Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 09:44   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zo een geval ken ik ook.
Een kennis van mij, een vrouw van een jaar of dertig, ze heeft een broer van enkele jaren ouder. Vader is weduwnaar sinds 10 jaar. Nu 5 jaar geleden kwam hij een schoon pekzwart meiske tegen die toen 25 was, en nu hebben ze al 4 kinderen, en er is er nog ééntje op weg.
Vader heeft een eigen huis en wat geld, en daar zullen zijn twee volwassen kinderen uit het eerste huwelijk dus nooit iets van zien.
tip: in geval vader weduwenaar is, zijn de kinderen van de overleden moeder weldegelijk reeds NAAKTE EIGENAAR van 50% van de woning. Daar hebben de vier nieuwe kinderen niks mee te maken. In principe zijn ze ook eigenaar van 50% van de spaargelden maar dat is moeilijker te bewijzen. De woning zou weldegelijk op hun naam moeten staan: ze kunnen dit online checken bij Myfinances of zoiets.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 09:58   #42
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tip: in geval vader weduwenaar is, zijn de kinderen van de overleden moeder weldegelijk reeds NAAKTE EIGENAAR van 50% van de woning. Daar hebben de vier nieuwe kinderen niks mee te maken. In principe zijn ze ook eigenaar van 50% van de spaargelden maar dat is moeilijker te bewijzen. De woning zou weldegelijk op hun naam moeten staan: ze kunnen dit online checken bij Myfinances of zoiets.
Inderdaad, als de erfenis normaal verlopen is dan hebben de kinderen en vader samen al 50% van de erfenis moeten verdelen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 10:34   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Inderdaad, als de erfenis normaal verlopen is dan hebben de kinderen en vader samen al 50% van de erfenis moeten verdelen.
Om vader daar ook een deel van te geven was dan een testament voor nodig. Ik heb ook nog ooit geleerd dat de huwelijkspartner (m/v) een kindsgedeelte erfde, maar dat is niet meer zo (tenzij gestipuleerd in een testament). De huwelijkspartner krijgt wel het vruchtgebruik op alles. Voor roerende goederen betekent dit vb. dat het kapitaal wordt vastgezet en de vruchtgebruiker de (schamele) intrest mag opstrijken. Bij overlijden van de vruchtgebruiker gaat de naakte eigendom over in volle eigendom en kunnen de kinderen eisen dat de nieuwe partner huur betaalt over het gedeelte van de eerste kinderen.

Maar natuurlijk had de moeder in haar laatste dagen ook nog de wens kunnen uitspreken dat haar volledig deel naar vader ging (sterfhuisclausule). In dat geval zullen de vier nieuwe kinderen mee-erven van moeders deel, en hebben de eerste kinderen slechts rechts op 1/6 van de erfenis, terwijl de nieuwe partner levenslang vruchtgebruik heeft.... dus kunnen ze op hun kin kloppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 januari 2014 om 10:38.
Oud 5 januari 2014, 14:54   #44
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bedoeld dat 6 maandenwonderwinkeltje, die half vervallen kruidenierszaak die 12 jaar heeft leeggestaan? Niet moeilijk dat die goedkoper kunnen werken. De moment de leveranciers niet meer willen leveren, en de staat een deel van de koek begint te eisen (jaja, de "juiste" allochtonen krijgen staatshulp om te frauderen), gaat de zaak falliet, en wordt die overgenomen, zonder schulden door iemand anders (van de familie).

Ge moet er maar eens op letten , maar vele van de pittatenten, telefoon en/of nachtwinkels hebben elke 6 maand andere uitbaters.

De zaken die dat criterium kunnen vermijden, die zijn beter te vertrouwen. (beter wil nog niet zeggen blindelings)
2!!
Dit is de waarheid...
Oud 5 januari 2014, 15:32   #45
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal het haar eens zeggen. Toen hun moeder dood ging waren ze nog maar een jaar of 20. Iedereen woonde gewoon thuis. Daarna zijn die weggegaan alletwee, hun eigen leven gaan leven, en vader bleef alleen in het huis wonen. Tot hij dat meiske tegenkwam dat zo jong als zijn dochter was. Het is allemaal nogal rap gegaan ( 1 kind per jaar ). Wat het spaargeld betreft, daar weet ik niets van. De nieuwe familie is al wel een paar keer naar Afrika op kongee gegaan, bij de schoonouders van de echtgenoot. Volgens mij heeft die daar schoon kadoos gedaan...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 17:44   #46
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik zal het haar eens zeggen. Toen hun moeder dood ging waren ze nog maar een jaar of 20. Iedereen woonde gewoon thuis. Daarna zijn die weggegaan alletwee, hun eigen leven gaan leven, en vader bleef alleen in het huis wonen. Tot hij dat meiske tegenkwam dat zo jong als zijn dochter was. Het is allemaal nogal rap gegaan ( 1 kind per jaar ). Wat het spaargeld betreft, daar weet ik niets van. De nieuwe familie is al wel een paar keer naar Afrika op kongee gegaan, bij de schoonouders van de echtgenoot. Volgens mij heeft die daar schoon kadoos gedaan...
Als het part van de moeder gewoon verdeeld is dan is er eigenlijk niets verkeerd, het zijn ook allemaal zijn kinderen natuurlijk. Ik heb een aangenomen zoon en die erft mee zoals m'n echte kinderen, dat is mijn beslissing om te nemen, niet de kinderen.
Oud 6 januari 2014, 11:29   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Molenbeek, waar zelfs de burgemeester de straat schuwt
6 jan 2014
"Natuurlijk durf ik er de straat op. Maar niet om vier uur 's nachts."
Dat zegt Molenbeeks burgemeester Françoise Schepmans (MR-Open Vld)
zelf over de buurt rond de Ninoofsepoort waar een 24-jarige man zonder
reden werd neergeschoten.
(...)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 januari 2014 om 11:30.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 11:41   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het part van de moeder gewoon verdeeld is dan is er eigenlijk niets verkeerd, het zijn ook allemaal zijn kinderen natuurlijk. Ik heb een aangenomen zoon en die erft mee zoals m'n echte kinderen, dat is mijn beslissing om te nemen, niet de kinderen.
U heeft altijd het recht om één kindsgedeelte aan gelijk wie na te laten. Indien U een officiëel geadopteerd kind hebt dan zal die gewoon alle rechten hebben zoals biologische kinderen geloof ik. Indien niet dan kan u hem nog steeds dat kindsgedeelte nalaten maar dan zal hij wel veel successierechten moeten betalen.

In het geval hierboven zijn de 4+2 kinderen inderdaad allemaal zijn kinderen en dus zullen ze alle zes van hem erven. Alleen: de twee eersten hebben ieder hun erfdeel van de 50% van de moeder, de 4 nieuwe kinderen erven uiteraard niet van de moeder. Maar daar wringt het schoentje gewoonlijk als hij zijn twee kinderen afstand heeft laten doen vb. Iets wat nogal dikwijls gebeurt vlak na het overlijden en terwijl iedereen nog onder de indruk is. Men spreekt ook niet zo snel de eigen vader tegen zeker niet als die de kostwinner was. Maar men heeft er wèl recht op.

Oud 6 januari 2014, 11:47   #49
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft altijd het recht om één kindsgedeelte aan gelijk wie na te laten. Indien U een officiëel geadopteerd kind hebt dan zal die gewoon alle rechten hebben zoals biologische kinderen geloof ik. Indien niet dan kan u hem nog steeds dat kindsgedeelte nalaten maar dan zal hij wel veel successierechten moeten betalen.

In het geval hierboven zijn de 4+2 kinderen inderdaad allemaal zijn kinderen en dus zullen ze alle zes van hem erven. Alleen: de twee eersten hebben ieder hun erfdeel van de 50% van de moeder, de 4 nieuwe kinderen erven uiteraard niet van de moeder. Maar daar wringt het schoentje gewoonlijk als hij zijn twee kinderen afstand heeft laten doen vb. Iets wat nogal dikwijls gebeurt vlak na het overlijden en terwijl iedereen nog onder de indruk is. Men spreekt ook niet zo snel de eigen vader tegen zeker niet als die de kostwinner was. Maar men heeft er wèl recht op.
Je kunt daar inderdaad afstand van doen, niet voor niets zijn er veel familiale ruzies.
Oud 6 januari 2014, 16:57   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Hoe het juist inéén zit weet ik niet, maar die twee eerste kinderen zullen het wel doodnormaal gevonden hebben dat vader in het ouderlijk tehuis blijft leven na het overlijden van de moeder. Maar ze hadden helemaal niet verwacht dat die vader ging hertrouwen met een Afrikaans meiske van de leeftijd van zijn eigen dochter, en dan kind na kind zou maken, op het ritme van één per jaar.
Ze liggen er een beetje van overhoop in elk geval.
Het is een " cultuur-schok " zal ik maar zeggen.

Laatst gewijzigd door meneer : 6 januari 2014 om 16:59.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:10   #51
kameleon
Minister

Standaard

Kogel tussen de slagader en de aorta. *zucht*
Oud 7 januari 2014, 01:00   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Molenbeek, waar zelfs de burgemeester de straat schuwt
6 jan 2014
"Natuurlijk durf ik er de straat op. Maar niet om vier uur 's nachts."
Dat zegt Molenbeeks burgemeester Françoise Schepmans (MR-Open Vld)
zelf over de buurt rond de Ninoofsepoort waar een 24-jarige man zonder
reden werd neergeschoten.
(...)
Madam de burgemeester overdrijft.
Er is helemaal geen gevaar, enkel een gevoel van gevaar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 07:19   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Kogel tussen de slagader en de aorta. *zucht*
Da kan zeker niet?
Oud 7 januari 2014, 07:24   #54
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Sinds januari 2013 heeft het onderzoek naar radicale moslims al € 1,5 miljoen gekost.
Enerzijds wil het CGKR ons laten geloven dat er geen radicalisering is. Anderzijds moet men € 1,5 miljoen besteden aan onderzoek naar radicalisering.
Onbegrijpelijk
1,5 miljoen maar, hoeveel houden ze er in het oog dan, eentje? Zoiets kost bakken geld.
Oud 7 januari 2014, 09:19   #55
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig heeft ons land een strenge wapenwet zodat de daders niet bang hoeven te zijn dat slachtoffers terugschieten (want dan krijgen we 'far west' toestanden weet je wel).

Laatst gewijzigd door Thuleander : 7 januari 2014 om 09:23.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:36   #56
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-go-zone.dhtml

Ho maar, de wijk wordt 'gerevitaliseerd'.
Een woord waarvoor Françoise Schepmans vermoedelijk de inspiratie vond bij het aanbrengen van haar nachtcrème.
120 camera's (revitalisering zonder 120 camera's is geen revitalisering) alsof het niks is.
Fijn zo, elke stoeptegel en onschuldige burger herkenbaar in beeld.
Behalve de criminelen want die verbergen hun gezicht.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 16:20   #57
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Da kan zeker niet?
Dat is zoals een kogel krijgen tussen je neus en reukorgaan.
Oud 7 januari 2014, 17:00   #58
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Dat is zoals een kogel krijgen tussen je neus en reukorgaan.
Er zijn nog slagaders, we gaan ze het voordeel van de twijfel geven.
Oud 7 januari 2014, 17:09   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog slagaders, we gaan ze het voordeel van de twijfel geven.
was het niet "tussen zijn HART en zijn aorta"?

Oud 7 januari 2014, 18:27   #60
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat weet ik ja, ik heb zo'n überhippe familie. Maar ik vraag me altijd af hoe Mustafa het zo goedkoop kan maken:

- belastingsontduiking
- tweede klasse?
- zwartwerk van de helpers?

allemaal zeer incorrect politieke vragen die gewoon wijzen op mijn racistische inborst.
Vaak zijn dat groenten die niet mooi genoeg ogen voor de Witmensch. Het valt me op dat de groenten bij de Turkse of Arabische kruidenier veel onregelmatigere vormen hebben of er zelfs vrij 'lelijk' uitzien, maar desalniettemin zijn de paprika's van de Rabot Market even voedzaam als de esthetisch perfecte exemplaren van in de Carrefour.

Ik sluit belastingontduiking en zwartwerk niet uit, maar dat is iets dat sowieso wijdverspreid is in dit land.

Dus ja, je vragen komen waarschijnlijk voort uit een door xenofobie ingegeven hyperfocus op bepaalde bevolkingsgroepen.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be