Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2014, 20:55   #961
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Laat Poetin rustig doen, en heeft trouwens geen ongelijk...en niemand ligt er wakker van...
Toen Saddam Koeweit binnenviel was het alle hens aan dek, is er nu een land dat al soldaten naar Oekraine heeft gestuurd...neen dacht ik.
En wie is er aan het onderhandelen ? De Amerikanen die er een sport van hebben gemaakt andere landen binnen te vallen en te bezetten of de politiek naar hun hand te zetten.
Oud 8 april 2014, 21:06   #962
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
De Amerikanen die er een sport van hebben gemaakt andere landen binnen te vallen en te bezetten of de politiek naar hun hand te zetten.
O ja, sinds wanneer zijn de VS Nederland binnen te vallen en bezetten ze het?
Oud 8 april 2014, 21:16   #963
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Nederland behoort daar niet bij, geen intresse in kaas
Oud 8 april 2014, 22:19   #964
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk volg je blind de russische media, die zo stilaan hun eigen leugens beginnen geloven blijkbaar.
De Betogers van Maidan hielden VREEDZAAM protest sinds november 2013, ze stonden dus VREEDZAAM bijna 3 maanden op het Maidan plein.
Het was pas nadat de massamoordenaar, dief, leugenaar een aartscrimineel Yanukovitch en zijn maffiabende de oproerpolitie op hen afstuurdeom het plein te ontruimen dat de gewelddadigheden begonnen zijn, omdat mensen wilden vechten voor hun recht op demonstraties en zich niet lijdzaam wilden laten afslachten.
Als twee honden vechten om een been dan loopt de derde er mee heen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 23:51   #965
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Mijn protest tegen Rusland houdt in: geen benzin Lukoil meer tanken en zal niet aarzelen anderen het ook aan te raden. Jammer want het is goedkoop, maar zoek wel een ander merk ook goedkoop.
PUTIN wordt PUT OUT.
Vladimir oprotten !!!! Хай живе Україна !!! Leve Ukraïne
Leer maar gauw terug russisch
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 23:53   #966
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, vreedzaam.
Het echte geweld begon pas op 20 januari, toen Yanukovitch de Berkut-politie op de ongewapende betogers afstuurde die daar al meer dan 2 maanden in winterweer stonden te protesteren en de politie 3 demonstranten vermoordde.

Toen is de zaak geescalleerd, natuurlijk omdat de mensen op Maidan hun verdediging begonnen organiseren. Ik weet dat geschiedvervalsing een populair tijdverdrijf is voor russische media en communisten, maar die vlieger gaat ditmaal niet op.

De tijdlijn op wikipedia is erg volledig en spreekt uw fantasien en geschiedvervalsing totaal tegen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Euromaidan
Hopelijk ontvang je op tijd je geld.
Oud 8 april 2014, 23:54   #967
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Ik gun Poetin niet eens zijn eigen land.
Ach jouw mening interesseert ook geen kat, schrijf wat je wil , ik ben het al vergeten voordat ik aan de volgende begiin.
Oud 8 april 2014, 23:55   #968
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies of het Westen de betogingen en onlusten in Maidan niet actief aanmoedigde. Extreme hypocrieten allemaal, en U ook.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2014, 23:56   #969
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs vrienden bespioneren elkaar. Dat is zo oud als de geschiedenis.
Gij zijt dus naïef.
Blijkbaar denken bepaalde mensen daar toch anders over, waarom maken de duitsers zich nu anders zo druk over het feit dat de amerikanen hen niet willen beloven niet meer te bespioneren ? Denk niet dat ze het eens zijn met jouw bewering.
Oud 8 april 2014, 23:57   #970
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij plakt hier russische propaganda.
Vooral feiten die jij niet kan weerleggen, je komt niet verder dan wat nietszeggend schelden en belachelijk gezwets.
Oud 8 april 2014, 23:59   #971
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het communisme is definitief dood. Dat is pas echt iets om te vieren.
Er zijn momenteel nog redelijk wat landen die je communistisch kan noemen, maar waarom denk je dat ik me daar druk om maak ? beginnen fantasie en realiteit door elkaar te lopen ? Toch maar eens op consultatie ? Vraag wel vooraf of je vrij op internet mag, we gaan je anders nog missen.
Oud 9 april 2014, 00:01   #972
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag mij af in welk gevaar de russen in Oekraine zich bevinden.
Ga eens voor jezelf kijken , je kan er heen zonder visum, zeg dat je je internetbruid komt ophalen en neem een foto van je moeder mee.
Oud 9 april 2014, 00:03   #973
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen oosteuropese staten tot de NAVO wilden toetreden, was er geen enkele valabele reden om ze te weigeren. Ze hadden goede redenen om onder de paraplu te kruipen en waren een aanwinst.
Ja want ze werden op dat moment bedreigd, al hun vrouwen liepen naar west europa om zich te gaan verkopen op straat.
Oud 9 april 2014, 00:08   #974
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals jij en ik het verschil horen tussen een west-vlaming en een limburger horen oekrainers het verschil tussen een oost-oekraiense rus en een russische rus. Believe it or not.

