![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg hen het vuur aan de schenen en de mensen zullen zien waar wat beslist wordt en waarom vele normale dingen op hun niveau niet uitgevoerd geraken; maar indien hun mensen liegen zullen ze ook gaan inzien dat de partij op vele gebieden zich achter een hoger niveau verbergt om eigen belangen op de belangen van het volk te laten primeren... Steeds wijzen op de werkelijk waarde van hun discour... Zo kom je al veel verder en leg je het vuur aan de schenen van de plaatselijke vertegenwoordigers die zullen, om hun eigen hachje te redden zich moeten harder en volkser opstellen in hun eigen partij en ipv dat de druk hen van bovenuit korrumpeert in functie van de partijbelangen en/of hogere staatsbelangen (lees machtsbelangen van een machtsgeile kapitalistische elite) zullen ze dan het spel omdraaien en zullen ze in functie van de volksbelangen van onderuit de kop steeds heviger onder druk kunnen zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ik heb eens contact opgenomen met politici en jawel zelfs het koningshuis gebeld. Ik wou recht van antwoord. Ik had zelfs Goedele gemailed. Ik denk dat er eens goed mee gelachen is. Waarom vatten we de koe niet bij de hoorns in onze winkelkar? Plastiek waait de oceaan in en ik zie ze het steeds meer gebruiken. Het is proper ja. Maar moet er plastiek rond een sigarettenbox? Rond bierblikjes? Kujken we achter de hoek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 5 maart 2014 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 5 maart 2014 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat wij gewoon een voorbeeld moeten stellen? Eigen groepen oprichten? Zoals GAIA brieven schreef voor warenhuizen en de burger vroeg te copy pasten. Zulke kleintjes maken groten. Maar politieke show entertainen? Neen, dat is het slechtste paradigma dat we als mens kunnen dragen. Ze hebben de leiding, maar ze zijn nog altijd gebonden aan een meerderheid. En als wij het belangrijker vinden dat een Waal minder krijgt dan dat we zuivere lucht ademen is er iets dik verkeerd! We zouden net moeten streven naar een unitair Europa en geldzaken overlaten aan topeconomen. Als iemand als van Rossem tiental ferraris kan kopen, waarom kan iemand als Dewever dan niet zoiets uit zijn mouw toveren? Het is een show, een complot marie. En zolang mensen dat niet willen inzien zal de show doorgaan. Het begint toch bij onze winkelkar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De toekomst die we geven aan onze kinderen is uiteindelijk 1 die we terug aan onszelf geven. Daarom vraag ik mij zo dikwijls af of we wel juist bezig zijn, want het gaat echt berg af. Earth Song Michael Jackson. Zie ook waarom ze hem vermoord hebben, hoe diegene onze jeugd bereiken via muziek en wij allemaal meezingen in de symfonie van de duivel. Are you beginning to see? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen hij die de grootste dienaar is van de andere mag zich meester noemen. Al de andere vervallen in corruptie en zullen hun eigen belangen op termijn voor die van de andere plaatsen. Wat win je met dat afgodendom in het belachelijke te trekken; nl dat de mensen gaan gedwongen worden om hun eigen mening te vormen en dat ze gaan ophouden met zich te laten belazeren door de beste mooipraters en hun intronisatie in de macht. De dag dat de mens gaat ophouden met naar anderen te luisteren ipv aan zichzelf de vragen te stellen en naar de antwoorden te zoeken; die dag kan je veel problemen aanpakken en die dag gaat er veel veranderen, anders blijft het dweilen met de kraan open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U denkt dat u het warm water hebt uitgevonden? Reeds bij de vroege kerkvaders vinden we verschillende bijbellezingen aan die elkaar helemaal niet hoeven tegen te spreken. De letterlijke lezing (en dus het geloof in Jezus' wonderkracht) hoeft in niets tegengesteld zijn aan bijvoorbeeld de symbolische en allegorische lezing. De kerkvaders onderkenden die gelaagdheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Ik kan niet voluit gaan zonder men mij daar de vrijheid voor ontneemt. Dus kan ik enkel mezelf helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, het is juist het omgekeerde. In de meeste lessen katholieke godsdienst (nu ja...) wordt deze allegorische of symbolische lezing als de enige echte naar voorgeschoven. Hiermee doet men gewoon Loisy na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet "de kern van zijn lering". Jezus heeft meermaals onderstreept dat we enkel tot de Vader kunnen komen dan door Jezus. Hij heeft het niet over "uw diepste eigen". Dat is New Agepraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://jp3746.wix.com/stiracademy# Het is scheppen van vrijheid, niet andersom ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ging het ook weer van indien u geloof zo groot zou zijn als een mosterdzaadje dan zou u zeggen aan die berg verplaats u en hij zou het doen. Na 2000jaren heb ik geen weet van om het even welke kerkvader wiens geloof groter zou zijn dan een mosterdzaadje; dus vanuit welke autoriteit spreken ze dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u toch eens die hele passage moet lezen vooraleer u aan het interpreteren slaat. Jezus onderstreept immers juist de exclusiviteit van Zijn rol. Of trekt u dan een deel van Jezus' woorden in twijfel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |