Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2014, 16:23   #21
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Logisch. Die beslissing is immers helemaal niet gevallen.
Klein detail dat hem ontging.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 18:32   #22
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De VS zijn in een vergaand proces om van een normaal land een totalitaire politiestaat te worden.
De recente schrifturen van Amerika's topschrijvers maken dat in hun boeken meer dan duidelijk.
De nu komende stap van Obama is het bannen van voor het leger en HLS gevaarlijke vuurwapens. Dit alles wordt vervat in een vuurwapenwet die nog veel verder gaat dan wat we in Europa hebben.
Deze wet kan Obama letterlijk en figuurlijk de kop kosten, alsmede die van de aanjaagster, senator Daniëlle Feinstein.

Beiden zijn gezakt voor het eindexamen "Hoe wordt ik plotseling populair"......
Verder gaat dan in Europa ? Dan moet hij �*lle vuurwapens verbieden ? D�*t zie ik toch niet zo snel gebeuren in de USA...

Laatst gewijzigd door meneer : 14 maart 2014 om 18:32.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 18:34   #23
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

"Hier blijkt wel wat een rare vogel gij zijt. Beperkingen op vuurwapen bezit zijn een kwestie van gezond verstand. "
Dat kan je stellen als de regering (machthebbers) zo te vertrouwen is dat ze hun machtsmonopolie niet zal misbruiken tegen minderheden.
En wanneer er een werkend rechtssysteem is dat de burger beschermt tegen criminelen.
Is aan 1 van de twee niet voldaan dan gaan ter bescherming van lijf en goed burgers zich bewapenen. Wapenwetten van de overheid of niet.
In veel landen is een situatie waar de enige die vuurwapens hebben de criminelen en de politie is, ten nadele van de ongewapende burgers.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 20:12   #24
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het dumpen van papier is begonnen. BRON

Wat is dat voor iets "zerohedge.com"? In uw plaats zou ik bron niet in hoofdletters zetten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 20:17   #25
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Vermits je geen strafblad hebt en een serieus lid bent van een jacht- of schietvereniging mag je vrijwel ieder vuurwapen bezitten zolang het geen automaat is.

In de VS wil men nu alle wapens verbieden die maar enige gelijkenis vertonen met militaire wapens. Waaronder: alle vuurwapens met een uitwisselbaar magazijn, met pistoolgreep, met muzzlebreak, kortom een lijst die de wapens niet alleen bij naam noemt maar ook een typeomschrijving. Het betekent dat wellicht de helft van het VS burgerwapenarsenaal op de schop gaat. Het wordt zelfs dan verboden om ze te verhandelen. De wet is in voorbereiding en nog lang niet in kracht van gewijsde. Niemand weet op dit moment precies hoe de wet er uit zal komen te zien niettemin zijn de diverse organisaties als NRA al volop in het letterlijke geweer. Of de evenbedoelde wet het ooit zal halen is de vraag. Obama kan het niet meer schelen, hij taait toch af.
Niettemin geloof ik niet dat de gemiddelde sportschutter het erbij zal laten zitten.
Oud 14 maart 2014, 20:48   #26
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Gaan richting nieuwe crisis?

HIER

In hoeverre is deze ook weer gepland?
In ieder geval is de dollar vandaag al gezakt tot 1.39 euro.Ik herinner me nog de tijd dat ik op reis ging naar de usa en 1.54 dollar kreeg voor een euro,zalige tijden.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 21:01   #27
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
"Hier blijkt wel wat een rare vogel gij zijt. Beperkingen op vuurwapen bezit zijn een kwestie van gezond verstand. "
Dat kan je stellen als de regering (machthebbers) zo te vertrouwen is dat ze hun machtsmonopolie niet zal misbruiken tegen minderheden.
En wanneer er een werkend rechtssysteem is dat de burger beschermt tegen criminelen.
Is aan 1 van de twee niet voldaan dan gaan ter bescherming van lijf en goed burgers zich bewapenen. Wapenwetten van de overheid of niet.
In veel landen is een situatie waar de enige die vuurwapens hebben de criminelen en de politie is, ten nadele van de ongewapende burgers.
Vuurwapens in de handen van gewone burgers schept niet meer veiligeheid eerder het tegendeel. De regel moet dus altijd zijn dat het monopolie van geweld bij de overheid ligt.
Oud 14 maart 2014, 21:03   #28
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Vermits je geen strafblad hebt en een serieus lid bent van een jacht- of schietvereniging mag je vrijwel ieder vuurwapen bezitten zolang het geen automaat is.

In de VS wil men nu alle wapens verbieden die maar enige gelijkenis vertonen met militaire wapens. Waaronder: alle vuurwapens met een uitwisselbaar magazijn, met pistoolgreep, met muzzlebreak, kortom een lijst die de wapens niet alleen bij naam noemt maar ook een typeomschrijving. Het betekent dat wellicht de helft van het VS burgerwapenarsenaal op de schop gaat. Het wordt zelfs dan verboden om ze te verhandelen. De wet is in voorbereiding en nog lang niet in kracht van gewijsde. Niemand weet op dit moment precies hoe de wet er uit zal komen te zien niettemin zijn de diverse organisaties als NRA al volop in het letterlijke geweer. Of de evenbedoelde wet het ooit zal halen is de vraag. Obama kan het niet meer schelen, hij taait toch af.
Niettemin geloof ik niet dat de gemiddelde sportschutter het erbij zal laten zitten.
Op het einde van de rit zal enige wet in de VS nog altijd veel teveel wapens bij de gewone burger laten vergeleken met Europa. Dat dat allemaal sportschutters zijn, is natuurlijk niet echt geloofwaardig.
Oud 14 maart 2014, 21:05   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
In ieder geval is de dollar vandaag al gezakt tot 1.39 euro.Ik herinner me nog de tijd dat ik op reis ging naar de usa en 1.54 dollar kreeg voor een euro,zalige tijden.
Dan is de dollar gestegen als het nu 1.39 is en toen 1.54 voor een euro.
De dollar heeft niet zozeer een réele waarde maar de waarde dat de Fed en Wall street beslist naargelang het hen goed uitkomt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 maart 2014 om 21:09.
Oud 14 maart 2014, 22:37   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zee stopt bij de kust. Zo veel verder kom ik niet meer sinds ik niet meer werk en geen auto meer heb.
Dus nee, ik ben niet in Henegouwen geweest, wat dat betreft is je veronderstelling juist.
Wel, Henegouwen staat vol met verouderde en ondertussen verlaten industriële sites.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2014, 22:38   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
U hebt dus niet het minste besef dat zelfs de waarde van uw eigen spaarboek bij een totale ineenstorting van ons monetair stelsel tot nul zal herleid worden. Eens kijken of u dan nog zo zult staan te lachen...
Oud 14 maart 2014, 22:40   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de VS is dat goed nieuws. Voor de EU dan weer heel wat minder positief.
Oud 15 maart 2014, 09:01   #33
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dan is de dollar gestegen als het nu 1.39 is en toen 1.54 voor een euro.
De dollar heeft niet zozeer een réele waarde maar de waarde dat de Fed en Wall street beslist naargelang het hen goed uitkomt.
1,54 was een jaar of 6 geleden,de 1.39 is de laagste stand in 2 jaar.Ter vergelijking een jaar geleden was het nog 1.27,dus 10% verlies in 1 jaar.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 15:52   #34
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat een dollardump niet in het voordeel van Rusland werkt. Ze zullen dat alleen in een impuls van wraakzucht doen als blijkt dat de VS hun aangekondigde sancties hard maken.
Het is in de politiek zo dat de balffende honden meestal niet bijten, en als ze bijten doen ze dat niet op een vooraf voorspelbaar moment.
Oud 15 maart 2014, 16:16   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor de VS is dat goed nieuws. Voor de EU dan weer heel wat minder positief.
Positief is relatief ... indien de daling doorzet ...
Oud 15 maart 2014, 18:50   #36
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1,54 was een jaar of 6 geleden,de 1.39 is de laagste stand in 2 jaar.Ter vergelijking een jaar geleden was het nog 1.27,dus 10% verlies in 1 jaar.
Nogmaals het bewijs dat zelfs de grootste experts zich vergissen in de koers op termijn van de dollar. Het is onmogelijk op de dollar te speculeren. Bovendien is een lage dollar een cadeau voor de Amerikanen. De import wordt veel duurder en produceren in Amerika wordt competitiever. Als voorbeeld wordt het voor luchtvaartmaatschappijen goedkoper Boeing te kopen dan Airbus.

Ook in Amerika is er trouwens een relocalisatie aan de gang van bedrijven die naar China waren vertrokken. De hypothese die hier triomfantelijk naar voor werd gebracht dat de Chinezen samen met de Russen de dollar zouden ondermijnen zou het gevolg hebben dat de Chinezen zichzelf in de voet schieten met hun export naar Amerika die te duur zou worden. Bovendien zakt dan ook de waarde tegenover de RMB van Amerikaans waardepapier waarvan China de grootste buitenlandse afnemer is.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 maart 2014 om 18:53.
Oud 15 maart 2014, 19:40   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Gaan richting nieuwe crisis?

HIER

In hoeverre is deze ook weer gepland?
Pff, geloof je dat nu zelf?
De huidige leiders in Rusland en in alle landen eigenlijk zitten er enkel voor macht en geld...dit doen zou Rusland zelf teveel geld gaan kosten en zal dus nooit gebeuren natuurlijk.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 20:28   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 15 maart 2014 om 20:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 20:29   #39
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Pff, geloof je dat nu zelf?
De huidige leiders in Rusland en in alle landen eigenlijk zitten er enkel voor macht en geld...dit doen zou Rusland zelf teveel geld gaan kosten en zal dus nooit gebeuren natuurlijk.
Het omgekeerde is eveneens geldig. Meer zelfs...
HIER
Oud 15 maart 2014, 20:34   #40
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nogmaals het bewijs dat zelfs de grootste experts zich vergissen in de koers op termijn van de dollar. Het is onmogelijk op de dollar te speculeren. Bovendien is een lage dollar een cadeau voor de Amerikanen. De import wordt veel duurder en produceren in Amerika wordt competitiever. Als voorbeeld wordt het voor luchtvaartmaatschappijen goedkoper Boeing te kopen dan Airbus.
Opmerkelijk, ik ben het eens eens met U. De US$ is dan ook 100% artificieel. De US$ zal niet verdwijnen zonder dat de globalisten hun vervangende currency klaar hebben.

Citaat:
Ook in Amerika is er trouwens een relocalisatie aan de gang van bedrijven die naar China waren vertrokken. De hypothese die hier triomfantelijk naar voor werd gebracht dat de Chinezen samen met de Russen de dollar zouden ondermijnen zou het gevolg hebben dat de Chinezen zichzelf in de voet schieten met hun export naar Amerika die te duur zou worden. Bovendien zakt dan ook de waarde tegenover de RMB van Amerikaans waardepapier waarvan China de grootste buitenlandse afnemer is.
Als U naar relocalisatie verwijst, dan bent U het duidelijk met me eens dat het kwaad reeds geschied is.

Jammer genoeg, zit daar nog steeds geen verandering in, integendeel... de trend wordt voortgezet.

Een mooi voorbeeld van wat er in de VS zoal gebeurt, kijk even naar Gibson Guitars bvb... mooi verhaaltje uit het land van the free...
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be