Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2014, 22:54   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Zo zie je, de SP-A maakt een verschil. Ook gevangenen hebben rechten.
De door de man van Onkelinks verdedigde crimineel heeft zelfs meer rechten dan de familie die hij Kitty van Nieuwenhuyze ontnam.

En bij gebrek aan een wet die dit onmogelijk maakt zal de man van Onkelinks nog veel meer kunnen verdienen met het verdedigen van de rechten van allochtone moordenaars.
Oud 24 maart 2014, 23:00   #22
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De door de man van Onkelinks verdedigde crimineel heeft zelfs meer rechten dan de familie die hij Kitty van Nieuwenhuyze ontnam.

En bij gebrek aan een wet die dit onmogelijk maakt zal de man van Onkelinks nog veel meer kunnen verdienen met het verdedigen van de rechten van allochtone moordenaars.
Het is niet relevant of die advocaat al dan niet de echtgenoot is van Onkelinckx.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2014, 23:06   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke rechten zijn dat dan?
Oud 25 maart 2014, 00:05   #24
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ah ! Zoveel te beter als ook andere mensen zich hieraan storen.
Nog mensen die er zich aan storen?? Toen ik het artikel op de voorpagina las kon ik zowaar ontploffen!! Net als je denkt alles te hebben gezien smijten ze dan nog dit in je gezicht. Het stopt nooit, die absurde toestanden in België. Je zou er het schijt van krijgen!!

Ik lees hier dan nog dat die smerige crapule van een advocaat de vent is van het heksevel Laurette Oncelinckx. Ik wenste dat spook al veel langer dood, maar haar crapuleuze vent mag er gerust bij.

Bij deze: ik hoop!! Ik wens dat dit smerig koppel een auto-ongeluk krijgt waarbij ze beiden sterven. Dan is ons land van dit vreselijk koppel van af.

En wie is eigenlijk de onnozelaar die in 2005 deze wet heeft ingedient? En wie stemde voor?? Het gebeurde weer in de Verhofstadtperiode. Wat me weer niet verwonderd.
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 00:12   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Net als je denkt, 't kan niet gekker...dan gebeurt er dit...achja...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 00:21   #26
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik las overtijd dat men de gevangenen 130€ per dag wil aanrekenen omdat ze in de gevangenis zitten, en iedereen vindt dat ok, maar ze mogen geen geld trekken of iets verdienen.

Een en ander lijkt me dan toch niet te kloppen.

En on topic, als hij er recht op heeft dan heeft hij er recht op, zo simpel is dat.
Ik heb nooit voorgesteld dat een gevangene zijn gedwongen verblijf moet betalen. Maar een beroepsmisdadiger die iemand omver geschoten heeft 5000 euros geven vind ik gewoon crimineel absurd.
Die gast en zijn vrienden moeten nogal zitten lachen met die stomme Belgen zeg, ik zie het zo voor mij...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 00:24   #27
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

De man van Onkelinx, dat moet zo iemand zijn die roept dat hij méér allochtonen wilt...
Oud 25 maart 2014, 00:27   #28
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Het is niet relevant of die advocaat al dan niet de echtgenoot is van Onkelinckx.
Nee natuurlijk niet. Dat is gewoon toeval...
Ik denk dat het zo gaat tussen die advokaat en dat geboefte : ik verdedig u, en als wij eens iemand nodig hebben om een "klusje " op te knappen, dan geef je de telefoonummer van een kennis van u...
Oud 25 maart 2014, 00:33   #29
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke rechten zijn dat dan?
De familie van Kitty van Nieuwenhuyze heeft zelfs het recht niet om dat meiske ooit nog eens te zien. Die hebben " levenslang zonder Kitty " gekregen. Niet van de rechter, maar van de moordenaar.
En de moordenaar krijgt 5000 euros kadoo, door toedoen van de man van de ex-minister van Justitie !
Is dat niet perfect absurd, écht La Belgik waardig ?
Oud 25 maart 2014, 00:35   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De familie van Kitty van Nieuwenhuyze heeft zelfs het recht niet om dat meiske ooit nog eens te zien. Die hebben " levenslang zonder Kitty " gekregen. Niet van de rechter, maar van de moordenaar.
En de moordenaar krijgt 5000 euros kadoo, door toedoen van de man van de ex-minister van Justitie !
Is dat niet perfect absurd, écht La Belgik waardig ?
Ja, maar als je nu het emotionele er van tussen laat, welk recht heeft de moordenaar dat iemand anders niet heeft?
Oud 25 maart 2014, 00:36   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit voorgesteld dat een gevangene zijn gedwongen verblijf moet betalen. Maar een beroepsmisdadiger die iemand omver geschoten heeft 5000 euros geven vind ik gewoon crimineel absurd.
Die gast en zijn vrienden moeten nogal zitten lachen met die stomme Belgen zeg, ik zie het zo voor mij...
Zomaar geven ze hem geen geld hoor, ze zijn veroordeeld door een rechter tot betaling.
Oud 25 maart 2014, 00:56   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk lachen die ons, die stomme belzen vierkant uit.

Bovendien krijgt dat stuk ongeluk nog verder 'n uitkering omdat hij invalide is/zou zijn, om dat meisje te vermoorden was hij toch niet invalide, d�*t kon toch?

Te gek voor woorden...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 04:08   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zomaar geven ze hem geen geld hoor, ze zijn veroordeeld door een rechter tot betaling.
Wat een zever zeg! Waarom zeg je er niet bij waarom die rechter zich gebonden voelde om een uitspraak te doen die botst met elk rechtvaardigheidsgevoel? Er bestaat namelijk al sinds 2005 (negen jaar geleden!!!) een wet die stelt dat gedetineerden een speciaal gevangenisregime kunnen aanvechten, maar de federale regering heeft die wet nog altijd niet ten uitvoer gebracht omdat de beroepscommissie die moet oordelen over het beroep tegen tuchtsancties tot op vandaag niet werd opgericht. Noch Onkelinks noch Turtelboom hebben er werk van gemaakt. De trutten hadden andere prioriteiten. Daar maakte de wederhelft van Onkelinks misbruik van.

Bij gebrek aan en fatsoenlijke wet oordeelde de bewuste rechter dat de redelijke termijn werd overschreden en veroordeelde hij de staat (ons dus) tot het betalen van een schadevergoeding van 5.000 euro.
Vergeet ook niet dat deze zaak een precedent schept, en dat andere misdadigers eveneens schadevergoeding zullen gaan eisen. En die zullen ze krijgen als ze de eveneens de echtgenoot van ex.minister van Justitie Onkelinks als advocaat in de arm nemen.

En zo'n geknoei verdedig jij?
Oud 25 maart 2014, 04:23   #34
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las overtijd dat men de gevangenen 130€ per dag wil aanrekenen omdat ze in de gevangenis zitten, en iedereen vindt dat ok, maar ze mogen geen geld trekken of iets verdienen.

Een en ander lijkt me dan toch niet te kloppen.

En on topic, als hij er recht op heeft dan heeft hij er recht op, zo simpel is dat.
Als je de mensen hun burgerrechten en plichten afneemt kun je ze ook niets aanrekenen.
Voor seriemoordenaars en verkrachters bv maakt het niet veel uit op zich; die zijn verondersteld niet terug in de maatschappij te worden gelaten maar voor fraudeurs, oplichters, drugdealers, veroordeelde dieven,... die moeten bij de herkansing niet eerst in de -bijkomende- schulden geduwd worden.

Mensen die gevangenisstraf achter de rug hebben zijn al genoeg gestigmatiseerd waardoor de herintegratie in de maatschappij moeizaam verloopt.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 maart 2014 om 04:25.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 04:23   #35
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever zeg! Waarom zeg je er niet bij waarom die rechter zich gebonden voelde om een uitspraak te doen die botst met elk rechtvaardigheidsgevoel? Er bestaat namelijk al sinds 2005 (negen jaar geleden!!!) een wet die stelt dat gedetineerden een speciaal gevangenisregime kunnen aanvechten, maar de federale regering heeft die wet nog altijd niet ten uitvoer gebracht omdat de beroepscommissie die moet oordelen over het beroep tegen tuchtsancties tot op vandaag niet werd opgericht. Noch Onkelinks noch Turtelboom hebben er werk van gemaakt. De trutten hadden andere prioriteiten. Daar maakte de wederhelft van Onkelinks misbruik van.

Bij gebrek aan en fatsoenlijke wet oordeelde de bewuste rechter dat de redelijke termijn werd overschreden en veroordeelde hij de staat (ons dus) tot het betalen van een schadevergoeding van 5.000 euro.
Vergeet ook niet dat deze zaak een precedent schept, en dat andere misdadigers eveneens schadevergoeding zullen gaan eisen. En die zullen ze krijgen als ze de eveneens de echtgenoot van ex.minister van Justitie Onkelinks als advocaat in de arm nemen.

En zo'n geknoei verdedig jij?
Tja... er is wel ander en groter geknoei verdedigd hier
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 maart 2014 om 04:27.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 12:58   #36
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

tja, waarom nog überhaupt in een gevangenis steken?

gewoon op een rijtje zetten en ze afknallen.
of in een gasoven steken.

(disclaimer for the dumb and dumbers: dit is sarcastisch)

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 16:56   #37
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
(disclaimer for the dumb and dumbers: dit is sarcastisch)
Nie' flauw doen , eeeej

Jef Vermassen laat 'met veel plezier' beslag leggen op vergoeding moordenaar Kitty
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ar-Kitty.dhtml

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 18:05   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Als je de mensen hun burgerrechten en plichten afneemt kun je ze ook niets aanrekenen.
Voor seriemoordenaars en verkrachters bv maakt het niet veel uit op zich; die zijn verondersteld niet terug in de maatschappij te worden gelaten maar voor fraudeurs, oplichters, drugdealers, veroordeelde dieven,... die moeten bij de herkansing niet eerst in de -bijkomende- schulden geduwd worden.

Mensen die gevangenisstraf achter de rug hebben zijn al genoeg gestigmatiseerd waardoor de herintegratie in de maatschappij moeizaam verloopt.
En binnen de week na de vrijlating valt de rekening in de bus van de boetes die zijn uitgedeeld op het proces, 15.000€ - 25.000€ te betalen binnen acht dagen.

De meesten beginnen dan direct terug met misdaad om de deurwaarder te vermijden, want met werk te zoeken haal je dat geld toch niet bijeen binnen de acht dagen, dat gaat alleen als je een aantal kilo dope doorzet.
Oud 25 maart 2014, 18:21   #39
Kunoichi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gaat de TS zijn petje te boven.
Kunoichi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2014, 18:29   #40
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En binnen de week na de vrijlating valt de rekening in de bus van de boetes die zijn uitgedeeld op het proces, 15.000€ - 25.000€ te betalen binnen acht dagen.

De meesten beginnen dan direct terug met misdaad om de deurwaarder te vermijden, want met werk te zoeken haal je dat geld toch niet bijeen binnen de acht dagen, dat gaat alleen als je een aantal kilo dope doorzet.
Zo is het inderdaad voor een stuk.
Anders worden de meubelen opgeladen en het kind zijn speelgoed afgepakt en voor deze daad van mensenliefde krijgt de deurwaarder een paar duizend euro voor een uur of 2 werk.
Wie is dan de dief ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be