![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Oekraïense Russischtaligen hebben geen zin om zich aan de West-Oekraïeners aan te passen en zullen het niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hoef je helemaal geen "nationalist" voor te zijn: waar een veelheid aan culturen en talen samenkomt, dringt zich een gemeenschappelijk instrument op. Als je in Antwerpen of Gent te maken krijgt met een veelheid aan talen, is het normaal dat mensen zich conformeren naar de leidende taal. Anders wordt het samenleven wel heel moeilijk. Zelfs een Lucas vander Taelen is dat gaan beseffen. En die groene politicus is heus geen nationalist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschillende culturen kunnen ook samenleven. De Sovjet-Unie was daar een voorbeeld van, maar ook in veel andere landen leven tal van culturen naast en met elkaar samen. Het is pas als nationalisten het hoofd van mensen op hol brengen en haat zaaien, dat er problemen komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Oekraïne is het helemaal geen algemene opinie dat de ene groep zich zou moeten aanpassen aan de andere. Wie ervoor pleit, zit in vrij kleine kring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taalwetgeving uit 1996 is heel ruimhartig voor de taal van de minderheden trouwens, iets wat ik al in het breed heb uiteengezet maar waarop u dan niet verder ben ingegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1608 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1612 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.euronews.com/2014/03/19/u...t-svoboda-mps/
Gewapende milities van Svoboda zijn het kantoor binnengevallen van de directie van de staatstelevisie, ze vinden dat de staatstelevisie niet genoeg het nieuwe regime steunt, omdat de zender een sessie van het Russische parlement had uitgezonden. De directeur werd vernederd en geslagen en bedreigd met wapens, de gebruikelijke werkwijze van de fascisten. Een van de daders was aangesteld door het nieuwe regime als voorzitter van het parlementair comité voor een vrije pers. 2 andere daders waren parlementairen van Svoboda. Zelfs de westerse media kan zulke zaken niet langer onder de mat vegen. Laatst gewijzigd door tomm : 19 maart 2014 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1613 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is nog steeds het doel van de Oekraïense nationalisten, om het russisch uit Oekraïne te bannen. Bolwerk van nationalisten is Lviv. Ik herinner me dat ik de weg vroeg aan iemand, maar vermits ik geen Oekraïens kan vroeg ik het in het Russisch, dat elke Oekraïener verstaat. De man keek me woest aan en liep weg, dacht eerst dat ik nog een vuistslag zou krijgen... Je moet weten dat in Oost- en Zuid-Oekraïene meer mensen Russisch verstaan dan Oekraïens, hoewel Oekraïens er ook de officiële taal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1614 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Russisch was de lingua franca, maar binnen elke republiek of deelrepubliek had de eigen taal een status als officiële taal. Er waren ook films, muziek, noem maar op in het Oekraïens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1616 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1617 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld lopen er dergelijke mensen rond. Of dat echter het plan is van "de" Oekraïense nationalisten durf ik sterk te betwijfelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, nu nog zie je dat fenomeen. Bvb. in Tajikistan spreken de stadsbewoners liever Russisch dan Tajieks. In Kazachstan is Russisch de taal van de steden, zelfs al bestaan er programma's om het Kazachs te promoten en is het Kazachs de officiële taal. Minderheden, zoals Joden, volksduitsers, Tataren, etc. die overa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, nu nog zie je dat fenomeen. Bvb. in Tajikistan spreken de stadsbewoners liever Russisch dan Tajieks. In Kazachstan is Russisch de taal van de steden, zelfs al bestaan er programma's om het Kazachs te promoten en is het Kazachs de officiële taal. Minderheden, zoals Joden, volksduitsers, Tataren, etc. die overal wat verspreid woonden, schakelden over op het Russisch, omdat er maar weinig mensen waren met wie ze in eigen taal konden spreken. Laatst gewijzigd door tomm : 19 maart 2014 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |