![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht Citaat:
![]() Tussen haakskes, wiens dubbelnick ben jij, je doet veel te familiair voor een nieuwkomer ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() In elk geval : die maatregel is onnozel en contraproductief, ik denk dat iedereen het d�*�*r wel over eens is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet maar ik ken mensen die het met minder moeten stellen. Eigenlijk komt het er op neer dat mama kindervergoeding trekt en dat papa het onderhoud van het kind betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geval van een leefloner die zijn auto is verloren heeft het natuurlijk weinig zin.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig mee eens. En ik zou voorstellen, alvorens dat die bende idioten die ons opzadelen met allerhande idiote wetten, eerst eens met hun gedrochten zouden aankloppen bij het Arbitragehof alvorens ze te tekenen. Dat zou nadien veel werk sparen aan de rechtbanken.
Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een verschil bij verkeersovertredingen daar zij die niet in het bezit zijn van een rijbewijs in principe ook geen overtredingen kunnen doen die kunnen leiden tot het intrekken van het rijbewijs. Ik zou bij een veroordeling tot het intrekken van het rijbewijs door tenlastelegging van het niet voldoen aan de onderhoudstoelage in elk geval doen verwijzen naar Arbitrage. Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 01:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Iets anders afpakken hé...Al zijn schoenen bvb, dan moet die gast blootvoets werk gaan zoeken. Daar zal hij niet van terug hebben !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() precedenten bestaan niet in België. Je kan er naar verwijzen maar een andere rechter is niet verplicht die uitspraak te volgen dit in tegenstelling tot een Arrest van het Arbitragehof.
Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind wel meer gelegenheden goed om een Advokaat te pakken, en twee en drie ook mochten ze aan de kleine kant zijn, eventueel met wat slagroom er bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is één van de weinige zaken waar niemand beslag kan op leggen. Een leefloon word namelijk uitgekeerd door de Openbare Commissie Maatschappelijk Welzijn en word enkel toegekend om iemand nog een beetje in leven te houden. Een leefloon is het enige beschermde inkomen, een OCMW heeft zelfs het recht ommiddelijk de uitbetaling van een leefloon te stoppen bij elke poging van inbeslagname van een leefloon. Een leefloon word vaak ook niet in zijn geheel aan de ontvanger uitbetaald. In de meeste gevallen worden daarmee direct door het OCMW de rekeningen betaald en krijgt de ontvanger enkel het deel voor aankoop van voeding in handen. Werkloosheid en invaliditeit kunnen wel volledig in beslag genomen worden om onderhoudsgeld te bekostigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wet is herleid tot een beperkte periode. De regel dat de veroorzaker van de scheiding geen onderhoudsgeld kon eisen is echter ook verdwenen. Maar we gaan het even anders uitleggen. Binnen een gezin werken beide ouders. De moeder vind het nodig om na haar week werken, zich te gaan ontspannen en komt pas zaterdag morgend terug thuis. Waarna ze eist dat de vader de kinderen stil houd tot zij uitgeslapen is. Na een tijdje is de vader dit beu en eist dat de moeder zich terug als een moeder gaat gedragen en er terug is voor haar 4 kinderen. Heel de situatie leid tot hoog oplopende ruzie's en eindigd in een echtscheiding. Hoewel de vader binnen het gezin al jaren voor de kinderen zorgt, worden ze door de rechtbank aan de moeder toegewezen en hij krijgt een wekelijksomgangsrecht van vrijdag avond 17.00u tot maandag morgen 8.00u plus 1/2 van alle schoolvakantie's, met de verplichting de kinderen zelf te gaan halen en brengen. De moeder krijgt ook nog eens een onderhoudsgeld van 250€ per kind per maand toegewezen, aangepast aan de index, plus 1/2 van de school en medische kosten, evenals 1/2 van de kosten voor naschoolse activiteiten. Hobby's uitgevoerd in het weekend vallen volledig onder zijn beslissing en dus volgens de rechtbank ook op zijn kosten. De moeder steekt de kinderen op internaat en betaald daarvoor 3000€ per jaar per kind. Op 12 jarige leeftijd beslist het oudste kind om bij de vader te gaan wonen en stapt daarvoor naar de rechtbank. Er volgt een onderzoek. Na 8 maanden valt de uitspraak. Verzoek geweigerd en het omgangsrecht van de vader herleid tot om de 2 weken. Reden, de moeder heeft te weinig mogelijkheden tot omgang met de kinderen. Op 16 jarige leeftijd beslist het oudste kind opnieuw om naar de rechtbank te stappen, dit maal samen met de twee andere kinderen van 14 en 12 jaar. Het jonste kind is op dat ogenblik 10 jaar. De jeugdrechter wil dat de kinderen samen blijven en laat een sociaal onderzoek uitvoeren voor hij een beslissing neemt. Na 6 maanden, op de zetting van de uitspraak, stelt de rechter de eenvoudige vraag aan de moeder waar haar deelname in de kosten voor het opvoeden van de kinderen zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Moet dat dan een reden zijn tot het financieel uitmelken van je ex? Kijk, ik weet wel dat zo'n vechtscheiding heel emotioneel is, maar ik ben zo iemand die het liefst de zaken zo eerlijk mogelijk zou laten verlopen. Natuurlijk zou ik alimentatiegeld vragen aan mijn ex. Maar in ruil daarvoor zou ik hem zeker niet chanteren met het wel of niet kunnen zien van de kinderen. De kinderen mogen dan wel in mijn baarmoeder gegroeid zijn, dat betekent nog niet dat ze enkel van mij zijn. Hij heeft evengoed recht om zijn kinderen te zien. Ook al zijn wij beiden nog jong en zijn we nog niet eens getrouwd, we hebben hierover al gepraat, en we zijn beiden serieus hierin. Als ik geld van hem vraag, heeft hij ook recht om de kinderen in het weekend bij te houden, op voorwaarde dat hij ze goed behandelt, natuurlijk. Ik zou bij een vechtscheiding niet beginnen denken van hoeveel geld ik uit mijn partner kan sleuren, maar in de eerste plaats denken aan de kinderen. Als je scheidt en kinderen hebt, is het sowieso niet gemakkelijk om je volledig af te scheiden van je ex, aangezien jullie nog steeds allebei verantwoordelijk voor hun opvoeding en welzijn zijn. Kortom: fair play. Er zijn weldegelijk vrouwen die in serpenten veranderen en hun ex uitzuigen, en d�*t vind ik gewoon verwerpelijk.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 29 maart 2014 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U zult helemaal geen geld van hem moeten vragen: hij is VERPLICHT om mee in te staan voor het onderhoud en de opvoeding van ZIJN kinderen. Dat is inderdaad geen alleenrecht/plicht meer van de moeder zoals vroeger het geval was. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 maart 2014 om 13:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mama heeft het kindergeld voor de schoolkosten en kleding. Als mama de kinderen in haar week op sportkamp wil doen, tja ik zie niet in waarom papa daar mee moet voor opdraaien en visa versa. Gaat de mama op verlof met de kinderen, waarom zou papa daar moeten voor opdraaien en visa versa. Eten? Tja de papa koopt eten in zijn week en de mama in haar week. Ik zie niet in waarom bij co-ouderschap de papa extra zou moeten opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet van het feit dat kindergeld op de kindrekening komt en dat zowel mama als papa bijdragen. Natuurlijk hoeft papa niet op te draaien voor de verlofkosten van mama die met de kindjes naar Mallorca vertrekt, dat wordt ook nooit door de rechtbank zo uitgesproken. In het voorbeeld van Dutch Strawberry ging het ook niet over co-ouderschap. Zij vond het nog normaal dat de papa niet meebetaalt als de kindjes bij mama wonen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 29 maart 2014 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |