Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2014, 14:19   #341
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's een vrij logisch antwoord op mijn vraag ivm numerieke grootheid en limiet ...

ze zullen wel moeten handelen in derivaten ... dat limitatieve is het geniale én tegelijk het praktisch onhoudbare in de bitcoin idee ...
Ik zie niet echt in waarom ik derivaten zou aanvaarden of waarom ik mijn geld bij iemand anders zou bewaren.
Banken kunnen derivaten aanbieden, maar zo lang ik geen echte coins op mijn adres heb, trek ik mij geen reet aan van die derivaten.

Ik zie gewoon niet in waarom ik dat zou doen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 14:20   #342
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Dan is het maar kwestie van een wallet te stelen en ge zijt ineens alles kwijt.
Haha, ja. Doe maar. Steel mijn wallets, ik daag je uit.
Oud 3 februari 2014, 14:20   #343
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik zie niet echt in waarom ik derivaten zou aanvaarden of waarom ik mijn geld bij iemand anders zou bewaren.
Banken kunnen derivaten aanbieden, maar zo lang ik geen echte coins op mijn adres heb, trek ik mij geen reet aan van die derivaten.

Ik zie gewoon niet in waarom ik dat zou doen.
Gij ziet enkel uw belang, en tenzij gij dictator zijt werkt dat.
Anders jammer genoeg voor u, niet
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 14:21   #344
six
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vrees dat mijn economische kennis en begrip v markten en engelse vakjargon daar beiden voor aan de lage kant is om erop te kunnen vertrouwen dat wat ik lees, ik ook met voldoende garantie op juistheid zou kunnen verwerken.
Tenzij je slecht Engels hebt zouden die dingen vlot begrijpbaar moeten zijn.
Oud 3 februari 2014, 14:22   #345
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Voor 2 bitcoins doe ik geen moeite
Oud 3 februari 2014, 14:23   #346
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij ziet enkel uw belang, en tenzij gij dictator zijt werkt dat.
Anders jammer genoeg voor u, niet
Ik moet nog deftige argumentatie van je kant horen. Tot nu toe houdt het geen steek en is het op "gevatte" opmerkingen gebaseerd.
Oud 3 februari 2014, 14:24   #347
six
Banneling

Standaard

Grappig toch wat de bejaarde of domme mens denkt. "Zij kunnen mijn wallet stelen dus geef ik alles aan een bank want daar gebeurt het niet".
Oud 3 februari 2014, 14:24   #348
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ben jij niet een beetje te zelfverzekerd ?

http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...che-prof.dhtml
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 14:25   #349
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij je slecht Engels hebt zouden die dingen vlot begrijpbaar moeten zijn.
engels zal mss nog meevallen, maar het eco vakjargon in al zijn finesses verstaan, dat pretendeer ik niet.
Oud 3 februari 2014, 14:26   #350
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik moet nog deftige argumentatie van je kant horen. Tot nu toe houdt het geen steek en is het op "gevatte" opmerkingen gebaseerd.
En die van u wel?
Dat gaat louter over uw persoonlijk gedacht, daar valt niet tegen te argumenteren. IEdereen is vrij van zijn eigen mening te hebben.
Oud 3 februari 2014, 14:27   #351
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Grappig toch wat de bejaarde of domme mens denkt. "Zij kunnen mijn wallet stelen dus geef ik alles aan een bank want daar gebeurt het niet".
Grappig toch dat een simpele ziel denkt dat zijn computer veilig is ...
Oud 3 februari 2014, 14:28   #352
six
Banneling

Standaard

Citaat:
ben jij niet een beetje te zelfverzekerd ?

http://www.demorgen.be/dm/nl/5403/In...che-prof.dhtml
Indien ik mijn private keys nooit in verbinding met het internet heb gebracht, kan zo'n aanval enkel gebeuren door het bruteforce-kraken van de RHA-256-encryptie. Als je iets kent van cryptografie of zelfs gewoon van programmeren dan snap je nu hoe zelfverzekerd ik ben.
Oud 3 februari 2014, 14:30   #353
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Indien ik mijn private keys nooit in verbinding met het internet heb gebracht, kan zo'n aanval enkel gebeuren door het bruteforce-kraken van de RHA-256-encryptie. Als je iets kent van cryptografie of zelfs gewoon van programmeren dan snap je nu hoe zelfverzekerd ik ben.
En hoeveel mensen gaan een papieren wallet maken met een arch boot die nog niet online is geweest?
Dus uw theorie is goed voor uw eigen, zoals ik al herhaaldelijk zei.
Oud 3 februari 2014, 14:30   #354
six
Banneling

Standaard

Citaat:
IEdereen is vrij van zijn eigen mening te hebben.
Ja, vandaag is technische kennis niet meer populair. Iedereen moet een mening hebben over alles, liefst zoveel mogelijk.
Oud 3 februari 2014, 14:32   #355
six
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen gaan een papieren wallet maken met een arch boot die nog niet online is geweest?
Dus uw theorie is goed voor uw eigen, zoals ik al herhaaldelijk zei.
Zelfs bij online systemen kan het perfect even veilig als bij huidig online bankieren.

