![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga het terug niet opzoeken maar uit memorie weet ik dat Rusland ongeveer één kwart van de gas leverantie vertegenwoordigt. Ik veronderstel dat de andere leveranciers, Noorwegen, Nederland Qatar etc hun aandeel zonder probleem kunnen opdrijven. Niet interessant trouwens voor miljardair Putin die 5% van Gazprom bezit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De anderen: ???. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Het is voldoende dat de strategische keuze gemaakt wordt om gas rechtstreeks van azerbeidjan en kazachstan te bekomen, en deze keuze publiek te maken om gazprom in problemen te brengen.
Zelfs al zou het 10 jaar duren om de infrastuctuur op te zetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg ik eventjes de cijfers van twee van de Baltische republieken erbij, dan ziet u dat uw stelling weinig om het lijf heeft. Of beter: de conclusies die u eraan wilt verbinden. Naar de telling van 2000 telt Estland iets meer dan 25% Russischtaligen; Letland bijna 29%. Wees consequent en pleit dan ook voor een militaire tussenkomst in de Baltische republieken, ook al omdat Letland en Estland niet onmiddellijk bekend staan voor een taalpolitiek die veel vrijheid geeft aan de Russische minderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik bijgevolg concluderen dat u het goed vindt dat Duitsland zijn na WO I en WO II verloren gebieden weer opeist? U weet wel, "uit respect voor de geschiedenis"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wonen heel wat etnische Russen in de Baltische republieken en in Kazachtstan. Economisch zijn heel wat EU-landen met elkaar verbonden. Wees dan eens consequent in het toepassen van uw argumentatie. Of gaat het hier slechts om een arsenaal redeneringen die enkel worden uitgehaald als het om de Russen gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w. Rusland zoekt hier gewoon een stok om de hond te slaan. Meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zie ik dat u het goedkeurt dat een land uit imperialistische overwegingen ("strategische belangen") in andere landen mag optreden. Voortaan zal uw kritiek op het internationaal optreden van de VS volkomen hol klinken in mijn oren. Als Rusland "omwille van strategische belangen" mag optreden, ga ik ervan uit dat u ook instemt met een gelijkaardig optreden van de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moeten we trouwens verstaan onder "beide landen behoorden tot dezelfde natie"? Dat de Sovjetunie een natie was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat het argument "er zijn Russen hier en daar" eveneens opgaat voor andere landen en volkeren. Alleen moeten we dan Russen door een ander volk vervangen. Met als resultaat: hoogoplopende diplomatieke spanningen en conflicten en een paar oorlogen in de maak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Wat defaitistische onzin is natuurlijk. Me dunkt heeft men het nog altijd nergens beter. Sommigen zoals gij willen dat niet beseffen en dat is spijtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Het zijn dan ook voorwendsels om het soviet imperium proberen te herstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is inderdaad intriest. Voor geen geld van de wereld zou ik willen ruilen met een woonplaats in de VS noch Rusland.
|
![]() |
![]() |