Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2014, 12:46   #21
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Maar neen, man. Canan Kir is helemaal niet van de PS, ze is wel verre nicht van een PS-burgemeester, maar de zus van Herman van Rompuy staat ook op een PVDA-lijst en is nu zelfs partijlid. Dat betekent niet dat zij een CD&V'ster is die overgestapt is naar de PVDA, hé.

Canan Kir werd eerst gevraagd door de N-VA om op een lijst te staan (hoewel ze noch Frans noch Nederlands correct spreekt, maar alleen Turks; eerlijkheidshalve moeten we vermelden dat deel van de deal met N-VA was dat ze Nederlands zou gaan leren). Ze had dat initieel aanvaard, maar is tenslotte gegaan voor een hoger bod van de MR. Omdat de MR natuurlijk nog hypocrieter is, heeft men dit dan gemaskeerd door de lokale MR-lijst om te dopen tot "Les bleus de Saint-Josse". Toevallig zijn de "bleus de Saint-Josse" allemaal ook MR-lid.

Maar op die manier kon men zeggen dat er geen kandidaten met een hoofddoek op de MR-lijsten stonden! Niet dat de MR plots tot "les belges d'abord" is bekeerd, hoor. De MR wil gewoon de hielen likken van de Fransen en dan moet je natuurlijk wel wat kokketeren met "laïcité" en andere dure formules.

Feit blijft: om stemmen te halen in Brussel is N-VA bereid iemand op de lijsten te plaatsen die zich enkel in het Turks verstaanbaar kan uitdrukken. Dat geeft plots een andere invulling aan de eis tot inburgering en de kracht van verandering, nietwaar.

Let wel, als het ging om een kandidate die verder echt een programma had buiten wat PS-gebash en als er hier een échte strategie van de N-VA achter zat, dan zou dit een andere en betere invulling kunnen zijn. Je vangt immers geen vliegen met azijn. Als Vlaanderen Brussel niet definitief wil verliezen, dan moet het mensen die zoals Canan bereid zijn om Nederlands te leren, verder stimuleren om dit te doen en niet bij voorbaat de deur dicht gooien.

Maar als d�*t de strategie is van N-VA, dan moet men hier ook open over communiceren en hiervoor een draagvlak in Vlaanderen proberen creëren. En uitleggen dat het niet gaat om als Vlaming de broek af te doen voor korte-termijn electoraal gewin, maar wel een lange-termijn strategie om het Nederlands in Brussel en in de wereld te versterken.
Het lijkt me toch dat ze zelf voor de NVA gekozen heeft, voor zover we weten kan het afdoen van de hoofddoek ook een vereiste geweest zijn. Die poster komt niet van de NVA dus daar mag je geen conclusies uit trekken.

Dat ze niet op de lijst staat is waarschijnlijk onder druk van haar PS-familie maar dat weten we niet, er was alvast grote tegenstand.

--
"Daarin legt de gewezen bloemiste - die volgens haar neef voorlopig zonder werk zit - uit waarom ze voor N-VA heeft gekozen. "Ik wil het racisme bij Vlaamse partijen wegwerken. Als vrouw met een hoofddoek geloof ik dat het kan lukken. En ik denk dat de toekomst van Brussel in de handen van de Vlamingen ligt".
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 12:49   #22
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht

Ik vrees dat je gelijk zal krijgen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Daar zit ik ook wel mee in, we gaan ze een huisje in het buitenland moeten voorzien als erfenis.

Dit is een berekening van de moslim bevolking in België als ze blijven groeien zoals nu, in moslim landen hebben we die groei ook gezien dus ik zie niet in waarom het hier anders zal zijn. Zijn er al cijfers van 2013?

België
2009: 630.000 moslims
2011: 900.000 moslims (+40%)
schatting volgens de groei van 2009-2011
2013: 1.260.000 (telkens +40%)
2015: 1.764.000
2017: 2.469.600
2019: 3.457.440
2021: 4.840.416
2023: 6.776.582
2025: 9.487.215
2027: 13.282.101
2029: 18.594.942
2031: 26.032918
...

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Belgium
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be