![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u misantroop? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 46,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 53,33% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het een heel bizar verschijnsel. Je eigen vlees en bloed bestelen uit hebzucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze verklaring van misantropie vind ik wel interessant.
Citaat:
In die zin ligt misantropie ook dicht bij een narcistische houding ('persoonlijkheidsstoornis' zouden sommigen zeggen) mijns inziens. Het zou interessant zijn te weten of daar onderzoek naar gedaan is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 11 februari 2014 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als misantroop kan je enkel aangenaam verrast worden.
Voorts heb je altijd gelijk ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misanthropie is vaak een licht ridicule pose van jonge mensen die puberaal dwepen met mediocere literatuur uit vorige eeuwen.
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn mensen die ik graag zie, dus ik moet 'nee' stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem de mens voor wat hij waard is maar daarom haat of wantrouw ik mensen nog niet. Ik beschouw mezelf bijgevolg niet als misantroop.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laten we zeggen, mensen die ik graag zie doen me de grijze massa terug als menselijker bekijken. Ik denk ook dat mensen als basisbehoefte iets van betekenisvol sociaal contact nodig hebben. Een introvert kan maar tot op een zekere hoogte introvert zijn, wil hij gelukkig door het leven gaan.
Laatst gewijzigd door Weyland : 12 februari 2014 om 02:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bekijk alle mensen als wezens die van goed eten slechte stront maken, en alleen persoonlijke interactie kan me een ander beeld laten krijgen.
En ik verwacht eigenlijk niks anders van anderen.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een bedenking terzijde: de grootste misantropen zijn m.i. wel de groenen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan serieus mensen die heel graag alleen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() En ik die dacht dat psychologie quantumfysica was geworden :-/
Bon. Switching to Marcus Aurelius vandaag. If 't forum wanna talk that kind of business :-/ Laatst gewijzigd door Knipp : 12 februari 2014 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik die dacht dat kwantumfysica filosofie geworden was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een misantroop is niet per definitie antisociaal, een klootzak is dat wel. De misantroop draagt haat vanwege wantrouwen en pessimisme. De klootzak is gewoon een klootzak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Ik haat Jan Van Den Berghe.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het gevoel "haat" heb je alleen maar jezelf..
Je zou zulke mensen beter als volstrekt irrelevant beschouwen. Gewoon als een dun veertje die je weg kan blazen... Of ga zo iemand zien als een verzameling organen, en doe aan ontmenselijking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het ergert me gewoon mateloos om steeds weer zijn visie op het leven te moeten lezen. Niet te vatten hoe die mens denkt. Als die 'als hij er al heeft' met vrienden eens een pint gaat pakken; dan kan dat toch niet anders, dan dat hij op zijn tanden krijgt, als hij zijn mond opendoet?
![]() |