Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2014, 08:32   #101
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik hoop de je de ernst beseft van het gevaarlijke precedent dat je hier zet, waarbij het doden (euthanasie is immers nogal een valse benaming hier) gereduceerd wordt tot een zaak van cost-benefits en humane middelen, en elke waarde van het leven of moraliteit overboord gegooid wordt.

Wat met een gechipte hond die ik vind. Het is goedkoper die te doden dan te verzorgen en zijn eigenaar te zoeken?
We spreken hier over een zwerfkat en niet over een huiskat. Een zwerfkat leeft solitair en niemand zal deze dus missen. Indien de moeder van de werfkat gesteriliseerd zou geweest zijn had de zwerfkat ook nooit bestaan.

Wat is dus het verschil?

Ik heb sympathie voor mensen die opkomen voor dierenrechten maar ze moeten niet overdrijven. Het hoofddoel moet zijn om het lijden te vermijden en euthanasie past daar perfect in.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 08:49   #102
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
We spreken hier over een zwerfkat en niet over een huiskat. Een zwerfkat leeft solitair en niemand zal deze dus missen. Indien de moeder van de werfkat gesteriliseerd zou geweest zijn had de zwerfkat ook nooit bestaan.
In tegendeel, veel zwerfkatten hebben vaste plaatsen waar ze naar terugkeren, en mensen die hen voeden.

En kittens. Die extreem gaan lijden als jij hun moeder, die je vangt terwijl ze op jacht is, doodt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik heb sympathie voor mensen die opkomen voor dierenrechten maar ze moeten niet overdrijven. Het hoofddoel moet zijn om het lijden te vermijden en euthanasie past daar perfect in.
Dierenrechten hebben niet veel mee te maken met het wat jij hier naar voor schuift en waar ik het niet mee eens ben. Het gaat over een bepaalde waarde van het leven, die we overboord gaan gooien omdat het goedkoop en gemakkelijk is om te doden.
Oud 1 februari 2014, 09:05   #103
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In tegendeel, veel zwerfkatten hebben vaste plaatsen waar ze naar terugkeren, en mensen die hen voeden.

En kittens. Die extreem gaan lijden als jij hun moeder, die je vangt terwijl ze op jacht is, doodt.

Dierenrechten hebben niet veel mee te maken met het wat jij hier naar voor schuift en waar ik het niet mee eens ben. Het gaat over een bepaalde waarde van het leven, die we overboord gaan gooien omdat het goedkoop en gemakkelijk is om te doden.
Tja, als mensen een huisdier willen houden dan moeten ze daar hun verantwoordelijkheid voor opnemen. Indien ze dus gewoon zwerfkatten eten geven heb ik daar geen medelijden mee.

En inderdaad, de kitten zullen het waarschijnlijk niet overleven. Maar als men actief op zwerfkattenjacht gaat zou men dit tijdens de winter kunnen doen, dan vermindert men dergelijk risico.

En moreel vlak hecht ik misschien zodanig veel waarde aan het leven, vooral aan de kwaliteit ervan (niet aan de kwantiteit) dat ik dergelijke maatregel passend zou vinden.
Oud 1 februari 2014, 09:57   #104
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het niet in jouw kraam past? Wat met kippen, zijn kippen volgens jou een deel van de natuur?
Uiteraard niet...

Ik begrijp maar al te goed waar jij heen wil, maar ik vind dat een belachelijke gedachten.

Als wij katten en kippen al als de natuur gaan zien........

Op die manier zou je zelfs kunnen stellen dat vliegtuigen natuurlijk zijn, omdat ze door een natuurlijk wezen gemaakt zijn...

Maar aan dat soort overdreven consequent zijn doe ik niet.

Of zeg jij tegen je vriendin , als je wat kippen/zwerfkatten voorbij ziet lopen "kijk schatje, wat kan de natuur toch prachtig zijn".........

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 februari 2014 om 09:58.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 09:58   #105
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar aan dat soort overdreven consequent zijn doe ik niet.
Oud 1 februari 2014, 10:03   #106
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vindt katten geen deel van de natuur* en niet met wolven te vergelijken, maar wilt een slachter vergelijken met iemand die in zijn vrije tijd katten vangt en ze nekt (ongeacht zwerfkat of huisdier)?

