![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De idioot is pas in 1962 geboren te Kortrijk. Hij heeft al zijn verhalen dus van horen zeggen. Het is ook opvallend dat hij met dergelijke uitspraken komt, nadat de meeste mensen die daar hebben geholpen de Belgen te beschermen en te evacueren overleden zijn. Zijn moeder zou vandaag 75 jaar oud zijn, dus 20 jaar oud zijn geweest op het ogenblik van de onafhankelijkheid van Congo. En als je dan even gaat kijken op http://www.huysentruyt.eu/ een blog van zijn familie, dan vind je er foto's waarbij ze helemaal niet in paniek waren tijdens de vlucht uit Congo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patrice Lumumba werd echter vermoord door de Katangezen, die zich wilde afscheiden van Congo en ook verschillende bloedige opstanden hebben uitgevoerd tegen Mobutu zijn overheersing. Er zijn echter ook onderzoeken die uitwijzen dat de VS via de cia achter de moord zitten en Mobutu hielpen aan de macht te komen. Mobutu was zelf slechts een officier in de Congolese krijgsmacht tijdens de onafhankelijksoorlog. HIj was voor hem ook niet nuttig om de Belgen kwaad te berokken, hij was namelijk afhankelijk van de Amerikaanse hulp via Belgie en later ook van de Franse hulp. Ik weet uit persoonlijke ervaringen van mijzelf hoe de Congolezen staat tegenover Blanken en vooral tegenover Belgen. Ik ben daar namelijk meerdere malen geweest, als militair en als burger. Ik heb daar Belgen gezien, die zelfs tijdens de opstand van 1978 in Katanga zich geen zorgen hoefde te maken voor de rebelen, ze werden zelfs door hen beschermd, terwijl andere direct werden opgepakt en werden vermoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel en ik durf mij daar zelfs onder de rebelen begeven. Ik ben er echter ook als militair geweest en heb zelf ondervonden hoe sommige Belgen daar zich gedragen tegenover mensen die zij minderwaardig tegenover hen achten. Zelfs vandaag ben ik nog de mening toegedaan, dat wij daar de verkeerde mensen zijn gaan helpen en beschermen. Enkele dagen geleden nog een zware discussie gehad met een priester-missionaris uit Congo hier in het dorp. Eéntje dat er in 1997 is moeten gaan lopen wegens zijn gedrag tegenover de Zwarte bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een land dat tot de rijkste van de wereld zou moeten behoren, is juist een van de armste landen van de wereld, klopt!!! De oorzaken zijn heel verschillend en sommige zijn enkele te wijten aan de plaatselijke bevolking, andere aan de plaatselijke politici en een deel aan de uitbuiting door derde. Maar een deel is ook te wijten aan de samensmelting van de vele volkeren. Congo is namelijk het schoolvoorbeeld dat een multiculturele samenleving niet werkt en een land enkel in de afgrond helpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De straf van deze helden is naar mijn bescheiden mening ook veel te ligt geweest. Ze hadden hen ook aan een spit moeten hangen en laten braden tot ze gaar waren. Wel met de nodige toevoeging van kruiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, zij waren maar Vlamingen, en niet direct verbonden aan belangen van haute finance. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is opgegroeid met Samson en Gert en het enige uniform dat hij toen ooit gezien heeft was dat van de postbode.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wilde barbaren dreigde immers de buik van de zwangere moeder open te snijden en de baby te gebruiken als maaltijd. Die verhaaltjes kregen wij ook te horen in 1978 van de wonende Belgen. Na grondige en langdurende zoektochten, hebben wij er geen enkele vrouw gevonden die was opengesneden en haar baby was verwijderd. Collega's die ook in 1960 en 1964-1965 aan gevechten en de evacuaties hadden deelgenomen, wisten te vertellen dat ze die verhalen ook in die periode te horen kregen, maar zelf ook nooit een leeggehaalde vrouw hebben gevonden. Ik heb dus als militair evacuaties meegemaakt. Vertel mij dus niet hoe mensen zich gedragen tijdens dergelijke actie's en wat ze vertellen na dergelijke actie's. Sommige waren zelfs niet verlegen om tijdens de evacuatie's steen en been te klagen over de inzet van de krijgsmachten en vonden dat die hen niet moesten evacueren, maar de opstandelingen moesten opjagen en doden. En onder hen zaten ook veel Nederlandstalige Belgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U klets uit Uw nek vanuit een wel bepaalde optiek en vooringenomenheid. Het valt te betwijfelen of U echt weet wat er allemaal tijdens de evacuatie van o.a. Stanleystad is gebeurd. Jaren later konden die mannen uit Diest nog altijd niet voluit spreken over wat ze gezien hadden. Onlangs konden we op TV een reportage zien, waarbij - zoals een van die veteranen verklaarde - hij er voor het eerst iets over vertelde. Die man leek me geloofwaardig als ik het vergelijk met wat ik van de anderen wist. Er is toen groot onrecht de (hoofdzakelijk Franstalige) kolonialen aangedaan. De Belgische overheid is haar beloftes, gedaan omdat ze zouden blijven, niet nagekomen. Achteraf mochten (meestal) miliciens redden wat er te redden viel. P-H Spaak had zijn Union Minières toen al lang verkocht. Wat die mensen hebben meegemaakt, heeft hun voor het leven getekend. Ik heb begrip voor P. Huysentruyt, dat hij zo reageert op dat wat hij via zijn moeder gehoord heeft. Op begrip in het moederland moesten ze na hun redding ook niet teveel rekenen. Afgunst was de regel, omdat zij in de jaren voordien tijdens hun hun verlof hier meestal rijkelijk geld konden spenderen. Begrijpelijk omdat zij voor een langere periode moesten inkopen. Toen ze berooid teruggekeerd waren, was het populair hen te ontvangen met : "ik ben Uw boy niet!".
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou ja.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik die echt dacht dat het hier gaat over de periode voor en direct na de onafhankelijkheid, tenminste als we het hebben over wat onze Piet oprakelt ? Dus wat jou ervaringen met Congo van 20 jaar daarna betreft ...... Mag ik je ook aanraden om, als je het toch over die periode lang na de kwestie Huysentruyt wil hebben, de geschiedenis van de verschillende zaïranizeringen te bekijken ? Kwestie van te weten waarvoor Mobutu toen stond i.v.m. de Belgen in Congo.
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 februari 2014 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |