Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2014, 00:42   #141
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom dan wel? Er is een heel goede treinverbinding tussen Waregem en Antwerpen, maar als ik om twee 's nachts wil starten in Antwerpen dan kan ik het OV niet nemen. Het OV heeft nu eenmaal ook zijn beperkingen. Of denkt u dat men een trein zal inleggen om twee, drie of vier mensen van Waregem naar Antwerpen te sporen?
Om 2u 's nacht is er ook geen reden om rekeningrijden in te voeren om files terug te dringen.
De enige reden voor rekeningrijden is zakkenvullerij op de kap van de werkende mensen.
Oud 10 februari 2014, 00:48   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Om 2u 's nacht is er ook geen reden om rekeningrijden in te voeren om files terug te dringen.
De enige reden voor rekeningrijden is zakkenvullerij op de kap van de werkende mensen.
Er zal daar ook geen rekeningrijden van toepassing zijn. Op de RTBF werd een mooi voorbeeld gegeven van iemand die uit Waals-Brabant naar Brussel rijdt. Daarbij werd vermeld: wie 's nachts rijdt, betaalt niets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 00:54   #143
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er zal daar ook geen rekeningrijden van toepassing zijn.
Nu nog niet, maar U snapt wel, als het kan, gaat men meer graaien.
Citaat:
Op de RTBF werd een mooi voorbeeld gegeven van iemand die uit Waals-Brabant naar Brussel rijdt. Daarbij werd vermeld: wie 's nachts rijdt, betaalt niets.
Om 2u 's nachts zijn er niet al te veel mensen die voor hun job op de baan willen zijn.
Oud 10 februari 2014, 06:12   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel? Er is een heel goede treinverbinding tussen Waregem en Antwerpen, maar als ik om twee 's nachts wil starten in Antwerpen dan kan ik het OV niet nemen. Het OV heeft nu eenmaal ook zijn beperkingen. Of denkt u dat men een trein zal inleggen om twee, drie of vier mensen van Waregem naar Antwerpen te sporen?
Er is een goede treinverbinding tussen veel steden, maar de dorpen zijn hun stations kwijt en dan moet je nog aan die stations geraken.

Je moet eens opzoeken waar de industrieparken van de gemeente Kapellen in Antwerpen liggen en hoe je er kan geraken vanaf het NMBS-station Kapellen!!!
Je begint met de vroege shif om 6 uur en mag om 14uur vertrekken op het bedrijf. De week daarop mag je om 14uur beginnen en om 2200uur vertrekken.

Graag de volledige beschrijving van de route met uren en alle overstappen.
Je vertrekpunt is Kalmthout, kerk-Nieuwmoer.
Kapellen en Kalmthout zijn buurtgemeentes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 08:22   #145
GEERTGEERTGEERT
Vreemdeling

Standaard Rekeningrijden

het openbaar vervoer is goed geregeld in de steden , eens erbuiten op het platteland of in de kleine gemeentes beland je in een dropzone , in het weekend geraak je praktisch nergens .Rekeningrijden is nog eens uitgevonden voor de rijken(en politici) , de kleine man moet met z'n auto wegblijven uit de steden zodat ze meer plaats hebben ,en wie een firmawagen heeft zal de rekening doorschuiven naar zijn baas , dus nog meer lasten voor de bedrijven die dan weer zullen moeten besparen.Of beeld je eens in een mama uit een kleine gemeente met 3 tieners die ze elk aan hun school moet gaan afzetten en dan doorrijden naar haar werk wat gaat dat dan uiteindelijk kosten ??en de heren in hun dikke bakken maar lachen dat zij evenveel mee moet betalen met een klein autootje.
GEERTGEERTGEERT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 08:55   #146
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Deze kilometerheffing schiet totaal haar doel voorbij. Het zullen de werkende niet al te hoge inkomensklassen zijn die het gelag zullen betalen en fameus gaan verarmen. Zijnde werknemers die te laag op de ladder staan in het bedrijf of de organisatie om een bedrijfswagen te onderhandelen, maar vaak wel een eigen wagen nodig hebben voor hun woon-werkverkeer. De kader- en directieleden met hun firmawagens zullen eraan ontsnappen en het nauwelijks voelen.

Wil men toch een kilometerheffing invoeren, graag met de volgende premissen:

- een zeer laag bedrag voor de 'gewone' werkmens die zelf hun (bescheiden) auto'tje moeten onderhouden, maar dit nodig hebben om vlot op hun werk te geraken. Maximum enkele tientallen euro's per maand. Nu gaan mensen met een ver traject tot wel 200 euro in de maand kwijt zijn.
- een hoger bedrag voor firmawagens en een absoluut verbod om deze kilometers fiscaal aftrekbaar te maken.
- een zwaardere kilometerheffing voor vervuilende luxewagens (type SUV, jeep en nutteloze sportwagens)
- een onderscheid maken tussen werkgerelateerde verplaatsingen en 'vrijetijdsverkeer'
- buitenlandse chauffeurs meer belasten voor doorgang dan Belgen. Maar dat mag niet meer van onze boze stiefmoeder 'Europa' zeker ?
- de kilometerheffing ook voor een gedeelte inkomensgerelateerd maken

Met de invoering van deze maatregelen zou het al een stuk democratischer en eerlijker zijn. Ik vrees echter dat het dus de bescheiden middenklasse zal zijn die het het meeste zullen voelen en dus zullen 'verarmen'. De prullenmand in met het huidige voorstel voor rekeningrijden !
Hupla, daar gaan we weer. Opnieuw de zaken complexer maken dan ze al zijn.

Een auto die op de baan rijdt is een auto die op de baan rijdt, punt. Onafhankelijk van wie ermee rijdt.

Het enige wat men kan doen is de km vergoeding fiscaal aftrekbaar maken voor beroepsverplaatsingen, inclusief woon-werk verkeer. Men moet dit niet meer ontmoedigen omdat men een km heffing heeft en de ontmoediging via deze heffing verloopt.

Op deze manier wordt het economisch belang van de km in rekening gebracht.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 10:08   #147
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er is een goede treinverbinding tussen veel steden, maar de dorpen zijn hun stations kwijt en dan moet je nog aan die stations geraken.

Je moet eens opzoeken waar de industrieparken van de gemeente Kapellen in Antwerpen liggen en hoe je er kan geraken vanaf het NMBS-station Kapellen!!!
Je begint met de vroege shif om 6 uur en mag om 14uur vertrekken op het bedrijf. De week daarop mag je om 14uur beginnen en om 2200uur vertrekken.

1.Die reis duurt 1u47.
2.Voor 6 uur 's morgens is er geen trein, je moet de vorige avond om 22u00 de bus nemen en, dan de trein en dan terug de bus om rond middernacht aan te komen, anders raak je daar niet.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 10 februari 2014 om 10:09.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 11:46   #148
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nog niet, maar U snapt wel, als het kan, gaat men meer graaien.

Om 2u 's nachts zijn er niet al te veel mensen die voor hun job op de baan willen zijn.
Alle argumenten zijn goed voor mijnheer Van Den Berghe, ook al zijn ze niet realistisch.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 februari 2014 om 11:47.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 11:47   #149
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GEERTGEERTGEERT Bekijk bericht
het openbaar vervoer is goed geregeld in de steden , eens erbuiten op het platteland of in de kleine gemeentes beland je in een dropzone , in het weekend geraak je praktisch nergens .Rekeningrijden is nog eens uitgevonden voor de rijken(en politici) , de kleine man moet met z'n auto wegblijven uit de steden zodat ze meer plaats hebben ,en wie een firmawagen heeft zal de rekening doorschuiven naar zijn baas , dus nog meer lasten voor de bedrijven die dan weer zullen moeten besparen.Of beeld je eens in een mama uit een kleine gemeente met 3 tieners die ze elk aan hun school moet gaan afzetten en dan doorrijden naar haar werk wat gaat dat dan uiteindelijk kosten ??en de heren in hun dikke bakken maar lachen dat zij evenveel mee moet betalen met een klein autootje.
X2
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 14:09   #150
stefY
Vreemdeling

Angry rekeningrijden

Citaat:
Er zal daar ook geen rekeningrijden van toepassing zijn. Op de RTBF werd een mooi voorbeeld gegeven van iemand die uit Waals-Brabant naar Brussel rijdt. Daarbij werd vermeld: wie 's nachts rijdt, betaalt niets.
U lijkt mij een verstandig man om beleefd te blijven,

U zegt dat u in het onderwijs staat of gewerkt hebt dan kent U goed genoeg hoe het werkt met niet benoemde leerkrachten deze worden door gans hun streek en verder gestuurd om vervangingen te doen van leerkrachten die niet aanwezig kunnen zijn.

Ik ken zo twee personen en die rijden kilometers met de hopen alleen om hun job uit te oefenen.
Ik zelf ben geen leerkracht maar mil en veel van mijn collega's moeten ontzettend veel kilometers afleggen om op hun werk te geraken idem bij de politie als hulp agent alleen mogelijk in de grootsteden en aan een matige wedde en onregelmatige uren.
Dan zwijgen we nog maar van de verwachtingen van werkgever in de privé.

De alternatieven, U heeft al meerdere malen gezien dat OV niet en zelfs in bijna geen elk geval een oplossing bied en dit niet uit luiheid maar uit noodzaak. Ik kan mijn kinderen niet gaan afhalen op de naschoolse opvang met OV omdat ik dan te laat ben en deze opvang al gesloten is.enz

Ik versta echter niet zoals u goed op de hoogte bent over hoe het werkt met kinderen (school,hobby's,verjaardagfeestjes,enz) u achter deze maatregel kunt blijven staan. Ontken dat weer de gewone werkmens en gezin hier het slachtoffer van is en niet het hoofd van een bedrijf en de welgestelde burgers van dit land.

Ik rij niet voor mijn plezier 100 km per dag je moet het niet geloven.
Een wagen is geen overbodige luxe meer en de huidige maatschappij is daar volledig op gebaseerd.
En wees niet naïeve als dit in voegen gaat zal het voor overal zijn de gemeentes zullen niet lang achter blijven.

Too late to roll back without massacre . (voor alle duidelijkheid als we terug moeten gaan naar de weg en de wagen is alleen voor de rijken ...)

Almost forgot ik zou van 210 euro naar 1800 euro gaan in het beste geval met de nu bekende tarieven. En dan heb ik mijn vrouw haar werk nog niet geteld.

140000 and counting.

Laatst gewijzigd door stefY : 10 februari 2014 om 14:34.
stefY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 16:32   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Maar man toch, over hoeveel kilometer spreken we hier maar eigenlijk?! Dan neemt een gezond iemand toch gewoon de fiets?!
Oud 10 februari 2014, 16:33   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Kortom, de vrijetijdsritjes worden gratis en de werk/woonverkeer wordt extra belast...en u vind dit logisch ?
Werkt dan iedereen in Brussel?
Oud 10 februari 2014, 16:34   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefY Bekijk bericht
U lijkt mij een verstandig man om beleefd te blijven,

U zegt dat u in het onderwijs staat of gewerkt hebt dan kent U goed genoeg hoe het werkt met niet benoemde leerkrachten deze worden door gans hun streek en verder gestuurd om vervangingen te doen van leerkrachten die niet aanwezig kunnen zijn.

