Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2014, 19:52   #821
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Maar ook z'n leven in de waag stellen om een drenkeling uit zee te halen, dan wel de één of andere ontwikkelingswerker uit de drek te halen
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 21:18   #822
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als ik aan leger denk, denk ik aan 3 dingen:

1/ bier zuipen
2/ leeg, leger, leegst
3/ kosten maken en op kap van een ander leven
Wellicht is Otherwise een echte geitewollensok die enkel organische sapjes drinkt. Onze student (of pas afgestudeerde - ouder schat ik hem niet in) heeft wellicht nog nooit een fakbar van dichtbij gezien (zuipen, zuiper, zuipst?) en weet wellicht niets af van de after-work parties. Kosten maken en leven op de kap van een ander zonder nuttig werk te doen laten we dan vooral over aan onze rood-groene vriendjes in al dan niet multicultureel-gesubsidieerde jobjes.
Ik stel voor dat we Otherwise - bij de receptie op de geslaagde aankoop van de vervanger van de F-16 - de drankjes laten serveren

Laatst gewijzigd door korvo : 20 januari 2014 om 21:20.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 21:41   #823
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Wellicht is Otherwise een echte geitewollensok die enkel organische sapjes drinkt. Onze student (of pas afgestudeerde - ouder schat ik hem niet in) heeft wellicht nog nooit een fakbar van dichtbij gezien (zuipen, zuiper, zuipst?) en weet wellicht niets af van de after-work parties. Kosten maken en leven op de kap van een ander zonder nuttig werk te doen laten we dan vooral over aan onze rood-groene vriendjes in al dan niet multicultureel-gesubsidieerde jobjes.
Ik stel voor dat we Otherwise - bij de receptie op de geslaagde aankoop van de vervanger van de F-16 - de drankjes laten serveren
Hela Korvo, da's MIJN job !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 22:09   #824
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Lijkt me zelfs tamelijk onverstandig om met een slok op in een F104, dan wel een F16 te kruipen (vliegen).
Evengoed luchtverkeersleiders, als wel technici die aan het sleutelen zijn.
Vrees dat in de burgermaatschappij mogelijk wel eens nog meer gedronken zou kunnen worden als in het Leger (na de dienst).
Overigens is er een absolute nultolerantie. Absoluut.

En die moet niet afgedwongen worden, die is er gewoon en iedereen houdt zich daaraan. Dat was zo al in de jaren 60 toen ik begon en dat is nu nog zo.

En wie zoals Otherwise op zoek gaat naar 'achterlijke bier zuipende kinkels' die leeg, leeg, leger zijn, dan zal hij lang mogen zoeken. In de eerste plaats al naar dat bier.

Maar ja.....wereldverbeteraars......

Laatst gewijzigd door JeeBee : 20 januari 2014 om 22:10.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2014, 22:13   #825
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hela Korvo, da's MIJN job !
Gij moogt achter den tap staan ok?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 12:31   #826
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat zijn daden van agressie van uw kant waardoor u niet beter bent dan de rest en de aard van het beestje best kent.

Of dacht u dat er zonder 'moordwapens' geen agressie bestond?
Si vis pacem, para bellum!
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 12:44   #827
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De geslaagde aankoop? Elke aankoop zal een mislukking zijn.

Trouwens, al Uw veronderstellingen aangaande mijzelf zijn totaal verkeerd. Bedankt trouwens dat U me zo jong inschat.

Mijn veronderstelling dat er hier militairen en ex-militairen zich zouden uitsloven om wat voorbeelden te geven van positieve acties van het leger is trouwens uitgekomen: het gaat over het vliegen van Hercules vliegtuigen, en inderdaad sea-king helikopters. Het rondvliegen van VIPs met legervliegtuigen catalogeer ik eveneens onder de noemer 'comparatieve trap van leeg'. Ik herinner me dat tijdens de laatste dagen van Flahaut er een legervliegtuig een lekke band had en daardoor niet meer teruggeraakte uit de Congo. Men heeft dan een ander vliegtuig moeten sturen om Flahaut op te halen. De zal kostenefficient geweest zijn: 2 trainingsvluchten voor 1 ministerieel transport. Waarschijnlijk zijn er genietroepen aan te pas gekomen om die platte tube te vervangen...
Oud 21 januari 2014, 12:44   #828
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De geslaagde aankoop? Elke aankoop zal een mislukking zijn.

