Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2014, 12:06   #41
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
²

Als je echt in "dierenrechten" gelooft, dan moet je het eten van vlees gewoon verbieden. Wat in "onze" vleesindustrie gebeurt is heus niet ethischer dan onverdoofd slachten. Sterker nog, onverdoofd slachten lijkt mij zelfs één van de lichtere "vergrijpen" tegen de dierenrechten...
Links cultuurrelativisme op zijn ziekelijkst.
Wanneer geraken we er eindelijk van verlost?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:13   #42
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-religie.dhtml

Eindelijk, een Europees land dat dierenwelzijn laat primeren op de eisen van religieuze wacko's.
Proficiat Denemarken!
Denemarken en dierenrechten:

plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:21   #43
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dieren kweken en dan opeten is en blijft primitief.

Westers, oosters maakt niet uit.

Eerst es over het bolleke aaien en dan de kop eraf, echt ziekelijk.

Op de verpakking van de hamburgers lachende koeitjes, kan het nog gruwelijker?
Als ik een malse entrecôte (liefst bleu) binnen werk dan is het laatste wat ik doe aan dat rund denken.

Ik vind dat vegetariërs nogal agressief en afkeurend zijn tegenover vlees eters
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:22   #44
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik kan deze nieuwe wet van Denemarken enkel steunen. Het kelen van dieren om religieuze redenen steunt op eeuwenoude tradities die vandaag de dag hopeloos verouderd zijn. En voor die fanatieke veganistjes onder ons: denken jullie nu werkelijk dat het mogelijk is om groenten als basisproduct te kweken voor heel de mensheid, zonder vlees als alternatief? We zouden meer water nodig hebben dan er nu op de hele wereld voorradig is. Een veld graan heeft immers enorm veel water nodig, en daarbij zwijg ik dan nog over het kweken van rijst. We zullen wel regenwater gebruiken, zeker? Daarbij blijven die veganistjes altijd stil wanneer het gaat over de duizenden insecten en knaagdieren die worden verdelgd met gifstoffen...dat allemaal om hun kostbare groentjes velig te stellen...

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 19 februari 2014 om 12:23.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:26   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ik kan deze nieuwe wet van Denemarken enkel steunen. Het kelen van dieren om religieuze redenen steunt op eeuwenoude tradities die vandaag de dag hopeloos verouderd zijn. En voor die fanatieke veganistjes onder ons: denken jullie nu werkelijk dat het mogelijk is om groentenals basisproduct te kweken voor heel de mensheid, zonder vlees als alternatief? We zouden meer water nodig hebben dan er nu op de hele wereld voorradig is. Een veld graan heeft immers enorm veel water nodig, en daarbij zwijg ik dan nog over het kweken van rijst. We zullen wel regenwater gebruiken, zeker? Daarbij blijven die veganistjes altijd stil wanneer het gaat over de duizenden insecten en knaagdieren die worden verdelgd met gifstoffen...dat allemaal om hun kostbare groentjes velig te stellen...
Mja... Maar je mag toch ook eens denken aan de vele vierkante kilometers bos die elk jaar worden gekapt om soya en maïs te kweken. Allemaal ten behoeve van de veevoederbedrijven... Krachtvoer, weet je.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 12:27   #46
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Nee, die worden om andere redenen gekapt: bio-brandstof.
Oud 19 februari 2014, 12:32   #47
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik een malse entrecôte (liefst bleu) binnen werk dan is het laatste wat ik doe aan dat rund denken.

Ik vind dat vegetariërs nogal agressief en afkeurend zijn tegenover vlees eters
Precies, ge eet de bereiding en niet zozeer het vlees.

Puur vlees ruikt naar de dood.

Lekker bakken met kruiden en saus, er hangt genoeg aan de vleesboom.

Zeker afkeurend maar niet agressief.
Oud 19 februari 2014, 14:28   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Schitterend, geen voorkeursbehandeling meer voor religieuze wacko's.
Nu hier nog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 16:25   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Precies, ge eet de bereiding en niet zozeer het vlees.

Puur vlees ruikt naar de dood.

Lekker bakken met kruiden en saus, er hangt genoeg aan de vleesboom.

Zeker afkeurend maar niet agressief.
Als ik een entrecôte bak ruikt ze allesbehalve dan naar de dood. Goed aangeschroeid in de boter met gemalen peper, provencaalse kruiden en een tikkeltje verse look en van binnen nog bleu chaud. Geen zware sausen die de smaak van (slechte kwaliteit) vlees verdoezelen.

Dat is puur leven en genieten, vooral met een Medoc of stevige Rioja.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 16:37   #50
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Een mens is een omnivoor en leeft van een gemengde voeding, zoals nog vele andere zoogdieren, beren varkens, kippen etc.
Volksstammen die zich excessief te buiten gaan aan vleesconsumptie vindt je veelal in Afrka, maar ook VS, Australië en Zuid-Amerka waar voldoende land is voor extensieve veeteelt.
Feitelijk heb je aan 80-100 gr vlees per dag voldoende.

Het is wederom de schuld van de politiek dat slagers niet meer zelf mogen slachten en de grote slachterijen daar zwaar misbruik van maken door slecht vlees op de markt te brengen. De open grenzen van de EU maken het verhaal nog erger. Verrot vlees kan probleemloos worden geëxporteerd en wordt veelal teruggevonden in fabrieksmatig samengesteld voedsel waar nagenoeg geen enkele controle op is. Tot aan babyvoeding aan toe.
Weer het zoveelste stukje maffia dat door de EU maatregelen gefaciliteerd wordt.
Oud 19 februari 2014, 16:43   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Denemarken en dierenrechten:

Wat is hier het probleem? Is de giraf een bedreigde diersoort? Zo neen moet ze niet anders worden behandeld dan een koe of een vis. Of ben je ook verontwaardigd wanneer ze visjes aan de zeehonden geven?

Vanaf dat een dier groot of "schattig" is, krijgt het ineens meer rechten dan een koe of een varken. Erg hypocriete houding.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 16:55   #52
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Vanaf dat een dier groot of "schattig" is, krijgt het ineens meer rechten dan een koe of een varken. Erg hypocriete houding.
Het gaat er niet om of dit dier groot of schattig is. Een zoo is een commerciële organisatie die dieren houdt uit winstbejag. Om vervolgens perfect gezonde dieren om te leggen als het kostenplaatje te hoog wordt. Tsja, ik vind dat daar vragen bij gesteld kunnen worden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:09   #53
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat is hier het probleem? Is de giraf een bedreigde diersoort? Zo neen moet ze niet anders worden behandeld dan een koe of een vis. Of ben je ook verontwaardigd wanneer ze visjes aan de zeehonden geven?

Ik wil gewoon maar illustreren dat dierenwelzijn niet het streven is. Pretenderen dat dit wel zo is, d�*t is het hypocriete.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:17   #54
Geert C

Standaard

Typisch... De dieren die wij opeten mogen hun ganse leven in afgrijselijke omstandigheden doorbrengen en afzien tot en met, maar o wee als ze pijn voelen bij de slachting! Terwijl voor de meeste dieren in "onze" vleesfabrieken de slachting, zelfs onverdoofd, vaak nog het minst pijnlijke deel van hun miserabele bestaan is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik wil gewoon maar illustreren dat dierenwelzijn niet het streven is. Pretenderen dat dit wel zo is, d�*t is het hypocriete.
Natuurlijk is dat niet het streven. Nog niet zo lang geleden was rechts tegen wetten op dierenmishandeling, want dat was "betuttelend" en "linkse onzin" en "de boeren hebben het al moeilijk genoeg zonder al die zever", enzovoort. Dat maakt hun plotse bezorgdheid over het welzijn van de dieren die door moslims geslacht worden totaal ongeloofwaardig uiteraard...

Laatst gewijzigd door Geert C : 19 februari 2014 om 17:23.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:20   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch... De dieren die wij opeten mogen voor hun ganse leven in afgrijselijke omstandigheden doorbrengen en afzien tot en met, maar o wee als ze pijn voelen bij de slachting! Terwijl voor de meeste dieren in "onze" vleesfabrieken de slachting, zelfs onverdoofd, vaak nog het minst pijnlijke deel van hun miserabele bestaan is.
Wel, daar hebt u een punt!

Ik vind het onverdoofd slachten niet zulk een gruwelijk ding op voorwaarde dat het deskundig gebeurt door mensen die daarvoor werden opgeleid.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:39   #56
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hopelijk volgen nog veel landen dit voorbeeld!
Gaan al die moslims nu verhongeren ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:43   #57
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik zou nog een stap verder gaan: verbod op verkoop van halalvlees !!
Laten we om te beginnen een verplichting invoeren om halal vlees te etiquetteren. Er word hier precies vegeten dat halalvlees eten dodelijk kan zijn wegens de e-colli bacterie bij niet voldoende gebakken vlees.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:47   #58
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dat kan, inderdaad. Iets soortgelijks heeft zich ook in Spanje voorgedaan, stierengevechten als een vorm van traditie waar niet mag worden aan geraakt.

Maar walvisvangst was tot voor een tiental jaar (bij benadering) ook overal toegelaten. Nu zijn het nog maar een handvol landen die ervoor ijveren - onder het pseudo schaamlapje van "wetenschappelijk onderzoek" - maar die worden dan ook meer en meer met de nek aangekeken.

Het gaat traag, maar het gaat wel degelijk vooruit. Stapje voor stapje. Beetje bij beetje.

Toekomstige generaties zullen zich vol afschuw afvragen waar "wij" in hemelsnaam mee bezig waren.
Hopelijk is uw optimisme gerechtvaardigd. Ondertussen dat dieren meer en meer beschermd worden blijft men het verminken van kinderen uit religieuze overwegingen nog steeds toestaan. Straks moeten we nog gaan concluderen dat een hond meer rechten heeft dan een mens als het op mishandeling aankomt, want een hondestaart mag niet meer verminkt worden. En maar goed ook. Geslachtsorganen van kinderen daarentegen...

En natuurlijk zouden we beter vegetariër worden als je ziet wat de industriële landbouw allemaal met dieren doet. In die zin heeft Geert C wel een punt alhoewel je niet een onrecht kan goedpraten door naar een ander te verwijzen. Zo geraken we nooit vooruit natuurlijk.

Ik schaam me trouwens meer dan eens als ik vlees eet. Ik probeer het te minderen en het met respect te eten. En hoop daarbij dat het dier een leven en een dood heeft gehad die eveneens getuige zijn van het respect van de mens voor het leven waarmee hij de aarde deelt.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 februari 2014 om 18:03.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:55   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch... De dieren die wij opeten mogen hun ganse leven in afgrijselijke omstandigheden doorbrengen en afzien tot en met, maar o wee als ze pijn voelen bij de slachting! Terwijl voor de meeste dieren in "onze" vleesfabrieken de slachting, zelfs onverdoofd, vaak nog het minst pijnlijke deel van hun miserabele bestaan is.
En hoe verbetert die situatie concreet als religieuzen dieren onverdoofd mogen blijven slachten?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:56   #60
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hopelijk is uw optimisme gerechtvaardigd. Ondertussen dat dieren meer en meer beschermd worden blijft men het verminken van kinderen uit religieuze overwegingen nog steeds toestaan. Straks moeten we nog gaan concluderen dat een hond meer rechten heeft dan een mens als het op mishandeling aankomt, want een hondestaart mag niet meer verminkt worden. En maar goed ook. Geslachtsorganen van kinderen daarentegen...

En natuurlijk zouden we beter vegetariër worden als je ziet wat de industriële landbouw allemaal met dieren doet. In die zin heeft Geert C wel een punt.

Ik schaam me meer dan eens als ik vlees eet. Tja...
Degenen die kinderen verminken zijn TOTAAL andere mensen dan degenen die zich voor/tegen dieren inzetten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be