Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2014, 22:05   #61
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ge kent er nu toch werkelijk geen kloten van he.

Maak er dan twee van. Dan ken ik er ook geen kloten van. We zijn in blijde verwachting dat u uw licht laat schijnen. Leg eens uit bv waarom Griekse staatspapieren zo een hoge rente toekennen en Duitse zo weinig rente. Ik ga u zelfs geen hint geven waarom.

Shoot first wise guy.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 22:10   #62
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De partijslaafjes van N-VA zijn al een tijdje lachwekkend bezig. Had S&P de rating verlaagt, dan waren er nu al minstens vijf draden geopend om dat op het conto van di Rupo en de federale regering te schrijven. Nu ze met een goed rapport afkomen, wordt de organisatie aangevallen.
Ja, ze hebben een enorm aanpassingsvermogen. Kameleons kunnen dat ook goed.

hier spreekt Jan Jambon voor een publiek van Voka met hoofdzakelijk liberalen in de zaal.

http://www.amfibia.be/userfiles/pardalis.jpg
Deze heeft model gestaan voor het regenboog T shirt van Bart De Wever in de antwerpse loketten.

N-VA neemt hier Loryn Parys op, met warm welkom.

N-VA burgemeester na de defenestratie door zijn eigen lokale medestanders.

Vanaf 26 mei 2014 : Bart De Wever legt uit dat ze in de regering willen, en dat het confederalisme er op termijn wel vanzelf zal komen. Hij gebruikt de nota's van Siegfried om het te verduidelijken aan zijn publiek.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 28 februari 2014 om 22:21.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 22:10   #63
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maak er dan twee van. Dan ken ik er ook geen kloten van. We zijn in blijde verwachting dat u uw licht laat schijnen. Leg eens uit bv waarom Griekse staatspapieren zo een hoge rente toekennen en Duitse zo weinig rente. Ik ga u zelfs geen hint geven waarom.

Shoot first wise guy.
Als niemand wil investeren gaat de rente omhoog. Daar had ik het over en het is onzin. De rente gaat dan net dalen. Viveke gooit alles gewoon op een hoopje.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 22:12   #64
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De partijslaafjes van N-VA zijn al een tijdje lachwekkend bezig. Had S&P de rating verlaagt, dan waren er nu al minstens vijf draden geopend om dat op het conto van di Rupo en de federale regering te schrijven. Nu ze met een goed rapport afkomen, wordt de organisatie aangevallen.
En nu zijn het de regeringspartijslaafjes die een draadje openen met die goede rating. Dat is minstens even lachwekkend, maar dat ziet u wellicht niet. Ook dat is lachwekkend.
Een beetje kunnen relativeren kan echt geen kwaad. Ook voor u kan dat geen kwaad. En voor Peter evenmin.
Oud 28 februari 2014, 23:05   #65
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ja, ze hebben een enorm aanpassingsvermogen. Kameleons kunnen dat ook goed.

hier spreekt Jan Jambon voor een publiek van Voka met hoofdzakelijk liberalen in de zaal.

http://www.amfibia.be/userfiles/pardalis.jpg
Deze heeft model gestaan voor het regenboog T shirt van Bart De Wever in de antwerpse loketten.

N-VA neemt hier Loryn Parys op, met warm welkom.

N-VA burgemeester na de defenestratie door zijn eigen lokale medestanders.

Vanaf 26 mei 2014 : Bart De Wever legt uit dat ze in de regering willen, en dat het confederalisme er op termijn wel vanzelf zal komen. Hij gebruikt de nota's van Siegfried om het te verduidelijken aan zijn publiek.
Ik herhaal mijn woorden, in lullen ben jij ijzersterk.......
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:06   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Oh, als de rente daalt met 5% dan gaat ze van 2% naar 1.9%. Maar wij zijn de idioten. Als mijn bankier me zoiets verteld is het salut en de kost.
Ik heb nooit gezegd dat de rente met 5% gedaald was.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:08   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die procenten op procenten communiceert vraagt om problemen.
Ik las het gewoon af van de website van De Tijd.

http://www.tijd.be/beurzen/Gemiddeld...jaar.510138581

Merci voor je constructieve bijdragen. Ik zal het in het vervolg duidelijker formuleren.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 februari 2014, 23:09   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mogen we wachten tot na de verkiezingen met het goede nieuws te geloven?
Zou S&P de nakende verkiezingsoverwinning van N-VA in haar vooruitzichten ingecalculeerd hebben?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:16   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als niemand wil investeren gaat de rente omhoog. Daar had ik het over en het is onzin. De rente gaat dan net dalen. Viveke gooit alles gewoon op een hoopje.
Laat mij toe om mezelf te verduidelijken. Als niemand wil investeren wordt er ook geen geld meer uitgeleend. Het zijn de investeerders die geld uitlenen. Als niemand geld wil uitlenen gaat de rente naar boven.

