![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elk bedrijf heeft loonbarema's en funktieclassificaties en daar wordt NOOIT onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nogmaals: zolang er in de studie niet gecontroleerd wordt voor alle variabelen die mogelijk kunnen mee-variëren met geslacht, is hieruit concluderen dat loon bepaald wordt door geslacht hetzelfde als uit onderstaande grafiek besluiten dat het het importeren van verse citroenen tot een daling van verkeersdoden leidt. ![]() Laatst gewijzigd door Jeronimo : 24 januari 2014 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@demonen en Jeronimo, ik wil best geloven dat vrouwen evenveel verdienen als mannen voor eenzelfde functie, inzet, capaciteiten etc. maar ik ben daar niet goedgelovig genoeg voor. (en ja demonen, ik heb reeds gewerkt, echter weet ik niet of m'n mannelijke collega's meer verdienden, want er waren er voor te beginnen al niet veel en ik heb er nooit naar gevraagd aangezien het zoals ik zei een aanvaarde sociale regel is en ik niet de moed had van ernaar te vragen - iets wat ik nu wel zal doen.) Overigens is het niet loon dat bepaald wordt door geslacht, maar geslacht dat loon bepaalt - als we gaan mierenneuken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En jouw persoonlijke ervaringen zijn bij de interpretatie van deze cijfers irrelevant. Nòch uit deze cijfers, nòch uit jouw anekdotes valt een dergelijke gevolgtrekking te maken. Citaat:
Dat brengt het aantal disciplines waartegen je in deze discussie zondigt tot 3: statistiek, logica en taalkunde. Laatst gewijzigd door Jeronimo : 24 januari 2014 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() We kunnen het erover eens zijn dat ze minder verdienen, maar krijgen ze ook minder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Een zeer gekend fenomeen..." Heb je (gevalideerde en representatieve) onderzoeken die inderdaad aantonen dat wie 4/5 werkt op die tijd even veel werk verzet en beter georganiseerd is? Of is bembem niet de enige die zich aan drogredeneringen bezondigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Neen, ik vind van niet. Een loon wordt nu eenmaal onderhandeld, en de sterksten hebben nu eenmaal recht op een beter loon. Of moeten we dat OOK al gaan reglementeren?? Als iedereen nu eens voor zichzelf zou opkomen in plaats van voortdurend de maatschappij te gaan vingerwijzen ...
Laatst gewijzigd door december : 24 januari 2014 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel met de cijfers kom je er niet. Dat gezegd zijnde zijn er inderdaad nog plaatsen waar deze vorm van discriminatie nog zou plaatsvinden. Zo wees een nichtje van mij mij een jaar geleden op het feit dat zij voor hetzelfde werk minder betaald werd dan haar mannelijke collega's bij Metropolis Antwerpen. Ik raadde haar aan om dit te melden bij de bevoegde instanties... Als je dat niet doet moet je wat mij betreft ook niet klagen. Of met andere woorden, ook de dames zelf moeten hier het heft in handen nemen.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
En wie zijn dat trouwens, "de sterksten" ? Degenen met het knapste uiterlijk en de meest gladde praatjes ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Het is eerlijk, gemakkelijk, overzichtelijk en zorgt voor geen wrevel tussen de werknemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De sterksten, dat hangt er vanaf. Meestal diegenen die jij omschrijft, dat is waar, die hebben een streepje voor. Maar als men bijvoorbeeld een beetje verstandig met geld kan omgaan, dan stelt zo'n loonkloofje van 10% al helemaal niets meer voor, en is dat zo weggewerkt. Intelligente mensen winnen het uiteindelijk wel van die gladde praatjesmakers (tenzij ze zich natuurlijk op de politiek toeleggen). Niemand kan u trouwens dwingen om te werken of een te laag loon te aanvaarden. U bent toch ook geen slaaf? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() En alle concurrentie valt weg. Waarom zouden mensen nog hun best doen, als ze toch niet meer kunnen verdienen? Hoe kunnen bedrijven concurreren als men geen werknemers kan wegplukken tegen een hoger loon. Dat is puur communisme . Er zou juist heel veel wrevel ontstaan.
Laatst gewijzigd door december : 24 januari 2014 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Da's een goei!! Karel zal gewoon géén job hebben en lang geleden vervangen zijn door Charlotte. Een grote groep mannen is gewoon verdrongen door goedkopere arbeidskrachten. Bij gelijk loon gaan de vrouwen eruit, simple as that. Past natuurlijk niet in geindoctrineerde schema's uit de kleuterschool. Laatst gewijzigd door Conscience : 25 januari 2014 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho maar het is niet omdat ik geen concrete bewijzen heb dat het niet zo is dat vrouwen minder krijgen hé.. Ik geloof wel degelijk dat er nog steeds gediscrimineerd wordt op de werkvloer tegen vrouwen. Sorry guys
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel is het seksisme (en heb ik daar in mijn vrij lange carrière, voor de helft in het buitenland, slechts in een moslimland iets van kunnen merken, maar nooit in Europa; er moet dan dus iets schorten aan mijn waarnemingen of ervaring). Ofwel zijn deze vrouwen minder rendabel (daarvan heb ik in het Europese buitenland wel voorbeelden gekend, omdat de werkgever daar zwaar financieel verlies kan lijden door zwangerschappen - degene die zich daar bij mij over beklaagde was overigens een vrouwelijke werkgeefster; hoe het in België zit weet ik niet). Op een politiek forum lijkt de juiste vraag me te zijn: moet de politiek ingrijpen, en hoe? Volgens mij kan de politiek dit slechts op één manier doen zonder onrechtvaardigheid in de hand te werken: door een volkomen vrije markt mogelijk te maken. Als op die markt vrouwen, of andere werknemers, gediscrimineerd worden, zullen degenen die discrimineren minder winst maken en weggeconcurreerd worden door degenen die personeel op objectieve criteria selecteren. De discussie of vrouwen het beter of slechter doen wordt dan overbodig: wie het beste presteert, krijgt het beste loon. Maar een echt vrije markt impliceert eigenlijk ook een basisinkomen, ter vergoeding van het gebruik van de rijkdommen der aarde die in beginsel iedereen even veel of weinig toebehoren. Dat basisinkomen maakt tevens de concurrentie eerlijker, maar goed, dat hoort dan in een andere draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik u goed begrijp worden sommige mensen onderbetaald terwijl er een grote vraag is naar hun diensten (waar we soms "zwaar beroep" op moeten doen). Een scheeftrekking van de relatie vraag/aanbod dus, de definitie van onderbetaling. Uw witte beroepen hebben dus gewoon een vrije markt nodig. Misschien wordt er dan minder "zwaar beroep" op gedaan omdat je er de echte prijs voor moet betalen, en wellicht worden de daar werkzame vrouwen dan goed betaald. Zo niet, moeten ze een ander marktsegment gaan bedienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat jij of eender wie "gelooft" op dat vlak is absoluut irrelevant. |
|
![]() |
![]() |