![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
Bij mij in de buurt zitten ook veel katten. En ik heb er nog nooit last van gehad. Ook heb ik nog geen enkele kattenpoep gevonden. Want de slimmerds begraven namelijk hun behoefte in de tuin. Ik weet dus niet waar die mensen die bergen kattenpoep die ze overal menen zien te liggen, vandaan halen. Ik weet wel dat katten bloemen kunnen kapotkrabben. Leg gewoon wat citroenschillen in uw tuin. Zo moeilijk is dat niet. Ik heb al meer last gehad van blaffende honden dan van katten, eerlijk gezegd. Onze vorige buur was zo iemand die zijn honden heel de nacht buiten liet. En blaffen dat die deden. Soms gewoon onuitstaanbaar als je probeert te slapen. Hij is ondertussen gelukkig verhuisd. In plaats daarvan kwam er een buur die geobsedeerd is met het netjes houden van zijn tuin. Het lawaai is dubbel zo erg soms. Tja, je moet er maar mee samenleven, hé.... Wat wil je met een landje dat volgestouwd is met 11 miljoen mensen... *zucht*
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Altijd Ik. Jij hebt er geen last van, dus een ander ook niet. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik mishandel geen beesten.
|
|
|
|
|
|
#144 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gaat ze nogal afschrikken. En hoe ga je ze vatten? Katten-dump-ambtenaren die alles in het oog houden? |
|||
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben door de stad en door een asiel in de buurt niet geholpen. Eerder geschoffeerd door onze grote dierenvrienden. Dan los ik het probleem zelf op. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
Je maakt volgens eigen zeggen katten af = beesten mishandelen.
Je weet dus hoe ik over zulke mensen denk. Denk eens diep na, en besef dat je in feite een verzuurd ventje bent, dat niks verdraagt. Verbeter uzelf, en word een échte mens, inplaats van een harteloze en sadistische primaat. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ombrengen van zwerfkatten heeft totaal geen zin op termijn, want er komen gewoon nieuwe zwerfkatten het terrein inpalmen = dweilen met open kraan. Probleem ligt bij het kweken, dat moet stoppen. Je kan ze vangen en stereliseren of de pil geven. Zo hebben wij al jaren een hoopje zwerfkatten... als er een sterft (natuurlijke dood - ziekte) komt er wellicht een andere, nieuwe bij... out of the blue. Maw, het aantal blijft "stabiel".
Ahja, het kost wat, maar het is het enige dat werkt. Je leeft ermee of je kan ook een hond nemen die zich gekrent achter de katten |
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dat is 'relatief'. Zo'n kattenprobleem is eigenlijk een 'buurtprobleem' hé, je moet dat dus ook met een hele groep mensen aanpakken. Consequent zijn is daarbij belangrijk, een gulden middenweg, maar dat is niet simpel te vinden. Ge ziet het hier al 'ik maak ze af, als ze op mijnen hof zitten'.
Als je ze uithongert bij wijze van spreken, gaan ze nog meer "van hun tak maken" en dus overlast bezorgen, komen ze bv de vuilniszakken openkrabben... willen we ook weer niet enzovoort enzoverder. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verschillende jaren geleden hadden we in onze straat ook een kattenprobleem. Oorzaak: iemand uit een naburige straat was verhuisd en had er niks beter op gevonden dan zijn niet gesterelizeerde kat achter te laten. Het beestje plantte zich in sneltempo verder, onze vuilniszakken lagen steeds her en der over de straat verspreid, sommige kattenliefhebbers gaven wat eten, meestal niet.
Dan hebben een oaar goede buren een aantal kattenvallen geplaatst en de katten naar het dierenasiel overgebracht. Volgens mijn kinderen hebben ze ook kattennesten gevonden en de kleintjes een kopje kleiner gemaakt. Was minder leuk. Maar sindsdien hebben we dus geen kattenoverlast meer en wordt er goed op gelet dat katteneigenaars hun eigen dieren verzorgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banneling
|
Als iedereen wat restjes legt op een braakliggend terrein, een parking achter een superette of iets in die aard, dan klitten die zwerfkatten d�*�*r samen, en zie je ze niet in de rest van de buurt.