* Overigens, stop eens met te doen alsof je wat van biologie kent. In draad na draad maak je de meest belachelijke statements over biologie en levenswetenschappen, gesteund door wat persberichten die je duidelijk niet begrijpt en vaak twijfelachtige bronnen hebben, en telkens weer val je door de mand.
1: Of je nu een dier dood maakt voor het vlees, of voor andere redenen (in je vrije tijd)..

Wat is het verschil? maakt het uit dat het een een beroep is en het ander niet?

2: Voor wie probeer jij je te bewijzen?

Ik durf veel op het spel te zetten om te wedden dat ik meer van biologie weet dan jij, white supremacist.
Oud 1 februari 2014, 10:03   #107
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Like a boss.
Oud 1 februari 2014, 17:18   #108
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is VERBODEN om zwerfkatten te voeden.

Als jullie zich niet aan de wet houden, dan moet ik dat ook niet.

Citaat:
Dan had jij die zwerfkatten niet moeten voeden, dan konden ze geen bordeeltje spelen en was er geen lijden. Sadist.

Citaat:
Het gaat over een bepaalde waarde van het leven, die we overboord gaan gooien omdat het goedkoop en gemakkelijk is om te doden.
Nee, het gaat om overlast van een grote troep zwerfkatten die 's nachts lopen te vechten, geile katers die lopen te janken, vuilzakken die opengekrabt worden, kinderen die gekrabt worden, tuintjes die naar de kloten geholpen worden, kak en pis aan de achterdeur, vissen in de vijver die opgegeten worden en andere huisdieren die aangevallen worden.

Haal het oestrogeen uit je lijf, zie het probleem onder ogen, hou je aan de wet, en stop met hier te krijsen als een klein meisje.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 17:51   #109
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Leuk en aardig, katten hebben alleen niets met de natuur te maken..
De kat is nog steeds een carnivoor ongeacht hij gedomesticeerd is of niet in de evolutie. Zijn spijsvertering verdraagt geen chemische brolvoer waar meer granen in zit dan vlees. De maagzuurtegraad is geschikt voor voor het verteren van rauwe botten van prooidieren en gevogelte. Volgens mij heel natuurlijk..
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 02:19   #110
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapuuleersteklas Bekijk bericht
Vroeger zette ik vallen. Daarna begon ik er op te schieten. Maar dat viel allemaal te hard op. Op een moment moest ik bijna mijn gebuur van de'n hof schieten. Dus nu bol gehakt met wat vergif in en ze komen geen tweede keer. En mijn geburen komen ook niet meer. Die gaan zelfs binnen als ik in mijn tuin kom. Eindelijk rust en privacy.
Je doet je naam eer aan, crapuul. Maar de mensheid niet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 02:22   #111
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom op mijn bloot gat slaan.
Je verdient eerder een lekkere gehaktbal, éne met vergif in.
Oud 2 februari 2014, 02:25   #112
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Blub blub blub. Dat vind ik nu ook schandalig. Vergif is sneller en minder pijnlijk (denk ik toch). Oeps was dat nu een dure kat met stamboom die achter het tuinhuis lag? Even het bandje uitdoen en een wandeling in de bossen maken om een kattenlijk te gaan lozen. Tot straks jongens.
Je bent een vulgaire sadist denk ik. En de kans is groot dat je straks begint met mensen. Al die zieke serie-moordenaars zijn bijna allemaal begonnen met huisdieren afmaken.
Oud 2 februari 2014, 02:27   #113
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het dochtertje moet boos zijn op haar ouders. deze waren nalatig en hebben het laten ontsporen
hadden de ouders hun verantwoordelijkheid opgenomen was het zover niet gekomen.
jammer genoeg zullen die ouders vd soort geweest zijn die verwijzen naar duiven, de wet, een kat is jager en andere drogredenen om niets te moeten doen (buiten kwaad zijn op die buur)
Wat een belachelijke zever man. Hoe onverdraagzaam kunnen mensen wel zijn, ongelofelijk.
Oud 2 februari 2014, 02:29   #114
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals de daklozen dan? Weer twee problemen opgelost. Geen extra bedden meer nodig en een pak geld uitgespaard. Go Maggy go.
Voila, heb ik het niet gezegd ? Eerst huisdieren, daarna daklozen...En als er geen daklozen meer overschieten om kapot te maken, zul je wel nieuwe slachtoffers vinden, een nieuwe kategorie " uitroeibaren ".
Oud 2 februari 2014, 02:34   #115
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
schijten in den hof, tuinen omploegen, bezoekjes binnen, evtl. de huisdieren vd buren (konijnen, muizen, vogels) opvreten,...

als uw kat zoiet doet bij mij vraag ik u om da beest binnen te houden. Negeer je die vraag behandel ik je kat als ongedierte, geheel je eigen beslissing.
enkeltje asiel om te beginnen

bijt je hond mij dan laat ik die uiteraard inslapen.
Sommige mensen worden heel onaardig als je hun huisdieren kapotmaakt...Ik zou daar toch maar mee oppassen...
Oud 2 februari 2014, 02:36   #116
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Euthanasie is euthanasie. Daar moet je niet te veel over zeveren. Wie gaat dat spuitje betalen?
Jouw spuitje betaal ik met veel plezier uit eigen geldbuidel.
Oud 2 februari 2014, 02:42   #117
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy Bekijk bericht
De kat is nog steeds een carnivoor ongeacht hij gedomesticeerd is of niet in de evolutie. Zijn spijsvertering verdraagt geen chemische brolvoer waar meer granen in zit dan vlees. De maagzuurtegraad is geschikt voor voor het verteren van rauwe botten van prooidieren en gevogelte. Volgens mij heel natuurlijk..
Katten vangen muizen en ratten, die ziektekiemen verspreiden. Katten zijn dus nuttig.
Mensen die nuttige dieren doden zijn dus schadelijk.
Oud 2 februari 2014, 09:04   #118
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wat een belachelijke zever man. Hoe onverdraagzaam kunnen mensen wel zijn, ongelofelijk.
en wie is er onverdraagzaam?
ik heb nooit gevraagd dat de kat vd buren mijn tuin als openbaar toilet gebruiken.
indien dat gebeurt heb ik 2 mogelijkheden
de buur vragen in te grijpen en je ziet de reacties hier,
zelf er voor zorgen dat die kat mijn tuin niet meer als toilet gebruikt.

het is JOUW HUISdier, niet het mijne. Jij moet er voor zorgen, niet ik. Als jij geen rekening met de buurt wil houden dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou als er iets met dat beestje gebeurt.

het is niet omdat ik ongedierte afmaak dat ik automatisch mensen zou vermoorden. dat is een redelijk belachelijke redenering.
een kat die schade aanricht is ongedierte (cfr ratten, muizen in de keuken,...)

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 februari 2014 om 09:06.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2014, 09:58   #119
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het is JOUW HUISdier, niet het mijne. Jij moet er voor zorgen, niet ik. Als jij geen rekening met de buurt wil houden dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou als er iets met dat beestje gebeurt.
Je hebt mss wel gelijk maar een kat binnen jouw domain houden is niet zo gemakkelijk. Neem nu bvb dat dit een bepaald soort hekwerk vereist en dat er nog een buur tussenzit die daartegen protesteert. Dan kan er een conflict ontstaan tussen jouw en de kateigenaar, tussen de kateigenaar en zijn buur enz...

Een oplossing zou zijn van een soort regel in een wijk te hanteren dat er geen katten mogen gehouden worden. Dan kunnen de kattenhaters daar gaan wonen en de kattenliefhebbers weten dat ze daar niet welkom zijn. Ik heb echter geen weet van een dergelijkr regel in een verkaveling of zo en daarbij, ik ben niet zeker dat het zal helpen wat katten kunnen een vrij groot territorium hebben.

Ik denk dat je het voor de vrede in de buurt beter laat zoals het is. Een kat die af en toe in jouw tuin komt is niet het ergste dat er bestaat. Door een dergelijke inflexibele instelling verzuur je de maatschappij en uiteindelijk jouw eigen leven.
Oud 2 februari 2014, 10:41   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dol op honden. Toch vind ik dat buitenzittende blaffende honden een pak meer overlast veroorzaken dan rondlopende katten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be