Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2014, 11:46   #321
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
als de overheid niet iedereen individueel bekijkt maken ze slachtoffers,ga na wie uitgesteld loon verdiend!
ik lees niet over uw commentaar,maar u en demonen trekken een grens tussen mensen door gewoon wit en zwart te zeggen ,ben je zwart dan hoor je bij de ambtenaren,en laat ons eerlijk zijn he,wij zijn lui,verdienen te veel,hebben teveel pensioen,terwijl een heel gedeelte van deze groep inderdaad nu op pensioen wel uitgesteld loon verdienen,zegt u me dan is hoe je dat dan anders moet staven dan individueel,omdat anders de rekening niet klopt!
Een pensioen wordt altijd individueel berekend. U krijgt tenslotte geen gemiddelde. Ik gebruik of ambtenaren nu lui zijn of niet, niet als argument om hen een lager pensioen uit te keren. Om dat te keren moet in mijn ogen het statuut onmiddelijk afgeschaft worden. Slecht presteren, eruit.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 12:29   #322
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Een interessante recente studie over de vergelijking tussen de salarissen van ambtenarij en privé.....
http://www.fedweb.belgium.be/nl/publ...naren_2013.jsp
Oud 27 februari 2014, 12:31   #323
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een pensioen wordt altijd individueel berekend. U krijgt tenslotte geen gemiddelde. Ik gebruik of ambtenaren nu lui zijn of niet, niet als argument om hen een lager pensioen uit te keren. Om dat te keren moet in mijn ogen het statuut onmiddelijk afgeschaft worden. Slecht presteren, eruit.
Van uw bruto blijft netto weinig over, althans stukken minder dan in Duitsland en Nederland. En dat allemaal om de privileges van een overdreven groot ambtenarenapparaat te betalen. Ik vrees dat voor er iets aan gedaan wordt , het eerst nog een stuk slechter moet gaan, maar dan zal het te laat zijn , want dan hebben we geen economie meer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 12:31   #324
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
als de overheid niet iedereen individueel bekijkt maken ze slachtoffers,ga na wie uitgesteld loon verdiend!
Mijnheer, U kunt voor uw lagere aanvangswedde als ambtenaar (in de privé is de aanvangswedde ook laag wegens geen anciënniteit) geen 2 compensaties krijgen nl vastbenoemd voor het leven EN een exuberant pensioen.
Indien U dat toch wenst dan had U daar maar voor moeten bijdragen en niet parasiteren op mensen die echt geld bijdragen op echte rekeningen vd sociale zekerheid.
U wilt van 2 walletjes eten en dat is hebzucht!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 12:37   #325
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar daar gaat het nu juist om he,in de privé vlieg je buiten zonder boe of ba,en als we zeggen dat erbij ons al jaren evaluaties en tussen evaluaties waren ,dan begin je van ja maar door wie ben je geevalueerd en hoe,terwijl net de meeste managers van nu veel minder statuut hebben of geen benoeming hebben wegens te vers van school tegenwoordig,waar stoel je jezelf dan op,op het principe wij niet dan gij ook niet?
Denk jij nu echt dat zelfs de nva ooit zonder overheidspersoneel zal kunnen,wie gaat lesgeven,wie gaat de belastingen uitrekenen,wie gaat de wegen onderhouden,de politie,het leger,de ministeries enz... en nog veel meer,alles dat staatsgebonden is zal blijven werken al dan niet in een nieuwe wetgeving of in zijn bestaande met onderaanneming,en ik laat je zelf raden wat het voordeligst is,en als je gaat morrelen aan staatsstructuren dan krijg je als land problemen.
ik zeg maar 1 ding en dat is blijf van de mensen hun pensioen af als ze uitgesteld loon gehad hebben,en zorg ervoor dat mensen van nu die hun loopbaan bij de overheid maken zonder benoeming niet de zondebok worden van het systeem,minder loon en minder pensioen!
Oud 27 februari 2014, 12:40   #326
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
maar daar gaat het nu juist om he,in de privé vlieg je buiten zonder boe of ba,en als we zeggen dat erbij ons al jaren evaluaties en tussen evaluaties waren ,dan begin je van ja maar door wie ben je geevalueerd en hoe,terwijl net de meeste managers van nu veel minder statuut hebben of geen benoeming hebben wegens te vers van school tegenwoordig,waar stoel je jezelf dan op,op het principe wij niet dan gij ook niet?
Denk jij nu echt dat zelfs de nva ooit zonder overheidspersoneel zal kunnen,wie gaat lesgeven,wie gaat de belastingen uitrekenen,wie gaat de wegen onderhouden,de politie,het leger,de ministeries enz... en nog veel meer,alles dat staatsgebonden is zal blijven werken al dan niet in een nieuwe wetgeving of in zijn bestaande met onderaanneming,en ik laat je zelf raden wat het voordeligst is,en als je gaat morrelen aan staatsstructuren dan krijg je als land problemen.
ik zeg maar 1 ding en dat is blijf van de mensen hun pensioen af als ze uitgesteld loon gehad hebben,en zorg ervoor dat mensen van nu die hun loopbaan bij de overheid maken zonder benoeming niet de zondebok worden van het systeem,minder loon en minder pensioen!
Ik zeg het statuut afschaffen, niet de gehele ambtenarij.
Lezen is toch uw sterkste kant niet zo blijkt.
Oud 27 februari 2014, 12:55   #327
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, U kunt voor uw lagere aanvangswedde als ambtenaar (in de privé is de aanvangswedde ook laag wegens geen anciënniteit) geen 2 compensaties krijgen nl vastbenoemd voor het leven EN een exuberant pensioen.
Indien U dat toch wenst dan had U daar maar voor moeten bijdragen en niet parasiteren op mensen die echt geld bijdragen op echte rekeningen vd sociale zekerheid.
Toch spijtig dat we dat wel krijgen, hé.......
Je hebt wel gelijk dat dat systeem nu niet meer deugt, maar om dan diegenen die tientallen jaren geleden een beginwedde hadden die voor iemand uit de privé belachwekkend overkwam, dezelfde preek te geven als diegenen die later begonnen zijn aan een veel betere beginwedde.....d�*t vind ik niet kunnen. En het argument dat die van de privé evenveel kans hadden om aan de staat te beginnen staat nog altijd als een rots.....
En de belastingen die ik betaal gaan, echt waar, wel degelijk van mijn brutowedde en mijn bankrekening af, hoor......
Oud 27 februari 2014, 13:59   #328
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen antwoord en begrijpelijk want dit valt niet te verdedigen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 14:09   #329
BitterSweet
Minister-President

Standaard

[quote=stuyckp;7036456]Ik zeg het statuut afschaffen, niet de gehele ambtenarij.
Lezen is toch uw sterkste kant niet zo blijkt.[/QUOTE

lees gij dan is eerst mijn laatste zin

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 27 februari 2014 om 14:16.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 14:14   #330
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk dat dat systeem nu niet meer deugt, maar om dan diegenen die tientallen jaren geleden een beginwedde hadden die voor iemand uit de privé belachwekkend overkwam, dezelfde preek te geven als diegenen die later begonnen zijn aan een veel betere beginwedde.....d�*t vind ik niet kunnen. En het argument dat die van de privé evenveel kans hadden om aan de staat te beginnen staat nog altijd als een rots.....
En de belastingen die ik betaal gaan, echt waar, wel degelijk van mijn brutowedde en mijn bankrekening af, hoor......
ach doe geen moeite beste!
Oud 27 februari 2014, 14:15   #331
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik heb daar al gedurig op geantwoord!
Oud 27 februari 2014, 14:25   #332
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In het eerste geef ik u gelijk, die beginwedde en het uitgesteld loon is wel degelijk relevant.
Het tweede is dikke bullshit. Van dezelfde soort als 'je kan ook zelfstandig worden' als je reklameert over fiscale fraude.
Oud 27 februari 2014, 15:07   #333
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijft de vraag, doe eens een voorstel dat iedereen tevreden stelt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 15:09   #334
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het eerste geef ik u gelijk, die beginwedde en het uitgesteld loon is wel degelijk relevant.
Het tweede is dikke bullshit. Van dezelfde soort als 'je kan ook zelfstandig worden' als je reklameert over fiscale fraude.
Na hoeveel jaar was/is die relevantie verdwenen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 15:43   #335
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
lees gij dan is eerst mijn laatste zin
Ik lees bij u :

Er is geen sprake van om al het overheidspersoneel af te schaffen.
Met uw laatste zin heb ik geen probleem.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 februari 2014 om 15:44.
Oud 27 februari 2014, 16:08   #336
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Dat is wel degelijk van dezelfde orde...je kan zelfstandige worden als je de voordelen daarvan wil hebben.....maar dan ook niet reclameren over de nadelen.... Je kan ook in de politiek gaan, idem. Je kan ook niet gaan werken, idem. Enz...enz... Aan alle jobs zijn voor- en nadelen. Alleen de ambtenarij is blijkbaar enkel weggelegd voor de geprivilegieerden ?
Waarmee niet gezegd is dat er niet mag geklaagd worden over de uitwassen, natuurlijk.
Oud 27 februari 2014, 16:12   #337
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We gaan eens een draad over pensioenen van ambtenaren openen, vooraleer Demonen er over begint.