Geef ze niets, en ze lopen overal rond , op zoek naar iets te vreten. Logisch, nietwaar ? |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar effectief, de hond en de kattin waren de enigen in de tuin. En dat was nog te overzien. Nu heb ik drie katers die elke dag in de tuin passeren; een soort niemandsland waar ze met poep enig gelijk willen halen. Ik overweeg dus om terug een hond in huis te halen. Een alleenwonende dertiger die drinkt in mijn wijk heeft een kattin die nesten werpt. Van een buurvrouw die met hem soms babbelt, weet ik dat hij de pasgeboren jongen in zijn toilet probeert kwijt te geraken, maar soms lukt dat niet helemaal, en één keer heeft hij een jong terug opgevist dat toch maar niet doorgespoeld werd... De kattin ziet er trouwens niet erg gezond uit. De eigenaar ook niet. Beiden hebben hulp nodig. Ik ben als dierenliefhebber 100% pro sterilisatie en castratie van katten. GAIA heeft meer dan gelijk. Laatst gewijzigd door parsprototem : 6 februari 2014 om 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zie regelmatig bij de dierenarts en in de GB briefjes hangen van mensen met kinderen die hun geliefd huisdier zoeken dat 'vermist' is. En flyers. Een kat heeft in onze maatschappij trouwens een heel merkwaardig statuut. Er is geen enkele wet die zegt dat een kat zich uitsluitend op het territorium van de eigenaar dient te begeven. Het beest kan aanspraak maken op de vrijheid die vogels hebben. En ja, er zijn ook mensen die zich storen aan de poep en het nestelen van mussen. Ik zou dan zeggen: ga in een ivoren toren wonen en sluit jezelf op als je niet tegen de natuur kunt. Wat heb je tegen verplichte sterilisatie en castratie? Dat is enkele jaren op de tanden bijten en het probleem is dan van de baan. De katten die overblijven hebben dan zo'n groot territorium om te 'coveren' dat niemand er nog last van gaat hebben. Maar als je minder katten hebt, kan het goed zijn dat je deze keer een echte plaag krijgt van iets anders, bv de steenmarter. Wat gaan we dan doen? De hele natuur maar lynchen? Als je zo iets met een kat doet, dan recupereer je op z'n minst toch het vel om er creatief mee om te gaan, hoop ik. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het uiteindelijke probleem is dat mensen te dicht op elkaar wonen. Want dezelfde conflicten heb je ook met bomen die te veel zon wegnemen, een auto die scheef geparkeerd staat, een papegaai die te veel lawaai maakt, een tv die te luid staat, kikkers die in chocopotten in je tuin belanden ... En er zijn teveel katten. Daar ben ik het volledig mee eens. Maak van 'teveel', 'weinig' via een strenge sterilisatie en castratie en het probleem is gehalveerd en misschien zelfs zeer klein geworden. Ik deporteer elk jaar mijn kikkerdril naar veiliger oorden. En dat zijn notabene beschermde dieren! En de overheid promoot het stimuleren van wild leven in kleine tuinen. En toch, en toch. Wat het houden van vogels betreft: ik heb twee parkieten in de tuin zitten maar de katten kunnen er niet aan. Ervaren vogelhouders maken gewoon een dubbel gaas. Niet alleen voor katten maar ook voor roofvogels. En ja, bij mij mag uw paard in mijn tuin komen schijten. Ik kan altijd goeie mest gebruiken. Maar ik denk niet dat uw paard dat leuk gaat vinden, tenzij het gevleugeld is want die moet door het hele huis. |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En lang geleden gedomesticeerde dieren hebben nog steeds instincten eigen aan hun soort. En volgens jou is een hond intelligenter omdat hij minder instincten zou hebben? Er bestaat geen eensluidende betekenis van 'instinct'. Het is m.a.w. een 'glij-woord'. Jij linkt domesticatie aan intelligentie en sorry, maar ik weet direct dat je de natuur helemaal nog niet hebt ontdekt en verkend. Jouw beeld van dierenintelligentie stopt dus bij de gedomesticeerde hond. De intelligentie van een gedomesticeerde hond kan niet ruiken aan de intelligentie van een zeer lange lijst van diersoorten die in het wild leven en pas helemaal op hun best zijn qua intelligentie als de mens er zich niet mee bemoeit. Het is niet omdat een hond intelligent anticipeert op de mens dat hij geen instincten heeft. De roedelvorming blijft primeren. Is de hondenbaas zwak, dan primeert de hond en doet hij wat hij wilt. Sommige mensen zijn zelfs slaaf van hun hond geworden. Een hond zal instinctief altijd een vacuum invullen. Zulke honden noemt men dan onhandelbaar. Idem met katten. Mensen noemen een kat lief en aanhankelijk als die op je schoot komt liggen ronken. Uiteindelijk zoekt die alleen maar een warmtebron en een gratis massage. En dat kopjes geven ... doet die ook met de poten van de stoel. Maar een hond doet niet veel anders. Die functioneert volgens een roedelsysteem. En het wordt