Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2014, 07:38   #41
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wellicht moeten ze in de vlaamse regering nog gestraft worden voor jaren slechte input.
De spa gaat door de vleesmolen
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 07:41   #42
Remspoortobback
Banneling

Standaard

'Machtspartij PS en Elio Di Rupo zijn Belgisch, maar als het beter uitkomt confederalistisch'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...on-128807.html

Zeer juist
We gaan de PS uitwringen
Bij de spa gaan (weer) traantjes rollen
En dat zien we uiteraard graag

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 februari 2014 om 07:43.
Oud 14 februari 2014, 07:41   #43
stuyckp
Banneling

Standaard

Rustig de verkiezingen afwachten mensen, al die peilingen zijn een maat voor niets of enkel indicatief.
Bij de vorige verkiezingen was de score van N-VA uiteindelijk veel hoger dan verwacht.
Met andere woorden kan de score van N-VA die nu in de peilingen wordt gegeven evengoed weer hoger dan verwacht zijn, maar net zo goed veel lager dan verwacht.

Maar lul vooral verder jullie toogstrategieën verder, ik vind ze vooral amusant.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 februari 2014 om 07:41.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 07:45   #44
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
'Machtspartij PS en Elio Di Rupo zijn Belgisch, maar als het beter uitkomt confederalistisch'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...on-128807.html

Zeer juist
We gaan de PS uitwringen
Je bedoelt; dat als je federaal wil regeren, je weet wel "wij willen de macht" uitspraak van BDW, zal de wijn enkel nog water zijn, na de onderhandelingen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 07:53   #45
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je bedoelt; dat als je federaal wil regeren, je weet wel "wij willen de macht" uitspraak van BDW, zal de wijn enkel nog water zijn, na de onderhandelingen.
Misschien kan je het aan mij overlaten uit te leggen wat ik bedoel.
Zullen we dat afspreken kameraad?

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 februari 2014 om 07:56.
Oud 14 februari 2014, 07:54   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Peilingen blijven maar peilingen maar stel dat de N-VA 32% haalt? wat dan? ze doen er toch niets mee, ze focussen sowieso op een sociaal-economische herstelregering en gaan de Vlaming in de kou laten staan.
Oud 14 februari 2014, 08:03   #47
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Peilingen blijven maar peilingen maar stel dat de N-VA 32% haalt? wat dan? ze doen er toch niets mee, ze focussen sowieso op een sociaal-economische herstelregering en gaan de Vlaming in de kou laten staan.
Je hebt gelijk.
Ik ga dan maar voor de spa stemmen

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 14 februari 2014 om 08:04.
Oud 14 februari 2014, 08:09   #48
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tja...... het zal wellicht voor over 4 jaar zijn..... misschien...misschien...misschien...misschien...
4 jaar ?
Dus je denkt dat er een regering Di Rupo 2 gaat komen en dat die na 4 jaar gaat vallen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 08:32   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk.
Ik ga dan maar voor de spa stemmen
waarom? ik wil op een partij stemmen die na de verkiezingen niet in een regering stapt zonder grote stappen richting confederalisme. Welke partij is dat dan?
Oud 14 februari 2014, 08:36   #50
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

32 procent is veel en te weinig.

En de pronostiek voor de groene communisten doet me schrik krijgen.
Oud 14 februari 2014, 08:46   #51
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

NVA haalt volgens die peiling:32.3% in Vlaamse gewest, en 2,6% on Brussel. Dat geeft respectievelijk: 18,57% en 0,27% van de stemmen in België. Samen is dat 18,84% Wie denkt dat dit voldoende is om recht te hebben om de macht op te eisen is niet goed bij zijn hoofd. Dit is enkel voldoende om bondgenootschappen te zoeken en daarbij iets meer gewicht in de schaal te leggen dan de concurrentie die minder stemmen haalde.

PS of denkt er iemand dat als hij 19% van de aandelen van een bedrijf in handen heeft, hij daar de baas mag spelen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 februari 2014 om 08:48.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 08:49   #52
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan je het aan mij overlaten uit te leggen wat ik bedoel.
Zullen we dat afspreken kameraad?
Leg het dan uit. Want van dat uitwringen heb ik bij de vorige onderhandelingen niets gemerkt.
"Confederale" onderhandelingen zouden kunnen, maar zoals BDW zegt, dat kost nog enkele decennia en dan zijn we bij de volgende generatie, die weer uitgeperst word door andere onzin uitkramende slaafjes van het kapitaal.
Je weet wel de zoontjes en dochtertjes van onze politieke dynastie.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 08:53   #53
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
32 procent is veel en te weinig.