Maar mijn insteek is anders.

Die gemeentebesturen die daar nu over zagen, moeten maar inzien dat het hun eigen dikke schuld is. Met al hun besturen bestaande uit politici van de oude machtspartijen !!
Bij elke aanwerving konden ze perfect berekenen welke de uitgaven daarvan zouden zijn, voor vele jaren verder.

Maar neen, liever onverantwoordelijke beslissingen treffen.
En nu de boel maar laten opkuisen door "anderen".

Dit zou moeten duidelijk gemaakt worden aan de kiezer !!

titel: Gemeenten slaan opnieuw alarm over pensioenen ambtenaren
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140221_00990983
De gemeentebesturen konden nooit uitrekenen hoeveel de achtergestelde lonen van de oprustgestelde ambtenaren hen zouden kosten.
Dit om de eenvoudige reden dat die door de Belgische overheid werden betaald en niet door de gemeenten.
Zij moesten bij de aanwervingen van hun ambtenaren dus geen rekening houden met de oprustelling, want die kost schoven ze door naar het hoogte niveau.

Vlaanderen wilde zelf dat de sociale bevoegdheden naar een lager bestuurlijk niveau werd gebracht, want men was er heilig van overtuigd dat de Franstalige gemeenten met Vlaams geld gingen lopen.

Vlaanderen had niet verwacht dat EDR elk bestuurlijk niveau en elke overheidsinstelling zelf verantwoordelijk zou stellen voor de opruststelling van zijn ambtenaren.

En nu komt dus de kat op de koord, het zijn de Vlaamse gemeenten die in de problemen geraken en Vlaanderen heeft het geld niet om hen bij te springen.

De gemeenten moeten nu dus de tering naar de nering zetten en stoppen met hun overdaad aan gemeentelijke ambtenaren.

En als EDR II er komt, dan gaat men in Vlaanderen opnieuw raar opkijken, want er zijn nog veel verspillingen in Vlaanderen waar slechts weinig mensen een zicht op hebben.
Ik betwijfel of ze in Gent nog lang gelukkig gaan zijn met hun sossen burgenmeester, want als EDR II beslist om de gemeenten actief illegalen op te sporen en op te vangen, gaan ze in Gent nog veel zwarte sneeuw zien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 16:13   #338
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt niet te verdedigen omdat het IRL niet aangevallen wordt.
Uw anti-ambtenarendiscours vindt nergens een politiek draagvlak.

Leer er mee leven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2014, 16:15   #339
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Na hoeveel jaar was/is die relevantie verdwenen?
Voor de nieuwelingen als de weddes gelijk liggen met die in de privé...inbegrepen de andere voordelen ? Voor diegenen die aan die lage weddes begonnen zijn, idem met een aanpassing voor die jaren lagere weddes ? En voor iedereen dan nog een aanpassing van de pensioenen aan die weddetoestanden. En dan nog een regulering i.v.m. de vastheid van job in vergelijking met de geldende werkloosheid kan er ook nog bij. Voer voor wiskundigen.....
'k Heb eerder vandaag al een link gezet naar een nieuwe studie van de weddes ambtenaren/privé. Vooral eens de diagrammen en tabellen bekijken...er staat nogal wat in 't rood.....wat het 'te weinig' aanduidt voor veel ambtenarenweddes.... Of zou ik miskeken hebben ?
Oud 27 februari 2014, 16:28   #340
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een interessante recente studie over de vergelijking tussen de salarissen van ambtenarij en privé.....
http://www.fedweb.belgium.be/nl/publ...naren_2013.jsp
Tiens, de Europese Commissie komt tot een andere conclusie
Ambtenaar_verdient_meer_dan_prive_werknemer
Citaat:
De lonen in de publieke sector liggen 5 tot 10 procent hoger in Oostenrijk, Griekenland, Polen en Slovenië. Ons land zit in de groep met een verschil van 10 tot 20 procent, samen met Duitsland, Spanje, Italië en Portugal. Het verschil is zelfs hoger dan 20 procent in Cyprus, Ierland, en Luxemburg.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be