![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hiermee bedoel ik niet dat het perse 50/50 moet zijn, integendeel. Je kunt wel degelijk een duidelijke voorkeur hebben voor een bepaald geslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Die wet heeft daar helaas niets aan veranderd.' is een misdadige statement. Die wet moedigt dit aan! Als de mensen de homo's niet zelf vermoorden, wat ze menen te mogen doen, dat zal de overheid ze wel vervolgen. Al jouw flutverhalen hierover gaan daar niets aan veranderen. Uganda moet worden gesanctioneerd en haar leiders moeten worden gesleept voor de rechtbank in Den Haag. Niet meer, maar ook niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus wel degelijk 100% zeker dat iemand niet op het kantoor in eens denkt "he, ik ga lekker homo worden".. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in Afrika komt het veel meer voor dan men zou denken, maar dan minder openlijk, vooral tussen vrouwen. Laatst gewijzigd door tomm : 6 maart 2014 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens Museveni heeft het land vooruitgang gebracht en stabiliteit (z'n voorgangers waren krankzinnigen als Obote en Idi Amin Dada die 100000'en mensen vermoordden en het land in bloedige oorlogen stortten), dus zulke zaken kunnen Uganda alleen maar opnieuw destabiliseren. Tenslotte worden al 2 Afrikaanse leiders aangeklaagd, van Kenia en Sudan, en Afrika lijkt zich niet te haasten om mee te werken met dit "racistisch tribunaal". Dat de VS aandringt op samenwerking maar zelf geen Amerikanen uitlevert (zoals bvb. oorlogsmisdadiger Bush) helpt natuurlijk niet. Om holebi's te helpen in Afrika kunnen we enkel maar geduldig argumenteren dat holebi's de maatschappij niet destabiliseren en geen gevaar vormen voor kinderen. Samenwerking met Zuid-Afrika, het enige land waar homo's wel gelijke rechten hebben, is daarin cruciaal, want heel Zwart-Afrika kijkt op naar Zuid-Afrika. Jammer dat Mandela niet meer leeft, zijn woorden zouden veel betekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ze niet ok zijn is het de schulde vd evangelisten. ge weet toch dat die geen Oegandezen kunnen verkiezen hé zo'n beetje argumenteren als -Stalin heeft werkgelegenheid gecreëerd dus was de kunstmatige hongersnood in de Oekraïne of de massadeportaties en werkkampen perfect acceptabel, oops, gij redeneert echt zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk klinkt dat je allemaal onbekend en onbegrijpelijk in de oren omdat je daar zelf geen ervaring mee hebt. Het zou van wijsheid getuigen om dat gewoon te aanvaarden en verder je mond te houden over onze leefwereld en met wie we wel of niet moeten omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is algemeen geweten dat bepaalde evangelische groepen uit de VS actief zijn in die landen, en een zekere invloed hebben o.a. m.b.t. homoseksualiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel, want ik woon verschillende maanden per jaar in Kenya, en niet in een "gated community" maar tussen de "negers". Het is een totaal andere maatschappij, en veel mensen sterven een hongersdood, de meerderheid gelooft ook in "djudju" oftewel hekserij, wie betrapt wordt op herkserij vleigt op de brandstapel (letterlijk, de Keniaanse variant is een autoband en benzine erop). Toch zijn ze ook op een bepaalde manier voor op ons, als ze zin hebben om te seksen, met man of vrouw, dan doen ze dat gewoon, geen hypocriete ethische of morele codes, geen hypocrisie. De man betaalt voor de vrouw, tenzij de vrouw oud en lelijk is, dan is het omgekeerd. Bij ons is het net hetzelfde, maar met veel meer blabla en hypocriete regels. Laatst gewijzigd door tomm : 8 maart 2014 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troubadour
Citaat:
Ik versta wel dat er homocafé's bestaan waar homo's volledig hun ding kunnen doen, maar homo's die enkel naar zulke zaken gaan en zich niet langer knnen aanpassen in de maatschappij zijn volgens mij verkeerd bezig. (net als motards, en andere subgroepen die zich volledig afzonderen, is gewoon niet gezond). Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten eerste: de 'publieke ruimte' is geen eigendom van de ene of de andere groep. Hetero's domineren dan wel puur in aantal maar dat geeft geen enkel recht om normen te gaan opleggen. Als we ons daar ook maar iets van zouden aantrekken, zitten we in een mum van tijd terug met vervolgingen. Dus nee, we gaan ons niet aanpassen. Doen jullie dat maar eens voor de verandering. Ten tweede: ik ben gedegouteerd door het neerkijken op nichterig gedrag. Er zijn dan wel mensen bij wie het een act is maar ik kan je garanderen dat de overgrote meerderheid van mensen die zich zo gedragen dat doen omdat het natuurlijk is voor zichzelf en ze zich er goed bij voelen. Op welk recht beroep jij je om daar denigrerend over te doen? Citaat:
Sorry, we gaan onszelf niet opleggen om tijd door te brengen met mensen voor wie ons leven hooguit een curiositeit is wanneer we een veel gelukkiger leven kunnen hebben door gewoon ons eigen ding te doen. Betekent dat dat we ons wegsteken? Hell no. We hebben bijna allemaal familie, vrienden en collega's die niets met het homoleven te zien hebben en daar gaan we ook gewoon mee om als een ander. We kunnen daar ook niet buiten, zelfs al zouden we dat willen. Begrijp dat het echt niet eenvoudig is om een leven te leiden verschillend van de heteronormatieve verwachtingspatronen die zo diep in onze maatschappij ingebouwd zijn. Een paar legale rechten meer of minder veranderen daar niets aan. Hoe je het ook draait of keert, onze hele maatschappij is gestructureerd naar het typische levenspatroon van een heterokoppel. Holebi's zijn een afterthought, vaak zelfs minder dan dat. We worden daar mee geconfronteerd telkens wanneer we buiten komen, de media opzetten, op het werk komen en bij eender welke andere publieke activiteit. Waarom zouden we ons daar in godsnaam nog meer aan willen herinneren in onze vrije tijd? Ik ben op zicht verre van identificeerbaar als homo, wat er toe leidt dat mensen zich er heel comfortabel bij voelen om in mijn buurt de meest idiote, denigrerende opmerkingen te maken over holebi's, zélfs nadat ze op de hoogte zijn van mijn 'geaardheid' ("ja, want jij bent zo geen nicht"), niet beseffende dat dat nog altijd enorm confronterend en pijnlijk is. Waarom zou ik dan in godsnaam zulke omgevingen gaan opzoeken, puur om vermeende 'balans' en 'me aanpassen'? Ik ben geen masochist en reageer, zoals de meeste mensen, heel slecht op vernedering. Dat allemaal vergelijken met motard zijn of bij een club zitten betekent dat je echt niet begrijpt waar het over gaat. Je seksualiteit en de maatschappij waar je in leeft kies je niet. Niemand koos ooit om toe te treden tot 'de club der holebi's', noch kon iemand zich ooit uitschrijven. Foute vergelijking, tomm, heel foute. Citaat:
Citaat:
Kijk, je bedoelt het vast goed, maar de dag dat ik het serieus neem om me aan te passen aan andermans normen, geef ik in essentie mijn zelfrespect en recht op zelfverdediging op. Dan kan ik me evengoed vrijwillig aanbieden om me te laten doodslaan door een bende homofobe fascisten, want dat is waar dingen toe leiden wanneer je stopt met vechten voor je eigen bestaan. Klinkt misschien extreem, maar ik vermoed dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Een groep die niet voor zichzelf opkomt is gedoemd onderdrukt te worden. Ik kan vanuit zelfbehoud geen enkele rechtvaardiging vinden om me over te geven aan wat een ander bepaalt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Troubadour
Citaat:
Overigens België is een individualistisch land waar mensen er het hunne van denken maar waar je gerust gelaten wordt.(de keerzijde is wel dat niemand zich ook wat van je aantrekt als je in de problemen zit, dat veel mensen erg eenzaam zijn, het is een kille maatschappij) In veel andere landen is dat niet zo. Bvb. als je een man kust in een park in Rusland waar andere mensen lopen is het risico reëel dat je in elkaar geslagen wordt. Ik tongkus ook m'n vriendin niet in het openbaar, of als er familie of ouderen aanwezig zijn, ik vind dat een kwestie van opvoeding. Citaat:
Citaat:
holebi's zijn nu eenmaal een minderheid, daar moet je mee leven. Zolang mensen respect hebben voor je geaardheid en er niet denigrerend over doen zie ik het probleem niet. Citaat:
Het leven is toch meer dan geaardheid? Iemand in m'n familie is homo maar dat wist ik pas op latere leeftijd. Citaat:
Citaat:
In Kenia krijg ik constant opmerkingen over mijn "blank" zijn, en overal waar ik kom klinkt het "mzungu"(blank). Dat is niet slecht bedoeld meestal, en het laat me koud. Citaat:
Citaat:
De homo in m'n familie ziet dat helemaal anders. Hij zegt dat er niets verschillend is aan hem, behalve dat hij opgewonden wordt van mannen in plaats van vrouwen. Dat is een aspect van het leven, er zijn er vele andere. werk, interesses, hobbies, etc. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 8 maart 2014 om 16:07. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor mijzelf: ik dacht dat ik aanvaard werd door mijn omgeving tot ik in een situatie terecht kwam waar mijn seksualiteit de norm was. Ik kan je vertellen dat er een psychologische zee van verschil ligt tussen tolerantie, acceptatie en deel uitmaken van de norm. Het is een zaligmakend gevoel wanneer alle sociale druk plots van je schouders valt. De twee vallen amper los te koppelen. Citaat:
Citaat:
De soep wordt nooit zo heet gegeten als zij wordt opgediend. We isoleren ons niet, maar je begrijpt ook dat het geen winnende strategie is om je constant aan te passen aan andermans normen. Laatst gewijzigd door Troubadour : 8 maart 2014 om 18:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tomm, al dat geprobeer van u is zinloos. Feit is en blijft dat Uganda net als Rusland een wet heeft ingevoerd tegen homo's. Homoseksualiteit is bij wet verboden en homo's moeten volgens de wet dus worden vervolgd. Laat staan de uitspattingen van de bevolking die zich sterkt in deze misdadige wetten.
Hiervoor moeten de leiders van Uganda (alsook van Rusland) worden veroordeeld en op die landen moet zoveel mogelijk druk worden gezet opdat die schandalige nazistische wetten worden teruggedraaid. Niet meer, maar ook niet minder. |
![]() |
![]() |