Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2014, 14:15   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Allez, weer zo één als Mambo. Denkt iedereen hier dat studenten geen poot uitsteken of zo? Man, wat zijn jullie allemaal toch opgeblazen azijnpissers. Alsof jullie status als ouwe zak met 30 jaar 'werkervaring' jullie recht geeft te schijten op diegenen die nog aan hun job moeten beginnen. Denken jullie ook zo over jullie eigen studerende kinderen? Indien ja, dan beklaag ik jullie kroost ten zeerste.
Het is natuurlijk wel zo dat bepaalde studenten van bepaalde richtingen (denk aan de studie : rechten) geen moer uitvoeren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 14:35   #62
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat bepaalde studenten van bepaalde richtingen (denk aan de studie : rechten) geen moer uitvoeren.
Het grappige is dat deze mensen door de goegemeente als nette deftige welgeschoolde heren worden bestempeld.

Terwijl dat pakweg archeologie als een hobby wordt gezien die moet verdwijnen uit de universiteiten. Maar lunchen met de notaris, jawel!
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 14:36   #63
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's nogal vaag. Kun je dat nader verklaren? En ja, ik zal nooit ontkennen dat ik bevooroordeeld ben en soms sterke en controversiele meningen heb. Maar daarin ben ik niet de enige, me dunkt.
Als ik nog zoiets zie dan zal ik het opmerken.
Oud 12 februari 2014, 14:39   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De derdejaars studenten Architectuur van Gent hebben een klacht ingediend bij de examencommissie over het examen voor het vak gebouwuitrusting. Dat was zo moeilijk, dat maar zeven van de tweehonderd studenten ervoor geslaagd zijn. En drie kwart van de studenten hebben zelfs een dikke nul. Dat is niet meer ernstig, vinden de studenten.

----------
Het is idd niet ernstig om nog langer voor zulke studenten een opleiding te betalen.
Als 3/4 van de participanten een 0 behaalt en slechts 3.5% erdoor is ligt dit aan de prof, niet aan de studenten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 14:40   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het grappige is dat deze mensen door de goegemeente als nette deftige welgeschoolde heren worden bestempeld.

Terwijl dat pakweg archeologie als een hobby wordt gezien die moet verdwijnen uit de universiteiten. Maar lunchen met de notaris, jawel!
Volkomen krankzinnig inderdaad.

Juristen boven archeologen zetten..... kortom: wetten en regeltjes uit je hoofd kennen is belangrijker dan wetenschappelijke kennis?
Oud 12 februari 2014, 15:18   #66
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, weer zo één als Mambo. Denkt iedereen hier dat studenten geen poot uitsteken of zo? .
beweer ik niet
maar ik beweer wel dat niet elke 18j over de nodige capaciteiten beschikt om de hogeschool en/of unief succesvol af te leggen.
dus als elke 18j zomaar en zonder meer aan zo'n studie mag beginnen moet ge niet zeuren als de buiscijfers met momenten wat hoger liggen

akkoord
vroeger 60% en vandaag nog maar 50 waarbij de prof zich moet verantwoorde als iemand buist en waar de student zelf mag beslissen waar en hoe hij zich delibereert vind ik niet zo slim.
en ja, de filosofie dat iedereen een diploma moet halen om de illusie vd kenniseconomie hoog te houden vind ik ook niet zo verstandig

die mannen studeren architectuur en uw huis laten bouwen die door juridische haarkloverij zijn diploma gehaald heeft. ik vrees voor dat huis
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 15:46   #67
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
beweer ik niet
maar ik beweer wel dat niet elke 18j over de nodige capaciteiten beschikt om de hogeschool en/of unief succesvol af te leggen.
dus als elke 18j zomaar en zonder meer aan zo'n studie mag beginnen moet ge niet zeuren als de buiscijfers met momenten wat hoger liggen

akkoord
vroeger 60% en vandaag nog maar 50 waarbij de prof zich moet verantwoorde als iemand buist en waar de student zelf mag beslissen waar en hoe hij zich delibereert vind ik niet zo slim.
en ja, de filosofie dat iedereen een diploma moet halen om de illusie vd kenniseconomie hoog te houden vind ik ook niet zo verstandig

die mannen studeren architectuur en uw huis laten bouwen die door juridische haarkloverij zijn diploma gehaald heeft. ik vrees voor dat huis
Dit zou nog een goed argument zij geweest, mocht het gaan over een eerstejaarsrichting. In deze situatie zijn het echter derdejaars. Ik ga dan automatisch van uit dat de overgrote merendeel van die studenten wel weten hoe en hoe lang ze moeten studeren voor hun vakken.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 12 februari 2014 om 15:46.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 17:03   #68
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik ga dan automatisch van uit dat de overgrote merendeel van die studenten wel weten hoe en hoe lang ze moeten studeren voor hun vakken.
in dat geval waren ze geslaagd geweest
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 17:16   #69
six
Banneling

Standaard

Citaat:
in dat geval waren ze geslaagd geweest
trololo
Oud 12 februari 2014, 19:11   #70
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat ALLE studenten hun best doen. Uiteraard zitten er hier en daar types bij die Mambo zo ludiek beschreven heeft. Maar hij doet alsof ALLE studenten zo zijn. Kortom: hij generaliseert. Er zijn evengoed studenten die wel degelijk hun best doen en hard blokken voor hun examens. En sommige richtingen mag je echt niet onderschatten qua leerstof. Ik denk tevens dat een deel van het probleem is dat veel eerstejaars hier niet voldoende op voorbereid werden in de middelbare school.