En de pronostiek voor de groene communisten doet me schrik krijgen.
Groen zijn de gevaarlijkste eikels, die krijgen hun stemmen vanwege milieu maar voeren dan een heel ander programma uit.

Mijn grootste hoop is gevestigd op de thuisblijver, de niet-NVA stemmer zal het meest thuis blijven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:33   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
België is het zwaartepunt, en zal het nog minstens twintig jaar blijven.
En zo hoort het.
Dat is in het belang van de meerderheid der burgers.
Leg even uit waar u die overtuiging vandaan haalt. Waarom zou het belang van de burger niet gegarandeerd kunnen worden door de regionale entiteiten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:36   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
NVA haalt volgens die peiling:32.3% in Vlaamse gewest, en 2,6% on Brussel.

PS of denkt er iemand dat als hij 19% van de aandelen van een bedrijf in handen heeft, hij daar de baas mag spelen?
Als er iemand 32% van de aandelen in een dochteronderneming heeft waarmee die dan de grootste aandeelhouder is, dan lijkt het mij normaal dat er enig gewicht bij deze aandeelhouder wordt gelegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:38   #56
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het is enerzijds weinig en anderzijds veel. Het is weinig omdat het bewijst dat de Vlamingen nog altijd niet doorhebben dat Vlaanderen leeggezogen wordt door de PS en het is te weinig omdat België op die manier nog altijd zal blijven verder bestaan.

Anderzijds is het veel omdat het bewijst dat de traditionele partijen nog altijd geen antwoord hebben gevonden op NVA. En in de toekomst kan die 32% allee nog maar omhoog gaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:41   #57
demonen
Banneling

Standaard

De traditionele partijen halen veel stemmen bij ambtenaren die altijd goed "gesoigneerd" werden. Maar nu is er bijvoorbeeld geen geld meer om de was vh leger te doen, de politie is ontevreden over oa versleten voertuigen, onveilige motorhelmen, ...
Na de volgende 5 jaar waar er ongeziene verarming gaat optreden zullen de traditionele partijen en hun zuilen imploderen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:43   #58
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
NVA haalt volgens die peiling:32.3% in Vlaamse gewest, en 2,6% on Brussel. Dat geeft respectievelijk: 18,57% en 0,27% van de stemmen in België. Samen is dat 18,84% Wie denkt dat dit voldoende is om recht te hebben om de macht op te eisen is niet goed bij zijn hoofd. Dit is enkel voldoende om bondgenootschappen te zoeken en daarbij iets meer gewicht in de schaal te leggen dan de concurrentie die minder stemmen haalde.

Als alle andere aandeelhouders veel kleinere percentages van het aandelenpakket in handen hebben, en de meesten zelfs de kaap van de 6 % niet halen, dan lijkt het me logisch dat die ene grote aandeelhouder wel wat meer in de pap te brokken heeft dan zijn concullega met bijvoorbeeld een luizige 4 % van de aandelen.

Maar in jouw "logica" hebben ze allebei even veel te zeggen, zeker ?

Overigens neem je opnieuw wat feiten (zijnde ; de N-VA is de grootste partij van Vlaanderen en de N-VA is de grootste partij van belgië), en verzin je daar weer vanalles rond (zijnde : de N-VA wil de macht opeisen). Klinkklare onzin uiteraard. Het enige wat de N-VA wil opeisen is het initiatief, en dat initiatiefrecht bestaat.

U bent een stemmingmaker die kleine waarheden omzwachtelt met erbij verzonnen hersenspinsels, in de hoop dat die laatste ook als waarheid zouden aangenomen worden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:46   #59
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zelfs via louter sociaal-economische hervormingen kan men op velerlei manieren de weg naar meer zelfbeschikking voor de deelstaten plaveien. Ik beschouw het als voorbereidende werkzaamheden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2014, 09:50   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De traditionele partijen halen veel stemmen bij ambtenaren die altijd goed "gesoigneerd" werden. Maar nu is er bijvoorbeeld geen geld meer om de was vh leger te doen, de politie is ontevreden over oa versleten voertuigen, onveilige motorhelmen, ...
Na de volgende 5 jaar waar er ongeziene verarming gaat optreden zullen de traditionele partijen en hun zuilen imploderen.
Waarom zou ik als ambtenaar stemmen op een partij die op mij jacht maakt (de traditionelen zitten BTW in hetzelfde schuitje hoor)? Waarom zou ik als werknemer uit de middenklasse stemmen op een partij van bazenpoepers, die niets anders doet dan uitpakken met rechtse liberalen en CEO's? Waarom zou ik, na alle ellende die ik binnen de Vlaamse Overheid gezien heb, nog geloven in de Vlaams-nationalistische boodschap?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be