Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 11:39   #441
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
dat gaat ons gene zak aan wat gij kookt voor uzelf en uw honden, het enige goede is dat ge Maarten Malaise gemaild hebt.
Vertel dat even aan de man die het nodig achtte om (het gebrek aan) mijn kookkunst op dit forum te belichten.
Oud 19 maart 2014, 11:51   #442
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dan inderdaad liever Vic Vanaelst, want die zegt ten minste de waarheid zonder er doekjes om te winden en daar houden de Vlamingen van, die de schijntaal van de francofonie kotstbeu zijn. Zoals: ik hou van jou, maar alleen als je braaf en zonder morren doet wat ik zeg, anders zullen we eens laten zien wie hier de baas is. En vreemd daar zijn nog altijd enorm veel Vlamingen die nog graag hebben dat ze de les wordt gespeld en die nog graag met hun " " laten spelen.
Vic Van Aelst... Tja nog zo'n twijfelachtig element van zeer rechtse signatuur. Die heeft zijn botten al gepoetst in de kast staan. Zeer te mijden.

Citaat:
Vlaams parlementslid Kurt De Loor (sp.a) haalt zwaar uit naar Vic Van Aelst (N-VA). Volgens De Loor doet Van Aelst met zijn recente uitspraken rond Walen en Franstaligen aan "nationalistische haatzaaierij". De Loor ziet zelfs een parallel met de Bosnisch-Servische ex-generaal Ratko Mladic. "Het begint met de praatjes van Van Aelst en het eindigt met de praktijken van Mladic", aldus De Loor.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2014 om 12:04.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:56   #443
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Je trekt de culinaire vaardigheden van Knuppel in twijfel. Nochtans heeft ze een héél goede referentie nml ze verzorgt jaarlijks de catering op de Ijzerwake en dat kan toch tellen.
Dat zal het niet veel soeps zijn. Want al die oude knarren daar in Steenstraete, die leven op regimekost.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 11:56   #444
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vic Van Aelst... Tja nog zo'n twijfelachtig element van zeer rechtse signatuur. Die heeft zijn botten al gepoetst in de kast staan. Zeer te mijden.
Het bent u die het zegt; ik beoordeel zijn woorden en niet zijn persoon. Maar zover komen de Belgisisten al lang niet meer; iedereen die in Vlaanderen zijn mond durft open te doen onmiddelijk afschieten om de ene of andere echte of vermeende of verzonnen jeugdzonden en klaar is Kees. Enfin, dat menen ze toch, maar de mensen lopen daar minder en minder in, want de hele santekraam is niet klaar en is met de dag troebeler en troebeler.
marie daenen is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:05   #445
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal het niet veel soeps zijn. Want al die oude knarren daar in Steenstraete, die leven op regimekost.
Jij kan het natuurlijk weten daar je je onder die oude knarren bevond.
Oud 19 maart 2014, 12:05   #446
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het bent u die het zegt; ik beoordeel zijn woorden en niet zijn persoon. Maar zover komen de Belgisisten al lang niet meer; iedereen die in Vlaanderen zijn mond durft open te doen onmiddelijk afschieten om de ene of andere echte of vermeende of verzonnen jeugdzonden en klaar is Kees. Enfin, dat menen ze toch, maar de mensen lopen daar minder en minder in, want de hele santekraam is niet klaar en is met de dag troebeler en troebeler.
Ik zeg dat niet alleen. Zie boven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2014 om 12:06.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:08   #447
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sla eens iets anders uit jouw botten, System.
Iedereen weet immers allang dat alle Vlaamsgezinden de hunne, klaar voor hergebruik, in de kast hebben staan.
Oud 19 maart 2014, 12:08   #448
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kan het natuurlijk weten daar je je onder die oude knarren bevond.
Ik hoef daar niet te zijn. Elk jaar is het hetzelfde tafereel wanneer men op de TV een beknopte samenvatting ziet van de IJzerwake. Oude mensen allemaal. Hier en daar een jeugdige. Hetzelfde beeld trouwens als op het VNZ.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:13   #449
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat niet alleen. Zie boven.
Neen, natuurlijk niet, je hebt de hele Vlaamse 'objectieve' regimepers achter je staan. Ze leggen je gewoonweg de pap in de mond en je moet alleen maar slikken en liefst zonder na te denken.
marie daenen is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:16   #450
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard Muziekkapel van N-VA

Maak kennis met de muziekkapel van het N-VA (overgelopen van het VB):

http://www.youtube.com/embed/96I_UrTOZF0

Je zult merken dat André Rieu daar nog een punt kan aan zuigen.
Oud 19 maart 2014, 12:21   #451
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sla eens iets anders uit jouw botten, System.
Iedereen weet immers allang dat alle Vlaamsgezinden de hunne, klaar voor hergebruik, in de kast hebben staan.
Ik ben niet begonnen over Vic Van Aelst. Maar als men die man aanhaalt als een soort 'goede herder', dan wens ik daar toch kanttekeningen bij te plaatsen.

