Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 22:27   #241
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zoals hierboven al vermeld is, niemand verplicht je om google of hotmail of facebook te gebruiken.
En ze blijven het gebruiken omdat ze het geen reet kan schelen of hun privacy minder belangrijker vinden dan facebook ed.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:34   #242
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien. Antwoord gewoon op de vraag.
ni onnozel doen hé
Stel er dan eerst één ... één fatsoenlijke graag
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 22:37   #243
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zit je te verzinnen? Er worden geen pincodes vrijgegeven.
Ja ... dat hebt ge héél goed opgemerkt, illwill

Maar waarom niet hé ... daar er niets gestolen wordt bij vrijgave en recht op privacy toch een vodje papier is volgens jullie is er geen probleem mee dat vrij te geven.

Laatst gewijzigd door praha : 5 januari 2014 om 23:02.
Oud 5 januari 2014, 22:51   #244
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ze blijven het gebruiken omdat ze het geen reet kan schelen of hun privacy minder belangrijker vinden dan facebook ed.
Mooie omkering van het probleem...

Dus als we inzitten met onze privacy dan dienen we dat éénvoudigweg niet meer te gebruiken ipv het aan te klagen ?
Okay dan maar product x of wie weet terug naar basics ... gewone papieren versie tenminste zolang bpost niet beslist de inhoud te verkopen.

btw ik gebruik geen facebook... maar zelfs gebruik van facebook staat/stond niet gelijk met een contract te ondertekenen dat ze maar alles mochten doen.
Waarom denkt ge er rechtszaken tegen lopen ?
Oud 5 januari 2014, 23:04   #245
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Blijkbaar wel want ik ben zeker dat je totaal en volkomen geen idee hebt, zelfs nog geen minuscule fractie begrijpt van wat een fundamenteel recht is.

Bijgevolg zit jij in deze discussie als een afrikaan die nog nooit sneeuw zag en wil meediscussieren met eskimo's over sneeuw en iglobouwtechniek.

schitterend! Ik lag plat!
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 08:31   #246
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Misschien leuk om even na te lezen?

link

Beste oplossing tegen al dat 'Big Bro is Watching U' gedoe is niet meedoen aan een hele hoop dingen die men U 'bijna' verplicht ze te hebben zoals FaceBook, Twitter, Skype en dergelijke maar ja dan sluit je U tegenwoordig af van de rest van de wereld volgens sommigen of niet?

Al eens nieuwe Galaxy S4 bijvoorbeeld in gang gezet? De vragenlijst, het reglement dat je MOET aannemen, de opslag van gegevens, diensten die uw gegevens kunnen gebruiken en ga zomaar verder en Google die daar ingebakken zit ...

Nog maar te zwijgen over de lees verplichte cookies* die je moet aannemen op de nodige Internet sites ... en dat gaat met alles wel in stijgende lijn tegenwoordig, U moet dit, U moet dat ...

Citaat:
*Een cookie of magic cookie is een hoeveelheid data die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze opgeslagen wordt en bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Zo kan de server de browser opnieuw herkennen en bijhouden wat de gebruiker, c.q. de webbrowser, in het verleden heeft gedaan.
Tip

Link2

PC met de regelmaat van de klok de nodige scans laten doen, virus, malware, trojans, panicware, Police ransomware (heeft niets met de Politiediensten te maken hoor) ... Internettoegang uitzetten als je de pc afsluit, OK een thuisgebruiker kan dat voor bedrijven ligt dat iets anders dacht ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 januari 2014 om 08:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:20   #247
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Maar waarom niet hé ... daar er niets gestolen wordt bij vrijgave en recht op privacy toch een vodje papier is volgens jullie is er geen probleem mee dat vrij te geven.
Wat vrij te geven? De enige gegevens van jou die er zijn vrijgegeven is de informatie die je zelf op facebook of twitter te grabbel gooit. Maakt de NSA soms publicaties van de geheime info in internationale tijdschriften?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:44   #248
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vrij te geven? De enige gegevens van jou die er zijn vrijgegeven is de informatie die je zelf op facebook of twitter te grabbel gooit. Maakt de NSA soms publicaties van de geheime info in internationale tijdschriften?
Het is bekend dat bepaalde commerciele informatie wordt doorgespeeld aan amerikaanse bedrijven bvb. zodat ze offertes op maat kunnen maken.
Boeing heeft op die manier een aantal vette contracten binnengehaald ten nadele van Airbus bvb.

En wees maar zeker dat bepaalde informatie, over europese bedrijfsleiders of politici bvb. ook wel ten gepaste tijde wordt uitgespeeld en op de juiste bureaus terechtkomt.

Heb jij echt nog illusies op dat vlak?

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2014 om 09:44.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 14:39   #249
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom zeg je het dan?
Je zaagt toch ook niet dat auto's schandalig zijn want r kunnen criminele feiten mee gepleegd worden.
Oud 6 januari 2014, 14:41   #250
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooie omkering van het probleem...

Dus als we inzitten met onze privacy dan dienen we dat éénvoudigweg niet meer te gebruiken ipv het aan te klagen ?
Okay dan maar product x of wie weet terug naar basics ... gewone papieren versie tenminste zolang bpost niet beslist de inhoud te verkopen.

btw ik gebruik geen facebook... maar zelfs gebruik van facebook staat/stond niet gelijk met een contract te ondertekenen dat ze maar alles mochten doen.
Waarom denkt ge er rechtszaken tegen lopen ?
Er is geen probleem. Iedereen is vrij om het ibternet te gebruiken zoals hij zelf wil. Maar als je hier moord en brand roept vanwege je privacy terwijl je rustig verder blijft facebooken, twitteren...weet ik veel wat...dan spreek je jezelf regelrecht tegen natuurlijk. Dat is alles.
Oud 6 januari 2014, 14:44   #251
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is bekend dat bepaalde commerciele informatie wordt doorgespeeld aan amerikaanse bedrijven bvb. zodat ze offertes op maat kunnen maken.
Boeing heeft op die manier een aantal vette contracten binnengehaald ten nadele van Airbus bvb.

En wees maar zeker dat bepaalde informatie, over europese bedrijfsleiders of politici bvb. ook wel ten gepaste tijde wordt uitgespeeld en op de juiste bureaus terechtkomt.

Heb jij echt nog illusies op dat vlak?
Prove it!
Oud 6 januari 2014, 15:07   #252
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Prove it!
Read it.

Citaat:
Examples of industrial espionage
Notable examples of members of the "Five Eyes" engaging in industrial espionage:

1. In the early 1990s, the U.S. National Security Agency intercepted the communications between the European aerospace company Airbus and the Saudi Arabian national airline. In 1994, Airbus lost a $6 billion contract with Saudi Arabia after the NSA, acting as a whistleblower, reported that Airbus officials had been bribing Saudi officials to secure the contract. As a result, the American aerospace company McDonnell Douglas (now part of Boeing) won the multi-billion dollar contract instead of Airbus.

2. The American defense contractor Raytheon won a US$1.3 billion contract with the Government of Brazil to monitor the Amazon rainforest after the U.S. Central Intelligence Agency (CIA), acting as a whistleblower, reported that Raytheon's French competitor Thomson-Alcatel had been paying bribes to get the contract.

3. In order to boost America's domestic automobile industry, the CIA eavesdropped on the conversations of the employees of Japanese car manufacturers Toyota and Nissan.

4. In order to "enable better exploitation" of the infrastructure of the telecoms provider Belgacom, the British intelligence agency Government Communications Headquarters (GCHQ) hacked Belgacom's network with the help of the NSA.
Het volledig rapport van de EU Commissie betreffende Echelon is ook te vinden, maar dat zal wel weer teveel werk zijn voor de US-fanboy.

http://cryptome.org/echelon-ep-fin.htm

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2014 om 15:09.
Oud 6 januari 2014, 15:10   #253
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem. Iedereen is vrij om het ibternet te gebruiken zoals hij zelf wil. Maar als je hier moord en brand roept vanwege je privacy terwijl je rustig verder blijft facebooken, twitteren...weet ik veel wat...dan spreek je jezelf regelrecht tegen natuurlijk. Dat is alles.
Nee, afrikanen moeten zwijgen over sneeuw tot ze het gezien hebben.
Zolang maak je enkel jezelf belachelijk.
Oud 6 januari 2014, 15:35   #254
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Read it.

Het volledig rapport van de EU Commissie betreffende Echelon is ook te vinden, maar dat zal wel weer teveel werk zijn voor de US-fanboy.

http://cryptome.org/echelon-ep-fin.htm
En wat is dit voor een bron? Dus r loopt nu een multi miljon dollar rechtzaak tegen boeing?
Oud 6 januari 2014, 15:37   #255
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, afrikanen moeten zwijgen over sneeuw tot ze het gezien hebben.
Zolang maak je enkel jezelf belachelijk.
Jaja, parcifalleken. We weten het al lang wat je van mij denkt.
Oud 6 januari 2014, 16:47   #256
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is dit voor een bron? Dus r loopt nu een multi miljon dollar rechtzaak tegen boeing?
Het onderzoek van de EU commissie, na de spionagezaak ivm Echelon, kan je dat niet lezen?

En waarom zou er een rechtszaak tegen Boeing moeten lopen?
Bij welk rechtscollege moet je daarvoor zijn en welke wet heeft Boeing juist overtreden?

Je praat weer volledig naast de kwestie he.
Je hebt je bronnen, meer dan je ooit zal lezen, maar het is weer niet goed voor Illwilleken, terwijl jij je eerste bron nog moet geven.

Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2014 om 16:47.
Oud 6 januari 2014, 19:26   #257
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het onderzoek van de EU commissie, na de spionagezaak ivm Echelon, kan je dat niet lezen?

En waarom zou er een rechtszaak tegen Boeing moeten lopen?
Bij welk rechtscollege moet je daarvoor zijn en welke wet heeft Boeing juist overtreden?

Je praat weer volledig naast de kwestie he.
Je hebt je bronnen, meer dan je ooit zal lezen, maar het is weer niet goed voor Illwilleken, terwijl jij je eerste bron nog moet geven.
Ga je mij nu zeggen dat de meest amateuristisch site die ik ooit heb gezien van de europese unie is?

Kan je niet lezen? Ik heb mijn bron al gegeven. Dat jij te lui bent om precies te lezen op welke reacties van mij je reageerd is niet mijn probleem.
Dat komt ervan als je enkel doelt op mensen persoonlijk aan te vallen.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 januari 2014 om 19:26.
Oud 6 januari 2014, 20:05   #258
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou toch eens op met die stromannen, S

Het gaat erover dat jullie komen te beweren dat er niks mis is met het vrijgeven/'stelen' van persoonlijke info ... ze mogen er zelfs een stapje verder daarin gaan onder het mom van terrorismebestrijding.
Ik geef een voorbeeld dat voor jullie stijfkoppen iets meer tot de verbeelding spreekt en plots doe je alsof er geen inbreuken zouden zijn.
Oud 6 januari 2014, 20:10   #259
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zeg je het dan?
Je zaagt toch ook niet dat auto's schandalig zijn want r kunnen criminele feiten mee gepleegd worden.
Neen ... maar jij wel, krijg ik de indruk daar je je staart al intrekt.

Allez we proberen het nog eens.

Recht op privacy is een vodje papier.
Dus jouw pincode mag perfect vrijgegeven worden daar we toch niet gaan zeuren over de eventuele criminele feiten die je daarmee zou kunnen plegen
Oud 6 januari 2014, 20:20   #260
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem.
ah nu is er plots weer geen probleem ?
Da's gek hoor.
Volgens je opposanten, een vrij grote meerderheid onder de bevolking, internationale verdragen, CBPL, parlementariërs, raad van europa is er een serieus probleem.

Citaat:
Iedereen is vrij om het ibternet te gebruiken zoals hij zelf wil.
juist ja
En wilt dit zeggen dat je je privacy dan maar meteen dient op te geven ?
Ik dacht het niet als ik de meeste gebruikersovereenkomsten erop nalees.

Citaat:
Maar als je hier moord en brand roept vanwege je privacy terwijl je rustig verder blijft facebooken, twitteren...weet ik veel wat...dan spreek je jezelf regelrecht tegen natuurlijk. Dat is alles.
neen hoor ... doe ik al niet omdat ik al jaren weet dat er serieuze wat stront aan de knikker was.
Maar zelfs moest ik dat doen dan spreek ik mezelf helemaal niet tegen daar die dingen gebruiken niet wilt zeggen dat je afziet van dat recht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be