Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2014, 20:52   #401
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die discussie hebben we al gehad, Stuyck...
De dwingende conclusie wou je toen ook al niet zien...
Ik hoef geen kritiek van een luie werkloze.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 08:49   #402
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, een ambtenaar staat niet in concurrentie, noch wat betreft loonvorming noch wat betreft produkt of dienst.
Een ambtenaar, statutair, hoeft nooit te vrezen voor zijn job.
Hij moet bij voorspoedige economische tijden niet over te werken of zat. en zondagdienst doen en bij slechte tijden nooit economisch werkloos te zijn.
Jullie zijn nooit te traag, te weinig flexibel, te veel ziek, te oud, te duur, ...
U staat niet in concurrentie met bedrijven in binnen- en buitenland.
Jullie lopen fluitend door elke crisis ... want jullie zijn ambtenaar.
Inderdaad ...en dan ? Ik zie niet wat het probleem zou zijn ..is eigen aan de functie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 11:41   #403
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Want jij bent voor de hogere werkdruk ambtenaar geworden, Stuyck?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:14   #404
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad ...en dan ? Ik zie niet wat het probleem zou zijn ..is eigen aan de functie.
Mijnheer, wat U funktie noemt is een statuut en elke regering kan ten alle tijden uw statuut veranderen of ontbinden.
U hoeft mij niet te geloven maar 2 maanden voor de verkiezingen is reeds uitgelekt dat er bij de gemeenten en steden duizenden afdankingen komen.
Men spreekt hardop over het ontbinden van de Provincies en over de onbetaalbaarheid van de overheidspensioenen.
Mijnheer, uw rijk is over!

Laatst gewijzigd door demonen : 21 maart 2014 om 12:14.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 12:48   #405
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, wat U funktie noemt is een statuut en elke regering kan ten alle tijden uw statuut veranderen of ontbinden.
U hoeft mij niet te geloven maar 2 maanden voor de verkiezingen is reeds uitgelekt dat er bij de gemeenten en steden duizenden afdankingen komen.
Men spreekt hardop over het ontbinden van de Provincies en over de onbetaalbaarheid van de overheidspensioenen.
Het "ontbinden van de Provincies"...
Wat moeten we ons daarbij voorstellen?
Oud 21 maart 2014, 12:55   #406
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijnheer, een ambtenaar staat niet in concurrentie, noch wat betreft loonvorming noch wat betreft produkt of dienst.
Een ambtenaar, statutair, hoeft nooit te vrezen voor zijn job.
Hij moet bij voorspoedige economische tijden niet over te werken of zat. en zondagdienst doen en bij slechte tijden nooit economisch werkloos te zijn.
Jullie zijn nooit te traag, te weinig flexibel, te veel ziek, te oud, te duur, ...
U staat niet in concurrentie met bedrijven in binnen- en buitenland.
Jullie lopen fluitend door elke crisis ... want jullie zijn ambtenaar.
Tijden veranderen. Vroeg of laat storten de overheidsfinancien ineen, en dan is de vraag of een ambtenaar voldoende weerstand heeft.

Dat overmatige focussen op de ambtenarij is nutteloos. Het belet je je eigen capaciteiten onder de loupe te nemen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 14:24   #407
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tijden veranderen. Vroeg of laat storten de overheidsfinancien ineen, en dan is de vraag of een ambtenaar voldoende weerstand heeft.

Dat overmatige focussen op de ambtenarij is nutteloos. Het belet je je eigen capaciteiten onder de loupe te nemen.
De overheidsfinanciën zijn ingestort nu het voor België verboden is om nog te lenen. Ik focus mij op onrechtvaardigheden nl een veel te groot en veel te duur overheidsapparaat dat het bedrijfsleven verstikt met zware belastingen.
Daar ik slachtoffer ben van deze wanpraktijken, Ford Genk wenst hier niet meer aan deel te nemen, heb ik het volste recht om dit aan te kaarten.
Gisteren werd ik werkloos, misschien bent U morgen aan de beurt!
Iemand moet dit stoppen!
Oud 21 maart 2014, 14:35   #408
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheidsfinanciën zijn ingestort nu het voor België verboden is om nog te lenen. Ik focus mij op onrechtvaardigheden nl een veel te groot en veel te duur overheidsapparaat dat het bedrijfsleven verstikt met zware belastingen.
Daar ik slachtoffer ben van deze wanpraktijken, Ford Genk wenst hier niet meer aan deel te nemen, heb ik het volste recht om dit aan te kaarten.
Gisteren werd ik werkloos, misschien bent U morgen aan de beurt!
Iemand moet dit stoppen!
ja, mss heb je deels gelijk maar door ambtenaren massaal te ontslaan,gaan die belastingen niet naar beneden gaan, of ge moet alles afschaffen,dop,sociale zekerheid,uitgebouwd gratis onderwijs en vele andere zaken waar u en ik en allemaal aan bijdragen,en dan heb je mss werk en meer inkomen, maar zul je voor alles zelf moeten opdraaien!
Oud 21 maart 2014, 14:40   #409
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duizenden verpleegsters ...bejaardenhelpsters...brandweermannen..politieme nsen ...leraars...gaan worden ontslagen....miserie ....miserie .....
Oud 21 maart 2014, 14:44   #410
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht

dus alle werklozen zijn lui?
Oud 21 maart 2014, 15:04   #411
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
ja, mss heb je deels gelijk maar door ambtenaren massaal te ontslaan,gaan die belastingen niet naar beneden gaan, of ge moet alles afschaffen,dop,sociale zekerheid,uitgebouwd gratis onderwijs en vele andere zaken waar u en ik en allemaal aan bijdragen,en dan heb je mss werk en meer inkomen, maar zul je voor alles zelf moeten opdraaien!
Ik dacht nochtans te hebben gehoord dat Ford Genk heel wat centjes cadeau heeft gekregen van de overheid ?
Oud 21 maart 2014, 15:14   #412
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bedrijfsleven trekt stelselmatig naar ZO Azië.....daar ligt de toekomst....een loonlasten verlaging zal dat misschien in het beste geval iets kunnen vertragen maar niet tegenhouden.De wet van de markt ....de concurrentie ....de hebzucht.
In die lage loonlanden is men ''tevreden'' met een loon van 300 euro per maand

Dus het rijk van de privé arbeider en zijn ex collega's is voorbij of hij zal moeten gaan werken voor 300 euro per maand ..net als zijn Filipijnse collega's !
Oud 21 maart 2014, 15:29   #413
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bedrijfsleven trekt stelselmatig naar ZO Azië.....daar ligt de toekomst....een loonlasten verlaging zal dat misschien in het beste geval iets kunnen vertragen maar niet tegenhouden.De wet van de markt ....de concurrentie ....de hebzucht.
In die lage loonlanden is men ''tevreden'' met een loon van 300 euro per maand

Dus het rijk van de privé arbeider en zijn ex collega's is voorbij of hij zal moeten gaan werken voor 300 euro per maand ..net als zijn Filipijnse collega's !
Zonder privé geen ambtenaren EN geen sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door demonen : 21 maart 2014 om 15:37.
Oud 21 maart 2014, 15:36   #414
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht nochtans te hebben gehoord dat Ford Genk heel wat centjes cadeau heeft gekregen van de overheid ?
Ford Genk heeft de laatste 10 jaar inderdaad 50 miljoen Euro in totaal steun gekregen. In dezelfde periode betaalde Ford Genk alleen al aan rsz 300 miljoen Euro en aan gemeentetaxen 100 miljoen Euro.
U als ambtenaar betaalt geen Eurocent belastingen.
Uw nettouitkering (U bent afhankelijk vd Staat en verdoken werkloos) wordt rechtstreeks uit de staatskas gehaald en uw afhoudingen zijn fictie en hebben geen invloed op de staatskas.
Uw afhouding mag 10 Euro zijn, of 1.000 Euro of 1 miljard Euro, het maakt voor de staatskas niets uit. U wordt betaald door het bedrijfsleven maar omdat jullie met veel te veel en veel te duur zijn kunnen/willen zij hier niet aan participeren.
Ford Genk verhuist zijn Mondeo naar Valencia en niet naar ZO-Azië zoals U valselijk beweert. Spanje is lid van de EU maar hun loonkost is de helft van die van Genk.
Waarom dat zo is heb ik U uitgelegd!
Oud 21 maart 2014, 15:39   #415
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ford Genk heeft de laatste 10 jaar inderdaad 50 miljoen Euro in totaal steun gekregen. In dezelfde periode betaalde Ford Genk alleen al aan rsz 300 miljoen Euro en aan gemeentetaxen 100 miljoen Euro.
Uw nettouitkering (U bent afhankelijk vd Staat en verdoken werkloos) wordt rechtstreeks uit de staatskas gehaald en uw afhoudingen zijn fictie en hebben geen invloed op de staatskas.
Uw afhouding mag 10 Euro zijn, of 1.000 Euro of 1 miljard Euro, het maakt voor de staatskas niets uit. U wordt betaald door het bedrijfsleven maar omdat jullie met veel te veel en veel te duur zijn kunnen/willen zij hier niet aan participeren.
Ford Genk verhuist zijn Mondeo naar Valencia en niet naar ZO-Azië zoals U valselijk beweert. Spanje is lid van de EU maar hun loonkost is de helft van die van Genk.
Wie betaalt de ziekenkas waar jij nu op zit?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 maart 2014 om 15:39.
Oud 21 maart 2014, 15:56   #416
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Ford Mondeo is niet het enige model....Worden de meeste Fords heden ten dage dan niet gemaakt in Rayong Thailand ?? Alleszins zeker de Ranger pick-ups net als de Fiesta's meen ik te hebben gelezen...

Maar goed het is nobel van U de multinational Ford in bescherming te nemen...spijtig dat dit niet wederzijds is.
Als ik U zo lees zouden we nog medelijden moeten krijgen met de NV Ford

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 maart 2014 om 15:58.
Oud 21 maart 2014, 16:03   #417
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Ford Mondeo is niet het enige model....Worden de meeste Fords heden ten dage dan niet gemaakt in Rayong Thailand ?? Alleszins zeker de Ranger pick-ups net als de Fiesta's meen ik te hebben gelezen...
Mijnheer, U heeft totaal geen voeling met het bedrijfsleven.
Oud 21 maart 2014, 16:04   #418
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar ook niet, anders had je toch al lang ander werk gevonden?
Oud 21 maart 2014, 16:05   #419
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Kabeljauw Bekijk bericht
Meneer demonen, Uw wil geschiede, Uw Rijk kome.
In de hemel?
Oud 21 maart 2014, 16:12   #420
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het bedrijfsleven ook niet met jou denk ik .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be