Maar hier gaat het dus effectief over DERDEJAARSSTUDENTEN. Tegen dat je in je derde bachelorjaar zit, heb je al een hele weg afgelegd en uiteraard ook fouten gemaakt, waaruit je geleerd hebt. Anders zou je het derde jaar niet hebben bereikt. Daarom vind ik dan ook dat de slaagkansen gezien de omstandigheden, wel merkwaardig laag zijn.

(PS: Six, je hebt in een ander topic gewezen op het feit dat ik nauwelijks alinea's gebruik. Dat komt dus omdat ik op mijn smartphone (een van de prototypes, zullen we maar zeggen, dus geen echte smartphone) geen alinea's kan maken. Geloof me, heb het geprobeerd. Nu post ik echter via mijn laptop, wat dus resulteert in (hopelijk) overzichtelijkere berichten)
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 19:14   #71
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat ALLE studenten hun best doen. Uiteraard zitten er hier en daar types bij die Mambo zo ludiek beschreven heeft. Maar hij doet alsof ALLE studenten zo zijn. Kortom: hij generaliseert. Er zijn evengoed studenten die wel degelijk hun best doen en hard blokken voor hun examens. En sommige richtingen mag je echt niet onderschatten qua leerstof. Ik denk tevens dat een deel van het probleem is dat veel eerstejaars hier niet voldoende op voorbereid werden in de middelbare school.

Maar hier gaat het dus effectief over DERDEJAARSSTUDENTEN. Tegen dat je in je derde bachelorjaar zit, heb je al een hele weg afgelegd en uiteraard ook fouten gemaakt, waaruit je geleerd hebt. Anders zou je het derde jaar niet hebben bereikt. Daarom vind ik dan ook dat de slaagkansen gezien de omstandigheden, wel merkwaardig laag zijn.

(PS: Six, je hebt in een ander topic gewezen op het feit dat ik nauwelijks alinea's gebruik. Dat komt dus omdat ik op mijn smartphone (een van de prototypes, zullen we maar zeggen, dus geen echte smartphone) geen alinea's kan maken. Geloof me, heb het geprobeerd. Nu post ik echter via mijn laptop, wat dus resulteert in (hopelijk) overzichtelijkere berichten)
Ik ben het hier volledig mee eens hoor.

Het was alleen even om aan te tonen dat lang niet elke studie gelijkwaardig is. Rechten op de universiteit is in principe gewoon een verlengde hbo-studie.
Oud 12 februari 2014, 19:18   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beweer ik niet

akkoord

Wel als het over de "studie" rechten gaat.

Daar heb je praktisch geen denkvermogen voor nodig. Je moet slechts kunnen stampen.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:18.
Oud 12 februari 2014, 19:22   #73
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als het over de "studie" rechten gaat.

Daar heb je praktisch geen denkvermogen voor nodig. Je moet slechts kunnen stampen.

dat is nu ook niet waar, rechten is best een moeilijke richting hoor..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 19:23   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oud 12 februari 2014, 19:25   #75
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
IK ken een aantal mensen die die richting hebben gevolgd. Je mag die studie inderdaad niet onderschatten. Maar Nietzsche heeft ook gelijk dat het vooral een blokrichting is waar je vooral boeken en regeltjes uit je hoofd moet leren.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 19:25   #76
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou rechten niet aankunnen.

5 jaar lang luisteren naar opportunistische tweezakken, wetten vanbuiten blokken, truttemiekes en macho's als medestudenten, schijnheiligheid en amoreel gedoe, gebrek aan serieuze dingen die men leert...

Men moet daar een speciale soort voor zijn, jurist. Enkel opportunisten zonder hogere aspiraties die een carriere willen, autisten, of mensen die wanhopig een uniefdiploma willen volgen dat.
Oud 12 februari 2014, 19:30   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het enige dat je voor de studie rechten nodig hebt is een goed geheugen.

Maar creatief en probleemoplossend denken komen er nauwelijks tot niet aan te pas. Laat ik het praktisch formuleren: rechten kun je makkelijk studeren terwijl je de nacht ervoor zo dronken bent geweest als maar kan, bij een studie wiskunde, geneeskunde of wat dan ook kan dat niet.
Oud 12 februari 2014, 19:31   #78
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat moet men natuurlijk ook niet onderschatten. Niet elke student die rechten studeert is daadwerkelijk een dom figuur zonder creatief en of probleemoplossend denkvermogen.

Het zijn ook gewoon vaak intelligente gasten die gewoon met zo min mogelijk inzet een diploma op zak willen hebben.

En vergeet het grote geld niet.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:31.
Oud 12 februari 2014, 19:32   #79
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men moet technische/medische studies gewoon veel aantrekkelijker maken.

Maar hoe kan men dat praktisch doen?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:35.
Oud 12 februari 2014, 20:04   #80
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Men moet technische/medische studies gewoon veel aantrekkelijker maken.

Maar hoe kan men dat praktisch doen?
Hogere nettolonen, uiteraard.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be