Trouwens, al Uw veronderstellingen aangaande mijzelf zijn totaal verkeerd. Bedankt trouwens dat U me zo jong inschat.

Mijn veronderstelling dat er hier militairen en ex-militairen zich zouden uitsloven om wat voorbeelden te geven van positieve acties van het leger is trouwens uitgekomen: het gaat over het vliegen van Hercules vliegtuigen, en inderdaad sea-king helikopters. Het rondvliegen van VIPs met legervliegtuigen catalogeer ik eveneens onder de noemer 'comparatieve trap van leeg'. Ik herinner me dat tijdens de laatste dagen van Flahaut er een legervliegtuig een lekke band had en daardoor niet meer teruggeraakte uit de Congo. Men heeft dan een ander vliegtuig moeten sturen om Flahaut op te halen. De zal kostenefficient geweest zijn: 2 trainingsvluchten voor 1 ministerieel transport. Waarschijnlijk zijn er genietroepen aan te pas gekomen om die platte tube te vervangen...
Oud 21 januari 2014, 12:51   #829
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Overigens is er een absolute nultolerantie. Absoluut.

En die moet niet afgedwongen worden, die is er gewoon en iedereen houdt zich daaraan. Dat was zo al in de jaren 60 toen ik begon en dat is nu nog zo.

En wie zoals Otherwise op zoek gaat naar 'achterlijke bier zuipende kinkels' die leeg, leeg, leger zijn, dan zal hij lang mogen zoeken. In de eerste plaats al naar dat bier.

Maar ja.....wereldverbeteraars......
Ik zou U zo een voorbeeld kunnen geven van een luchtmachtkazerne waar er dagelijks werkelijk gezopen wordt (in grootte-orde 1 bak jupiler/man), door vooral onderofficieren. Ik ga mezelf hier niet in de nesten werken door dat te doen. U kent het ABL trouwens goed genoeg blijkbaar om zelf te achterhalen over welke kazerne ik het heb.
Oud 21 januari 2014, 13:13   #830
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou U zo een voorbeeld kunnen geven van een luchtmachtkazerne waar er dagelijks werkelijk gezopen wordt (in grootte-orde 1 bak jupiler/man), door vooral onderofficieren. Ik ga mezelf hier niet in de nesten werken door dat te doen. U kent het ABL trouwens goed genoeg blijkbaar om zelf te achterhalen over welke kazerne ik het heb.
U liegt.

Zoals in elke organisatie zullen er zeker militairen zijn met een drankprobleem.

Maar van daar uit veralgemenen, zelfs indien het maar over één 'kazerne - de luchtmacht kent dat begrip overigens niet - gaat en zelfs indien het maar gaat over een groep die dagelijks doet wat jij zegt.

Wat jij zegt lijkt mij - met de kennis die ik heb - onmogelijk. Ik daag je trouwens uit om in die 'kazerne' op een officiële manier tijdens de werkuren aan alcohol te geraken. Ik daag je nog meer uit om in die 'kazerne' op welke manier dan ook meer dan enkele dagen in 'groep' te doen wat jij zegt.
Oud 21 januari 2014, 13:31   #831
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U liegt.

Zoals in elke organisatie zullen er zeker militairen zijn met een drankprobleem.

Maar van daar uit veralgemenen, zelfs indien het maar over één 'kazerne - de luchtmacht kent dat begrip overigens niet - gaat en zelfs indien het maar gaat over een groep die dagelijks doet wat jij zegt.

Wat jij zegt lijkt mij - met de kennis die ik heb - onmogelijk. Ik daag je trouwens uit om in die 'kazerne' op een officiële manier tijdens de werkuren aan alcohol te geraken. Ik daag je nog meer uit om in die 'kazerne' op welke manier dan ook meer dan enkele dagen in 'groep' te doen wat jij zegt.

