![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we onzin negeren, is elke discussie over religie onmogelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de naam van Boeddha, Jezus en harriechristus komt het allemaal voor elkaar......
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgezien van de 'vergoddelijking' van Jezus (een uitvinding van de kerk) is het duidelijk dat Jezus ondergeschikt is aan de vader. Want hij weet niet eens wanneer de Eindtijd zal komen. Alleen mijn vader of God kent dit ogenblik, zo weet hij te vertellen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 januari 2014 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Namaste Eliyahu en topic starter alsook alle dappere, kamergeleerde forum tijgertjes, Strikt gezien en gezegd zou ik zeggen dat het om drie goden gaat in deze triniteit: 1. God de vader: een volwaardige god 2. de zoon Jezus, die toch stierf aan het kruis, dus een echte halfgod 3. de heilige geest, nou wat is heilig? logisch de KUT mannen want zo werd dit barende gaatje aangeduid vroeger in die regio in literaire teksten en geschriften als eufemisme he, snap je het? 'de Heilige KUT'. Ok, maar dit is de derde god in deze christelijke trinititeit. Drie goden in het christendom dus? ja of nee? Nu bekijk ik het veel theoretischer en abstracter maar wel vanuit het organisme zelf als individu, want die woorden komen uit een organische mond van vlees en bloed en in deze nieuwe theorie van mij is ook het bewustzijn een organisch iets, gewoon een soort IK-orgaan van ons lichaam, waar onze geest en bewustzijn in zitten. En juist omdat ik het zo bekijk nu kom ik tot verrassende ideeen en inzichten mbt ons bestaan en mijzelf, als IK-wezentje met bruin apenkleurtje. Zo leer ik mijzelf toch beter kennen elke dag als ik met Wieroe dit alles aan het uitspitten ben met een dikke glas rum he als avond borrel samen voor het slapen gaan in onze lekkere warme mandjes. Ik snap het nu beter. Maar Eliyahu, check het begrip 'Zeta entiteiten' in onderstaand werk van mij, ga gewoon naar de verklarende woordenlijst en snuffel in mijn boekie online, is free he. Dan kan jij beter die triniteit begrijpen en verklaren van het christendom, maar hou er rekening mee dat veel van het oorspronkelijke Paulinisme (na eerste eeuw opgesteld als voorchristelijke geboorte) totaal identiek was aan het oude griekse en hindoeistische geloof, dus incl reincarnatie, wedergeboorte, beeldjes, karma leer, en voorouder verering. Deze dingen werden er gewoon uit geflikkerd toen de Kerk zich ontpopte tot een Theologische Christelijke staat (dictatuur olv blanke christelijke nazi's) met leger en vuurstapels voor zondaars. Toen begon de bloedige kerstening in germaans europa, miljoenen moorden en verkrachtingen, heksen verbranding, verketterde mensen. kijk in mijn boek onder en mail mij gerust als je vragen hebt of iets wil zeggen. dewanand en Wieroe hindoe fundamentalisten planet of the intelligent hindu chimps zie boekie van ons online: WEBpublication BOOK WART0129 / EPAGE 1 of 91 Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde 0.0. Inhoudsopgave http://www.dewanand.com/altecrea01.htm Laatst gewijzigd door dewanand : 16 januari 2014 om 23:20. Reden: mijn eigen wetenschappelijk onderzoek delen met gelijk gestemden en data zoeken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jozef en Maria een typisch koppel waren, zoals er tot enkele tientallen jaren terug ook koppels waren. De vrouw heeft haar handen vol me het huishouden, terwijl de man de centen binnenbrengt. Jozef is een vakman, werkt hard, maar verdient amper een nagel om aan zijn bruine reet te krabben. Maria is een verveelde huisvrouw, ziet haar hardwerkende man amper en voelt zich dus vaak eenzaam. Wanneer ze terugkomt van de markt, alwaar ze de wekelijkse boodschappen heeft gedaan, kruist een jonge mooie man haar pad. Maria geeft hem een veelbetekenende blik, dewelke de jongeman niet foutief kan interpreteren en al snel liggen beiden in elkaars armen te hijgen. Maria, volledig het noorden kwijt en niet wetende wat coïtus interruptus is, laat een kledder zaad zich tot diep in haar kut banen en kermt het uit van genot. Nadat de jonge man, zonder zich te douchen afscheid neemt van Maria, begint onze brave sloor aan het avondeten. Alles gaat zijn gewone gangetje. Jozef komt thuis, eet, slaapt, ontwaakt, werkt, komt thuis, eet, ... Maria begint zich wat misselijk te voelen na iets meer dan drie weken, en voelt nattigheid. Drie maand later kan ook Jozef er niet meer naastkijken, zodat Maria zegt dat een zekere 'Heilige Geest' haar een kind heeft geschonken. Ze noemt het een godenkind. Jozef, de arme drommel, naïef tot en met (SP.A-stemmer avant la lettre) gaat in het verhaal mee, en draagt zorg voor Maria, zoals geen man hem dat ooit heeft voorgedaan. Jezeus wordt geboren; en net zoals zijn moeder zal hij door het leven gaan als een maffe, goedlachse en innemende persoon. Hij zal veel vrienden maken, omdat hij het goed kan uitleggen en weet hoe hij mensen kan overtuigen. Hij is voor de vrije liefde en duwt bijgevolg zijn lelijke vleestoeter in menig vagina. Tot hij de verkeerde vrouw, voor een nacht tot de zijne maakt. Jezus wordt op de leeftijd van 31 (of 33?) veroordeeld tot de kruisdood.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 16 januari 2014 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goddelijke mysterie's > jouw basis-rekenkunde en menselijke projecties.
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor mensen die buiten de Kerk op eigen houtje Schrift beginnen interpreteren, daar bestaat natuurlijk een naam voor: protestanten.
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, reden te meer om aan te nemen dat de RKK niet de Kerk is.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De gothische kathedralen staan vol met triskels : de drie-eenheid ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de Kelten een mooi symbool voor 'drie(-eenheid)' hadden en dat daarna in Christelijke bouwwerken plaatsen, wilt niet zeggen dat de drie-eenheid van de Kelten komt. De Alpenzon heeft 6 spaken, heeft men het in Noord-Italië over de Heilige zes-eenheid?
![]() |
![]() |
#134 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drie hoofdgoden werden vervat in de drie-eenheid. Vader, Zoon en Heilige Geest. Als vervanger van de drie Keltische hoofdgoden. Citaat:
Maar het kan natuurlijk ook meer algemeen een gevolg zijn geweest van de indo-europese godentrias : http://nl.wikipedia.org/wiki/Indo-Europese_godentrias Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 januari 2014 om 18:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals; Ignatius van Antiochië had het al over de Heilige Drieëenheid. Die hing veel rond bij de Kelten? Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke periode spreekt U? dacht u nu werkelijk dat men in deze regionen vanaf het jaar NUL naar de katholieke kerk ging? Welke christenen vereerden heiligen? de romeinse christenen? de turkse christenen? kom, vertel het me even. Wanneer leefde uw Ignatius van Antiochië? In de tijd van de heilige Brigitta? Brigitta was een keltische godin, die met naam en al de overstap naar de christelijke heiligen heeft kunnen maken. Waarom zou uw heilige anna iets met tandartsen te maken hebben denk je? omdat haar tanden werden uitgetrokken? of omdat het volk in die heilige de godheid tegen tandpijn meende te kunnen aanroepen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 januari 2014 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Christendom was al eerder bij de Kelten geraakt hoor, alvorens de grootschalige kerstening. St. Albanus van Engeland leefde in de derde of vierde eeuw AD. Toch, een dikke eeuw nadat St. Ignatius van Antiochië het al over de Heilige Drieeenheid had. Dus opnieuw, wat heeft Uw triskel te zoeken in de oorsprong van de aanbidding van Heilige Drieeenheid? Dat likt me zeer sterk, daar het Christendom toen nog niet bestond.
![]() |
![]() |
#138 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Heilige Anna heeft niets met tandpijn te maken.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 januari 2014 om 21:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |