![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een Belgische kieskring is in dat opzicht dus veel te klein. Smaken en kleuren zeker? Er zijn gewoon weinig Limburgers die niet onnozel overkomen door hun raar taaltje en van elke Antwerpenaar heeft men de indruk dat hij/zij bij de strangers zingt. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet deze keer, niet volgende keer, dus nooit ??? |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me hoe dan ook moeilijk voorstellen dat u een 'één-partij-stelsel' genegen bent. 2) Smaken en kleuren, wel ja ![]() Hoe 'onnozel' vindt u de bons Belges als die hun 'raar taaltje' (septante i.p.v. soixante-dix/nonante i.p.v. quatre-vingt dix) beginnen te brabbelen? Krijgt u bij hen toevallig niet de indruk dat ze bij een of ander groepje randdebielen 'rappen'? Of zou u dergelijke beoordeling per ongeluk soms 'rassiesme' vinden? Hm? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Bartje Somers was leuker met een berenmuts op
Toen hij nog schandknaap van Verhofstadt was |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit meer. Dat houdt natuurlijk in dat de Vlaamse minderheid in alles moet toegeven of Belgie komt tot stilstand. En dat weerzinwekkende traditio-gedrag op zich zal voor een N-VA meerderheid zorgen op Vlaams niveau. Dat zal het moment der waarheid zijn - over de N-VA, dan gaan we eerst zien of dat de N-VA "leve Belgie" roept, of "leve Vlaanderen".
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Waarom doe je dat?
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik veronderstel dat die journalist aan baby Somers de vraag heeft gesteld of een Waalse meerderheid nodig is...
Wat was het antwoord, weet iemand dat? |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Ga me toch even aanmelden in het lokale ziekenhuis want blijkbaar behoor ik tot de groep 'mentaal gehandicapten' simpelweg omdat ik een Limburger ben.
Ik dacht dat in deze moderne tijd zulke onwaarheden niet langer in deze wereld bestonden. We zijn immers al 2014 nietwaar!
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik het nog eens herhalen?
Confederalisme: samenwerkingsverband van onafhankelijke staten. Precies welk woord begrijp je niet? Zou het helpen als ik het in drukletters schrijf?
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik vraag niet wat confederalisme is. Ik vraag naar een statement van de N-VA waarin duidelijk gesteld wordt dat hun confederalisme daadwerkelijk inhoudt dat Vlaanderen, Wallonië (en Brussel?) onafhankelijke staten worden. Als je een beetje nadenkt, snap je het belang van de vraag wel. Laatst gewijzigd door Ja_an : 11 januari 2014 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Debatten tussen de wever en somers
de enige kans van somers is om kompassie op te wekken misschien wil patje janssens consultancy geven Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 11 januari 2014 om 18:36. |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat iedereen zo zou zeveren zoals jij. Bij de bakker bijvoorbeeld. Voor mij een wit brood aub. Een wit brood? wat bedoel je daarmee? Gewoon een wit brood. Jamaar, toon me eerst eens wat persartikelen waarin je stelt dat een wit brood gewoon een wit brood is? Is dat allemaal nodig? Ik wil gewoon een wit brood. Geef eerst een statement waarin je plechtig zweert dat als je zegt, "een wit brood" je ook daadwerkelijk een wit brood bedoelt. Stop eens met zeveren vriend.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Simpel: België is - op die verdwaalde Duitsers in het oosten na - een optelsom van twee sociologische entiteiten. Zowel democratisch (we hebben elk onze partijen) als cultureel. Wie kijkt er in Vlaanderen naar de RTBf? Wie kijkt er in Wallonië naar de vrt? De weinigen die het doen zullen grotendeels uitgeweken Walen/Vlamingen zijn. Identiteit verandert nu eenmaal. Net zoals de gemene identiteit met de Nederlanders is afgenomen (wie kijkt er nog naar Nederland 1, 2 of 3?), neemt ook de gemene identiteit met de Walen af. U kunt dat spijtig vinden, maar dat verandert niets aan die sociologische realiteit. Nu, ik moet zeggen: toen ik een vakantiejob deed bij Bpost, moest ik toch wel een kleine tien Franstalige kranten bezorgen. En dat was dan in Knokke.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() voor schriftvervalsing expertise moeten we niet ver lopen, is it not?
Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 11 januari 2014 om 19:10. |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zoals hier ook het geval is, dient het gebruik van een metafoor (wit brood) om enige intellectuele armoede te verhullen. Het punt dat u blijkbaar mist (of meer waarschijnljk het punt dat u bewust negeert) is dat een 'wit brood' heel concreet is, terwijl 'confederalisme' een theoretisch begrip is. Bijzonder to the point dan: In het confederalisme van de N-VA wordt Brussel gedeeld tussen Wallonië en Vlaanderen. In uw theoretisch confederalisme bestaat een confederatie uit onafhankelijke staten. Probleem: hoe kan een territorium (in casu Brussel) deel uitmaken van twee onafhankelijke staten? Dat bestaat niet in het internationaal recht. N.B. Dit is uiteraard slechts één van de problemen van het confederalisme van de N-VA. Maar met dat magisch woordje 'confederalisme' pakken ze heel wat van het electoraat in. Intellectueel bijzonder oneerlijk uiteraard. > De N-VA zal dus nooit kunnen uitleggen hoe dat zit met een onafhankelijk Vlaanderen (al dan niet in een confederatie) omdat het dan bepaalde vragen zal moeten beantwoorden die bijzonder complex zijn. Politiek-strategisch is het beter dat potje gesloten te houden en met de magische 'confederalisme' oplossing te komen. Laatst gewijzigd door Ja_an : 11 januari 2014 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fiscale autonomie = einde van Belgie. Jij dacht dat er echt een confederalistisch Belgie zou komen? ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik ernaar vraag doet u uit de hoogte alsof dat confederalisme even evident is als een wit brood. Als ik doorvraag zegt u dat er geen confederalistisch België komt. spartel spartel. |
|
![]() |