gevaarlijk als het jonge kind in het gezin hiërarchisch onder de hond staat. Dat is dan de fout van de roedelleider (de ouder) die vaak helemaal geen notie heeft van roedels etcetera, m.a.w. van hoe wilde dieren leven. Mijn kat en mijn hond sliepen naast elkaar op de bank. Dat kon alleen omdat de hond van mij wist dat ik de kat hiërarchisch aan haar onderstelde. Ze moest bij mij niet komen. De hond werd ouder en de kat heeft dat gemerkt. Ze begon met de hond te spelen, op het randje op het pesten af. Instinct en intelligentie gaan voor mij hand in hand. Hiërarchie en beschikbaar territorium spelen ook een grote rol. En de mens zelf is niet uitsluitend intelligent. Die gaat vaak heel irrationeel en intelligent onbeholpen tekeer. Laatst gewijzigd door parsprototem : 6 februari 2014 om 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een vriendin van me in Nederland vertelde over een kitten die altijd maar bij haar binnenkwam maar toebehoorde aan haar buurvrouw. Uiteindelijk hebben beide vrouwen afgesproken dat ze de kat zouden laten kiezen en ja, mijn vriendin heeft het gehaald zonder er iets speciaal voor te moeten doen. Als je katten laat kiezen, weten ze heel goed bij wie ze terecht kunnen. Enkele maanden geleden zag ik een reportage op BBC van een project in een klein Engels dorpje. Alle katteneigenaars waren uitgenodigd om hun kat met een GPS-ding te laten voorzien; gewoon om te zien waar ze naartoe gingen enz. Dat was heel interessant. Die kaarten hingen dan in het dorpshuis. Sommige katten gingen heel ver, anderen helemaal niet. In één huis waar vier katten leefden, bleven die binnen een beperkt territorium. Maar het gekste was wel dat één kat bij de buren binnenging om te eten als de kat des huizes niet thuis was. En meer dan één keer. Dat beest kende de weg naar de voedselbak blindelings (is gefilmd geweest). En de buren keken elkaar heel verrast aan bij de eindvoorstelling. Ik ben ervan overtuigd dat we heel veel interessante dingetjes met onze huisdieren gewoon missen omdat we er geen oog voor hebben ontwikkeld. |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In India en in Afrika lopen er ook zielen zoals jij rond die zich storen aan lelijke en vieze gieren en andere dieren die daar al lang waren maar allé, en vergiftigde karkassen in de natuur plaatsen. Nadien komt er wel een team om de dode gieren op te laden want dat beest rot en het heeft geen predator. En dan spreken we nog niet over dode leeuwen, hyena's ... En als er dan dode dieren zijn, dan rotten ze maar in de rivieren. Heb je dat al gezien? De jaarlijkse oversteek van een rivier in de Serengeti van migrerende gnoes? De krokodillen zitten er op te wachten. De gieren. En elke giersoort heeft zo zijn specialiteit. Maar er zijn nu te weinig gieren. Te veel kadavers worden niet opgeruimd en het water vliedt en vliedt vol bacteriën die mijlen verder het drinkwater besmetten met typhus, cholera e.a. In India heeft dat vergiftigen van gieren al 50.000 mensenlevens gekost. Tja, het hoort in het plaatje waar Inidsche boeren zelfmoord plegen door te pesticiden te drinken. Vergiftigd gehakt; daar eten marters van, egels, eksters, sommige soorten roofvogels. En naargelang die beesten ervan gegeten hebben, verplaatsen ze zich nog net, en worden opgemerkt door andere mensen die dan met dat beest naar een opvangcentrum gaan voor wilde dieren. En als je zoiets doet in één of ander seizoen, maak je niet één slachtoffer maar een hele nest die van honger sterft. Voel je je maar goed bij die zeer realistische mogelijkheid, want jij weet helemaal niet wie van jouw vergiftigd gehakt komt eten. Soms denk ik dat er twee werelden moeten geschapen worden: ééntje voor jouw kaliber, en ééntje voor mijn kaliber. Je mag van mijn part een heel paleis hebben met witte, steriele tegeltjes en een koffer vol met vliegenmeppers. Oude reserves DDT om elk nieuw jaar te beginnen mocht je een zeer domme vlieg tegenkomen. 'Eindelijk rust en privacy', schrijf je. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toen ik volop vogels kweekte, had ik een probleem met muizen, maar vanwege de vogels kon ik geen vergif plaatsen. Dan ben ik maar beginnen te observeren. Ze maakten het liefst hun nesten tussen de wortels van de beplanting in de volière. Mijn hond groef aan de buitenzijde van de draad de nesten bloot zodat ik ze aan de binnenkant kon leeghalen. En dan ben ik als een roofdier te werk gegaan: ze met de blote hand pakken en ze aan de hond geven die ze met enkele knakken van zijn kaak dood maakten. En eenmaal dood, gingen ze op de composthoop zonder vergiftigd te zijn. Dat is gewoon een keuze die je maakt. Ik ga nooit vergif plaatsen. Ik vind dat voorbij gestreefd. Er is trouwens al teveel vergif in omloop. |
|
|
|
|