![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben het gewoon kotsbeu dat men telkens opnieuws zegt dat "Moslims massamoordenaars zijn" en dat men telkens de Moslims linkt met geweld Maar jullie voorouders hebben MILJOENEN EN MILJOENEN ZWARTEN vermoord in Congo (en handen afgehakt) en hebben Ruanda en Burundi zwaar gebousilleerd en geknoeid zo erg zelfs dat die landen tot de dag van vandaag NOG STEEDS ROT zijn kijk naar de genocide van Ruanda waarbij bijna 1.000.000 mensen werden uitgemoord, de Ruanda genocide is een meer dan rechtstreeks gevolg van de belachelijke discriminatorische politiek van de Belgische kolonisatoren Ik ben het kotsbeu dat men telkens de link legt met Islam, dus zet jullie verstand terug op record: ik ben het kotsbeu dat men terug de link legt met Islam telkens een Moslim iets doet en wanneer een gewone rasechte Belg iets doet dan is het oorverdovend stil en zie ik niemand een "link leggen met atheisme of christendom" Laatst gewijzigd door Moor : 27 januari 2014 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geneeskunde is vooral ontwikkeld door het Westen, omdat daar amper nog analfabeten zijn, basisnoden worden gedekt, dat zorgt voor de mogelijkheid om wetenschappen te ontwikkelen zonder het juk van religie wat hier sinds de verlichting wetenschap niet meer in de weg staat. Islam is een ideologie met invloed op alle domeinen van het menselijk handelen, van wieg tot graf, dus ook op gebied van wetenschap, kunst en literatuur, een stempel drukt. Wat u beweert over de positieve invloed op persoonlijke ontwikkeling betwijfel ik, Islam is verbonden met culturen van eer en schaamte, wat aanzet tot ontkenning en liegen, het is verbonden met ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, wat aanzet tot starre rechten voor beide groepen, het is verbonden met apartheid, tussen gelovigen en ongelovigen, het is verbonden met agressie, omdat islam dit toestaat om relaties tussen mensen zo te bepalen, en door het ontbreken van enig centraal gezag, kunt u beweren van niet, evenveel moslims vinden dan weer van wel.Islam is dus wat iemand er van maakt, en dat lijkt me globaal gezien voor meer dan één verbetering vatbaar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent daar geen uitzondering op! Wanneer bijvoorbeeld een Belg zijn vrouw mishandelt, zegt de familie niet" ja maar je moet nog maar eens proberen, we sturen hem even naar Oostende, en dan komt hij terug en gaan we gewoon weer verder, omdat vrouwen hun mannen nu eenmaal gehoorzaamheid verschuldigt zijn! Wij leggen geen link met de bijbel, maar vinden ongeacht overtuiging dat mannen hun poten moeten thuishouden, en dat is het verschil met een Islamitische samenleving, wij bepalen zelf wat rechten zijn, voor iedereen! En wanneer een Belg dealt op staat zegt hij niet" ja maar ik verkoop enkel aan moslims, dus ik doe niets verkeerd!" Beetje mee nu? mooi! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe kan ik nu een oordeel vellen als ik niet eens aanwezig ben op die lezing? Ik lach me hier in een vuist, de enigste verstarde hier dat ben jij, waarom kan jij niet de vaststaande feiten die gewoon klaar en duidelijk zijn en totaal niet over het hoofd kunnen zien accepteren, wie heeft Leeuwenhart genezen toen hij Saladin had aangevallen waren het Moslimdoktoren of Christelijke doktoren???? Kom jong ga Islamitische geschiedenis lezen, alle dokters alle geleerden zijn het er unaniem over eens dat de Moslims een gigantische bijdrage hebben geleverd aan alle wetenschappen gaande van astrologie tot geneeskunde en jij komt hier droogskes zeggen dat enkel het Westen de geneeskunde heeft ontwikkeld tjonge tjonge Jij bedoelt het "Christelijke juk" maar alé tegen wie zijn ik hier bezig, wij Moslims verrichtten oogoperaties en in de 11 de eeuw terwijl jullie aan kattenverbrandingen deden, http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...de_geneeskunde Perzië profiteerde vanwege zijn centrale ligging van de ontwikkelingen op het gebied van geneeskunde in zowel Griekenland als India. De eerste generatie van Perzische artsen werd opgeleid in de Academie van Gondesjapoer.[16][17] Tijdens het gouden tijdperk van de islamitische beschaving, droegen moslimartsen sterk bij aan de ontwikkeling van de geneeskunst. Ze hielden zich onder andere bezig met anatomie, oogheelkunde, farmacologie, fysiologie en chirurgie. De islamitische geneeskunst borduurde verder op invloeden uit zowel de Oud-Indische als Oud-Griekse geneeskunst.[18] Zo werden 129 werken van Claudius Galenus in het Arabisch vertaald door Hunayn ibn Ishaq en zijn assistenten. Muhammad ibn Zakarīya Rāzi, ook bekend als Rhazes, was de eerste arts die ethanol gebruikte bij zijn werk als arts. Abu al-Qasim al-Zahravi wordt gezien als de vader van de moderne chirurgie.[19] Hij schreef onder andere de Kitab al-Tasrif (1000), een 30 delen tellende encyclopedie die tot de 17e eeuw zowel aan islamitische als Europese medische scholen werd gebruikt als lesmateriaal. Een andere invloedrijke persoon in de islamitische geneeskunst was Avicenna. Van zijn hand zijn de Canon van de geneeskunde (1025) en Het boek van geneeskunde (1027), die eveneens tot de 17e eeuw vast lesmateriaal waren aan islamitische en Europese scholen. Avicenna deed tevens belangrijk onderzoek naar infectieziektes, zoals het voorkomen van verspreiding door zieke patiënten af te zonderen, en medisch onderzoek.[20][21] In 1242 was Ibn al-Nafis de eerste die de kleine bloedsomloop en kransslagader omschreef,[22] welke de basis vormen van het Hart en vaatstelsel.[23] Hij omschreef ook als een van de eersten het concept van metabolisme,[24] en ontwikkeld een nieuw system voor fysiologie ter vervanging van de werken van Claudius Galenus.[25] Andere belangrijke bijdragen aan de geneeskunde van uit de islam waren de ontdekking van het immuunsysteem, de introductie van microbiologie, en het combineren van geneeskunde met wetenschap, botanie en chemie. Ik zal je nog één ding zeggen: ga spreken met de 10 tallen Vlaamse vrouwen die zich jaarlijks bekeren tot de Islam, praat dan met hen over de zogezegde gelijkheid van vrouwen in het Westen, over welke gelijkheid heb je het? Tot de dag van vandaag klagen de vrouwenorganisaties nog steeds over ongelijkheid, geen gelijke lonen, geen gelijke kansen op de arbeidsmarkt... Kijk hoe vrouwen worden behandeld in de Westerse modewereld waarbij ze uitgehongerd worden en waarbij zwarte modellen zwaar worden gediscrimineerd, de jaarlijks terugkerende autosalon waarbij halfnaakte vrouwen worden geëtaleerd en waarbij vrouwen moeten zitten op de capo's van auto's, jullie behandelen vrouwen als lustobjecten en slavinnen...en behandelen vrouwen gelijk voorwerpen, en vrouwen moeten werken voor hun overleven, maar in de Islamitische wereld is de vrouw niet verplicht om te werken want de man moet voor haar werken of het nu haar vader of broer of man is of zoon of grootvader ... Laatst gewijzigd door Moor : 27 januari 2014 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() De Profeet (saw) heeft gezegd:
"Wees godvrezend met de slaven die jullie hebben, zij zijn jullie broeders en zusters. Allah (swt) heeft hun jullie ter beschikking gesteld, geeft hen hetzelfde eten dat jullie eten, en dezelfde kleding als die jullie dragen, en laat hen geen al te zwaar werk verrichten; is het werk te belastend dan moeten jullie hen helpen." (Moslim) gesteld voor het vrijkopen van slaven. En het geld van zakaat mag worden besteed voor het vrijkopen van slaven: "De zakaat is alleen voor de armen en de behoeftigen, en voor degenen die daarbij (de inning van de zakaat) werkzaam zijn, en voor degenen wier hart verzoend moet worden, en voor (het vrijkopen van) de slaven, en voor degenen die schuld hebben, en voor de zaak van Allah en voor de reiziger: dit is een gebod van Allah. En Allah is Alwetend, Alwijs." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah at Taubah 9, vers 60) worden gesteld. Ibn 'Umar zei: "Profeet Mohammed (saw) heeft gezegd: 'Degene die een slaaf of een slavin schopt of slaat, moet zijn daad afkopen door die slaaf of slavin in vrijheid te stellen'." Islam heeft het onderwijzen en het in vrijheid stellen van slavinnen aangemoedigd. Van Abi Mousa is overgeleverd dat de Profeet (saw) heeft gezegd: "Wie een slavin heeft en haar correct behandeld, haar in vrijheid stelt en met haar trouwt, hij zal een dubbele beloning krijgen." 1. Als Islam de man toestaat om liefde te bedrijven met zijn slavin, betekent dit dat de man haar rechten en plichten moet erkennen. Door het bedrijven van de liefde met de slavin wordt zij net zoals een vrije echtgenote, en de man moet haar dus met liefde en genade behandelen. De slavin is dus geen product, maar praktisch als een vrije echtgenote waarvoor de man verplicht is te zorgen, liefdevol en teder. 2. Als de man de liefde bedrijft met zijn slavin en zij een kind van hem krijgt, dan verandert haar status van slavin naar vrije vrouw onmiddellijk en automatisch. Islam verplicht het in vrijheidstellen van een slavin zodra zij een kind krijgt. In geval van het overlijden van haar meester wordt haar invrijheidstelling afgedwongen, en is het verboden om haar te verkopen. Gezien het feit dat haar regelgeving duidelijk ten doel heeft slavernij te doen stoppen, zonder dit direct te verbieden, is het onlogisch te stellen dat nu slavernij feitelijk nergens meer wettelijk bestaat, de terugkeer van de islamitische manier van leven in de vorm van de Islamitische Staat de Khilafah slavernij weer terug zal brengen. In ieder geval, nu wij de wijsheid en het idee achter het islamitisch oordeel over het bedrijven van liefde met slavinnen begrijpen, is duidelijk voor ieder verstandig mens: Allah (swt) weet het best. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U niet, uiteraard. Kuntu dat idiote belerende toontje even laten varen? Ik hoef me niet te verdiepen in "Islamgeneeskunde"uit pakweg eeuwengeleden rondtrekkende bedoeien! Natuurlijk, voor u is islam de basis van alle wetenschappen, dat leren salafisten onwetende jongeren, zielig dat u daar in mee loopt. Kijk even in Islamitische landen vandaag, waar staat geneeskunde daar voor de gemiddelde bewoner? Het grootste gedeelte van moslims overal ter wereld kan amper lezen en schrijven, dus wat komt u nu vertellen? Denkt u echt dat ik de boodschap van dames die omwille van hun verliefdheid zich bekeren als grote waarheid zal zien? Ik heb medelijden met die meisjes, die hun vrijheden opgeven voor mentale gevangenschap. Wanneer u met vrouwenrechten wilt bezig zijn, maak u dan druk over kindbruidjes die worden uitgehuwelijkt, de vele seksuele verminkingen van vrouwen wereldwijd in moslimlanden, de verkrachtingen,over de vrouwen die geen onderwijs kregen, de deur niet uit mogen zonder man, geen auto mogen rijden,laat staan alleen een autosalon binnenmogen. Ik moet namelijk de eerste vrouw nog tegenkomen die gedwongen werd op het autosalon te staan, door vader , man of broers, beetje mee nu? Mooi! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt mijn punt onmiddellijk te bevestigen! Van uw betoog blijft uiteraard brandhout over... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() En nu de Clou, wat heeft dit te maken met islam?
Ik kan 10 tallen vergelijkbare 'westerse' onzingroepen opnoemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Moor : 27 januari 2014 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Dus volgens jou alles wat een Moslim doet haalt hij rechtstreeks uit de Koran en Hadiths, hij is met andere woorden een robot, hij is geen mens, geen zwakke wezen die ook fouten maakt, ????
Laatst gewijzigd door Moor : 27 januari 2014 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe zit het nu met de Westelijke Sahara? Ook een paradijsje op aarde? Citaat:
Begin ook al maar te stoppen met eten, want zonder de vader van chemische wapens ook geen kunstmest. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En over dezelfde kam scheren, mag ik niet wantrouwig zijn tegenover mensen die zich zeer assertief en zelfs aggressief opstellen over een simpel ding al een lokaal ontbijt? Citaat:
En grappig dat U een paar puntjes onder de mat veegt. Citaat:
En wat betreft Algerije. Ik heb ooggetuigen gesproken. Vooral legionairs. Begin maar eens te vechten tegen ongedierte dat kleine meisjes gebruikt als wandelende landmijnen. Probeer maar eens geen gruwelijkheden uit te halen als je kameraad gefileerd in een schuttersputje ligt. Probeer maar eens kalm te bijven nadat men een gemengd gezin gruwelijk gemarteld en vermoord terugvind, waarvan zelfs de aars van het 2 jarig zoontje grondig ingereden was... Ge wil niet weten hoe de zwangere Algerijnse moeder er van achter kwam. En om mijn punt kracht bij te zetten, kijk maar eens hoe het momenteel in Syrië aan de gang gaat. Kijk maar naar de beelden van de aanrandingen op het grote plein in Caïro. Dat is Nu, en geen 50 jaar geleden. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar spijtig genoeg voor de mensheid, zijn de meeste moslims zo hypocriet als de paus. ![]()
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2014 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kanker geneest niet met kuiden of bepaald voedsel, hoe dom moet je zijn om dit soort onzin te verkopen?? Wat er vandaag gebeurt in moslimlanden is gewoon het gevolg van hun overtuigingen die aan de basis ligt voor de organisatie van hun samenleving, maar omdat iedere vorm van kritiek, zelfs zelfkritiek onbestaande is, ligt het altijd aan anderen, zo moet dit in door eer en schande regelateerde opvattingen. Uw argumentatie bewijst glashelder dat ik gelijk heb, in mijn kritiek. Ja, vrouwen die zich bekeren tot islam zijn dom, die mening mag ik hebben, ik hoef namelijk niet" mijn zusters te steunen" omwille van een of ander duister collectief besef. Integendeel, ik steun mijn zusters juist door hun keuze in vraag te stellen. Maar dat zal voor u moeilijk zijn, want in uw belevingswereld hoor je " broeders en zusters onvoorwaardelijk te steunen, omdat het broeders en zusters zijn". Wilt u nu in alle ernst beweren dat het wel snor zit met mensenrechten, vrouwenrechten in moslimlanden? En ook nog, dat samenlevingen die vrouwen verantwoordelijk stellen voor het mannelijk seksueel gedrag, minder verkrachtingen kennen? Echt??? Denk het niet, integendeel, ik denk dat samenlevingen die " de eer" van de familie, de "waarde " van een meisje koppelen aan het maagd zijn,niet eens over objectieve cijfers kunnen beschikken; Zeker niet wanneer een verkrachting gelegaliseert kan worden door een huwelijk,omdat seks ineens het recht van een man is, of omdat de man de dader is van een eerdere verkrachting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk maken moslims fouten maar Allah is zeer vergevingsgezind hoor, dubbele moraal is vooral onder mannen geen enkel probleem! Een robot zou ik moslims niet noemen, wel mensen die ernstig beperkt worden in hun denken, omdat de leer al heeft uitgemaakt hoe het moet. Niet dat daar onder moslims een lijn in zit, wat de één bevestigt zal de ander dan weer ontkennen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kan jou één ding zeggen ga je zelf verzorgen want jij bent een racist, jij hebt issues met de Islam, jij bent ziek in je hoofd, ik heb medelijden met jou, wat heb jij meegemaakt ? Slaags gehad van een Moslim Ik zal je één ding zeggen als het je niet aanstaat ga weg van Belgie, ga terug naar je land haha lol haha ik lach me hier rot, tjonge, tjonge, Laatst gewijzigd door Moor : 27 januari 2014 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je laat hier je zwakte zien, broeder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom. Hopeloos, en ik vind uw aanslag op vrije meningsuiting grof.
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |