Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 23:06   #401
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Sinds wanneer heeft het gros in de privé een dubbel pensioen. Trouwens wie wil er raken aan het, eerder lage pensioen, van een contractuele ambtenaar ?
De statutaire ambtenaren zouden beter hun perekwatie, wat uiteindelijk toch maar een toegift is bovenop de index, laten vallen, om hiermede het pensioen van de contractuele ambtenaren wat op te krikken.
Fout, de perekwatie moet toegepast worden op de privépensioenen, maar dat zou over een lange termijn wel eens een totaal ander beeld veroorzaken, in tegenstelling tot de privé is het eerder uitzondering dan regel dat de ambtenaren bovenop de index nog opslag krijgen.

Perekwatie corrigeert de index met de inflatie en stelt verarming van de gepensioenneerden uit.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:08   #402
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Kijk,

Mijn oom is op 58 jaar op brugpensioen vertrokken bij een zeer groot industrieel bedrijf, nadat hij vanaf zijn 55ste licht werk heeft gedaan in de kantine.
En dat was 6 maanden geleden.

Maar dat er slechte tussen zitten, geloof ik gerust, dat er herstructureringen nodig zijn ook, maar de overheidsdiensten hebben vooral nood aan investeringen, meetbaar thuiswerk, regionale werkcenters, informatica, modern management.

jammergenoeg zouden ze daar 10 jaar geleden aan moeten begonnen zijn en niet nu.

Het is te gemakkelijk om nu te stellen X% ambtenaren gaan op pensioen en zij hebben 3x zoveel pensioen als een ander dus we trekken dat pensioen gelijk. Dat is een sociaal bloedbad.
En dan wordt er nog graag en passant verwezen naar het lowieke van de gemeente die overall een klapke ging gaan doen en dan tussendoor het gemeentepleinschoonveegde. Wel, Lowieke zal een pensioen hebben van rond de 1400 euro, schandalig? Ik vind dit niet, want Lowieke kan met dat pensioentje, karig zijn oude dag doormaken, niet meer maar ook niet minder.
Als Lowieke een voltijdse loopbaan had, en als hij statutaire ambtenaar was, dan zal hij wel wat meer hebben dan 1400 euro geperikwateerd pensioen
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:09   #403
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Begin al met het statuut af te schaffen, en er zullen al een hoop mensen wakker schieten. En iemand die ontslagen wordt, nadat een aantal waarschuwingen niet geholpen hebben. Die kan zich nog steeds herpakken.
Iedereen die werkloos is voor de overheid laten werken zal het probleem al zeker niet oplossen.
Ik heb ook nergens beweerd dat IK de oplossingen allemaal weet.
Ik stem op de partij waarvan ik hoop dat zij dat wel hebben. Jij stemt op de partij waarvan jij denkt dat ze dat hebben. Dat heet democratie.
maar het statuut is grotendeels afgeschaft,de meesten zijn nieuwelingen contractuelen,en denkt ge nu dat bv.op de verschillende diensten,van de overheid die mensen hun job niet kennen?Ge laat u leiden door neo-liberalisme,waar alles beter is als het niet overheidsgebonden is,maar dat heeft net de crisis veroorzaakt!
Oud 5 januari 2014, 23:09   #404
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Lowieke een voltijdse loopbaan had, en als hij statutaire ambtenaar was, dan zal hij wel wat meer hebben dan 1400 euro geperikwateerd pensioen
Neenee, de ambtenaren moeten gerust gelaten worden, want arm Lowieke...

Oud 5 januari 2014, 23:10   #405
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn ma is Vlaams niveau D, volledige loopbaan, wel enkele examens gedaan en die kwam op 1500 euro pensioen 2 jaar geleden, dus nu? 1600, geen idee eigenlijk
Oud 5 januari 2014, 23:12   #406
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neenee, de ambtenaren moeten gerust gelaten worden, want arm Lowieke...

Inderdaad, want wie gaat arm Lowieke zijn rusthuis betalen?
Bij wie gaat Lowieke zijn boodschappen doen?
Waar gaat Lowieke wonen als hij zijn huur niet kan betalen?
Oud 5 januari 2014, 23:14   #407
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, de perekwatie moet toegepast worden op de privépensioenen, maar dat zou over een lange termijn wel eens een totaal ander beeld veroorzaken, in tegenstelling tot de privé is het eerder uitzondering dan regel dat de ambtenaren bovenop de index nog opslag krijgen.

Perekwatie corrigeert de index met de inflatie en stelt verarming van de gepensioenneerden uit.
De inflatie wordt corrigeert met de index. Perikwatie komt er bovenop, en is een maat voor de jaarlijkse cao opslag van de actieven in dienst. En denk trouwens dat de lonen van de ambtenaren de laatste jaren meer gestegen zijn, dan deze in de privé.
Trouwens perikwatie wordt nergens ter wereld toegepast. Enkel bij de statutaire ambtenaren in Belgie (ook nergens bij de privé in Belgie).
Oud 5 januari 2014, 23:16   #408
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Lees post 375 eens na.
Mijn tekst - uw tekst en herlees dan nog eens uw reactie - welwel...

zie daar niks mis mee beste!
Oud 5 januari 2014, 23:16   #409
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat uw moeder al een aantal honderd € meer trekt dan Lowieke, we zullen al beginnen met die af te pakken om voor lowieke te zorgen.
Oud 5 januari 2014, 23:19   #410
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik hoor dat uw moeder al een aantal honderd € meer trekt dan Lowieke, we zullen al beginnen met die af te pakken om voor lowieke te zorgen.
Ik ga haar nu bellen en het haar vragen!
Oud 5 januari 2014, 23:22   #411
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
straf he die politiek nu gaat rechts al het communisme steunen!
Oud 5 januari 2014, 23:23   #412
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ma is Vlaams niveau D, volledige loopbaan, wel enkele examens gedaan en die kwam op 1500 euro pensioen 2 jaar geleden, dus nu? 1600, geen idee eigenlijk
Bij pensioenen moet men wel telkens brutto pensioenen vergelijken. Voel mij nu niet zo direct geroepen om deze op te zoeken. Maar het zou mij verwonderen als het (brutto)pensioen van Lowieke niet het dubbel moest zijn, dan dat hij zou hebben, moest hij een gelijkwaardige taak in de privé hebben uitgeoefend.
Oud 5 januari 2014, 23:23   #413
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De inflatie wordt corrigeert met de index. Perikwatie komt er bovenop, en is een maat voor de jaarlijkse cao opslag van de actieven in dienst. En denk trouwens dat de lonen van de ambtenaren de laatste jaren meer gestegen zijn, dan deze in de privé.
Trouwens perikwatie wordt nergens ter wereld toegepast. Enkel bij de statutaire ambtenaren in Belgie (ook nergens bij de privé in Belgie).
Wordt corrigeert met de index ???
Heel onlangs werd de index alweer "aangepast". Lees: er werd gefoefeld met de index.
De levensduurte stijgt sneller dan de index.
Vraag het maar eens aan moeder de vrouw wanneer ze thuiskomt met haar boodschappen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:24   #414
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien het minimumpensioen van iedereen ineens optrekken naar het niveau van dit van Lowieke
Oud 5 januari 2014, 23:24   #415
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
straf he die politiek nu gaat rechts al het communisme steunen!
Zo gaat dat in dit land he vriend, kijk bijvoorbeeld naar de SPa, het zijn monarchistische anti-republikeinse internationalistische Belgische nationalisten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2014 om 23:25.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:25   #416
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij pensioenen moet men wel telkens brutto pensioenen vergelijken. Voel mij nu niet zo direct geroepen om deze op te zoeken. Maar het zou mij verwonderen als het (brutto)pensioen van Lowieke niet het dubbel moest zijn, dan dat hij zou hebben, moest hij een gelijkwaardige taak in de privé hebben uitgeoefend.
Op dit forum zitten nogal wat afgunstige mensen...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:26   #417
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien het minimumpensioen van iedereen ineens optrekken naar het niveau van dit van Lowieke
Inderdaad, en het geld daarvoor halen we bij de ambtenaren die meer trekken dan Lowieke.
Oud 5 januari 2014, 23:27   #418
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wordt corrigeert met de index ???
Heel onlangs werd de index alweer "aangepast". Lees: er werd gefoefeld met de index.
De levensduurte stijgt sneller dan de index.
Vraag het maar eens aan moeder de vrouw wanneer ze thuiskomt met haar boodschappen.
ja,men haalt er dan ook zaken uit die noodzakelijk zijn,een tv of een auto koopt ge niet al jaren he,maar boodschappen daar is wel wat over te zeggen!
trouwens vooraleer men de index aanpast betaal je al maanden de nieuwe prijs.
Oud 5 januari 2014, 23:27   #419
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
een maatschappij die weigert zijn kosten onder ogen te zien, maar die problemen afschuiven naar een categorie, daar speel ik niet mee mee
Kijk Westdiep,

als een gezinshoofd zijn rekeningen niet op orde heeft en het ganse gezin lijdt daardoor armoede is het niet de kleinste van de kinderen die hier schuld aan heeft.
De enige in het gezin die wat kan bijsturen is de partner - lees ambtenarij in dit geval. Stel je even voor dat die partner een geldverkwistende snob is.
Hoe zie jij de toekomst van dat gezin?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 januari 2014 om 23:32.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:29   #420
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en het geld daarvoor halen we bij de ambtenaren die meer trekken dan Lowieke.
wel ik ben direct akkoord,als men dan iedereen hezelfde geeft,maar dan ook iedereen he!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be