![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, goed, pik er hier en daar maar wat woordjes uit, maar ga vooral niet in met argumenten op de kern van de zaak die ik hier aanhaal. Het zou zo maar eens een interessante discussie met enig niveau kunnen worden. En dat willen we vooral niet, toch? Laatst gewijzigd door SMI94 : 4 april 2014 om 08:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, in een vrije samenleving moet u dit leren. Laat het nu juist zo zijn dat een bepaalde groep migranten dat nauwelijks kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dat zorgt in bepaalde steden al voor problemen. Hieruit blijkt heel duidelijk dat de multiculturele samenleving inderdaad mislukt is. Meer dan een fata morgana is het eigenlijk nooit geweest. 'n Droombeeld van een linkse klasse die de werkelijkheid als maakbaar zag, maar blind bleef voor de werkelijkheid zoals ze zich aandiende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Marokkanen laten zich gewoon sneller betrappen." M.a.w. Marokkanen zijn dom. "Marokkanen worden sneller veroordeeld tot gevangenisstraffen." M.a.w. rechters zijn bevooroordeeld en racistisch. En wat het wetenschappelijk onderzoek betreft: de studie van Van San is meer dan verhelderend. Uit de oude doos: http://forum.politics.be/showthread.php?t=52 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belet niet dat jullie droombeeld van een gouw vol met blanke Bokrijkjes evenzeer een droombeeld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Valt het u overigens niet op dat mijn waarden en normen duidelijk verschillen dan die van de uwe? Maar ik ben natuurlijk een rasechte Vlaming met een blank velletje. Dan ben ik hooguit een naïeve dromer 'die het licht pas zal zien als ik een keer overvallen word of langs de achteringang ongevraagd bezoek ontvang'. Mochten mijn roots in Noord-Afrika liggen en mijn huid een wat donkerder tintje hebben, dan was ik in uw ogen waarschijnlijk al een 'gevaar voor de vlaamsche samenleving'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Multiculturaliteit kan gewoon niet slagen omdat het een interne contradictie bevat die geslaagd samenleven per definitie in de weg staat. Geslaagd naast elkaar leven, ELK IN EIGEN LAND. Dat is mogelijk. Pas dan kan iedereen die het wenst als kosmopoliet op de geëigende plaats genieten van andere culturen. Citaat:
Elk land zijn eigen cultuur, dat is het enige dat werkt. Verschillende culturen in één land leiden tot verschillende behandeling en tot rechtsongelijkheid, wat een maatschappij ontwricht en naar de afgrond brengt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft een paar culturele eigenaardigheden in de priveesfeer is dat best mogelijk, maar het openbare leven dient nu eenmaal gereguleerd te worden met eenduidige wetten, en dat kan enkel als die ontstaan vanuit een gemeenschappelijke cultuur. Een cultuur waarin bijvoorbeeld mensenoffers legitiem zijn, kan je nooit inpassen in een cultuur waar de wetten respect voor het leven nastreven. Een van beide culturele gegevens moet onvermijdelijk sneuvelen of anders krijg je simpelweg rechtsongelijkheid: de ene mag omwille van zijn religie moorden, de andere wordt ervoor gestraft, of krijgt zelfs straf als hij de moorden van de andere cuiltuurgroep bekritiseert... En we moeten het niet eens zo ver of extreem zoeken: pas wat ik hier stel eens toe op rituele besnijdenissen....
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook strafwetgeving die geldt in de privésfeer (geen mensenoffers...) bestaat al, ik weet ook niet of het aantal Maya's in ons land die zich hieraan bezondigen spectaculair is. Besnijdenissen, piercings, tattoos... dat stoort mij allemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() huidskleur, eten, en verkeersregels: de cultuur van SMI94
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij sta ik niet alleen. Luister even mee wat Merkel enige tijd geleden hierover verklaarde: https://www.youtube.com/watch?v=B9XJEE90wco |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u tegen vrijheid van godsdienst? Bent u tegen persvrijheid? Bent u tegen vrijheid van onderwijs? Bent u tegen de individuele vrijheid zich te kleden naar eigen smaak? Misschien hoort u het niet graag, maar op veel meer vlakken delen we dezelfde waarden. Meer dan u schijnbaar lief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel de waardenschaal die men deelt of juist niet deelt. Alsook de verbondheid met het totale sociale weefsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan toch een praktijkvoorbeeld wenst: eremoord. Er bestaan culturen waarin dit toegelaten is. Een dergelijke cultuur kan je niet in de onze inpassen, zonder rechtsongelijkheid te creëren. De culturele moordenaar komt met zijn moord juridisch weg, terwijl jij zelfs geen klap mag verkopen aan een individu die je eer in het gedrang brengt... Citaat:
![]() |
![]() |