Trouwens, het stoort mij absoluut niet dat iemand Vlaamsgezind is. Waarom wel. Iedereen zijn meug. Maar er zijn wel grenzen aan dat soort nationalisme.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2014 om 12:21.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:30   #452
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Juist.
Jij trekt je conclusies uit beknopte samenvattingen van de BRT. Maar je hebt gelijk hoor. Er zijn leukere feestjes om bij te wonen. Met een jonger publiek. Bovendien komen daar geen legerbotten, fanfares en wapperende wimpels aan te pas.

Oud 19 maart 2014, 12:31   #453
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet begonnen over Vic Van Aelst. Maar als men die man aanhaalt als een soort 'goede herder', dan wens ik daar toch kanttekeningen bij te plaatsen.

Trouwens, het stoort mij absoluut niet dat iemand Vlaamsgezind is. Waarom wel. Iedereen zijn meug. Maar er zijn wel grenzen aan dat soort nationalisme.
Oud 19 maart 2014, 12:41   #454
stuyckp
Banneling

Standaard

[quote=peter1962;7063159]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

Laat de geveinsde naïviteit maar achterwege hoor. Enkel een blinde ziet niet dat bij de andere partijen het woord 'confederalisme' geschrapt is wegens niet langer bruikbaar voor eigen doel. Als je echt gelooft dat de kaloten dat woord ooit terug gaan bovenhalen dan droom je luidop. Iedereen kan op basis van de beschikbare info in de media enkel waarnemen dat de partijen er alles aan doen om de afstand tussen henzelf en die verbrande (want door n-va gekaapte) term zo groot als maar mogelijk is te maken.
Dacht je dat dit toeval was ?
En als o-vld kiezerintenties verloor, dan is het omdat n-va nu sterk liberale thema's in de verf heeft gezet. Die partij heeft niets te winnen bij communautaire scherpslijperij.
Over compromissen/tsjeverigheid verschillen we duidelijk van mening. Geen enkele partij kan in een coalitie haar willetje doordrijven dus is de besluitvorming per definitie compromisgericht. Daar tsjeverigheid achter zoeken is de politiek tekort doen.
En nog even herhalen : ik ga de verkiezingen heel gerust afwachten. In vlaanderen weet ik heel goed dat mijn partij er niet bij zal zijn, daar zal het oppositie worden. Federaal is de kans groot dat ze er wel bij zijn. En dat hangt allemaal bijzonder weinig tot zelfs helemaal niet af van de eindscore van n-va. Of dat nu 30% of 33% is doet er federaal niet toe. Het gaat niet over het vel van de beer, maar over het feit dat als alle partijen zeggen dat ze niet over confederalisme willen praten dat n-va dan zal eieren voor haar geld moeten kiezen. Ofwel verder over een coalitie onderhandelen zonder staatsevolutie, ofwel de kortste weg naar een extra oppositiekuur kiezen.
Er is geen enkele manier waarop n-va een federale formatie zonder haarzelf kan vermijden dus zal ze zelf moeten kiezen wat het belangrijkste is.
U neemt uw eigen dromen voor werkelijkheid.
CD&V of de kaloten zoals u die noemt, is in feite een partij die bestaat uit meerdere delen die elkaar zelfs het licht van de zon niet gunnen. Welk deel binnen die partij het machtigst is, verandert nogal eens. Zo heb je Kris Peeters die meer Vlaminggezind is, en die het steeds over een copernicaanse omwenteling heeft. En de clan waartoe Eyskens behoort die duidelijk Belgicistisch is.
Politiek is politiek, en dat is een smerig spelletje. Het iets meer toedichten of hoger inschatten is zonder meer naief. De meeste van die mannen zijn gewoon met zichzelf bezig en zeker en vast niet met het wel en wee van de burger. Hier en daar een uitzondering niet te na gesproken.
Uw voorspellingen zijn geen stuiver waard. Dat hebben we al meer gezien.
Ik waag er me niet al te veel aan. Ik zal wel zien wat er gebeurt en zal dan wel commentaar leveren op de feiten.
stuyckp is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:42   #455
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Stop al maar, je partij heeft bijna een vol jaar nodig gehad om een congres voor te bereiden om daar uit te leggen wat het nu eigenlijk is. Trouwens, dat was mijn punt niet. Ik zei dat het niet bestaat. Leef jij in 2014 ? Actuele toestand : ken je dat ? De federale structuur is de bestaande realiteit.

