Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 02:20   #941
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
"They took our jobs!"

Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Een migratiestop is immoreel tot in het oneindige. U wordt vervolgd in uw land omdat u homo bent? Pech. U wordt vervolgd in uw land vanwege politieke of religieuze overtuigingen? Pech. Uw land bevindt zich in een staat van extreme armoede en u probeert iets van uw leven te maken? Pech.
Eén antwoord: zet met alle mensen van goede wil in dat probleemland de nodige structuren op om daar verandering in te brengen en zwerm niet uit om andere landen ook in de problemen te brengen! Je kunt wel hulp vragen en krijgen van andere landen om je problemen tehelpen oplossen!
Ik heb er geen probleem mee een stuk belasting te betalen om andere landen te helpen, wel om hun profiteurs, leeglopers en gespuis hier in mijn land te onderhouden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 02:22   #942
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dus zonder ooit één eurocent te hebben bijgedragen krijgen ze dus een hoger pensioen dan menig zelfstandige die daar 40 jaar heeft voor betaald.
Moet er nog zand zijn .
Een mens zou er mee beginnen lachen , mocht het niet zo triestig zijn.
Ik dacht dat gezinshereniging alleen nog naar onder (de kinderen ) en niet naar boven (de ouders) mocht.
Dan hebben ze ons weerom wat wijsgemaakt ?
Als ze slechts één dag gewerkt hebben is het al genoeg om een levensloon of pensioen te trekken. Daarom juist dat de OCMW ze één dag tewerkstelt en ze daarna verwijst naar den dop.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 02:23   #943
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou inderdaad verschrikkelijk zijn als mensen het recht zouden hebben om - met uitzonder van private grond uiteraard - te gaan en staan waar ze willen. Om aan een beter leven te werken. Om vooruit te gaan.
Uit de praktijk blijkt spijtig genoeg dat dit niet meer dan onnozele prietpraat is dat niets dan problemen voor iedereen opbrengt.
Zet al de kooien in de zoo open, want alle dieren zijn gelijk en hebben gelijke rechten en mogen lopen waar ze willen...
Ze moeten aan een beter leven werken in hun eigen landen, niet in dat van een ander.
Oud 29 maart 2014, 02:24   #944
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Marokkaanse Vlamingen, ofwel Vlamingen van Marokkaanse afkomst.
2) Dus jij ontkent dat mensen zich met meerdere naties verbonden voelen? Er zijn ook autochtone Vlamingen die zich Belg en Vlamingen voelen; Catalanen die zich Catalaan en Spanjaard voelen etc..
Marrokkanen noemen zichzelf na 4 generaties in België nog steeds " Marrokkaan " . Dat wil al genoeg zeggen.
Alle andere - Europese - immigratiegolven die opgevangen werden hebben zich zonder problemen geïntegreerd, maar de deze blijven nog steeds hun paspoorten afhalen en hun kinderen inschrijven op de Marrokaanse ambassade. Dat zegt genoeg voor mij.
Loop dus naar de maan ( of naar Marrokko ) met uw gezwam over " Marrokkanse Vlamingen ". Zoiets bestaat gewoon niet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 02:25   #945
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Met plezier kijk ik uit naar het nieuwe proces Wilders . Het dossier was vorige keer al flinterdun , maar nu is het nog dunner dan een haar van een vlo.
Hij gaat zich weer flink amuseren .
Hopelijk vraagt hij genoeg vergoeding voor tergend geding en stelt hij zich burgerlijke partij voor een vergoeding wegens laster en eerroof.
Het gaat er al lang niet meer om wat iemand doet maar om wie dat doet, dat bepaalt de strafmaat.
Oud 29 maart 2014, 02:28   #946
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik bepleit naast open grenzen ook de afschaffing van het OCMW.
En waar ga jij de middelen halen om alles en iedereen van het nodige te voorzien? Van Allah of Sinterklaas?
Oud 29 maart 2014, 02:30   #947
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb vier jaar in Gent gestudeerd, op kot gezeten aan het Rabot, in de Frans van Ryhovelaan.
Daarna er 4 jaar samengewoond met mijn vriendin. Nooit geen problemen gehad.
Ik merkte wel dat heel wat allochtonen verwonderd reageerden als je ze als autochtoon een goeiedag wenst bij het passeren.
Eerst de verwondering, dan krijg je een schuchtere goeiedag terug.
Niet moeilijk natuurlijk, als 10 procent van de bevolking hele dagen loopt te zagen en klagen over al die vreemdelingen, en ostentatief hun kop in de andere richting wendt als ze een vreemdeling kruisen op straat.

Aan het station in Roeselare lijken overigens ganser straten bewoond door uitsluitend vreemdelingen als je ze passeert (niet dat dat me stoort, voor alle duidelijkheid). Als ik zeg dat ik in Roeselare woon, hoor ik nu en dan eens de opmerking vallen dat het daar ook al niet meer te doen is, met hun halal-slagerijen en hun theehuizen.
Als ik dan al eens voldoende energie vind om te polsen naar hun negatieve ervaringen (dat lukt niet altijd, krijg nogal gauw hoofdpijn van al dat gezeur), dan blijkt deze zich te beperken tot...de vaststelling dat er "godverdoeme veejl vrèmde weunen".
Maar de Westhoek, tja, daar kom ik nooit.
Het zou me evenwel verwonderen dat er daar ook geen zagen wonen die vinden dat het niet te doen is met al die vreemdelingen omdat er nu eenmaal "godverdoeme veejl vrèmde weunen" in Roeselare of Gent.
Wat kunnen uw avonturen in Gent en op den boerenbuiten waar je nu hokt mij nu schelen man ?
Wat wil je met die vertelselkes nu bewijzen ? Als iemand goeiendag zegt tegen u is het ineens ne goeie ?
Uw naïviteit zou echt schattig zijn, moest je je daarnaast niet zo pretentieus aanstellen, zo precies of je bent veel meer waard dan de rest .
Wat een illusie uwentwege is, geloof me vrij.

Laatst gewijzigd door meneer : 29 maart 2014 om 02:31.
Oud 29 maart 2014, 02:32   #948
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat hij dat zegt.
Leer lezen *KNIP*
Ik zeg dat het voor velen van jullie om GEEN Marokkanen gaat.
Maar ik wil gerust corrigeren en die "velen" laten vallen.
Da's intussen wel duidelijk.
Je kunt nog boeken vullen met je geleuter, want dat is het!
Het gaat niet om GEEN Marokkanen, om gaat om geen krapuul, leeggangers, achterlijke godsdienstfanaten en noem maar op. Dat Marokkanen voor dat alles het meest voorkomen is niet onze schuld.
Overal ter wereld stelt men dit vast, dus wat zit je te bazelen en iedereen de les te spellen? Doe geen moeite.
Oud 29 maart 2014, 02:37   #949
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ik bepleit naast open grenzen ook de afschaffing van het OCMW.
Volledig mee akkoord. Moet vervangen worden van een werkpool. Komen bedelen voor geld, onmiddellijk aan het werk zetten en zeker ook de immigranten, al is het voor allerlei zaken waar nu geen volk voor is. Desnoods om de fietspaden te onderhouden, 't maakt niet uit wat of waaraan.

Geef de nieuwkomers direct een tijdelijke arbeidsvergunning gedurende dat hun asielprocedure lopende is zodat ze zelf (in het wit) in hun onderhoud kunnen voorzien in plaats van ze werk te verbieden en ze te beladen met alles en nog wat om hun bek open te houden terwijl ze in het zwart gaan werken.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 02:42.
Oud 29 maart 2014, 02:38   #950
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar bestaat dat nog, een monoculturele samenleving?
In Noord-Korea?
Of in de moslimlanden zelf? Hoe springen ze daar om met andere "volkeren" en godsdiensten? Tot nader order stuurt Noord-Korea zijn gasten niet naar hier en valt er niet over te praten.
Oud 29 maart 2014, 02:40   #951
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Een sukkelaar als jij snapt niet eens dat onze pensioenen, als ze al op raken, opraken door het simpele feit dat de babyboomgeneratie liever in welvaart leefde dan een kind meer op de wereld te zetten.
Een omgekeerde bevolkingspyramide, tot op de dag van vandaag, is nu eenmaal problematisch.
Alle vreemdelingen raus zal daar niks aan veranderen, integendeel.
Het zal nog meer opvallen, want ondanks wat jij denkt te moeten geloven, zijn er ook veel allochtonen die wel werken.
En de simpele werkmens wordt inderdaad kapot belast.
Niet omdat we het OCMW van de wereld spelen, maar omdat onze hyperkapitalistische politici in allerlei raden van bestuur zetelen en banken redden met ons geld, en de hyperwinsten van bedrijven niet belasten.
Raden van bestuur waaronder verzekeringsmaatschappijen, waarvan woordvoerder Wauthier Robeyns ons onlangs nog kwam vertellen dat de premies voor auto-en brandverzekeringen zouden stijgen omdat er nu eenmaal meer ongevallen gebeuren (gelogen, want de week daarvoor kwam nog in het nieuws dat er net minder ongevallen gebeuren en er zijn toch niet meer woningbranden?) en omdat de maatschappijen door de crisis nu eenmaal veel geld verloren zijn door de daling van aandelenkoersen. Want ja, met ons geld spelen ze op de beurs, en als de beurs verliest, moeten wij dat verlies maar dragen.
Geen politicus die zich roerde, de zakkenvullers, en geen VB'er die zich opboeide, want die had het te druk met "roeptoeteren" over allochtonen.
Dat klopt allemaal, bravo, maar neemt niets weg van het allochtonen probleem. Integendeel, dat is de kers op de taart, of liever de koeienvlaai.
Oud 29 maart 2014, 02:47   #952
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarschijnlijk is het niet strafbaar in Nederland om op te roepen Marokkanen te deporteren.

We zulllen het wel zien bij de rechter.

Hij gebruikte letterlijk het woord "verdwijnen".

Behalve deporteren is er nog een andere manier. Doden.

Zelf ging ik uit van de 1e manier. Maar als jij meer weet...
Lul maar verder over je rappers.
Oud 29 maart 2014, 02:52   #953
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een sukkelaar als jij snapt niet eens dat onze pensioenen, als ze al op raken, opraken door het simpele feit dat de babyboomgeneratie liever in welvaart leefde dan een kind meer op de wereld te zetten.
Een omgekeerde bevolkingspyramide, tot op de dag van vandaag, is nu eenmaal problematisch.
Alle vreemdelingen raus zal daar niks aan veranderen, integendeel.
Het zal nog meer opvallen, want ondanks wat jij denkt te moeten geloven, zijn er ook veel allochtonen die wel werken.
En de simpele werkmens wordt inderdaad kapot belast.
Niet omdat we het OCMW van de wereld spelen, maar omdat onze hyperkapitalistische politici in allerlei raden van bestuur zetelen en banken redden met ons geld, en de hyperwinsten van bedrijven niet belasten.
Raden van bestuur waaronder verzekeringsmaatschappijen, waarvan woordvoerder Wauthier Robeyns ons onlangs nog kwam vertellen dat de premies voor auto-en brandverzekeringen zouden stijgen omdat er nu eenmaal meer ongevallen gebeuren (gelogen, want de week daarvoor kwam nog in het nieuws dat er net minder ongevallen gebeuren en er zijn toch niet meer woningbranden?) en omdat de maatschappijen door de crisis nu eenmaal veel geld verloren zijn door de daling van aandelenkoersen. Want ja, met ons geld spelen ze op de beurs, en als de beurs verliest, moeten wij dat verlies maar dragen.
Geen politicus die zich roerde, de zakkenvullers, en geen VB'er die zich opboeide, want die had het te druk met "roeptoeteren" over allochtonen.
Dat ze van onze pensioenkas waren afgebleven in plaats van die te gebruiken voor andere doeleinden en het systeem zo aan te passen dat zij die werken zouden afdragen voor zij die op rust zijn. Natuurlijk heeft dat een tijdlang gekund zolang de verhouding werkende hoger was dan de op rust gestelden maar eenmaal dat die verhouding uit zijn evenwicht geraakt zit je in de kak, en daar zitten we nu in. Bovendien zat vroeger de een of andere andere kas, zoals die van de kindervergoeding bv., altijd wel met een overschot waarvan ze die van het pensioen konden bijpassen, maar met al hun importarmoede met konijnenkweekcultuur zit die kas nu ook op droog zaad. En wanneer het VB een kleine dertig jaar geleden al hiervoor waarschuwde werd dat allemaal vrolijk weggelachen. Nee, we zouden nog gelukkig zijn met hun import want het waren deze die voor onze pensioenen zouden gaan werken. Wel we zien het, zie ze werken!!! Waarom zitten wij dan nu in de shit? Waarom al dat gezever over vergrijzing. Dat ging toch allemaal niet waar zijn en opgelost zijn door al die aangespoelde.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 03:02.
Oud 29 maart 2014, 02:56   #954
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén van die punten is het stimuleren van Marokkanen om vrijwillig terug te keren. Daar kan je alle kanten mee uit. Je kan hen dus ook zacht dwingen, of een sfeer creëren waardoor ze weg willen.
Anders gaan ze niet vertrekken.
Verder wil ie alle criminelen deporteren.
Ook als ze de Nederlandse nationaliteit hebben.
Dus ook die van de vierde generatie.
Met welk recht schopt die vlerk een autodief van de vierde generatie terug naar Marokko en laat ie een volbloed Nederlander die een moord pleegt hier blijven?
Blijf maar vervat zitten in je simplismen.
Het is de plicht van Nederland tegenover zijn eigen burgers om zich bezig te houden met die moordende Nederlander. Niet om al de criminelen uit de wereld hier op te vangen, ook na vier generaties Marokkaan geweest te zijn en te blijven! Want daar gaat het meestal om: dat zijn geen Nederlanders geworden, dat zijn Marokkanen gebleven!
En dat probleem moet dus meteen aangepakt worden bij de "nieuwe" Marokkanen die het krapuul uithangen! Meteen de deur uit. Maak van de nieuwelingen na 10 jaar of zo "Nederlanders" nadat ze tien jaar hebben bewezen dat ze tot die maatschappij horen en daar het nodige hebben voor gedaan.
Oud 29 maart 2014, 03:01   #955
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar deportatie naar het land van herkomst, als dat er al is, zit er niet tussen als bestraffing.
En overtreed je hier de wet, wordt je ook nu al gestraft volgens diezelfde wet, ook al beroep je je op "het staat in de koran dat ik wel mag".

