Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2014, 17:34   #101
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Dat zullen we natuurlijk nooit weten. En het zou van naïviteit getuigen, om die mogelijkheid uit te sluiten. Hoe dan ook, ... wat in dit beschreven geval een "mogelijkheid" zou zijn geweest, ... is door de vroegere vrijlating, een "feit" gebleken.
Feit is dat hij na zijn vrijlating de feiten heeft gepleegd. Waarom zou er een verschil zijn als hij iets later vrijgelaten zou zijn?

Zijn recidiveprognoses staan op ongeveer 100%, nu nog steeds... Waarom denkt niemand binnen het systeem er zelfs aan om hem vrij te laten, en weet iedereen met een beetje verstand van hoe het werk, dat hij in de gevangenis zal sterven?

Citaat:
U zegt het zelf; en ik haalde het al aan: Een rechter, heeft de vrijheid, om naar eigen goeddunken te handelen naar de geest van de wet. Of is vrij om op basis van de aangegeven feiten, te oordelen. Blijkbaar heeft deze rechter beslist, dat 11 dagen geboeid aan armen en voeten, niet door de beugel kan; wetende dat het om Farid le Fou ging en niet om iemand die scheef op zijn zadel de straat overstak ...
Een appreciatie in feiten, inderdaad. Heeft een Minister niks mee te maken.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 januari 2014 om 17:45.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 17:35   #102
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik koester de (ijdele) hoop dan �*lle cipiers van gans Belgie hiertegen zéér krachtig protesteren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 17:37   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De VN schrijven ook in hun rapporten dat de gifaanvallen in Syrie mensonwaardig zijn...
Ja, en wat is nu uw punt?
Oud 14 januari 2014, 17:43   #104
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het geeft wel de overheid de middelen om mensen op te volgen nadat ze voorwaardelijk vrij zijn gelaten. Maw, je kan opvolgen hoe ze zich in echte wereld terug integreren.
Dat kan je niet met diegenen die hun volledige straf uitzitten.

Ik zeg niet dat hoe het er nu aan toe gaat, ideaal is, maar dan verdwijnt die mogelijkheid wel.

in de meeste landen bestaat toch dit systeem?
Inderdaad.
Er zijn eigenlijk twee systemen:
- de onze, waarbij iemand vrij kan komen na een bepaalde tijd
- een systeeem waarbij elke gedetineerde na een bepaalde periode, vaak 2/3, automatisch vrijkomt.

In alle gevallen tonen alle indicatoren aan dat iemand vrijlaten op strafeinde in het algemeen veel gevaarlijker is voor de maatschappij dan iemand vervroegd vrijlaten onder controle. Degenen die de afschaffing van de "Wet Lejeune" vragen, pleiten dus eigenlijk tegen de veiligheid van de maatschappij.

Dat is ook wat Jules Lejeune motiveerde toen hij de voorwaardelijke invrijheistelling in 1888 heeft voorgesteld.
Oud 14 januari 2014, 17:47   #105
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat sarcasme? Het is me dikwijls niet helemaal duidelijk.

Nu, een land dat mensen zoals beesten behandeld moet over Dutroux niet veel zeggen.
Juist dit is zwaar sarcasme !Leg het maar eens persoonlijk uit aan de families van de vermoorde kinderen en andere slachtoffers dat die rommel in de watten word gelegd !! zoals in amerika bestaat ECHT levenslang,zo moet het met die" BEESTEN"

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 14 januari 2014 om 17:54.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2014, 17:54   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Juist dit is zwaar sarcasme !Leg het maar eens persoonlijk uit aan de families van de vermoorde kinderen en andere slachtoffers !! zoals in amerika bestaat ECHT levenslang,zo moet het met die" BEESTEN"
Dutroux heeft ook levenslang gekregen denk ik, en hij zal sterven in de gevangenis, al was het alleen al maar omdat hij ontsnapt is.

Mensen die ontsnappen doen automatisch einde straf.
Oud 15 januari 2014, 02:04   #107
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De VN schrijven ook in hun rapporten dat de gifaanvallen in Syrie mensonwaardig zijn...
de vn schrijft ook dat zwarte pieten gediscrimineerd worden

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 15 januari 2014 om 02:04.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 08:39   #108
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
België is zowat het enige land ter wereld waar ontsnappen of pogingen tot NIET (extra) bestraft worden.

Die rechter moet gecolloceerd worden...dat le fou een schadevergoeding krijgt is al erg genoeg, dat die moet betaald worden door individuele werknemers is gewoon hemeltergend en volgens mij zelfs onwettig..

Het zal wel uiteindelijk voor het hof van beroep komen en dan verticaal geklasseerd worden zoals vorige keer...
Dat klopt alvast niet. Je moet niet verder zoeken dan bij onze nederlandse buren om een land te vinden waar het niet strafbaar is om te ontsnappen.
Trouwens, bij ons is het wel strafbaar van zodra de gevangene een nieuw misdrijf pleegt bij het onstsnappen. bv geweld, gijzeling, maar zelfs beschadiging van een celdeur is al voldoende. Via dit handigheidje kan de rechter heel gemakkelijk een bijkomende straf geven.
En nog iets, cipiers zijn werknemers. Het is altijd de werkgever die opdraait voor schadevergoeding.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 09:12   #109
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

De logica van de magistratuur lijkt me vooral dat het folteren van gevangenen niet ongestraft kan, ik zie hierin niet direct een probleem.
Bovendien is vriend farid niet verantwoordelijk voor zijn gevangenschap, in de zin dat het aan de overheid is om een gepaste manier te vinden om met hem om te gaan. Indien deze man effectief altijd het beest uithangt, lijkt mij de kans groot dat hij misschien een gepaste psychiatrische behandeling kan gebruiken. Het kan dan ook bijzonder nuttig zijn dit te doen ipv de mensen te folteren.

Over de vervroegde vrijlating.
Best hanteert men het susteem waarbij de rechter het ogenblik bepaalt waarbij er een mogelijkheid bestaat tot vervroegde vrijlating.
Zo kan men beter de ernst van de feiten moduleren in straf en reintegratie
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:00   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
De logica van de magistratuur lijkt me vooral dat het folteren van gevangenen niet ongestraft kan, ik zie hierin niet direct een probleem.
Bovendien is vriend farid niet verantwoordelijk voor zijn gevangenschap, in de zin dat het aan de overheid is om een gepaste manier te vinden om met hem om te gaan. Indien deze man effectief altijd het beest uithangt, lijkt mij de kans groot dat hij misschien een gepaste psychiatrische behandeling kan gebruiken. Het kan dan ook bijzonder nuttig zijn dit te doen ipv de mensen te folteren.
Folteren? omdat hij al tig keer de benen wou nemen werd hij aan handen en voeten gebonden, met voldoende bewegingsvrijheid om te kunnen wandelen, staan en eten. Het blijkt een mogelijke officiële strafmaatregel te zijn.

en ik ga er alvast van uit dat de psychiatrische toestand van deze persoon reeds lang onderzocht werd en er blijkbaar geen afwijkingen werden genoteerd. U wou hem colloqueren? is een dwangbuis ook een foltertuig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 10:27   #111
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht

Over de vervroegde vrijlating.
Best hanteert men het susteem waarbij de rechter het ogenblik bepaalt waarbij er een mogelijkheid bestaat tot vervroegde vrijlating.
Zo kan men beter de ernst van de feiten moduleren in straf en reintegratie
U gaat het over logica hebben?

De vraag is natuurlijk wat u 'folteren' noemt ... Een persoon als Farid le Fou, enkele dagen aan handen en voeten geboeid houden, is geen foltering. Tenslotte, hebben ze hem niet opgepakt omdat hij scheef op zijn zadel zat ...

Farid le Fou is wel degelijk verantwoordelijk voor zijn gevangenschap; zie de misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
Oud 15 januari 2014, 11:18   #112
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
de vn schrijft ook dat zwarte pieten gediscrimineerd worden
D�*t wilde ik laten lezen tussen de regels: de VN schrijft zovéél...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:28   #113
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
België is zowat het enige land ter wereld waar ontsnappen of pogingen tot NIET (extra) bestraft worden.

Die rechter moet gecolloceerd worden...dat le fou een schadevergoeding krijgt is al erg genoeg, dat die moet betaald worden door individuele werknemers is gewoon hemeltergend en volgens mij zelfs onwettig..

Het zal wel uiteindelijk voor het hof van beroep komen en dan verticaal geklasseerd worden zoals vorige keer...
Poging tot wordt in de gevangenis zelf bestraft, ik herinner me iemand die zijn burgerkousen had gewassen op zijn cel in de pompbak en ze had opgehangen om te drogen. Een cipier had ze zien hangen en de man werd bestraft voor ontsnappingspoging.

En verder, diegenen die ontsnappen doen automatisch einde straf, de enige reden waarom mensen zoals Horion en Dutroux in de gevangenis zullen sterven.

En dan over cipiers die niet zouden mogen bestraft worden als ze beestenstreken uithalen, de tijd van de kampen is voorbij, en algoed.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 januari 2014 om 14:29.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 17:41   #114
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En verder, diegenen die ontsnappen doen automatisch einde straf, de enige reden waarom mensen zoals Horion en Dutroux in de gevangenis zullen sterven.
Ik heb u al duizenden (allé, ik overdrijf) keren gezegd dat dit kwatsh is, maar bon, ik vermoed dat het niet veel zin heeft om dat nog eens te zeggen.
Oud 15 januari 2014, 18:03   #115
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat klopt alvast niet. Je moet niet verder zoeken dan bij onze nederlandse buren om een land te vinden waar het niet strafbaar is om te ontsnappen.
Trouwens, bij ons is het wel strafbaar van zodra de gevangene een nieuw misdrijf pleegt bij het onstsnappen. bv geweld, gijzeling, maar zelfs beschadiging van een celdeur is al voldoende. Via dit handigheidje kan de rechter heel gemakkelijk een bijkomende straf geven.
En nog iets, cipiers zijn werknemers. Het is altijd de werkgever die opdraait voor schadevergoeding.
Hmm nee dat is niet waar, er zijn effectief gevallen waar de werknemer zelf aansprakelijk gesteld kan worden zoals bij bedrog en zware fout.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:08   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb u al duizenden (allé, ik overdrijf) keren gezegd dat dit kwatsh is, maar bon, ik vermoed dat het niet veel zin heeft om dat nog eens te zeggen.
Het houdt u in ieder geval niet tegen. hoe zei Einstein het ook weer, over waanzinnigheid en altijd weer hetzelfde blijven doen terwijl je hoopt op een ander resultaat.
Oud 15 januari 2014, 18:16   #117
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U begrijpt wel wat ik bedoel. Hang de onnozelaar niet uit. Het is schandalig dat dit crapuul de hoogste bescherming geniet.
goed gezegd
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:36   #118
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het houdt u in ieder geval niet tegen. hoe zei Einstein het ook weer, over waanzinnigheid en altijd weer hetzelfde blijven doen terwijl je hoopt op een ander resultaat.
Ik blijf een eeuwige optimist die denkt dat je ooit zal erkennen dat je soms ongelijk hebt. Maar vandaag is de dag nog niet.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 januari 2014 om 18:36.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:43   #119
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
goed gezegd
Ze moeten maar snel over een autostrade rijden he. Zatte Peter D'Hondt legt hen dan persoonlijk onder de guillotine.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:49   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik blijf een eeuwige optimist die denkt dat je ooit zal erkennen dat je soms ongelijk hebt. Maar vandaag is de dag nog niet.
Oh, ik ben de eerste om toe te geven dat ik verkeerd zit, ik ben nogal rationeel ingesteld.

Nu, wat betreft ons discussiepunt, het is nu eenmaal zo dat van de mensen die ik ken die ontsnapt zijn, ze allemaal einde straf gedaan hebben.

En dan zijn er de bekende gevallen zoals o.a. Horion en zijn kornuiten, waarom zitten die nog binnen na al die tijd, omdat ze ontsnapt zijn.

Maar, misschien is het gemakkelijker dat je mijn ongelijk bewijst door een aantal mensen op te noemen die en ontsnapt zijn en voorwaardelijk zijn vrijgekomen. Je zal zien dat ik direct, zonder aarzelen, mijn ongelijk ten dele toegeef.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be