Inderdaad, niet tijdens de werkuren, dat moet ik toegeven. Maar wie na de werkuren dagelijks 24 of meer pinten achteroverslaat in de bar van het werk na het werk, die moet mij niet vertellen dat zijn werk daar geen invloed van ondervindt elke dag 's anderendaags.
Oud 21 januari 2014, 14:07   #832
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, niet tijdens de werkuren, dat moet ik toegeven. Maar wie na de werkuren dagelijks 24 of meer pinten achteroverslaat in de bar van het werk na het werk, die moet mij niet vertellen dat zijn werk daar geen invloed van ondervindt elke dag 's anderendaags.
Allé, het verhaal is al veel minder straf, het gaat over wat mensen doen in hun vrije tijd dat wordt geprojecteerd op een ganse organisatie.

Maar zelfs dit verhaal geloof ik niet. Pertinent niet.
Oud 21 januari 2014, 16:15   #833
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jeebee,

U zal me nooit ofte nimmer kunnen overtuigen van het nut van gevechtsvliegtuigen.
De kost van deze dingen is vooral wat men er NIET mee gedaan heeft. Met 4 000 000 000 euro boort men een 200 000 waterputten in de congo en redt men op termijn enkele honderdduizenden mensenlevens. Op grote schaal fabriceren van dat tuig is de 3e wereldoorlog op zich.
En nu ga ik hier geen tijd meer insteken. Die vliegtuigen zullen er toch komen, ik geef me gewonnen. De Crem moet maar 1 keer zeggen dat hij voor aankoop is om alle militairen en hun echtgenotes op hem te laten stemmen. Hij koopt daarmee dus ook nog eens zijn Eigen herverkiezing.
Sinds mijn legerdienst is mijn idee over de menselijke soort inderdaad zwaar gekrompen. Wie echt christelijk is, kan niet meestappen in de logica van militair opbod. Ik geloof niet in het oog om oog, tand om tand principe en zal er ook nooit in geloven.

En ook gewoon op logische basis: wie en hoe gaat er iemand een lastenboek opstellen voor een dergelijk vliegtuig? Als dat tuig zus en zo kan versnellen dan kunnen we deze of gene potentiele vijand de baas, een potentiele vijand die bezig is met de aankoop van dezelfde vliegtuigen, wellicht zelfs bij dezelfde fabricant.

Er is bij dergelijke aankopen slechts 1 winnaar: de fabricant en haar aandeelhouders.
Oud 21 januari 2014, 16:19   #834
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb trouwens een email naar decrem gedaan en hij heeft me op een laffe manier een medewerker van hem laten antwoorden dat hij spijtig genoeg niet anders kan dan voor de aankoop zijn van deze dingen. Hij kan uiteraard wel tegen zijn, maar hij is er gewoon te laf en te ambitious voor. In het openbaar zeggen dat hij voor is en prive zeggen dat hij in wezen tegen is maar gedwongen is. Schijtluizerij...
Oud 21 januari 2014, 16:36   #835
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Otherwise: Graag zou ik u wat bijkomende info willen geven omtrent drankproblemen. Zoals JeeBee schrijft zijn er inderdaad in het leger mensen die met een drankprobleem kampen en daarvoor is op de werkvloer geen plaats, niet als piloot, niet als technieker, niet als magazijnier, niet als instructeur, kortom voor geen enkele functie. Momenteel kampen in Belgie ongeveer 800000 mensen met een drankprobleem, gaande van overmatig drankgebruik tot regelrecht alcoholisme. Vermist het leger nog (ocharme) maar 30000 zielen telt en men maar 1 drankprobleem per persoon kan hebben , en rekening houdend met uw betoog dat alle 30000 alcoholiekers zijn, dan heb je onder jouw burgercollega's nog altijd 770000 probleemgevallen rondlopen. Als ex-militair kan ik je zeggen, mijn kinderen zijn respectievelijk 17 en 21 jaar oud, geen van beiden heeft mij ooit dronken of aangeschoten gezien, regelmatig werd ik met de wagen tegengehouden door politie ter controle op drankgebruik, nooit werd iets vastgesteld. Dus otherwise, vergeet het maar dat uw burgercollega's allemaal brave jongens en meisjes zijn, als je zou werken waar ik nu werk en dan vooral in het weekend zou je nogal ogen opentrekken. In het begin van mijn 2de carriere was ik blij dat ik kon zeggen dat ik burger was, nu ben ik beschaamd en ben ik blij dat ik kan zeggen dat ik ex-militair ben.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 16:36   #836
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik aan leger denk, denk ik aan 3 dingen:

1/ bier zuipen
2/ leeg, leger, leegst
3/ kosten maken en op kap van een ander leven
Je verwart ze met werklozen en uitkeringstrekkers

Laatst gewijzigd door Savatage : 21 januari 2014 om 16:36.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 16:41   #837
Peche
Banneling

Standaard

Maar als de boel overspoelt staat het leger wel direct zandzakskes te sleuren he. De Seaking heeft talloze mensenlevens gered.
Kater of gene.
En hebben wij het leger voor meer nodig in België eigenlijk?
Reddingsoperaties zijn toch al wat nodig is hier?
Investeren in zulke tuigen is voor buitenlands beleid. Zeer Amerikaans.
Kijkt hoe bankroet ze zijn... alles zal nu afhangen van hun oorlogstrategie.
Ik denk niet dat wij er in achterna moeten gaan, maar uit moeten leren.
Geen oorlog meer, maar bouw eens iets op. Wie in buitenland oorlog gaat voeren betrekt daar al zijn burgers bij!
Ik denk dat ik namens de bevolking spreek: België, ga niet mee oorlog voeren!

Laatst gewijzigd door Peche : 21 januari 2014 om 16:42.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 16:46   #838
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Otherwise: Graag zou ik u wat bijkomende info willen geven omtrent drankproblemen. Zoals JeeBee schrijft zijn er inderdaad in het leger mensen die met een drankprobleem kampen en daarvoor is op de werkvloer geen plaats, niet als piloot, niet als technieker, niet als magazijnier, niet als instructeur, kortom voor geen enkele functie. Momenteel kampen in Belgie ongeveer 800000 mensen met een drankprobleem, gaande van overmatig drankgebruik tot regelrecht alcoholisme. Vermist het leger nog (ocharme) maar 30000 zielen telt en men maar 1 drankprobleem per persoon kan hebben , en rekening houdend met uw betoog dat alle 30000 alcoholiekers zijn, dan heb je onder jouw burgercollega's nog altijd 770000 probleemgevallen rondlopen. Als ex-militair kan ik je zeggen, mijn kinderen zijn respectievelijk 17 en 21 jaar oud, geen van beiden heeft mij ooit dronken of aangeschoten gezien, regelmatig werd ik met de wagen tegengehouden door politie ter controle op drankgebruik, nooit werd iets vastgesteld. Dus otherwise, vergeet het maar dat uw burgercollega's allemaal brave jongens en meisjes zijn, als je zou werken waar ik nu werk en dan vooral in het weekend zou je nogal ogen opentrekken. In het begin van mijn 2de carriere was ik blij dat ik kon zeggen dat ik burger was, nu ben ik beschaamd en ben ik blij dat ik kan zeggen dat ik ex-militair ben.
Ok, statistisch gezien kan het natuurlijk dat ik toevallig mijn legerdienst heb gedaan op een plek waar er relatief veel militairen met een drankprobleem aanwezig waren.
Ik heb trouwens nooit gezegd dat iedereen bij het leger alkoholieker is. De verveling in vele kazernes in acht genomen vind ik het trouwens niet meer dan normaal dat men al eens sneller naar de fles grijpt.
Oud 21 januari 2014, 16:54   #839
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
De verveling in vele kazernes in acht genomen vind ik het trouwens niet meer dan normaal dat men al eens sneller naar de fles grijpt.
De verveling?

Dateert u nog uit de 19e eeuw of wat?
Oud 21 januari 2014, 16:58   #840
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Neen, van 1992, einde 20ste eeuw...

Nu goed, ik had hier niet mogen over beginnen. Wellicht is er sinds de afschaffing van de dienstplicht en het verkleinen van het budget al heel wat weggesaneerd, gelukkiglijk.
Dat men nu voor miljarden wil gaan spenderen voor iets wat totaal geen zin heeft, is veel belangrijker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be