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat omdat er mensen dom zijn en niet zichzelf kunnen verdedigen, dat Men plots grootbanken zal oprichten die in bitcoinderivaat handelen waarvan mensen weten dat zij geld uitlenen die zij niet hebben?
Oud 3 februari 2014, 14:37   #356
buitenlander
Schepen

Standaard

Citaat:
Zelfs bij online systemen kan het perfect even veilig als bij huidig online bankieren.

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat omdat er mensen dom zijn en niet zichzelf kunnen verdedigen, dat Men plots grootbanken zal oprichten die in bitcoinderivaat handelen waarvan mensen weten dat zij geld uitlenen die zij niet hebben?
Het feit dat mensen dom zijn is al meermaals bewezen. Anders zou malware niet zo makkelijk verspreiden.
Sinds wanneer is online banking veilig?
Als gij geld gaat lenen bij een bank is dat ook geld waarvoor de bank geen 100% garantie heeft, dus wat is daar dan anders aan?
Oud 3 februari 2014, 14:46   #357
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het feit dat mensen dom zijn is al meermaals bewezen. Anders zou malware niet zo makkelijk verspreiden.
Sinds wanneer is online banking veilig?
Als gij geld gaat lenen bij een bank is dat ook geld waarvoor de bank geen 100% garantie heeft, dus wat is daar dan anders aan?
Gelieve een zekere kwaliteit van gedachtegang te hanteren, als ik meningen wil dan ga ik wel naar het koffiehuisje hier beneden waar bejaarde arbeiders over het weer komen praten.

Als bitcoingebruikers geld gaan lenen dan willen zij er garantie op, geen fractioneel systeem waarbij zij geen garantie hebben. Momenteel is dat er niet, wat een van de grootste redenen is waarom mensen langzaam naar bitcoin overstappen eens zij het systeem begrijpen.

Dat is dus het verschil: sommige mensen willen controle over hun eigen koopkracht zonder dat grote entiteiten hierin kunnen roeren. Dat is de ontstaansreden van bitcoin.

Ik zie dus simpelweg niet in waarom mensen dit ongedaan gaan maken en gaan aankloppen bij grootbanken die hun geld gaan verdunnen en loze beloftes gaan uitdelen.

Misschien dat jij en je petanqueclub erin slagen om een Nationaal Bejaardenfront Voor Een Vertrouwd Munt Zoals Vroeger op te richten en dan dwingen jullie legal tender status af van bitcoinderivata (man, wat een absurde situatie!). Dan gaan mensen die daar niet aan willen meedoen alsnog hun bitcoins met elkaar verhandelen.

Je theorietje ontbreekt een werkingsmechanisme. Zonder mechanisme gewoon losse flodders bijeenkloppen en een mening uitkramen werkt niet.
Oud 3 februari 2014, 14:47   #358
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik (als ongetwijfeld IT analfabeet) stel alleen vast dat een wereldautoriteit in IT beveiliging en encryptie als professor JJ Quisquater ... zelfs nog in de simpelweg in de doeken gedaan wordt (al heb ik bedenkingen bij zijn niet-alert door-clicken op die Linkdn link) ... wie zou ik dan zijn om aan jouw IT veiligheid te twijfelen ?
Oud 3 februari 2014, 14:52   #359
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve een zekere kwaliteit van gedachtegang te hanteren, als ik meningen wil dan ga ik wel naar het koffiehuisje hier beneden waar bejaarde arbeiders over het weer komen praten.

Als bitcoingebruikers geld gaan lenen dan willen zij er garantie op, geen fractioneel systeem waarbij zij geen garantie hebben. Momenteel is dat er niet, wat een van de grootste redenen is waarom mensen langzaam naar bitcoin overstappen eens zij het systeem begrijpen.

Dat is dus het verschil: sommige mensen willen controle over hun eigen koopkracht zonder dat grote entiteiten hierin kunnen roeren. Dat is de ontstaansreden van bitcoin.

Ik zie dus simpelweg niet in waarom mensen dit ongedaan gaan maken en gaan aankloppen bij grootbanken die hun geld gaan verdunnen en loze beloftes gaan uitdelen.

Misschien dat jij en je petanqueclub erin slagen om een Nationaal Bejaardenfront Voor Een Vertrouwd Munt Zoals Vroeger op te richten en dan dwingen jullie legal tender status af van bitcoinderivata (man, wat een absurde situatie!). Dan gaan mensen die daar niet aan willen meedoen alsnog hun bitcoins met elkaar verhandelen.

Je theorietje ontbreekt een werkingsmechanisme. Zonder mechanisme gewoon losse flodders bijeenkloppen en een mening uitkramen werkt niet.
lijkt me gedeeltelijk te kloppen ...

maar t blijft m.i. tamelijk naief dat de klassiek machthebbers vd politieke en financiële wereld zo maar hun complete machtsbasis uit handen gaan laten spelen ... te meer omdat zij ook het volledige internet controleren en binnen hun machtscirkel hebben draaien ...

�*ls zij het bitcoinsysteem niet kunnen infiltreren, dan zullen zij dit m.i. wel langs een andere weg onmogelijk maken, tenzij bitcoin een deal kan sluiten met het systeem...

lol zo zitten we toch weer politiek

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 februari 2014 om 14:52.
Oud 3 februari 2014, 14:54   #360
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

heb toch al opmerkelijke zaken meegemaakt ivm online bankieren hoor ... ik zou de veiligheid daarvan toch maar niet overroepen ... al doen de klassieke banken er alles aan om dit potje heel gedekt te houden ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be