![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl dat pakweg archeologie als een hobby wordt gezien die moet verdwijnen uit de universiteiten. Maar lunchen met de notaris, jawel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juristen boven archeologen zetten..... kortom: wetten en regeltjes uit je hoofd kennen is belangrijker dan wetenschappelijke kennis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik beweer wel dat niet elke 18j over de nodige capaciteiten beschikt om de hogeschool en/of unief succesvol af te leggen. dus als elke 18j zomaar en zonder meer aan zo'n studie mag beginnen moet ge niet zeuren als de buiscijfers met momenten wat hoger liggen akkoord vroeger 60% en vandaag nog maar 50 waarbij de prof zich moet verantwoorde als iemand buist en waar de student zelf mag beslissen waar en hoe hij zich delibereert vind ik niet zo slim. en ja, de filosofie dat iedereen een diploma moet halen om de illusie vd kenniseconomie hoog te houden vind ik ook niet zo verstandig die mannen studeren architectuur en uw huis laten bouwen die door juridische haarkloverij zijn diploma gehaald heeft. ik vrees voor dat huis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 12 februari 2014 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hier gaat het dus effectief over DERDEJAARSSTUDENTEN. Tegen dat je in je derde bachelorjaar zit, heb je al een hele weg afgelegd en uiteraard ook fouten gemaakt, waaruit je geleerd hebt. Anders zou je het derde jaar niet hebben bereikt. Daarom vind ik dan ook dat de slaagkansen gezien de omstandigheden, wel merkwaardig laag zijn. (PS: Six, je hebt in een ander topic gewezen op het feit dat ik nauwelijks alinea's gebruik. Dat komt dus omdat ik op mijn smartphone (een van de prototypes, zullen we maar zeggen, dus geen echte smartphone) geen alinea's kan maken. Geloof me, heb het geprobeerd. Nu post ik echter via mijn laptop, wat dus resulteert in (hopelijk) overzichtelijkere berichten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was alleen even om aan te tonen dat lang niet elke studie gelijkwaardig is. Rechten op de universiteit is in principe gewoon een verlengde hbo-studie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je praktisch geen denkvermogen voor nodig. Je moet slechts kunnen stampen. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() IK ken een aantal mensen die die richting hebben gevolgd. Je mag die studie inderdaad niet onderschatten. Maar Nietzsche heeft ook gelijk dat het vooral een blokrichting is waar je vooral boeken en regeltjes uit je hoofd moet leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
5 jaar lang luisteren naar opportunistische tweezakken, wetten vanbuiten blokken, truttemiekes en macho's als medestudenten, schijnheiligheid en amoreel gedoe, gebrek aan serieuze dingen die men leert... Men moet daar een speciale soort voor zijn, jurist. Enkel opportunisten zonder hogere aspiraties die een carriere willen, autisten, of mensen die wanhopig een uniefdiploma willen volgen dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat je voor de studie rechten nodig hebt is een goed geheugen.
Maar creatief en probleemoplossend denken komen er nauwelijks tot niet aan te pas. Laat ik het praktisch formuleren: rechten kun je makkelijk studeren terwijl je de nacht ervoor zo dronken bent geweest als maar kan, bij een studie wiskunde, geneeskunde of wat dan ook kan dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet men natuurlijk ook niet onderschatten. Niet elke student die rechten studeert is daadwerkelijk een dom figuur zonder creatief en of probleemoplossend denkvermogen.
Het zijn ook gewoon vaak intelligente gasten die gewoon met zo min mogelijk inzet een diploma op zak willen hebben. En vergeet het grote geld niet. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet technische/medische studies gewoon veel aantrekkelijker maken.
Maar hoe kan men dat praktisch doen? Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 februari 2014 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |