![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#821 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#822 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik stel voor dat we Otherwise - bij de receptie op de geslaagde aankoop van de vervanger van de F-16 - de drankjes laten serveren Laatst gewijzigd door korvo : 20 januari 2014 om 21:20. |
|
|
|
|
|
|
#823 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#824 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En die moet niet afgedwongen worden, die is er gewoon en iedereen houdt zich daaraan. Dat was zo al in de jaren 60 toen ik begon en dat is nu nog zo. En wie zoals Otherwise op zoek gaat naar 'achterlijke bier zuipende kinkels' die leeg, leeg, leger zijn, dan zal hij lang mogen zoeken. In de eerste plaats al naar dat bier. Maar ja.....wereldverbeteraars......
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 20 januari 2014 om 22:10. |
|
|
|
|
|
|
#825 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#826 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#827 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Trouwens, al Uw veronderstellingen aangaande mijzelf zijn totaal verkeerd. Bedankt trouwens dat U me zo jong inschat. Mijn veronderstelling dat er hier militairen en ex-militairen zich zouden uitsloven om wat voorbeelden te geven van positieve acties van het leger is trouwens uitgekomen: het gaat over het vliegen van Hercules vliegtuigen, en inderdaad sea-king helikopters. Het rondvliegen van VIPs met legervliegtuigen catalogeer ik eveneens onder de noemer 'comparatieve trap van leeg'. Ik herinner me dat tijdens de laatste dagen van Flahaut er een legervliegtuig een lekke band had en daardoor niet meer teruggeraakte uit de Congo. Men heeft dan een ander vliegtuig moeten sturen om Flahaut op te halen. De zal kostenefficient geweest zijn: 2 trainingsvluchten voor 1 ministerieel transport. Waarschijnlijk zijn er genietroepen aan te pas gekomen om die platte tube te vervangen... |
|
|
|
|
|
|
#828 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Trouwens, al Uw veronderstellingen aangaande mijzelf zijn totaal verkeerd. Bedankt trouwens dat U me zo jong inschat. Mijn veronderstelling dat er hier militairen en ex-militairen zich zouden uitsloven om wat voorbeelden te geven van positieve acties van het leger is trouwens uitgekomen: het gaat over het vliegen van Hercules vliegtuigen, en inderdaad sea-king helikopters. Het rondvliegen van VIPs met legervliegtuigen catalogeer ik eveneens onder de noemer 'comparatieve trap van leeg'. Ik herinner me dat tijdens de laatste dagen van Flahaut er een legervliegtuig een lekke band had en daardoor niet meer teruggeraakte uit de Congo. Men heeft dan een ander vliegtuig moeten sturen om Flahaut op te halen. De zal kostenefficient geweest zijn: 2 trainingsvluchten voor 1 ministerieel transport. Waarschijnlijk zijn er genietroepen aan te pas gekomen om die platte tube te vervangen... |
|
|
|
|
|
|
#829 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#830 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zoals in elke organisatie zullen er zeker militairen zijn met een drankprobleem. Maar van daar uit veralgemenen, zelfs indien het maar over één 'kazerne - de luchtmacht kent dat begrip overigens niet - gaat en zelfs indien het maar gaat over een groep die dagelijks doet wat jij zegt. Wat jij zegt lijkt mij - met de kennis die ik heb - onmogelijk. Ik daag je trouwens uit om in die 'kazerne' op een officiële manier tijdens de werkuren aan alcohol te geraken. Ik daag je nog meer uit om in die 'kazerne' op welke manier dan ook meer dan enkele dagen in 'groep' te doen wat jij zegt.
|
|
|
|
#831 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Inderdaad, niet tijdens de werkuren, dat moet ik toegeven. Maar wie na de werkuren dagelijks 24 of meer pinten achteroverslaat in de bar van het werk na het werk, die moet mij niet vertellen dat zijn werk daar geen invloed van ondervindt elke dag 's anderendaags. |
|
|
|
|
|
|
#832 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar zelfs dit verhaal geloof ik niet. Pertinent niet.
|
|
|
|
#833 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Jeebee,
U zal me nooit ofte nimmer kunnen overtuigen van het nut van gevechtsvliegtuigen. De kost van deze dingen is vooral wat men er NIET mee gedaan heeft. Met 4 000 000 000 euro boort men een 200 000 waterputten in de congo en redt men op termijn enkele honderdduizenden mensenlevens. Op grote schaal fabriceren van dat tuig is de 3e wereldoorlog op zich. En nu ga ik hier geen tijd meer insteken. Die vliegtuigen zullen er toch komen, ik geef me gewonnen. De Crem moet maar 1 keer zeggen dat hij voor aankoop is om alle militairen en hun echtgenotes op hem te laten stemmen. Hij koopt daarmee dus ook nog eens zijn Eigen herverkiezing. Sinds mijn legerdienst is mijn idee over de menselijke soort inderdaad zwaar gekrompen. Wie echt christelijk is, kan niet meestappen in de logica van militair opbod. Ik geloof niet in het oog om oog, tand om tand principe en zal er ook nooit in geloven. En ook gewoon op logische basis: wie en hoe gaat er iemand een lastenboek opstellen voor een dergelijk vliegtuig? Als dat tuig zus en zo kan versnellen dan kunnen we deze of gene potentiele vijand de baas, een potentiele vijand die bezig is met de aankoop van dezelfde vliegtuigen, wellicht zelfs bij dezelfde fabricant. Er is bij dergelijke aankopen slechts 1 winnaar: de fabricant en haar aandeelhouders. |
|
|
|
|
|
#834 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik heb trouwens een email naar decrem gedaan en hij heeft me op een laffe manier een medewerker van hem laten antwoorden dat hij spijtig genoeg niet anders kan dan voor de aankoop zijn van deze dingen. Hij kan uiteraard wel tegen zijn, maar hij is er gewoon te laf en te ambitious voor. In het openbaar zeggen dat hij voor is en prive zeggen dat hij in wezen tegen is maar gedwongen is. Schijtluizerij...
|
|
|
|
|
|
#835 |
|
Gouverneur
|
@Otherwise: Graag zou ik u wat bijkomende info willen geven omtrent drankproblemen. Zoals JeeBee schrijft zijn er inderdaad in het leger mensen die met een drankprobleem kampen en daarvoor is op de werkvloer geen plaats, niet als piloot, niet als technieker, niet als magazijnier, niet als instructeur, kortom voor geen enkele functie. Momenteel kampen in Belgie ongeveer 800000 mensen met een drankprobleem, gaande van overmatig drankgebruik tot regelrecht alcoholisme. Vermist het leger nog (ocharme) maar 30000 zielen telt en men maar 1 drankprobleem per persoon kan hebben , en rekening houdend met uw betoog dat alle 30000 alcoholiekers zijn, dan heb je onder jouw burgercollega's nog altijd 770000 probleemgevallen rondlopen. Als ex-militair kan ik je zeggen, mijn kinderen zijn respectievelijk 17 en 21 jaar oud, geen van beiden heeft mij ooit dronken of aangeschoten gezien, regelmatig werd ik met de wagen tegengehouden door politie ter controle op drankgebruik, nooit werd iets vastgesteld. Dus otherwise, vergeet het maar dat uw burgercollega's allemaal brave jongens en meisjes zijn, als je zou werken waar ik nu werk en dan vooral in het weekend zou je nogal ogen opentrekken. In het begin van mijn 2de carriere was ik blij dat ik kon zeggen dat ik burger was, nu ben ik beschaamd en ben ik blij dat ik kan zeggen dat ik ex-militair ben.
|
|
|
|
|
|
#836 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 21 januari 2014 om 16:36. |
|
|
|
|
|
|
#837 |
|
Banneling
|
Maar als de boel overspoelt staat het leger wel direct zandzakskes te sleuren he. De Seaking heeft talloze mensenlevens gered.
Kater of gene. En hebben wij het leger voor meer nodig in België eigenlijk? Reddingsoperaties zijn toch al wat nodig is hier? Investeren in zulke tuigen is voor buitenlands beleid. Zeer Amerikaans. Kijkt hoe bankroet ze zijn... alles zal nu afhangen van hun oorlogstrategie. Ik denk niet dat wij er in achterna moeten gaan, maar uit moeten leren. Geen oorlog meer, maar bouw eens iets op. Wie in buitenland oorlog gaat voeren betrekt daar al zijn burgers bij! Ik denk dat ik namens de bevolking spreek: België, ga niet mee oorlog voeren! Laatst gewijzigd door Peche : 21 januari 2014 om 16:42. |
|
|
|
|
|
#838 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik heb trouwens nooit gezegd dat iedereen bij het leger alkoholieker is. De verveling in vele kazernes in acht genomen vind ik het trouwens niet meer dan normaal dat men al eens sneller naar de fles grijpt. |
|
|
|
|
|
|
#839 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dateert u nog uit de 19e eeuw of wat?
|
|
|
|
#840 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Neen, van 1992, einde 20ste eeuw...
Nu goed, ik had hier niet mogen over beginnen. Wellicht is er sinds de afschaffing van de dienstplicht en het verkleinen van het budget al heel wat weggesaneerd, gelukkiglijk. Dat men nu voor miljarden wil gaan spenderen voor iets wat totaal geen zin heeft, is veel belangrijker. |
|
|
|