![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Leuvense politierechtbank heeft vandaag een 23-jarige man uit Tielt-Winge bij verstek veroordeeld tot twaalf maanden cel en vijf jaar rijverbod. De motorrijder reed in de ochtend van 31 juli 2011 in Leuven een voetganger dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik was de eerste in huis met een rijbewijs. 19 jaar, sportieve wagen, en met die wagen heb ik 2 bekeuringen gehad. 1 omdat ik het keuringsbewijs op de tafel vergeten was en de andere omdat ik een platgereden niet parkeren bordje niet gezien had.(dat stak maar half onder de lichte vracht die voor me stond) Dus het kan wel hoor, discipline, jongere en sportieve wagen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
het probleem is hier vooral de attitude van deze jongeren en de mensen die dit verkeerdelijk plaatsen onder 'wie deed er eens geen gekke dingen toen hij jong was'. Tegen iemand zijn brievenbus pissen met uw 'zatte kl*ten', dat is onnozeliteit die je doet als je jong bent. Met uw fiets in een beek stuiken, ergens kotsen tegen een of ander gebouw, vallen, enz. enz. Maar met dit alles breng je anderen niet ernstig in gevaar. Zat met een auto rijden, te hard rijden, enz. is onverantwoord gedrag en heeft niets te maken met 'jeugdzonden'. Zoals ik al zei, ik ben zelf, met mijn vriendenkring, overal ten lande uit geweest, soms dagen aan een stuk, de zotste dingen eerst, maar op die manier anderen in gevaar brengen, neen, dat deden we niet en dat is gewoon gezond verstand dat we ook van jonge mensen mogen verwachten. Anders ben je (mentaal) te jong om met een wagen te mogen rijden. Een wagen is ten slotte een potentieel moordwapen.
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er alleen voor zorgen dat minder mensen een rijopleiding kunnen volgen. En ondertussen is het prima mogelijk een Afrikaans rijbewijs laten om te zetten naar een Belgisch, no questions asked. Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Nen 318 heeft 'ochottekes' 140pk. Stuur is wel kleiner en ge zit dichter tegen de voorruit wat een sportief gevoel geeft, maar qua motor is dat niet echt veels soeps hoor... En zoals gezegd, met nen twingo kunt ge ook 160 rijden ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als voorbeeld: Dacia of Lada staan niet echt symbool voort 'macho', snel en snedig rijden. BMW, porche en dergelijke wel, er is vaak een verband tussen de keuze van een auto en het 'macho'-gedrag op de weg.
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 13 maart 2014 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stevig stuk muziek, een opgefokt sfeertje in de auto en het gaspedaal gaat snel richting vloer... Welke auto het ook is.
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je met zo'n BMW 150 rijdt voelt dat misschien aan als 90 in die Dacia of Lada, die 'beleving' gaat niet aanzetten tot extra waakzaamheid en een 'zwaardere' auto met meer rijcomfort op hogere snelheden triggert minder aandacht omdat o.a. geluid, beweging e.d. niet aangeven dat je wel heel erg snel gaat.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() In mijn ogen is dit weer zo'n ongeval dat breed wordt uitgesmeerd in de media, dat tot in den treure wordt uitvergroot en veralgemeend om een of andere sluimerende discussie weer op gang te brengen. Is het niet gewoon duidelijk dat deze jongeren onverantwoord en onder invloed waren? Wie moet er hier nu echt geblameerd worden? Ja, die jongeren zelf. Waarom moeten er nu weeral de rijopleidingen en de types auto worden bijgesleurd? Het gaat hier over de mentaliteit, en indien je argument zou zijn dat mensen in een snellere auto agressiever zouden rijden, wat dan met de gefrustreerde mens in een klein autootje? Die laatste kan evengoed ongelukken veroorzaken. Mijn moeder rijdt evengoed met een BMW, maar dit zet haar zeker niet aan tot roekelozer rijgedrag. Integendeel, met een BMW rijdt zij juist voorzichtiger, dat heeft ze altijd al gedaan. Ik kan niet ontkennen dat BMW's krachtige auto's zijn, maar ik denk toch dat er vooral naar de mentaliteit van mensen moet worden gekeken. Toch vraag ik me trouwens nog af welke ouder zijn kind van 15/16 jaar tot zo laat laat uitgaan... Zoiets hebben wij hier thuis nooit gemogen. Pas vanaf 18 of zo, en dan nog waren onze ouders strikt omtrent het uur van thuiskomen. Maar je moet ook bedenken dat jongeren in groep, hoe je het ook draait of keert, toch onder invloed komen te staan van groepsdruk. Jongeren in groep zijn vaak mondiger en roekelozer. Dus ja, gedeelde verantwoordelijkheid van die kinderen en hun ouders, zou ik zo zeggen, maar misschien toch ook wel een portie sociale druk. Bij zo'n ongeval komen altijd meerdere factoren kijken. Ik vind dit vooral een stom ongeluk, heel spijtig om je kind zo te verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Tiens, nu opeens zijn de media wel sensatie-zuchtig?
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er al een onderzoeksverslag uit waar staat dat een oorzakelijk verband aangetoond is tussen de gereden snelheid - zwaar overdreven snelheid volgens jou - en de botsing (topic auto-7 doden) ? Bron ? Wat is "zwaar overdreven snelheid" op een rustige rechte snelweg volgens jou ? Ik ga je best een vb geven van een kopstaartbotsing uit het verleden waar voorrangsnegatie de oorzaak bleek. De voorrangsgenietende bestuurder reed op het linkervak aan 160 kmh: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2014 om 16:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Golf ten andere heeft in al zijn uitvoeringen altijd een GTI gehad. Ook een VR6 en een G60 variante. En ik weet niet dat U het al gemerkt heeft, maar een doorsnee auto van nu sappelt niet meer met 55 Pk door het leven, maar met 80 kw. Ge moet al goed zoeken wilt ge een wagen van 55 Kw vinden.
![]() |