![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is wat u ervan maakt. En als ambtenaar is uw verdediging geen stuiver waard. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De waarheid moet toh gezegd worden? Of gaan we enkel als keyboardheld door het leven? |
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Minister-President
|
Ik stel dus vast dat u er geen antwoord op heeft! u wil een goeddraaiende overheid die niks kost en waar de mensen voor niks werken omdat u en uw medestaanders het zo willen,dream on maat!
|
|
|
#385 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#386 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik betaal te veel belastingen en het is de schuld van: 1. De walen 2. De werklozen 3. De ambtenaren 4. Mijn schoonmoeder 5. Mijn school (ik heb mijn talent niet kunnen ontwikkelen, maar ik ben ervan overtuigd dat het er wel is) enz. Kom eens terug met concrete cijfers en dan zal ik mij misschien verdedigen, maar als jullie een rondje ambtenaren willen pesten, doe dat dan maar, maar verwacht nu niet dat op halve waarheden, ik denk, ik heb horen zeggen dat, dat je daarmee een debat hebt |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nergens heb ik bovenstaande zaken aangehaald. En ik spreek niet van horen zeggen, als je de draad een beetje gevolgd had dan zou je dat weten. Er is een te groot overheidsbeslag. Dat is een gegeven. Ik spreek me niet uit over u. Er is dan ook geen enkele reden dat u zich persoonlijk aangevallen moet voelen. In de privé deed ik en mijn vorige collega's gelijksoortig IT werk met de helft van het personeel. Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 januari 2014 om 22:50. |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
|
Citaat:
Het is volledig verkeerd om de mensen die op pensioen gaan niet te vervangen. Verstand en ervaring verdwijnt en bij wie komt al dat extra werk terecht? Het gaat gewoon van kwaad naar erger. De vraag is nu, is het federaal systeem nog te redden? |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alsof het meeste hiervan niet goedkoper kan, voor dezelfde kwaliteit, of misschien nog betere. Het lijkt wel dat hoe duurder al deze diensten worden, hoeveel te minder de kwaliteit ervan wordt. Dat is helaas de waarheid.
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
|
Citaat:
Mijn tekst - uw tekst en herlees dan nog eens uw reactie - welwel... Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 januari 2014 om 22:53. |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar tegelijk vrijwaart die complexe staatsstructuur ons voor een maatschappelijke crisis wanneer er zich een politieke crisis voordoet. Minder ambtenaren betekent ook meer investeren in informatica, maar dat kost ook veel geld enz. Maar 1 ding is zeker het gros van de ambtenaren die tussen nu en 10 jaar op pensioen gaan hebben GEEN dubbel pensioen zoals in de privé en als je daar aan gaat morrelen dan stort je heb gewoon in armoede en richting OCMW's. Ik betwijfel zelf of dit goedkoper zal zijn op lange termijn. |
|
|
|
|
|
|
#393 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
en als dusdanig niet in aanmerking komen op de privémarkt,aan een job gaat helpen,of van de werkeloosheid gaat houden. En geef me dan het exponent van de handelsbalans en de economische groei die dat teweeg brengt,en zorg dat je rekening houd met het tekort aan belastinginkomsten die dat zal teweegbrengen,en een enorme vermeerdering van de uitkeringen!
|
|
|
|
#395 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toen ik 20 jaar geleden begon te werken heb ik nog mensen weten in slaap vallen op hun stoel. Dat waren uitzonderingen, maar het gebeurde. De firma leefde van subsidies en was een veredelde staatsonderneming. De orders van de staat waren zo goed als zeker. Met de privatiseringen is dat allemaal zeer snel veranderd. Tal van herstructureringen, en die kerel die in slaap viel heeft geluk gehad want die werd op brugpensioen gestuurd. Die regelingen werden en worden steeds slechter. En op het einde zag ik zelfs bekwame 50 plussers die moesten vertrekken, en lang niet altijd op brugpensioen, soms slechts enkele maanden tekort. |
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ook 'gehoord' deze week in het rusthuis gaan ze een nachtverpleger schrappen, na diepgaande analyse blijkt dat 1 nachtverpleger de zorg van 63 bejaarden perfect aankan, waarvan 20 buiten het gebouw in kleine huisjes logeren. Bij een nachtelijk overlijden moet er gewacht worden tot de ochtendploeg aanwezig is. Allemaal symptomen van een maatschappij die weigert zijn kosten onder ogen te zien, maar die problemen afschuiven naar een categorie, daar speel ik niet mee mee |
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De statutaire ambtenaren zouden beter hun perekwatie, wat uiteindelijk toch maar een toegift is bovenop de index, laten vallen, om hiermede het pensioen van de contractuele ambtenaren wat op te krikken. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iedereen die werkloos is voor de overheid laten werken zal het probleem al zeker niet oplossen. Ik heb ook nergens beweerd dat IK de oplossingen allemaal weet. Ik stem op de partij waarvan ik hoop dat zij dat wel hebben. Jij stemt op de partij waarvan jij denkt dat ze dat hebben. Dat heet democratie. |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn oom is op 58 jaar op brugpensioen vertrokken bij een zeer groot industrieel bedrijf, nadat hij vanaf zijn 55ste licht werk heeft gedaan in de kantine. En dat was 6 maanden geleden. Maar dat er slechte tussen zitten, geloof ik gerust, dat er herstructureringen nodig zijn ook, maar de overheidsdiensten hebben vooral nood aan investeringen, meetbaar thuiswerk, regionale werkcenters, informatica, modern management. jammergenoeg zouden ze daar 10 jaar geleden aan moeten begonnen zijn en niet nu. Het is te gemakkelijk om nu te stellen X% ambtenaren gaan op pensioen en zij hebben 3x zoveel pensioen als een ander dus we trekken dat pensioen gelijk. Dat is een sociaal bloedbad. En dan wordt er nog graag en passant verwezen naar het lowieke van de gemeente die overall een klapke ging gaan doen en dan tussendoor het gemeentepleinschoonveegde. Wel, Lowieke zal een pensioen hebben van rond de 1400 euro, schandalig? Ik vind dit niet, want Lowieke kan met dat pensioentje, karig zijn oude dag doormaken, niet meer maar ook niet minder. |
|
|
|
|