Oud 28 februari 2014, 23:17   #70
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zou S&P de nakende verkiezingsoverwinning van N-VA in haar vooruitzichten ingecalculeerd hebben?
Wat denk jij zelf ?

Oud 28 februari 2014, 23:36   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Ik herhaal mijn woorden, in lullen ben jij ijzersterk.......
Hoe doe jij dat toch brakelaar... zoveel kracht, al die overtuiging, visie en geestelijk mentorschap in zo weinig woorden. De kracht van je mening is waarlijk overweldigend.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 23:45   #72
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Hoe doe jij dat toch brakelaar... zoveel kracht, al die overtuiging, visie en geestelijk mentorschap in zo weinig woorden. De kracht van je mening is waarlijk overweldigend.
zie ik een zweem van jaloezie....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 00:08   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat denk jij zelf ?
Het lijkt mij logisch dat een professioneel orakelinstituut dergelijke overwegingen meeneemt in zijn voorspellingen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2014, 00:14   #74
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het lijkt mij logisch dat een professioneel orakelinstituut dergelijke overwegingen meeneemt in zijn voorspellingen.
S&P heeft duidelijk gerefereerd naar de politiek. Ze geven hun visie klaar en duidelijk weer.

Oud 1 maart 2014, 09:39   #75
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enfin zeg hoe is het mogelijk van te volharden. Laat het ons houden bij staatsleningen.

Waarom is de rente op de Duitse staatsleningen laag? Omdat de Duitse economie sterk is en omdat iedereen die geen risico wil nemen interesse heeft voor die lening.

Waarom is de rente op Griekse staatsleningen hoog? Omdat het een risicolening is dus is de Griekse staat verplicht een veel hogere rente aan te bieden of niemand koopt hun obligaties
Oud 1 maart 2014, 10:28   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Waarom is de rente in Japan laag?
Tof dat jij die vraag stelt. De rente van Japan is laag om een historische redenen. Japanners zelf zijn uitermate chauvinistisch. Ze hebben altijd hun spaargeld toevertrouwd aan regimegetrouwen Japanse banken die dit investeerden in Japanse staatsschuld.

Toen dat geld van de Japanse spaarders niet voldoende meer bleek om de stijgende Japanse overheidsschuld te herfinancieren heeft Japan haar buitenlandse investeerders toegelaten.

De grootste reden van de lage rente in Japan is op dit moment dat de Japanse centrale bank schroomloos ingrijpt door Japanse staatsschuld en dubieuze bedrijfsobligaties op haar balans te nemen.

Oud 1 maart 2014, 10:35   #77
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Waarom is de rente in Japan laag?

Omdat Japan al meer dan 20 jaar een deflatie kent en de hoogste staatschuld ter wereld heeft, 230%! Die praktisch 0 rente is een gewilde politiek van de Japanse centrale bank die bovendien kan rekenen op grote spaaroverschotten van Japanners.

De dag dat ze geld uit buitenland gaan nodig hebben gaan ze hun rente moeten optrekken. Dan gaat Japan virtueel failliet want dan kunnen ze nooit hun schulden meer afbouwen.
Oud 1 maart 2014, 10:36   #78
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Enfin zeg hoe is het mogelijk van te volharden. Laat het ons houden bij staatsleningen.

Waarom is de rente op de Duitse staatsleningen laag? Omdat de Duitse economie sterk is en omdat iedereen die geen risico wil nemen interesse heeft voor die lening.

Waarom is de rente op Griekse staatsleningen hoog? Omdat het een risicolening is dus is de Griekse staat verplicht een veel hogere rente aan te bieden of niemand koopt hun obligaties
Als de rente laag is mijn beste wil dat nog niet zeggen dat een weinig kredietwaardige persoon zijn lening gaat krijgen. De stand van de rente en de kredietwaardigheid van de persoon of instantie in kwestie zijn totaal verschillende parameters. De stand van de rente is een macro economische parameter. Mijn kredietwaardigheid als persoon is dat niet.
Nogmaals de zaken niet op een hoopje gooien.
Oud 1 maart 2014, 10:39   #79
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Zie je wel. Het wil niet zeggen omdat de macro economische rente laag is, dat daarom een weinig kredietwaardig persoon of instantie effectief een lage rente gaat krijgen. De kans is zeer groot dat u en ik een verschillende rente betalen als we naar de bank gaan voor een lening. Desalniettemin is er een macroeconomisch richtcijfer met de 'rente' en die is laag omdat men in principe wil hebben dat de mensen hun geld laten rollen om de economie te stimuleren.
Oud 1 maart 2014, 10:45   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
zie ik een zweem van jaloezie....
Je zou voor minder jaloers zijn. Ik geloof gerust dat jij in jouw wetenschap een uitermate gelukkig mens bent. Wat de rest hiervan denkt kan jouw geen barst schelen.

Wauw !

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be