Waarmee we eigenlijk in de huidige situatie terecht komen.

Dat wil Demper niet.
Die wil deportaties, en wel nu!
Stop met je "deportaties". Vreemd krapuul buitengooien is geen "deportatie". Geef nieuwe vreemdelingen een aantal jaren om te bewijzen wie en wat ze zijn, zo haal je het krapuul en de profiteurs en de achterlijke gekken er vlug uit en gooi enkel die buiten! Zou een wereld van verschil maken, niet?
Oud 29 maart 2014, 03:07   #956
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van die punten is het stimuleren van Marokkanen om vrijwillig terug te keren. Daar kan je alle kanten mee uit. Je kan hen dus ook zacht dwingen, of een sfeer creëren waardoor ze weg willen.
Anders gaan ze niet vertrekken.
Verder wil ie alle criminelen deporteren.
Ook als ze de Nederlandse nationaliteit hebben.
Dus ook die van de vierde generatie.
Met welk recht schopt die vlerk een autodief van de vierde generatie terug naar Marokko en laat ie een volbloed Nederlander die een moord pleegt hier blijven?
Blijf maar vervat zitten in je simplismen.
Ge kunt evengoed uw hoop stellen op degene die de lotto winnen dat ze vrijwillig de gewonnen som terug storten.

Vrijwillig gebeurt er niets!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 29 maart 2014 om 03:08.
Oud 29 maart 2014, 03:13   #957
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Multiculturaliteit is realiteit.
Uw Bokrijk is fictie.
Multiculturaliteit doet meer en meer denken aan de builenpest.
Mooie realiteit!
Oud 29 maart 2014, 14:07   #958
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eén antwoord: zet met alle mensen van goede wil in dat probleemland de nodige structuren op om daar verandering in te brengen en zwerm niet uit om andere landen ook in de problemen te brengen! Je kunt wel hulp vragen en krijgen van andere landen om je problemen tehelpen oplossen!
Ik heb er geen probleem mee een stuk belasting te betalen om andere landen te helpen, wel om hun profiteurs, leeglopers en gespuis hier in mijn land te onderhouden.
Ik heb het niet over hen actief helpen. Ik heb het over hen de kans te laten om zelf iets van hun leven te maken, op hun eigen manier.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 14:08   #959
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de praktijk blijkt spijtig genoeg dat dit niet meer dan onnozele prietpraat is dat niets dan problemen voor iedereen opbrengt.
Zet al de kooien in de zoo open, want alle dieren zijn gelijk en hebben gelijke rechten en mogen lopen waar ze willen...
Ze moeten aan een beter leven werken in hun eigen landen, niet in dat van een ander.
Uw walgelijke vergelijking met de zoo laat ik voor u.

"Dit is ons land" is geen principe dat ik deel.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 29 maart 2014, 14:10   #960
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar ga jij de middelen halen om alles en iedereen van het nodige te voorzien? Van Allah of Sinterklaas?
Ik zoek nooit iets bij imaginaire wezens, hoe ze ook genoemd worden.

De staat heeft geen middelen nodig om iedereen van het nodige te voorzien. Mensen zijn zélf verantwoordelijk voor hun onderhoud. Uiteraard mogen mensen op vrijwillige basis anderen helpen. Maar daarbij is geen rol weggelegd voor de overheid.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be