Je hebt duidelijk niet door dat jullie nogal vreemde invulling van het begrip confederalisme me niet interesseert. En wat veel belangrijker is : dat het alle andere partijen ook niet interesseert. Daar sta je dan, moederziel alleen met je mooie wensdroom.

Als je met de essentie van een compromis niet kunt leven, kun je maar beter niet aan politiek starten. Of naar Noord Korea verhuizen. Daar hebben ze geen last van tsjeverigheid.
Toch één vraagje : heeft je bloedeigen partij dan last van tsjeverigheid in de coalities waarin zij zelf zetelt ? Vlaams of lokaal niveau bv ?

Wakker worden stuyck... o-vld, sp.a, cd&v (niet nu...) groen, zelfs de bruine partij, MR, cdh, PS, ecolo zijn allemaal tegen.
Wie is pro confederalisme : enkel n-va

jij slaagt er enkel in om jezelf te overtuigen stuyck.

N-VA is groot in de oppositie. Het zal enkel en alleen van n-va afhangen of ze na 25 mei opnieuw en misschien zelfs nog groter zal worden in de federale oppositie. Dat zal afhangen of ze haar confederale wensdroom terug in de valies steekt. Doet ze dat, dan is er een kansje op deelname.

Ik wacht gerust en vol vertrouwen af wie de calimero rol zal spelen als de federale formatie rond is.
De NVA raakt steeds meer verstrikt in hun eigen onwaarheden en schijnheiligheid. Hetgeen ook te verwachten is.

Immers, een partij kan niet blijven volhouden dat ze België niet wil opdoeken, terwijl in het art. 1 van haar partijprogramma letterlijk staat dat ze een onafhankelijk Vlaanderen beoogt. Hoe moet ge dat dan gaan uitleggen aan de kiezer? Dat kan men natuurlijk niet en daarom draait de NVA constant rond de pot. En dit omdat de NVA heel goed weet dat een behoorlijk aantal van haar kiezers niet gewonnen zijn voor de splitsing van België.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2014 om 12:43.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:43   #456
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alsof ook maar iemand verwacht dat JIJ zou beginnen over iemand die Vlaamsgezind is op een politiek forum.
Over koken beginnen daarentegen.....
Oud 19 maart 2014, 12:45   #457
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof ook maar iemand verwacht dat JIJ zou beginnen over iemand die Vlaamsgezind is op een politiek forum.
Over koken beginnen daarentegen.....
Ik staat evenzeer op mijn taal en cultuur als u. Maar het is waar, ik ben geen nationalist. En zal dat ook nooit worden. Nationalisme is een pest.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 maart 2014 om 12:46.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:46   #458
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De NVA raakt steeds meer verstrikt in hun eigen onwaarheden en schijnheiligheid. Hetgeen ook te verwachten is.

Immers, een partij kan niet blijven volhouden dat ze België niet wil opdoeken, terwijl in het art. 1 van haar partijprogramma letterlijk staat dat ze een onafhankelijk Vlaanderen beoogt. Hoe moet ge dat dan gaan uitleggen aan de kiezer? Dat kan men natuurlijk niet en daarom draait de NVA constant rond de pot. En dit omdat de NVA heel goed weet dat een behoorlijk aantal van haar kiezers niet gewonnen zijn voor de splitsing van België.
Kan jij niet beter dan na wauwelen wat peter je heeft voorgekauwd?
Oud 19 maart 2014, 12:47   #459
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan jij niet beter dan na wauwelen wat peter je heeft voorgekauwd?
Ik heb dit al lang geleden gesteld. Alleen lijkt het me dat u regelmatig getroffen wordt door selectieve leesblindheid.
Het Oosten is offline  
Oud 19 maart 2014, 12:57   #460
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist.
Jij trekt je conclusies uit beknopte samenvattingen van de BRT. Maar je hebt gelijk hoor. Er zijn leukere feestjes om bij te wonen. Met een jonger publiek. Bovendien komen daar geen legerbotten, fanfares en wapperende wimpels aan te pas.

Zo is dat.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be