Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2014, 11:44   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard 30.000 asielzoekers

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...=krantenkoppen

Citaat:
Bijna 30.000 Afrikaanse vluchtelingen hebben zondag in Tel Aviv gedemonstreerd voor hun erkenning als asielzoeker. De betogers, de meesten onder hen afkomstig uit Eritrea en Sudan, stapten van het zuiden van de stad naar het centrale Rabinplein. Ze droegen spandoeken met opschriften als ‘Vrijheid ja, gevangenis neen’.Het protest is onder andere gericht tegen de internering van Afrikaanse vluchtelingen in nieuwe kampen aan de grens met Egypte. In de open inrichtingen moeten de asielzoekers zich meermaals per dag melden, anders riskeren ze de gevangenis.Israël beschouwt de Afrikaanse vluchtelingen als illegale immigranten en benadrukt dat het land niet over de capaciteit beschikt om hen op te nemen. Vluchtelingen krijgen premies van enkele honderden dollar aangeboden, indien ze vrijwillig naar hun geboorteland terugkeren.De rechtse regering van premier Benjamin Netanyahu wil de toestroom van vluchtelingen mogelijk helemaal aan banden leggen en al in het land vertoevende illegale immigranten terugsturen. Hun aantal wordt op ongeveer 60.000 geschat.Jack Guez/afp
Eventjes 60.000 Afrikaanse "asielzoekers" die menen zich zomaar te kunnen installeren in andersmans land?
Het probleem is niet of Israël (en alle andere landen die hetzelfde meemaken) die mensen wil/moet/zal opvangen maar dat in bepaalde landen in Afrika eindelijk eens orde op zaken wordt gesteld!
Op die manier kunnen er een paar honderd miljoen van over de ganse wereld de maatschappijen gaan ontwrichten en uitbuiten waar het wat beter gaat dan bij hen!
Oplossing: tussenkomst van die landen "die het beter doen" in die Afrikaanse landen zelf, zelfs militair indien nodig! Hoeveel decennia zullen die gasten dat spelletje van oorlogvoeren, hongersnoden, slachtpartijen onder eigen bevolking, miserie allerhande verder spelen?
En zoals hieronder staat...moslims, waar dan ook komen of zijn er ook niet om de boel te "verrijken" en liggen soms aan de basis van de problemen!

Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2014 om 12:11.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 15:46   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“Opengrenzenbeleid is waanzin”

De linkse Britse ontwikkelingseconoom Paul Collier maakt brandhout van het genereuze immigratiebeleid van de EU. “We hebben dringend quota nodig en een opgelegde integratie.” Het gebeurt niet vaak dat er vanuit linkse hoek kritiek komt op het open-grenzenbeleid van de Europese Unie. De Oxford-hoogleraar Paul Collier is een uitzondering, de witte raaf zeg maar in het rode gezelschap. Collier stelde eerder al dat 40 procent van de inwoners van arme Afrikaanse landen naar Europa wil komen en waarschuwt in een uitgebreid interview met De Morgen ook voor de gevolgen: “We kijken maar beter uit voor zo’n ongebreidelde stroom gelukzoekers. De grenzen opengooien is een heel slecht idee.” Collier pleit dan ook voor een “strikt gecontroleerde migratie, quota en opgelegde integratie.”
Als aansluiting op het bovenstaande.
Meer nutteloze commentaar is echt niet nodig...
Oud 6 januari 2014, 15:51   #3
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Meer nutteloze commentaar is echt niet nodig...
?? Mag ik misschien dan nog zeggen dat ik uw visie deel. ? Voila, nu kan dit topic gesloten worden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:07   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
?? Mag ik misschien dan nog zeggen dat ik uw visie deel. ? Voila, nu kan dit topic gesloten worden.
Waarom moet dit topic vlug gesloten worden? Zal het helpen onze kop in het zand te steken?
Lees ik gewoon verder mijn krant (de Standaard) en val weer op het volgende:
Citaat:
Duizenden Afrikaanse asielzoekers hebben maandag voor de Amerikaanse en Europese ambassades in Tel Aviv betoogd tegen het Israëlische migratiebeleid.

Het nieuwe protest van voornamelijk Soedanezen en Erythreeërs komt een dag nadat al meer dan 30.000 van hen in Tel Aviv hadden gedemonstreerd.

De betogers, die Israël clandestien zijn binnengekomen, zijn niet te spreken over het feit dat de autoriteiten hun asielaanvraag niet willen onderzoeken en dat sommigen van in de gevangenis belanden.
't Is maar dat we het weten, nietwaar.
En bedankt om mijn visie te delen!

Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2014 om 16:08.
Oud 6 januari 2014, 18:11   #5
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moet dit topic vlug gesloten worden? Zal het helpen onze kop in het zand te steken?
Lees ik gewoon verder mijn krant (de Standaard) en val weer op het volgende:

't Is maar dat we het weten, nietwaar.
En bedankt om mijn visie te delen!
Ik deel die visie ook.
Even op een rijtje :
-In Afrika gaat het slecht-oorlog, hongersnood, ziektes enz enz
-Enorme hoeveelheden Afrikanen komen naar hier, mét hun problemen
-Gevolg : het gaat hier ook slecht worden. Te veel volk, dat niet met elkaar overeen komt , niet genoeg te eten, te dicht opéén leven...Waardoor oorlog, hongersnood en ziektes ook bij ons zullen toeslaan.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:15   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer mensen hoe meer vreugde toch?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 21:51   #7
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het spijkertje op het kopje.

Als je weet hoe belazerd klein Israël is dan is 60.000 zwarte ellendelingen 10 bruggen te ver. Te lamlemndig om in eigen gebied iets te doen trekt men maar willekeurig waar de vetpotten klaar staan.
Oud 6 januari 2014, 21:56   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk komen de sossen dit niet te weten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 23:54   #9
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoe meer mensen hoe meer vreugde toch?
Spreekwoorden kloppen niet altijd. Of anders moet je naar de context zien...
Neem nu bvb dat je zegt " Tja, ocharme die 30.000 sukkelaars, laat ze maar binnen, we zullen wel een plaatske en eten vinden voor die mensen ".
Dat gaat dan snel bekend worden, en morgen staan er dan wéér 30.000 man aan te schuiven, en overmorgen ook enz enz
En dan gaat het mis, hé. Vergelijk het met een schip, dat 1000 man kan vervoeren. Als er dan inplaats van 1000 man, 5 of 10.000 man aan boord komt, dan zinkt het. En dan is alleman dood.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 04:44   #10
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Dat men probeert de problemen op te lossen ipv oorlog / terreur te voeren !!
Het voorkomt veel problemen in & op de wereld !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 05:56   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Velen zijn niet zomaar 'vluchtelingen', het zijn namelijk 'zwarte' Joden... on the run...

Ook aan hun en hun nakomelingen werd Het Land beloofd.

Video - Beta Israel

Meer weten? Een startpunt:

http://www.youtube.com/watch?v=fZFTvvFpKUQ

http://www.youtube.com/watch?v=svu4Nov_n0k

http://www.youtube.com/watch?v=C5QNOq_EWhc
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2014 om 06:19.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 06:31   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Video- (גלות של יהודי אתיופה ביתא ישראל ) Falasha-Exile of the Black Jews Beta Israel
HIER
Oud 7 januari 2014, 06:47   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...=krantenkoppen

Eventjes 60.000 Afrikaanse "asielzoekers" die menen zich zomaar te kunnen installeren in andersmans land?
Het probleem is niet of Israël (en alle andere landen die hetzelfde meemaken) die mensen wil/moet/zal opvangen maar dat in bepaalde landen in Afrika eindelijk eens orde op zaken wordt gesteld!
Op die manier kunnen er een paar honderd miljoen van over de ganse wereld de maatschappijen gaan ontwrichten en uitbuiten waar het wat beter gaat dan bij hen!
Oplossing: tussenkomst van die landen "die het beter doen" in die Afrikaanse landen zelf, zelfs militair indien nodig! Hoeveel decennia zullen die gasten dat spelletje van oorlogvoeren, hongersnoden, slachtpartijen onder eigen bevolking, miserie allerhande verder spelen?
En zoals hieronder staat...moslims, waar dan ook komen of zijn er ook niet om de boel te "verrijken" en liggen soms aan de basis van de problemen!