Ik ken zo twee personen en die rijden kilometers met de hopen alleen om hun job uit te oefenen.
Ik zelf ben geen leerkracht maar mil en veel van mijn collega's moeten ontzettend veel kilometers afleggen om op hun werk te geraken idem bij de politie als hulp agent alleen mogelijk in de grootsteden en aan een matige wedde en onregelmatige uren.
Dan zwijgen we nog maar van de verwachtingen van werkgever in de privé.
De eerste, twee jaar na mijn afstuderen heb ik al mijn verplaatsingen voor mijn interims met het OV gedaan. Of met de fiets.
Oud 10 februari 2014, 16:36   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefY Bekijk bericht
De alternatieven, U heeft al meerdere malen gezien dat OV niet en zelfs in bijna geen elk geval een oplossing bied en dit niet uit luiheid maar uit noodzaak. Ik kan mijn kinderen niet gaan afhalen op de naschoolse opvang met OV omdat ik dan te laat ben en deze opvang al gesloten is.enz

Ik versta echter niet zoals u goed op de hoogte bent over hoe het werkt met kinderen (school,hobby's,verjaardagfeestjes,enz) u achter deze maatregel kunt blijven staan. Ontken dat weer de gewone werkmens en gezin hier het slachtoffer van is en niet het hoofd van een bedrijf en de welgestelde burgers van dit land.
Nogmaals: rijdt dan iedereen iedere dag naar Brussel? Blijkbaar willen sommigen maar niet inzien dat niet alle gebruik van wegen en al evenmin autosnelwegen betalend zal worden. Enkel bepaalde zones en tijdens welbepaalde uren.
Oud 10 februari 2014, 16:38   #155
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.Die reis duurt 1u47.
2.Voor 6 uur 's morgens is er geen trein, je moet de vorige avond om 22u00 de bus nemen en, dan de trein en dan terug de bus om rond middernacht aan te komen, anders raak je daar niet.
Leuk he, je mag op straat overnachten om optijd op je werk te geraken.
Met je wagen ben je binnen de 30 minuten op één van beide industrieparken.
Met je bus ben je trouwens op het verkeerde industriepark terecht gekomen, je bedrijf is gelegen op het industrieterrein de Bosduin in Kapellen.

Ik geloof dat je de industrieparken van kapellen bij Antwerpen niet weet liggen.
Maar ik wil het je nog gemakkelijker maken.
Je moet om 6uur beginnen bij Oud Papier Michel Brasschaatsteenweg 300, 2920 Kalmthout. Je vertrekpunt is Kalmthoutse steenweg 124 Wuustwezel.
Afstand tussen de twee punten is via de weg 30km, rijtijd met een auto 30minuten. Fiets is geen optie wegens geen fietspad langst een deel van de regionale wegen die je moet gebruiken.

Ik heb er trouwens nog ééntje, zoek maar eens uit hoe je vanuit Bazel op de terreinen van DEME Antwerpen Linkeroever geraakt met het openbaar vervoer.
Oud 10 februari 2014, 17:02   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: rijdt dan iedereen iedere dag naar Brussel? Blijkbaar willen sommigen maar niet inzien dat niet alle gebruik van wegen en al evenmin autosnelwegen betalend zal worden. Enkel bepaalde zones en tijdens welbepaalde uren.
En gij geloof da !!!!

Jij denkt dat ze de rest gratis gebruik gaan laten maken van de wegen.

Als ze enkel de drukke wegen betalend maken, dan gaat iedereen andere wegen gebruiken en verschuift de drukte naar andere wegen.

Trouwens als enkel drukken wegen betalend worden, waarom hebben ze dan tarieven voor snelwegen, regionale wegen en dorpskommen?

Ik woon vlak tegen een N-weg en kan geen kant op of ik moet die N-weg gebruiken, doe ik dat niet dan kan ik enkel richting Nederland rijden via sluipwegen en smokkelpadjes.
Trouwens wat is een drukke weg, een baan waar alle uren tijd 20 wagens door rijden of een baan waar op 1 uur tijd 150 wagens doorrijden maar dit slechts 4 maal per dag?
Of is een weg pas druk als er 1000 wagens per dag doorrijden?
En een drukke snelweg wat is dat een de ring rond Antwerpen en Brussel, of is de A12 tussen Merksen en Breda ook een drukke snelweg.
Op de Route de Wallonie staan staan zo zelden files, enkel tijdens de vakantieperiodes, als iedereen op vakantie vertrekt.

Je laat je dus vangen door het feit dat ze de testen doen op heel drukke stukken snelweg, maar ze gaan je echt niet gratis gebruiken laten maken van de wegen en nog minder gaan ze verlies aan inkomsten lijden.
De politici hebben geld geroken en willen dat nu verzilveren.
Oud 10 februari 2014, 17:32   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar man toch, over hoeveel kilometer spreken we hier maar eigenlijk?! Dan neemt een gezond iemand toch gewoon de fiets?!
Dag Jan, ik wist dat je met die opmerking ging afkomen.
Daarom dat ik de afstand juist binnen fietsbereik heb gehouden.
We spreken over afstanden van tussen de +25km en -30km voor beide industrieterreinen.

We spreken over N-wegen waar geen fietspad aanwezig is, noch een voetpad.
Het dodental van fietsers op die wegen ligt vrij hoog tegenover het aantal fietsers dat het aandurft die wegen te gebruiken. En er zitten op die banen veel vrachtverkeer en landbouwvoertuigen.

Trouwens niet iedereen is in de mogelijkheid een fiets te gebruiken.
Zelf ben ik een invalide en is het niet verantwoord dat ik een fiets gebruik.
Ik kan namelijk niet meer recht fietsen.
Met de fiets gaan werken is voor mij en mijn mede-invaliden dus geen optie.

Moeten mensen gestraft worden omdat ze invalide zijn?
Ik wil anders direct wisselen, jij mijn invaliditeit en het behorende kapitaal en ik jou gezondheid.

Ik kan je echter direct vertellen, dat je mag stoppen met lesgeven, want ik word gek als er meerdere mensen tegelijk door elkaar praten.
Wat dus ook een probleem oplevert bij het gebruik van openbaar vervoer.
Oud 10 februari 2014, 17:36   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste, twee jaar na mijn afstuderen heb ik al mijn verplaatsingen voor mijn interims met het OV gedaan. Of met de fiets.
De eerste 20 jaar na mijn afstuderen, verbleef ik zelfs op mijn werk.
Maar hier woont een leerkracht lager onderwijs, op nog geen 100 meter van de school waar ze les geeft, maar ze mag alle dagen met haar auto rondrijden om haar kinderen naar de creche te krijgen.
Oud 10 februari 2014, 18:11   #159
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zulks noemen ze het verkeersreglement, de afspraken die men moet naleven op de openbare weg.
Ja, ok, maar men zegt niet dat je niet in de stad mag rijden maar één of andere, minder efficiente weg moet nemen.

Dit heef trouwens niets met rekeningrekenen te maken, dit is nu al zo.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2014, 20:26   #160
stefY
Vreemdeling

Standaard rekeningrijden

Over de 151000 laat dit nog maar een tijdje doorgaan. Zouden ze dan eindelijk eens luisteren naar het volk op wie moeten we nog stemmen het alternatief van de traditionele partijen die ons in deze positie zetten NVA tot ik dit vond http://www.n-va.be/nieuws/opinie/sli...personenwagens niet dus. Er schiet niet veel meer over de SPA draait met de wind. mmmm apenland. Blijven tekenen zou ik zeggen en de gezinnen moeten ze gerust laten het is al moeilijk genoeg rond te geraken in deze tijd.
Ik druk mij verkeerd uit, dit kan natuurlijk voor niemand niet en nog minder voor de alleenstaande ouders en de mensen die moeten rondkomen met 1 laag loon enz.
Ik vind het nog steeds een schande. Wie wilt werken word nog meer in de shit gezogen.

Laatst gewijzigd door stefY : 10 februari 2014 om 20:39.
stefY is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be