![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn getuigenissen dat die plaatjes ook in Zwitserland en in België voorkwamen.
Maar ik gebruikte het plaatje gewoon als illustratie voor het feit dat de discussie al lang woedt.
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu, de EU exporteert meer naar Zwitserland dan ze er uit importeert. Ik denk niet dat de EU dat op het spel gaat zetten. Bepaalde politiekers mogen dan straffe uitspraken doen (maar het is dan ook verkiezingstijd), ik denk dat er gewoon nuchter onderhandelt zal worden, en we uiteindelijk terugkeren naar die situatie die ook al bestond toen ik naar Zwitserland migreerde; namelijk dat je de uitnodiging van een werkgever nodig hebt om een verblijfsvergunning te krijgen. Citaat:
Ik zou wel eens willen weten hoe lang dit in België zou duren. Google zit in Zürich, net omdat het in Zwitserland zo makkelijk is om verblijfsvergunningen te krijgen, ook, en juist vooral, voor mensen van buiten de EU. Hetzelfde met IBM, dat er een wereldvermaard onderzoekscentrum heeft. Er wonen anderhalf miljoen buitenlanders in Zwitserland. En die zijn echt niet allemaal pas na 2004 gekomen. Dat het dus moeilijk geweest zou zijn om maar Zwitserland te komen lijken de naakte feiten gewoon tegen te spreken. Het belangrijkste dat veranderde met de bilaterale verdragen is dat je als EU burger ook gewoon zelf naar Zwitserland kom komen om hier naar een job te zoeken. Velen hebben dat ook gedaan. Ik ken een Griek die zo gewoon van restaurant naar restaurant ging, tot hij een job als kelner vondt. En een Portugees die ik moest uitleggen dat het salaris dat men hem wou aanbieden (alhoewel het viervoudig van wat hij thuis verdiende) toch een beetje te weinig was voor iemand met een universitair diploma... Maar misschien dat we dus terugkeren naar 10 jaar terug, en je weer een uitnodiging van een bedrijf nodig hebt om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Ik denk dat het dus wel zal meevallen. Uiteindelijk zijn het de kantons die de verblijfsvergunningen uitdelen. En ik zie Basel nooit nee zeggen tegen Novartis of Roche, en Zürich zal ook nooit een vergunning weigeren aan iemand die voor Google, IBM, CS of UBS gaat werken.
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
Niet omgekeerd.
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Zwitserland moet wel oppassen dat zij geen geïsoleerd eiland midden in Europa wordt. Dat zou spijtig zijn... Al is dat vooral een interne kwestie waar wij an sich geen zaken mee hebben. Zolang Zwitserland ook de gevolgen van haar eigen keuzes draagt.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 11 februari 2014 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 11 februari 2014 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Helemaal mee eens. Geen Roemeense bedelaars voor iedere supermarkt. Ze zitten er zelfs tot in GB toe. En niet werken.
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is wel één probleem, nl. dat Zwitserland een bilateraal verdrag eigenlijk eenzijdig opzegt. Normaal dat de andere partij (in casu de EU) niet echt tevreden is. Maar ik herhaal het nogmaals, ik verwacht dat er een oplossing gevonden zal worden. Nu, als Zwitserland dat verschillende keren doet, zal zij als een compleet onbetrouwbare partner beschouwd worden, en zal ze niet moeten komen wenen dat zij in de hoek gedrumd wordt omdat de EU alle verdragen heeft opgezegd. Hopelijk komt het niet zover, ik heb enorm veel sympathie voor Zwitserland.
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Elk verdrag is natuurlijk opzegbaar.
![]() |
#192 |
|
![]() En waarom zou je een verdrag niet kunnen opzeggen?
Ieder verdrag kan worden opgezegd dus politieke verdragen net zo goed. Banken doen dat met het grootste gemak, dus een overheid moet daar al helemaal geen moeite mee hebben. De clowns in Brussel zitten er niet legitiem. Laat heel Europa nu maar stemmen. En dan bestaat de EU niet meer. Niemand wil Brussel. Bij Zwitserland begint de victorie, maar omndertussen is Hongarije al bezig zich van de EU los te maken. En daar hoor je helemaal niets over.
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast dankt het zijn rijkdom aan de vermogens van duistere figuren, zoals Mobutoe en Kadafi, geld dat gestolen werd van de eigen burgers. Zwitsers moeten dus niet fier zijn op hun welvaart, want dus is verkregen door het leiden van andere. Als de Duitsers Zwitserland niet nodig hadden gehad om gestolen vermogens en eigendommen te kunnen verduisteren en te kunnen laten verdwijnen, dan was het ook angevallen geweest door Nazi Duitsland. Heb mij als jonge gast steeds afgevraagd waarom politici steeds de neutraliteit van Zwitserland respecteerde, Belgie wilde ook neutraal blijven in de WWI en WWII. Later leerde ik de echte reden kennen, ze respecteren niet de neutraliteit van Zwisterland, ze beschermen hun eigen verborgen vermogen. En als je die geschiedenis en dat huidge gedrag neutral en zonder belang onderzoekt, dan kom je tot de vaststellling dat Zwisterland eigenlijk een schurkenstaat is, maar dan eentje van witte boord criminelen. Hoog tijd dat men deze staat opruimt en al zijn duistere geheimen ontbloot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, volgens de regels van de kunst. Het woordje dat telt is "eenzijdig".
Als daar gevolgen aan verbonden zijn, is het logisch dat die gevolgen aanvaard worden, niet?
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Dat wil zegen dat zowel Zwitserland als de EU ze kunnen opzeggen. En dat is inderdaad waar het om draait. De EU kan inderdaad zeggen, we zeggen alles op. Echter sommige van die verdragen zijn in het voordeel van de EU... Dus in de praktijk zal er dus op hoog niveau gepraat worden, waarbij de EU top er wel aan zal moeten wennen dat ze te maken hebben met een regering die nu eenmaal niet kan doen wat ze wil. Dergelijke concepten maken ze daar in Brussel altijd oncomfortabel...
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Waar hij zijn onzin eigenlijk vandaan heeft... (Ik hb op dit moment geen tijd om even punt voor punt alle onzin van jou te ontkrachten...)
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |