Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2014, 15:21   #381
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Rusland bestaat er natuurlijk geen georganiseerde criminaliteit of maffia...
Ook Oekraïne wordt gecontroleerd door maffia en oligarchen. Ook nu nog, op dat vlak is niets veranderd. Volgens verschillende bronnen gaat maidan trouwens terug op een vete tussen Yanukovich en oligarchen als Rinat Ahmetov. Yanukovich werd te inhalig, wilde de buit niet langer delen, zoals Timoshenko dat wel deed. Hij deed ook teveel zaakjes met Russische oligarchen. De oligarchen wilden Yanukovich weg. Timoshenko kunnen ze de baas. Timoshenko heeft de oligarchen bedankt door ze op allerlei belangrijke functies te plaatsen in het nieuwe regime.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 maart 2014 om 15:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 15:25   #382
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook Oekraïne wordt gecontroleerd door maffia en oligarchen.
Mij hoort u nergens het tegendeel beweren. Of zag u soms iets van die aard? Alleen kant ik mij tegen de goedkope tegenstelling die hier sommingen proberen te schetsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 15:27   #383
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Timoshenko kunnen ze de baas. Timoshenko heeft de oligarchen bedankt door ze op allerlei belangrijke functies te plaatsen in het nieuwe regime.
Over welke mensen hebt u het eigenlijk? Ook is me totaal niet duidelijk welke rol Timosjenko in de nieuwe regering speelt. Voor heel wat mensen uit de brede protestbeweging is zij trouwens besmet.
Oud 22 maart 2014, 15:28   #384
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij hoort u nergens het tegendeel beweren. Of zag u soms iets van die aard? Alleen kant ik mij tegen de goedkope tegenstelling die hier sommingen proberen te schetsen.
Het klopt dat Rusland zeker geen voorbeeld voor de wereld is, maar het Westen evenmin. dit is gewoon een klassiek geo-politiek conflict over invloedssferen en belangen, en zoals gewoonte wordt er met veel bravure over "democratie", "westerse" of in tegendeel "Russische" waarden, mensenrechten, etc. gesproken.
Oud 22 maart 2014, 15:28   #385
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Poetin spreekt zich in ieder geval duidelijk uit pro christelijke waarden.
Zoals al gezegd: het verschil tussen woord en daad. Welke christelijke waarden worden er in de praktijk omgezet sedert Poetins bewind?
Oud 22 maart 2014, 15:30   #386
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het klopt dat Rusland zeker geen voorbeeld voor de wereld is, maar het Westen evenmin. dit is gewoon een klassiek geo-politiek conflict over invloedssferen en belangen, en zoals gewoonte wordt er met veel bravure over "democratie", "westerse" of in tegendeel "Russische" waarden, mensenrechten, etc. gesproken.
Als het op democratisch aankomt, mogen we weldegelijk richting Westen kijken. Een land als Zwitserland vind ik een navolgenswaardig voorbeeld.
Oud 22 maart 2014, 15:31   #387
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke mensen hebt u het eigenlijk? Ook is me totaal niet duidelijk welke rol Timosjenko in de nieuwe regering speelt. Voor heel wat mensen uit de brede protestbeweging is zij trouwens besmet.
Zowel de president als de eerste minister van het nieuwe regime zijn al decennia trouwe bondgenoten en ja-knikkers van Timoshenko. Timoshenko is verbrand dus neemt voorlopig zelf geen functie op. Het huidige regime is een compromis tussen de fascisten van Svoboda die een grote rol speelden op maidan, en Timoshenko, zo simpel is het. Klitchko werd grotendeels buitenspel gezet.
Verschillende oligarchen werden benoemd als goeverneurs van belangrijke steden in Oost-Oekraïne.

De pathetische toespraak van Timoshenko dat "het nieuwe Oekraïne" Rusland zal veroveren maar haar "waarden en eerlijkheid" kreeg een enorme lading kritiek over zich, ook in Oekraïne zelf. Vooral omdat deze zinnen uitgesproken werden door zulk een corrupt en bedenkelijk personage, dat zelf ook al mooie zaakjes met het Kremlin deed in het verleden.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 maart 2014 om 15:39.
Oud 22 maart 2014, 15:36   #388
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het op democratisch aankomt, mogen we weldegelijk richting Westen kijken. Een land als Zwitserland vind ik een navolgenswaardig voorbeeld.
Ook in het Westen wordt alles in achterkamertjes beslist door de elite en lobbygroepen in de Europese commissie en parlement. In de VS is dat nog uitgesprokener. Zwitserland is misschien een uitzondering, maar je gaat mij ook niet zeggen dat de Zwitserse banken geen invloed uitoefenen op de besluitvorming...
Oud 22 maart 2014, 15:38   #389
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook in het Westen wordt alles in achterkamertjes beslist door de elite en lobbygroepen in de Europese commissie en parlement. In de VS is dat nog uitgesprokener. Zwitserland is misschien een uitzondering, maar je gaat mij ook niet zeggen dat de Zwitserse banken geen invloed uitoefenen op de besluitvorming...
U zou toch moeten weten dat ik in het verleden mij meer dan eens heel kritisch heb uitgelaten over de EU?
Oud 22 maart 2014, 15:42   #390
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou toch moeten weten dat ik in het verleden mij meer dan eens heel kritisch heb uitgelaten over de EU?
Ja, maar je zegt dat het Westen democratischer is dan Rusland. Zou dat nog niet eens met zoveel zekerheid kunnen zeggen...
Westerse politici zijn wel beter in democratie met de mond bewierroken met veel poeha. Daarin zijn ze beter dan Putin met z'n maffiabaas uitstraling.
Oud 22 maart 2014, 15:46   #391
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar je zegt dat het Westen democratischer is dan Rusland. Zou dat nog niet eens met zoveel zekerheid kunnen zeggen...
Westerse politici zijn wel beter in democratie met de mond bewierroken met veel poeha. Daarin zijn ze beter dan Putin met z'n maffiabaas uitstraling.
Naargelang het westers land is er nog (flink) werk aan, maar in Rusland staan ze op dat vlak nog wat meer in de wachtrij.
Oud 22 maart 2014, 15:47   #392
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals al gezegd: het verschil tussen woord en daad. Welke christelijke waarden worden er in de praktijk omgezet sedert Poetins bewind?
Op dat vlak geef ik U gelijk, meer pathetiek dan realiteit. In de realiteit draait Putin's regime natuurlijk om gasroebels. Maar genoeg vloeit naar de middenklasse (die onder Yeltsin verdween, nu zowat 40% van de bevolking uitmaakt) en Putin verdedigt de belangen van Rusland in het buitenland, dus hij heeft nog steeds de steun van de meerderheid.
Oud 22 maart 2014, 15:50   #393
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naargelang het westers land is er nog (flink) werk aan, maar in Rusland staan ze op dat vlak nog wat meer in de wachtrij.
Ik denk dat Putin ook echt de meerderheid achter zich heeft, zelfs al weet iedereen dat het een corrupt regime is. Mensen zijn nog steeds niet vergeten hoe catastrofaal de situatie in de jaren 90 was. En corruptie zit sinds de jaren 90 ingebakken in de maatschappij. Dat is trouwens ook in Oekraïne en Georgië zo, en dat lijkt niet te veranderen.
Oud 22 maart 2014, 15:52   #394
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet aan wereldlijke leiders om christelijke waarden in de praktijk om te zetten.
Is het christendom een politieke ideologie voor de organisatie van een staat misschien?
Wereldlijke leiders kunnen wel hun bevolking aanzetten te leven volgens christelijke waarden en de Kerk steunen.
En wat dat betreft doet Poetin het honderd keer beter dan alle Westerse leiders samen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 15:55   #395
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, dus die poppenkast van Westerse tuinkabouters dacht dat ze zomaar elke Europees, christelijk land konden ontwrichten en injecteren met hun vergif van cultuurrelativisme, open grenzen, multicul, anti-gezinswaarden, vrije markt dictatuur en schijndemocratie.
Dat was even buiten Tsaar Vladimir Poetin gerekend.
De Krim is Russisch (om te beginnen).
En Obama, Merkel, Van Rompuy en de andere tuinkabouters gaan dat slikken als de lil' bitches die ze zijn.
Als er nu één iemand is die beter zwijgt over de schijndemocratie van anderen, is het wel Poetin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 15:59   #396
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de laatste week meer democratie gezien in de krim dan in europa in 10 jaar.
Alle referenda die hier gehouden worden worden zondermeer genegeerd, Denemarken Frankrijk, Ierland, Nederland, telkens wordt de wil van de kiezeer aan de kant geschoven, En de bende onverkozenen in Brussel gaat anderen zeggen wat democratie is.

Laatst gewijzigd door Dade : 22 maart 2014 om 16:03.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 16:13   #397
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Putin ook echt de meerderheid achter zich heeft, zelfs al weet iedereen dat het een corrupt regime is. Mensen zijn nog steeds niet vergeten hoe catastrofaal de situatie in de jaren 90 was. En corruptie zit sinds de jaren 90 ingebakken in de maatschappij. Dat is trouwens ook in Oekraïne en Georgië zo, en dat lijkt niet te veranderen.
Op dat vlak zie ik inderdaad een verschil tussen Russen en de rest van de Europese volkeren: Russen verlangen naar een sterke man en voelen zich eerder weinig comfortabel bij een echte consensusdemocratie.
Oud 22 maart 2014, 16:14   #398
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik heb de laatste week meer democratie gezien in de krim dan in europa in 10 jaar.
Ik niet: de vraagstelling was helemaal niet overeenkomstig en de toestand was niet van die aard om de sereniteit te waarborgen die nodig is.
Oud 22 maart 2014, 16:16   #399
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet aan wereldlijke leiders om christelijke waarden in de praktijk om te zetten.
Is het christendom een politieke ideologie voor de organisatie van een staat misschien?
Wereldlijke leiders kunnen wel hun bevolking aanzetten te leven volgens christelijke waarden en de Kerk steunen.
En wat dat betreft doet Poetin het honderd keer beter dan alle Westerse leiders samen.
Grappig wat u hier schrijft: volgens u moeten wereldlijke leiders de christelijke waarden niet beleven, maar moeten ze wel hun onderdanen daartoe aanzetten.

Ooit gehoord van het oude Vlaamse spreekwoord "woorden wekken, voorbeelden trekken"?

Schijnbaar niet.

Nogmaals: welke christelijke waarden steunt Poetin?
Oud 22 maart 2014, 16:16   #400
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Alle referenda die hier gehouden worden worden zondermeer genegeerd, Denemarken Frankrijk, Ierland, Nederland, telkens wordt de wil van de kiezeer aan de kant geschoven, En de bende onverkozenen in Brussel gaat anderen zeggen wat democratie is.
Onzin. En referendums worden meestal gehouden omdat men denkt dat men gaat winnen.
En de fundamentele beslissingen in de EU worden wel genomen door de vertegenwoordigers an de nationale regering die wel degelijk gekozen zijn.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be