daar blijft het dan ook bij. Alleen jammer dat je ook hebt geschreven dat jij de strijd aanbindt met de atheïsten die niet willen erkennen dat er méér is tussen hemel en aarde, alhoewel ze die "meer" niet kunnen waarnemen én terzelfdertijd dit catalogiseert als zijnde bekrompenheid. Iets waar jou al eerder is op gewezen maar wat jij besloten hebt te negeren. Blijkbaar zie jij deze enorme tegenstrijdigheid niet. Atheïsten wel. Ondanks jouw schijnbare tolerantie handel je net zo als de doorsnee monotheïst die zijn/haar visie als De Waarheid naar voor schuift. En laat het nou net die "strijd van jou" zijn waar a(nti)-theïsten op reageren zoals een stier op een rode lap.
|
|
|
|
#415 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus heb je gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Marie's god-�*-la-carte tot tartaar gehakt. De tegenstrijdigheden van godsgeloof nuchter op een rijtje. En als klap op de vuurpijl: geen verwijt mogelijk van venijnige spotternij, slogantaal, of mantrisch gedram.... Proficiat met deze parel, je weet jammer genoeg voor wie....
|
|
|
|
|
#417 |
|
Banneling
|
U leeft duidelijk niet in België want als er een ding is die men in dit land aan zijn laars mag lappen is het de wetgeving; dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, dat geldt maar afhankelijk van welke taal men spreekt,welk geloof men aanhangt en afhankelijk van de portefeuille die men heeft. Kom, kom, man en dat verwijt anderen in sprookjes te geloven.
|
|
|
|
|
|
#418 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 januari 2014 om 09:28. |
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dus. De wetgeving doet weinig voor mij, misschien dat de wetgeving voor U belangrijk en van toepassing is. Democatie is een fatamorgana gebasseerd op een facade. Ik heb er in ieder geval weinig belang bij, maar er zullen inderdaad wetten zijn. De wetten die voorts ingevoerd worden, tja, ik kan me er weinig bij voorstellen. Zoals belasting bijvoorbeeld en zo nog vele andere voorbeelden. De armen geraken armer en de rijken worden rijker. Rente bijvoorbeeld ..indien men arm is behoort men rente te betalen als men rijk is profiteert men hier rijkelijk van, de koran zegt het tegenovergestelde hieromtrent. |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gewoon zweefkeesreligie, meer niet. Gelovigen die de stap naar atheïsme nog niet durven zetten. De eerste stap is ietsisme en de volgende stap is nietsisme. |
|
|
|
|