![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a. Er is geen verbod op het Russisch. Wel werd de intrekking van de nieuwe taalwet gestemd, maar die is tot op heden nog niet ondertekend door de president. M.a.w. deze intrekking is nog niet van kracht. b. Mocht het besluit van kracht worden, dan keert men terug naar de taalwetgeving van 1989. Hierbij was er in ruime mate plaats voor het Russisch. c. Er zijn geen tekenen dat de Russischtalige Oekraïners of de etnische Russen op ook maar enige wijze bedreigd zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Poetins woorden moeten we natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen, maar vandaag verklaarde hij Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet bij de 2e stealth en niet bij de 100e stealth en nooit meer. En hoe zou dat dan weer komen? Ik denk - maar wie ben ik - omdat een stealth écht minder opvalt.
![]() |
![]() |
#424 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen idee waar u dat op baseert? Nog nooit gehoord. Tamelijk onwaarschijnlijk en zou ridicuul zijn als de Amerikanen dat werkelijk - serieus- beweerd zouden hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
The F-117A first saw action in December 1989 during Operation Just Cause in Panama. Two F-117A fighters targeted the field outside the Panamanian Defense Forces barracks at Rio Hato with BLU-109 2,000 lb. bombs to stun and disorient the troops quartered in those barracks in preparation for an assualt by US Army Rangers. Technical failures and communications mixups caused the pilots to miss their targets, dropping the bombs farther away from the barracks than intended. The stealth fighter attacked the most heavily fortified targets during Desert Storm (January-February 1991) , and it was the only coalition jet allowed to strike targets inside Baghdad's city limits Laatst gewijzigd door Adrian M : 4 maart 2014 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 99,9 % werd nooit LETTERLIJK uitgesproken, natuurlijk niet. De Amerikanen zijn dikwijls naïef maar ze zijn niet dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hou er referenda en splits het land op zou ik zeggen... De Russische belangen in de regio lijken me alleszins vrij duidelijk en het valt perfect te begrijpen dat Putin daar een oogje in het zeil wil houden. I.e. een belangrijke Russische bevolkingsgroep, gaspijpleidingen naar hun belangrijkste afzetmarkt, een essentiële militaire basis en ongetwijfeld ook een stuk de angst dat ze binnenkort nog eens een nieuwe Nato outpost aan hun grenzen hebben... Wat zijn echter de belangen van de EU en de VS om zich daar in die regio weer eens volop te gaan moeien? Daar stel ik mij veel meer vragen bij en het gaat alleszins niet over democratie verspreiden of de belangen van de modale inwoner van Ukraine te verdedigen....
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 5 maart 2014 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u mij dan vertellen wat er problematisch was aan de taalwetgeving van 1989? Schijnbaar meent u immers dat het een "juk" is dat moet worden afgeworpen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw betoog lees ik wel echter: Russisch imperialisme is goed, ander imperialisme is slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we zonder machtsblokken?
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. U schijnbaar niet, daar u het imperialisme van Rusland toejuicht. Ook komt u af met theorieën over de drie Romes die wezenlijk gaan over "machtsblokken".
Ook de Russisch-orthodoxe Kerk blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn. Binnenkort is er topoverleg gepland met alle hoofden van de orthodoxen Kerken. De Russische Kerk heeft al aangekondigd dat zij het wil hebben over haar rechtsmacht in heel oostelijk Europa (iets wat betwist wordt door de meeste "autocefale orthodoxe Kerken in dat deel van Europa, waaronder de Oekraïns-orthodoxe Kerk). |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie denkt dat er een wereld kan bestaan zonder machtsblokken is ongetwijfeld een idealist (wat bewonderenswaardig is) maar eveneens een utopist en iemand die geen voeling heeft met de realiteit, wat in de huidige wereldorde absoluut niet aan te raden is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van 1989? Ik heb het over die van 1831...
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien Rusland zou interveniëren in pakweg Canada of Mexico zou er een vergelijkbare vorm van imperialisme zijn. Die is er vooralsnog echter niet. En dan gaan we er nog aan voorbij dat zeker de krim zowel qua huidige bevolking als historisch veel meer bij Rusland dan de Ukraine hoort. Het werd aan de Ukraine cadeau gedaan ten tijde van de Sovjetunie door de toenmalige dictator van Ukrainse afkomst. Zo ergens rond 1954 dacht ik. Lijkt me dat Ukraïne tenzij een referendum onder de bevolking dat zou wensen weinig tot geen claims kan maken op de Krim die ik zou ondersteunen.
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De etnische Russische minderheid wordt daarbij geïnstrumentaliseerd. In wezen gaat het immers niet om hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Lijkt me duidelijk van wel. Of gelooft u nu werkelijk dat de grote groep russisch sprekenden zich vertegenwoordigt voelen door een regering die dit soort maatregelen uitvaardigt? (al wordt die dan misschien wel ingetrokken)
Het signaal dat gegeven werd is alleszins duidelijk en lijkt mij erop te wijzen dat die regering veel meer gelijkenissen vertoond met de extreem-nationalisten waarvoor men ze in rusland afschildert dan de grote democraten waarvoor men ze in de EU / USA afschildert. Het enige wat het (eventueel) snel intrekken van die wet mij zou aangeven is dat er waarschijnlijk toch nog een paar van die mensen in tweede instantie het besef hebben gekregen dat ze beter even wachten met een spelletje Russeke pest tot ze zich onder de 'democratische' EU/VS/NATO paraplu geschaard hebben. Zolang dat nog niet gebeurd is, is de kans immers te groot dat dat spelleke vooral in eigen nadeel gaat uitdraaien.
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |