Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2014, 16:18   #141
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom zit Farid dan ook opgesloten. Maar dat wil niet zeggen dat hij zich als een beest moet laten behandelen door de cipiers.

Dat cipiers die mensen als beesten behandelen gestraft worden is, in een rechtstaat alleszins, normale praktijk.
De cipiers hebben Farid helemaal niet als een beest behandeld. Ze hebben hem voor de veiligheid van iedereen geïmmobiliseerd. Met andere gevangenen doen ze dat helemaal niet. Alleen maar bij hem. Omdat hij zeer bewust zijn gedrag toespitst op een strategie. Hij put de cipiers zodanig uit en haalt het bloed weg onder hun nagels opdat ze een fout zouden begaan, waar hij die mensen dan op kan pakken.

Is dat niet strafbaar op zich?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 16:37   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De cipiers hebben Farid helemaal niet als een beest behandeld. Ze hebben hem voor de veiligheid van iedereen geïmmobiliseerd. Met andere gevangenen doen ze dat helemaal niet. Alleen maar bij hem. Omdat hij zeer bewust zijn gedrag toespitst op een strategie. Hij put de cipiers zodanig uit en haalt het bloed weg onder hun nagels opdat ze een fout zouden begaan, waar hij die mensen dan op kan pakken.

Ze doen het alleen bij Farid, maar het is normale praktijk?

Nu, ik hoop dat de cipiers ondertussen de wet hebben geleerd, want de rechter gaat volgende keer niet zo mild zijn, dat begrijp je zo.
Oud 28 januari 2014, 16:39   #143
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de indruk dat je een realistisch beeld hebt van hoe het er in de gevangenis aan toegaat.

Zo zat ik eens in voorarrest in de Begijnenstraat en ik kreeg mijn hartmedicijn niet. Toen ik de cipier - die van zes tot twee stond, daarover aansprak zei hij, "je moet dat na twee uur vragen".
Toen ik dan na twee uur hetzelfde vroeg aan de cipier die van twee tot tien stond, zei hij, "je moet dat voor twee uur vragen".
Ze waren beide dus te lui om zelfs maar te telefoneren naar de infirmerie om te informeren naar mijn medicijn.

Je moet mij dan eens uitleggen waarom ik het verdiende van mijn hartmedicijn niet te krijgen?
Dat is indd iets dat niet kan. Als het is zoals jij hier beschrijft.

Mensen die niet verdacht worden van het een of het ander en doen wat iedereen doet, hebben ook vaak te maken met absurde situaties. Denk je nu echt dat je de enige bent die riskeert om onheus te worden behandeld? Je zou ervan verschieten wat mensen die niets mispeuteren vaak te slikken krijgen.
Oud 28 januari 2014, 16:54   #144
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Absoluut.
Andere criminielen, houden daar uiteraard een andere mening op na.
Oud 28 januari 2014, 17:08   #145
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze doen het alleen bij Farid, maar het is normale praktijk?

Nu, ik hoop dat de cipiers ondertussen de wet hebben geleerd, want de rechter gaat volgende keer niet zo mild zijn, dat begrijp je zo.
Volgens mij is het Farid-gedoe geen normale praktijk.

Wat ik aanstootgevend vind is dat sommige winkels tot drie keer toe beroofd worden, en dat blijkbaar iedereen dat een normale praktijk begint te vinden. En als er een winkelier is die riposteert en schiet, wachten hem bange dagen.

Jurisdictie moet eindelijk eens beslissen of wij mensen prooidieren zijn of niet. Zoals het er nu aan toe gaat; is het alsof we prooidieren zijn. Meer nog; als we het niet zijn, dienen we ons dusdanig te gedragen. En dat zint me helemaal niet.

Gevangenissen zitten overvol. Cipiers zijn onderbemand. Vele mensen doen geen moeite meer om een crimineel feit aan te geven. De politie is gedemotiveerd.
Het rechtssysteem kreunt onder hervormingen die een normale gang van zaken belemmeren. En zelfs in dat midden zijn er rechters die de zaken 'filosofisch' bekijken zoals die rechter in Oostende.

In dat verlengde heb je de kers op de taart:verzet je niet.

Het hele gedoe gaat de verkeerde kant op.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 28 januari 2014 om 17:08.
Oud 28 januari 2014, 18:38   #146
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Geen idee waarom er in deze draad al dagenlang over dat stuk krapuul van een Farid gezwetst wordt.

Deze draad kan dus officieel beschouw wordt als zijnde gekaapt, met dank aan Xenophon die werkelijke elke draad tracht te kapen om vervolgens naar goede gewoonte af te geven op cipiers, de gevangenis en alles wat er mee te maken heeft.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2014, 19:03   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geen idee waarom er in deze draad al dagenlang over dat stuk krapuul van een Farid gezwetst wordt.

Deze draad kan dus officieel beschouw wordt als zijnde gekaapt, met dank aan Xenophon die werkelijke elke draad tracht te kapen om vervolgens naar goede gewoonte af te geven op cipiers, de gevangenis en alles wat er mee te maken heeft.
Uw obsessie met mij begint stilaan ongezonde vormen aan te nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be