![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat is dus het verschil? Ik heb sympathie voor mensen die opkomen voor dierenrechten maar ze moeten niet overdrijven. Het hoofddoel moet zijn om het lijden te vermijden en euthanasie past daar perfect in. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En kittens. Die extreem gaan lijden als jij hun moeder, die je vangt terwijl ze op jacht is, doodt. Dierenrechten hebben niet veel mee te maken met het wat jij hier naar voor schuift en waar ik het niet mee eens ben. Het gaat over een bepaalde waarde van het leven, die we overboord gaan gooien omdat het goedkoop en gemakkelijk is om te doden.
|
|
|
|
#103 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En inderdaad, de kitten zullen het waarschijnlijk niet overleven. Maar als men actief op zwerfkattenjacht gaat zou men dit tijdens de winter kunnen doen, dan vermindert men dergelijk risico. En moreel vlak hecht ik misschien zodanig veel waarde aan het leven, vooral aan de kwaliteit ervan (niet aan de kwantiteit) dat ik dergelijke maatregel passend zou vinden. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begrijp maar al te goed waar jij heen wil, maar ik vind dat een belachelijke gedachten. Als wij katten en kippen al als de natuur gaan zien........ Op die manier zou je zelfs kunnen stellen dat vliegtuigen natuurlijk zijn, omdat ze door een natuurlijk wezen gemaakt zijn... Maar aan dat soort overdreven consequent zijn doe ik niet. Of zeg jij tegen je vriendin , als je wat kippen/zwerfkatten voorbij ziet lopen "kijk schatje, wat kan de natuur toch prachtig zijn"......... Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 februari 2014 om 09:58. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is het verschil? maakt het uit dat het een een beroep is en het ander niet? 2: Voor wie probeer jij je te bewijzen? Ik durf veel op het spel te zetten om te wedden dat ik meer van biologie weet dan jij, white supremacist. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als jullie zich niet aan de wet houden, dan moet ik dat ook niet. Citaat:
Citaat:
Haal het oestrogeen uit je lijf, zie het probleem onder ogen, hou je aan de wet, en stop met hier te krijsen als een klein meisje. |
|||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Schepen
|
De kat is nog steeds een carnivoor ongeacht hij gedomesticeerd is of niet in de evolutie. Zijn spijsvertering verdraagt geen chemische brolvoer waar meer granen in zit dan vlees. De maagzuurtegraad is geschikt voor voor het verteren van rauwe botten van prooidieren en gevogelte. Volgens mij heel natuurlijk..
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
Voila, heb ik het niet gezegd ? Eerst huisdieren, daarna daklozen...En als er geen daklozen meer overschieten om kapot te maken, zul je wel nieuwe slachtoffers vinden, een nieuwe kategorie " uitroeibaren ".
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mensen die nuttige dieren doden zijn dus schadelijk. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik heb nooit gevraagd dat de kat vd buren mijn tuin als openbaar toilet gebruiken. indien dat gebeurt heb ik 2 mogelijkheden de buur vragen in te grijpen en je ziet de reacties hier, zelf er voor zorgen dat die kat mijn tuin niet meer als toilet gebruikt. het is JOUW HUISdier, niet het mijne. Jij moet er voor zorgen, niet ik. Als jij geen rekening met de buurt wil houden dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou als er iets met dat beestje gebeurt. het is niet omdat ik ongedierte afmaak dat ik automatisch mensen zou vermoorden. dat is een redelijk belachelijke redenering. een kat die schade aanricht is ongedierte (cfr ratten, muizen in de keuken,...) Laatst gewijzigd door 1207 : 2 februari 2014 om 09:06. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een oplossing zou zijn van een soort regel in een wijk te hanteren dat er geen katten mogen gehouden worden. Dan kunnen de kattenhaters daar gaan wonen en de kattenliefhebbers weten dat ze daar niet welkom zijn. Ik heb echter geen weet van een dergelijkr regel in een verkaveling of zo en daarbij, ik ben niet zeker dat het zal helpen wat katten kunnen een vrij groot territorium hebben. Ik denk dat je het voor de vrede in de buurt beter laat zoals het is. Een kat die af en toe in jouw tuin komt is niet het ergste dat er bestaat. Door een dergelijke inflexibele instelling verzuur je de maatschappij en uiteindelijk jouw eigen leven. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben dol op honden. Toch vind ik dat buitenzittende blaffende honden een pak meer overlast veroorzaken dan rondlopende katten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|