Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2014, 20:30   #141
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat is daar dan niet normaal aan ? 2000 euro per maand na vele jaren dienst is een normale wedde die wettelijk is vastgelegd....2500 euro pensioen ????? Hallo
Vakantie is altijd zo geweest....geen school geen kinderen....

En 2 uren pauze ? Die kinderen worden dan eventjes terug naar huis gebracht of zo ??

Weekendwerk ?? Moet dat dan ?
U vind 2000 euro normaal voor iemand die een part-time werkt?De mediaan in Belgie ligt op 1600 euro.Het pensioen is 75 % van het bruto-loon van de laatste 5 jaar.Ver van die 2500 zal het wel niet zijn.1400 a 1500 voor een kleuteroppas zou zeer royaal zijn.Mijn moeder werkte 42 jaar in shiften en heeft netto 1200 euro pensioen,volgens haar is dat genoeg om niets te doen.Waarom zou een gepensioneerde kleuterleidster meer moeten krijgen?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 20:32   #142
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vakantie is altijd zo geweest....geen school geen kinderen....
Enkele jaren terug was er voor mij tijdelijk geen werk,dus enkele dagen dop,laat ze dan ook maar doppen.
Oud 18 maart 2014, 20:36   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Een kleuterjuf die nu op pensioen gaat heeft zoiets tussen de €1700 en €1800.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 20:47   #144
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De TBS is een soort van brugpensioen voor leerkrachten. Vanaf 58 jaar – voor kleuterleidsters al vanaf 56 – kunnen zij afscheid nemen van de actieve loopbaan. De Vlaamse regering betaalt 70 procent van hun wedde door tot hun 60ste, dan neemt de federale regering de lasten over met vervroegd pensioen.
http://www.gva.be/opinie/standpunt/e...deze-tijd.aspx
http://www.vacature.com/carriere/sal...-het-onderwijs
4050 euro bruto maximumloon,70 % daarvan wordt een pensioen van 2835 euro.Dit zijn gewoon schokkerende cijfers wij werken ons krom om anderen een prinsenleven te laten leiden.
Oud 18 maart 2014, 22:23   #145
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
4050 euro bruto maximumloon,70 % daarvan wordt een pensioen van 2835 euro.Dit zijn gewoon schokkerende cijfers wij werken ons krom om anderen een prinsenleven te laten leiden.
Ik heb mij de volgende vraag gesteld : "Wat indien de soldaten van het Belgisch leger opgedeeld werden in statutairen en contractuelen, wat zou dat geven?".
Ik denk dat de contractuelen niet komen opdagen bij een conflict.
In elk geval lijkt het mij logisch dat men dit nooit zal toestaan omdat dit voor interne conflikten zorgt en die kan men beter niet hebben als men een vijand moet bekampen.
Wordt het niet stilaan tijd dat men de hele sociale zekerheid afbreekt en terug opbouwt volgens betaalbaarheid, wenselijkheid, éénvoudig en éénvormig en op basis van non-discriminatie?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 02:02   #146
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoe gaat het in Pedostan?
ik zal het weten te vertellen ,in juli kom ik naar pedostan

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 19 maart 2014 om 02:02.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 02:05   #147
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een pedo valt op kinderen.
In Thailand vindt je geen westerse pedofielen (meer) omdat Thailand de doodstraf heeft en ze uitvoert.
Die hebben zich verplaatst naar Cambodja, Vietnam en weet ik veel waar (ik ben daar niet vertrouwt mee).
Ik ben geen grote tv-kijker maar heb onlangs met zappen een programma gezien over rijke Vlamingen en die hadden allemaal een veel jongere vrouw.
Maar ook rijke vrouwen hebben het gehad met oude venten.
Internationaal ; van Jennifer Lopez en Demi Moore, tot Paris Hilton, Jennifer Aniston, Madonna, ze hebben allemaal relaties met een opvallend jongere man.
De homosexuele Sir Elton John heeft ook een jongere man als ik mij niet vergis (ook hier ben ik niet vertrouwt mee) en Michael Douglas heeft nooit gevogeld met een vrouw die ouder is dan 39 jaar.
En Koen Wauters zijn vrouw zal ook wel niet ouder zijn dan hij zelf denk ik zo!?
Mijn levenservaring is dat liefde iets zeer moois is ... maar nooit lang duurt.
Alle huwelijksfeesten overschouwd, en het waren er ettelijke!!, ... de meesten zijn ondertussen gescheiden.
Een andere levenservaring : (bijna) elke relatie gaat ten onder aan geldgebrek. Dit geldt voor gemengde koppels maar evenzeer voor Belgische.
Nog eentje : mijn vrouwelijke prof burgerlijk recht op het EHSAL in Brussel zei ons "Trouw nooit, ik verdien meer geld met echtscheidingen dan met doceren".
Moraal : als ge U een jong exemplaar kunt permiteren, waarom niet!
Is het over, neem een ander. Er zijn honderden miljoenen mooie vrouwen.
En mooi betekent voor mij niet het ideaalbeeld maar ook het innerlijke.
Ieder zijn goesting.
En sexueel gezien gaat een jonge vrouw mij veel beter af dan een ouder exemplaar die dikwijls geen zin meer heeft of niet meer nat wordt.
Wat niet weg neemt dat er nog vele aantrekkelijke 50 plusvrouwen rondlopen.
Iedereen doet verdomme met zijn leven wat hij wil!
och Demonen ,hoe meer kritiek die jaloerse rundskoppen hier hebben op thailandgangers ,hoe harder ik moet lachen
Oud 19 maart 2014, 07:04   #148
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat voor een dikke half time , want 16 weken verlof , elke woensdag maar een halve dag en gedaan om 15.30 uur en ge moogt er zelfs redelijk achterlijk voor zijn , want het zijn geen grote lichten die daar zitten .
In een verzekeringsmaatschappij moet je middenkader zijn om aan dat loon te komen en zonder universitair diploma heb je weinig kans dat dat je ooit gaat lukken.
Met 4050 euro bruto zit je zo ongeveer 1500 euro boven de mediaan, met een vergelijkbaar talent kom je in de privé nooit in de buurt van een dergelijk loon.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 08:11   #149
Another Jack
Banneling

Standaard

Het zou kunnen dat sommige bedienden met weinig verantwoordelijkheden in de privé-sector minder verdienen.

Van alle mensen die ik ken met een universitair diploma ben ik nochtans degene die het minst verdient.
Oud 19 maart 2014, 08:14   #150
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het zou kunnen dat sommige bedienden met weinig verantwoordelijkheden in de privé-sector minder verdienen.

Van alle mensen die ik ken met een universitair diploma ben ik nochtans degene die het minst verdient.
dat is normaal ,met uw capaciteiten
Oud 19 maart 2014, 08:20   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik las dat Nederland met een bevolking van 16, 5 miljoen mensen 65000 politie agenten heeft en wij met een bevolking van 10, 6 miljoen inwoners 52000 duizend.
Lap zeg, in verhouding weer circa 10000 flikken te veel.
Voor de rechtse partijen moet er nochtans nog veel meer blauw op straat komen....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 08:24   #152
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ik zal het weten te vertellen ,in juli kom ik naar pedostan
Ga je dan pas terug naar Thailand?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 08:26   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vind 2000 euro normaal voor iemand die een part-time werkt?De mediaan in Belgie ligt op 1600 euro.Het pensioen is 75 % van het bruto-loon van de laatste 5 jaar.Ver van die 2500 zal het wel niet zijn.1400 a 1500 voor een kleuteroppas zou zeer royaal zijn.Mijn moeder werkte 42 jaar in shiften en heeft netto 1200 euro pensioen,volgens haar is dat genoeg om niets te doen.Waarom zou een gepensioneerde kleuterleidster meer moeten krijgen?
Dus voor U geen onderscheid meer ? Iedereen dezelfde wedde , hetzelfde grijze pakje met bijhorende klak...dezelfde fiets....allemaal een huisje van de gemeenschap...? Het Rode boekje van onze vriend Mao komt tot leven ...Maar goed is een mening als een andere..Of mensen daardoor gemotiveerd zullen worden om bv wat beter of langer te studeren of zich wat verder te bekwamen betwijfel ik sterk.
Oud 19 maart 2014, 08:34   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is pertinent onwaar.....dat bedrag klopt zeker niet..voor een licentiaat hoger middelbaar (universitair diploma kan dat kloppen)

Ter info ..mijn buurman met een volledige carriere als opsteller bij het gemeentebestuur ontvangt ongeveer kleine 1600 euro netto per maand....De wedde van een opsteller en een kleuterleidster zijn ongeveer gelijk dus zal het pensioen ook ongeveer hetzelfde bedrag zijn ;
Oud 19 maart 2014, 08:41   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe verzuurd en gefrustreerd kan je zijn om jaloers te zijn op een kleuterjuf ?! Nochtans gaan de meeste vrouwen nog liever werken in hun verzekeringskantoortje dan zich ganser dagen te moeten bezighouden met een bende pampers !

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2014 om 08:41.
Oud 19 maart 2014, 08:46   #156
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En dat voor een dikke half time , want 16 weken verlof , elke woensdag maar een halve dag en gedaan om 15.30 uur en ge moogt er zelfs redelijk achterlijk voor zijn , want het zijn geen grote lichten die daar zitten .
In een verzekeringsmaatschappij moet je middenkader zijn om aan dat loon te komen en zonder universitair diploma heb je weinig kans dat dat je ooit gaat lukken.
Met 4050 euro bruto zit je zo ongeveer 1500 euro boven de mediaan, met een vergelijkbaar talent kom je in de privé nooit in de buurt van een dergelijk loon.
Hoe jaloers verzuurd en gefrustreerd kan je zijn om zo te denken over een kleuterjufje ?
Oud 19 maart 2014, 08:55   #157
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij destijds als kleuter veel in de hoek hebt moeten met uw handen op uw hoofd en daar nu nog altijd kwaad om bent
Oud 19 maart 2014, 09:11   #158
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij destijds als kleuter veel in de hoek hebt moeten met uw handen op uw hoofd en daar nu nog altijd kwaad om bent
Denk je? Ik weet het zeker . Nu, het is geen kwestie van "genoeg om niets te doen" maar wel van "genoeg om rond te komen". En ik denk niet dat het teveel gevraagd is een beetje luxe te hebben na een leven van werken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 09:27   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
dat is normaal ,met uw capaciteiten
Ik ben nochtans ambtenaar?
Oud 19 maart 2014, 09:28   #160
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe jaloers verzuurd en gefrustreerd kan je zijn om zo te denken over een kleuterjufje ?
Zijn schoonzus (waar hij eigenlijk eerst op aasde...) is kleuterjuf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be