Genomen uit Uw quote:

Bijna 30.000 Afrikaanse vluchtelingen hebben zondag in Tel Aviv gedemonstreerd voor hun erkenning als asielzoeker. De betogers, de meesten onder hen afkomstig uit Eritrea en Sudan, stapten van het zuiden van de stad naar het centrale Rabinplein.

Zwarte Joden dus mijn beste.

edit: Opgelet, Israel ontkent het bestaan van deze Joden niet en heeft hun zelfs opgenomen, vliegtuigen gestuurd om ze op te halen... Ook zij hebben recht op een plaats in Het Beloofde Land, ...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2014 om 06:52.
Oud 7 januari 2014, 07:50   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof daar al een geruime tijd niet meer in, dat oorlogje spelen in hun eigen landen.
Volgens mij is dat gewoon een 'slimme' manier om wat 'volk' naar onze landen (Europa) te sturen waar de grenzen wagenwijd openstaan en er geen Politieker is die het snapt dat ze die grenzen zo snel mogelijk terug moeten gaan dichttimmeren en er ook zware grenscontroles �* la Australië moeten gaan houden, of het gaat hier binnen de kortste keren niet goed aflopen.
Misschien kort door de bocht maar dat is ons probleem echt niet dat die daar blijven oorlogje spelen. Ok, ze laten de wapenindustrie leven, dat wel.
Oud 7 januari 2014, 07:55   #15
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof daar al een geruime tijd niet meer in, dat oorlogje spelen in hun eigen landen.
Volgens mij is dat gewoon een 'slimme' manier om wat 'volk' naar onze landen (Europa) te sturen waar de grenzen wagenwijd openstaan en er geen Politieker is die het snapt dat ze die grenzen zo snel mogelijk terug moeten gaan dichttimmeren en er ook zware grenscontroles �* la Australië moeten gaan houden, of het gaat hier binnen de kortste keren niet goed aflopen.
Misschien kort door de bocht maar dat is ons probleem echt niet dat die daar blijven oorlogje spelen. Ok, ze laten de wapenindustrie leven, dat wel.
Toch zal de situatie verder onsporen.

Vergeet niet dat de extreme hoeveelheden van onaanpasbare import in de EU sommigen tevreden stelt, eindelijk begrijpt men in de EU wat het Beloofde Land wel moet doorstaan.

Verwacht nog VEEL meer import dus...
HIER
Oud 7 januari 2014, 08:01   #16
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Genomen uit Uw quote:

Bijna 30.000 Afrikaanse vluchtelingen hebben zondag in Tel Aviv gedemonstreerd voor hun erkenning als asielzoeker. De betogers, de meesten onder hen afkomstig uit Eritrea en Sudan, stapten van het zuiden van de stad naar het centrale Rabinplein.

Zwarte Joden dus mijn beste.

edit: Opgelet, Israel ontkent het bestaan van deze Joden niet en heeft hun zelfs opgenomen, vliegtuigen gestuurd om ze op te halen... Ook zij hebben recht op een plaats in Het Beloofde Land, ...
Die Afrikaanse joden hebben ten minste een reden om het land binnen te komen, heel Israël is een import land voor joden. Het is niet omdat ze zwart en inteelt achterlijk zijn dat het geen joden zijn, die inteelt moeten ze er maar weer uit kweken zoals ze met de Russische joden hebben gedaan.

Ik ben wel jaloers dat die joden wel gewoon 'nee' durven zeggen tegen culturen die niet passen in hun maatschappij zonder dat de jaren '30 bovengehaald wordt.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 januari 2014 om 08:02.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be