Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 07:57   #241
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onder het motto: wat vreemd is, is goed, mooi en aantrekkelijk; wat uit eigen huis komt, is slechts, lelijk en verwerpelijk.
Tja, kan ik er aan doen dat dat meisje op de trein nu éénmaal aangenaam is om naar te kijken en degene die daar lustig door het rood sjeesde minder aangenaam was vanuit visueel aspect?Precies alsof er géén Marokkaanse dellen zijn en knappe Vlaamse blondines?

Nuja, goed, pik er hier en daar maar wat woordjes uit, maar ga vooral niet in met argumenten op de kern van de zaak die ik hier aanhaal. Het zou zo maar eens een interessante discussie met enig niveau kunnen worden. En dat willen we vooral niet, toch?

Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 april 2014 om 08:00.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 07:58   #242
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Een beetje zoals ik moet samenleven met Vlaams-nationalisten en/of extreem rechtse creaturen uit dezelfde klei vanwaar ik kom, bedoel je?
Inderdaad, in een vrije samenleving moet u dit leren. Laat het nu juist zo zijn dat een bepaalde groep migranten dat nauwelijks kan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 07:59   #243
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, in een vrije samenleving moet u dit leren. Laat het nu juist zo zijn dat een bepaalde groep migranten dat nauwelijks kan.
Samenleven?
Ik vind naast mekaar leven meer dan voldoende.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 08:00   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is het simpel: hou je aan de wetten van het land waar je in leeft. Dat je dan de noodzaak voelt om een hoofddoek te dragen, of om 7 keer per dag op je knieën op een tapijtje wat tijd zit te verdoen richting Mekka, of om vissenkoppen te eten als Chinees. Wat kan mij dat schelen zeg. Als jij de noodzaak voelt om elke avond een keer met je wijsvinger in je reet te poeren, doe maar op. Wie ben ik om daar commentaar op te hebben? En wie ben jij om te beslissen of de multiculturaliteit gelukt is? En dat dan nog beslissen op basis van de uitzonderingen. Ja, dat is lekker makkelijk!
Hier komt weer die wereldvreemde benadering. Daar waar u bepaalde zaken als louter persoonlijk en behorend tot de private levenssfeer ziet, moeten we vaststellen dat bepaalde migranten het helemaal niet zo zien. Juist dit is de kern die u ontgaat, nl. de botsing van waarden en normen.
Oud 4 april 2014, 08:02   #245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Samenleven?
Zelfs dat zorgt in bepaalde steden al voor problemen. Hieruit blijkt heel duidelijk dat de multiculturele samenleving inderdaad mislukt is. Meer dan een fata morgana is het eigenlijk nooit geweest. 'n Droombeeld van een linkse klasse die de werkelijkheid als maakbaar zag, maar blind bleef voor de werkelijkheid zoals ze zich aandiende.
Oud 4 april 2014, 08:07   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien laten Marokkanen zich gewoon sneller betrappen of worden ze sneller veroordeeld tot gevangenisstraffen. En staat dat los van de 'criminaliteit' van dat volk. Maak je eens nuttig, en doe daar eens wetenschappelijk onderzoek rond...
Niet echt fraai, wat u daar schrijft...

"Marokkanen laten zich gewoon sneller betrappen." M.a.w. Marokkanen zijn dom.

"Marokkanen worden sneller veroordeeld tot gevangenisstraffen." M.a.w. rechters zijn bevooroordeeld en racistisch.

En wat het wetenschappelijk onderzoek betreft: de studie van Van San is meer dan verhelderend.

Uit de oude doos:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=52
Oud 4 april 2014, 08:07   #247
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs dat zorgt in bepaalde steden al voor problemen. Hieruit blijkt heel duidelijk dat de multiculturele samenleving inderdaad mislukt is. Meer dan een fata morgana is het eigenlijk nooit geweest. 'n Droombeeld van een linkse klasse die de werkelijkheid als maakbaar zag, maar blind bleef voor de werkelijkheid zoals ze zich aandiende.
Inderdaad.
Belet niet dat jullie droombeeld van een gouw vol met blanke Bokrijkjes evenzeer een droombeeld is.
Oud 4 april 2014, 08:08   #248
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier komt weer die wereldvreemde benadering. Daar waar u bepaalde zaken als louter persoonlijk en behorend tot de private levenssfeer ziet, moeten we vaststellen dat bepaalde migranten het helemaal niet zo zien. Juist dit is de kern die u ontgaat, nl. de botsing van waarden en normen.
Bepaalde migranten? Als je beweert dat de multicul totaal mislukt is, dan heb je het over ALLE migranten. Welk één van de twee is het nu?

Valt het u overigens niet op dat mijn waarden en normen duidelijk verschillen dan die van de uwe? Maar ik ben natuurlijk een rasechte Vlaming met een blank velletje. Dan ben ik hooguit een naïeve dromer 'die het licht pas zal zien als ik een keer overvallen word of langs de achteringang ongevraagd bezoek ontvang'. Mochten mijn roots in Noord-Afrika liggen en mijn huid een wat donkerder tintje hebben, dan was ik in uw ogen waarschijnlijk al een 'gevaar voor de vlaamsche samenleving'...
Oud 4 april 2014, 08:09   #249
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet echt fraai, wat u daar schrijft...

"Marokkanen laten zich gewoon sneller betrappen." M.a.w. Marokkanen zijn dom.

"Marokkanen worden sneller veroordeeld tot gevangenisstraffen." M.a.w. rechters zijn bevooroordeeld en racistisch.

En wat het wetenschappelijk onderzoek betreft: de studie van Van San is meer dan verhelderend.

Uit de oude doos:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=52
Lees anders een keer het EERSTE WOORD van hetgeen u daar quote van mij!
Oud 4 april 2014, 08:15   #250
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij dan een keer uit wat multiculturaliteit is volgens jou...
Multicultuur is een contradictie.

Citaat:
Voor mensen als jij is de multiculturaliteit pas geslaagd als je van geen enkele allochtoon nog ziet dat ze allochtoon zijn! Leg mij een keer uit wat daar 'multi' aan is dan.
Zelfs wat jij voorstelt gaat niet ver genoeg.
Multiculturaliteit kan gewoon niet slagen omdat het een interne contradictie bevat die geslaagd samenleven per definitie in de weg staat.

Geslaagd naast elkaar leven, ELK IN EIGEN LAND.
Dat is mogelijk.
Pas dan kan iedereen die het wenst als kosmopoliet op de geëigende plaats genieten van andere culturen.

Citaat:
Voor mij is het simpel: hou je aan de wetten van het land waar je in leeft. Dat je dan de noodzaak voelt om een hoofddoek te dragen, of om 7 keer per dag op je knieën op een tapijtje wat tijd zit te verdoen richting Mekka, of om vissenkoppen te eten als Chinees. Wat kan mij dat schelen zeg. Als jij de noodzaak voelt om elke avond een keer met je wijsvinger in je reet te poeren, doe maar op. Wie ben ik om daar commentaar op te hebben?
Zelfs dat werkt niet: de praktijk en de dagdagelijkse realiteit tonen het aan.
Elk land zijn eigen cultuur, dat is het enige dat werkt.
Verschillende culturen in één land leiden tot verschillende behandeling en tot rechtsongelijkheid, wat een maatschappij ontwricht en naar de afgrond brengt.

Citaat:
En wie ben jij om te beslissen of de multiculturaliteit gelukt is? En dat dan nog beslissen op basis van de uitzonderingen. Ja, dat is lekker makkelijk!
Ik ben de gewone Janmetdepet die dag in dag uit geconfronteerd wordt met de shit van de multiculpoging, en die bovendien voor die rotzooi nog eens de rekening gepresenteerd krijgt.
Oud 4 april 2014, 08:21   #251
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samenleven?
Dat dacht ik vroeger ook, Jack, maar het is een onmogelijke illusie.
Wat betreft een paar culturele eigenaardigheden in de priveesfeer is dat best mogelijk, maar het openbare leven dient nu eenmaal gereguleerd te worden met eenduidige wetten, en dat kan enkel als die ontstaan vanuit een gemeenschappelijke cultuur.
Een cultuur waarin bijvoorbeeld mensenoffers legitiem zijn, kan je nooit inpassen in een cultuur waar de wetten respect voor het leven nastreven.
Een van beide culturele gegevens moet onvermijdelijk sneuvelen of anders krijg je simpelweg rechtsongelijkheid: de ene mag omwille van zijn religie moorden, de andere wordt ervoor gestraft, of krijgt zelfs straf als hij de moorden van de andere cuiltuurgroep bekritiseert...
En we moeten het niet eens zo ver of extreem zoeken: pas wat ik hier stel eens toe op rituele besnijdenissen....
Oud 4 april 2014, 08:27   #252
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat dacht ik vroeger ook, Jack, maar het is een onmogelijke illusie.
Wat betreft een paar culturele eigenaardigheden in de priveesfeer is dat best mogelijk, maar het openbare leven dient nu eenmaal gereguleerd te worden met eenduidige wetten, en dat kan enkel als die ontstaan vanuit een gemeenschappelijke cultuur.
Een cultuur waarin bijvoorbeeld mensenoffers legitiem zijn, kan je nooit inpassen in een cultuur waar de wetten respect voor het leven nastreven.
Een van beide culturele gegevens moet onvermijdelijk sneuvelen of anders krijg je simpelweg rechtsongelijkheid: de ene mag omwille van zijn religie moorden, de andere wordt ervoor gestraft, of krijgt zelfs straf als hij de moorden van de andere cuiltuurgroep bekritiseert...
En we moeten het niet eens zo ver of extreem zoeken: pas wat ik hier stel eens toe op rituele besnijdenissen....
Ik vind de wetten die gelden in het openbaar perfect uitvoerbaar.
Ook strafwetgeving die geldt in de privésfeer (geen mensenoffers...) bestaat al, ik weet ook niet of het aantal Maya's in ons land die zich hieraan bezondigen spectaculair is.

Besnijdenissen, piercings, tattoos... dat stoort mij allemaal niet.
Oud 4 april 2014, 08:31   #253
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jep, net zoals die blonde del die vanmorgen netjes door het rood vlamde... Schuld van de Vlaamse cultuur dan wss!
huidskleur, eten, en verkeersregels: de cultuur van SMI94

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 08:32   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bepaalde migranten? Als je beweert dat de multicul totaal mislukt is, dan heb je het over ALLE migranten. Welk één van de twee is het nu?
Ik beweer dat niet. Ik stel dat vast. Kijk maar naar de problemen die er bestaan in Brussel of in de Antwerpse scholen.

Daarbij sta ik niet alleen. Luister even mee wat Merkel enige tijd geleden hierover verklaarde:

https://www.youtube.com/watch?v=B9XJEE90wco
Oud 4 april 2014, 08:33   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Belet niet dat jullie droombeeld van een gouw vol met blanke Bokrijkjes evenzeer een droombeeld is.
Wiens droombeeld is dat dan?
Oud 4 april 2014, 08:35   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Valt het u overigens niet op dat mijn waarden en normen duidelijk verschillen dan die van de uwe?
Ja?

Bent u tegen vrijheid van godsdienst? Bent u tegen persvrijheid? Bent u tegen vrijheid van onderwijs? Bent u tegen de individuele vrijheid zich te kleden naar eigen smaak?

Misschien hoort u het niet graag, maar op veel meer vlakken delen we dezelfde waarden. Meer dan u schijnbaar lief is.
Oud 4 april 2014, 08:35   #257
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wiens droombeeld is dat dan?
Van alle Dempertjes hier.
Oud 4 april 2014, 08:36   #258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mochten mijn roots in Noord-Afrika liggen en mijn huid een wat donkerder tintje hebben, dan was ik in uw ogen waarschijnlijk al een 'gevaar voor de vlaamsche samenleving'...
Van moeders kant ben ik zelf van allochtone afkomst, beste vriend. Niet de genetica, niet de kleur, niet de voeding... vormen op enige wijze een probleem.

Wel de waardenschaal die men deelt of juist niet deelt. Alsook de verbondheid met het totale sociale weefsel.
Oud 4 april 2014, 08:37   #259
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees anders een keer het EERSTE WOORD van hetgeen u daar quote van mij!
Kortom, misschien zijn Marokkanen dom. Misschien zijn rechters racistisch.

Nog steeds niet fraai.
Oud 4 april 2014, 08:37   #260
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind de wetten die gelden in het openbaar perfect uitvoerbaar.
Ook strafwetgeving die geldt in de privésfeer (geen mensenoffers...) bestaat al, ik weet ook niet of het aantal Maya's in ons land die zich hieraan bezondigen spectaculair is.
Mijn voorbeeld dient om iets aan te tonen.
Als je dan toch een praktijkvoorbeeld wenst: eremoord.
Er bestaan culturen waarin dit toegelaten is.
Een dergelijke cultuur kan je niet in de onze inpassen, zonder rechtsongelijkheid te creëren.
De culturele moordenaar komt met zijn moord juridisch weg, terwijl jij zelfs geen klap mag verkopen aan een individu die je eer in het gedrang brengt...
Citaat:
Besnijdenissen, piercings, tattoos... dat stoort mij allemaal niet.
Stel jij clitorodectomie gelijk aan een piercing of tattoo?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be