Jij weet er dus duidelijk geen bal van.

Het is nog maar het begin, het is duidelijk dat europa zoveel mogelijk de import uit rusland moet beperken. Laat ze het maar voelen.

je zit in een situatie van een hero verslaafde die een andere dealer gaat zoeken, veel sucses.

De europese kracht op dit terrein is een veelvoud van de amerikaanse.
Als duitsland meewil, ligt rusland binnen 5 jaar op de knieen en presenteren ze ons putins hoofd op een stok.
Blijf van de drank, rook geen weed, geen lijntjes meer trekken, blijf van den bruinen, stop met die rare pillen, kom binnen een paar weken eens terug eens je clean bent en dan praten we verder.
Oud 9 april 2014, 00:20   #975
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Ja, vreedzaam.
Op 19 februari stierven 25 mensen, waaronder 9 politieagenten... 241 politieagenten moesten naar het hospitaal omdat ze gewond waren. Stop dus uw leugens aub. Politie werd aangevallen met molotov cocktails, brandbommen, allerlei projectielen en soms ook met vuurwapens. Verschillende gebouwen werden door de "betogers" in brand gestoken.

Nog op 19 februari namen "betogers" de overheidsgebouwen in in verschillende West-Oekraïense steden. Ik heb Kerry toen niets horen zeggen over provocateurs, vreemd toch hé?
Nog in West-Oekraïne werden verschillende journalisten die zich kritisch uitlieten over maidan vermoord, de kantoren van de openbare aanklager vernietigd, legerbasissen bestormd en de regionale gouverneur van Lutsk werd geboeid en bloedend uit z'n kantoor gesleurd.

Dat allemaal 19 februari...

http://zyalt.livejournal.com/1003663.html
Dus ik zou zeggen... cut the crap...

Citaat:
Het echte geweld begon pas op 20 januari, toen Yanukovitch de Berkut-politie op de ongewapende betogers afstuurde die daar al meer dan 2 maanden in winterweer stonden te protesteren en de politie 3 demonstranten vermoordde.
een groteske leugen, zie boven.

Maar ik geef toe een leugen gevoed door de wetserse media en de westerse politici. Sommige feiten worden volledig verdonkeremaand.

Citaat:
Toen is de zaak geescalleerd, natuurlijk omdat de mensen op Maidan hun verdediging begonnen organiseren. Ik weet dat geschiedvervalsing een populair tijdverdrijf is voor russische media en communisten, maar die vlieger gaat ditmaal niet op.
Boven zie je een objectief verslag van de gebeurtenissen, uur na uur, minuut na minuut.

Er bestaan beelden van wat allemaal gebeurd is, ontkennen heeft geen zin.

Citaat:
De tijdlijn op wikipedia is erg volledig en spreekt uw fantasien en geschiedvervalsing totaal tegen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_Euromaidan[
Is niet volledig, bepaalde zaken (zie boven) worden niet vermeld. Maar wel op de Russische pagina.
Oud 9 april 2014, 00:24   #976
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vraag mij af in welk gevaar de russen in Oekraine zich bevinden.
De kans is heel groot dat het regime de activisten bloedig zal neerslaan en talloze politieke gevangenen nemen. Als er teveel doden vallen zal Rusland zeker ingrijpen.
Oud 9 april 2014, 00:25   #977
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozel dom communistisch wensdenken zoals altijd.
Uw getrol werkt op m'n zenuwen. Als je alleen domme oneliners kunt formuleren, zwijg dan.
Oud 9 april 2014, 00:35   #978
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

kelt

Citaat:
Blijkbaar heeft men in Oost-Oekraine (en dan speciaal in de Donetz-regio) Russische provocateurs opgepakt.We moeten dit nieuws maar nemen zoals het is gezien we dit niet persoonlijk kunnen bevestigen...Wie van ons zal het verschil aanduiden tussen een Oost-Oekrainse Rus en een Russische Rus?????
Men heeft gewoon tegenstanders van het nieuwe regime opgepakt. Politieke gevangenen dus. Het nieuwe regime toont zich dus autoritairder dan Yanukovich, de verkozen president. Zoals in Chili in de jaren 70 steunt de VS een bloedig aan de macht gekomen dictatuur.
Maar ditmaal in de achtertuin van Rusland, zal niet pakken.

Citaat:
Niettemin heeft de Amerikaanse Minister van BuiZa duidelijk gemaakt dat er "21ste eeuwse methoden in antwoord op 19de eeuwse methoden" zullen toegepast worden.
Hij wil zeggen dat er geschoten moet worden op de betogers.
In maidan zei hij net het omgekeerde. Maar goed, dat de Amerikanen aartshypocrieten en beroepsleugenaars zijn weten we natuurlijk al langer.

Citaat:
Ik denk niet dat men nu reeds in Rusland kan lachen met het aanhoudend ,beetje bij beetje,dichtschroeven van de economische en politieke relaties met hun grootste klant én leverancier,het "Westen".....
Economisch heeft Rusland nog weinig last gehad. Het is vooral de anti-Russische rethoriek die ze storend vinden. Nu goed, niet alleen het regime vindt dat storend, ook de grote meerderheid van de Russen en ook heel wat Oekraïeners, daar ben ik zeker van. Uiteindelijk zal zich dit tegen het Westen keren, Rusland moet en zal een echte militaire alliantie met China aangaan, dat wordt nu onvermijdelijk.

Citaat:
De Russische Minister van Buitenlandse zaken heeft ondertussen al meermaals aangegeven dat buiten de Krim Rusland geen verdere annexaties wenst,maar ook dat de "rechten van de Russen" moeten gevrijwaard worden in de Oekraine.Zoals Westerse landen ook graag doen heeft Rusland zelfs suggesties gedaan voor het voeren van Oekrainse binnenlandse politiek .......
Er wonen dan ook tal van Russischtaligen in Oekraïne, bij mijn weten maar weinig duitsers, Britten of Amerikanen...

Citaat:
Over het algemeen kunnen we stellen dat Rusland ons een spiegel voorhoudt en ons,de EU, confronteert met onze grote muil maar beperkte,eigenlijk belachelijke, kracht.....Het is de VS die het tempo aangeeft....ook omtrent die "21ste eeuw methoden"
De West-Europese landen likken nog steeds de kont van Washington en zijn dus nog steeds satellietstaten. Er kwam zelfs bijna geen reactie op de spionageschandalen.
Oud 9 april 2014, 00:41   #979
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifal

Citaat:
Net zoals jij en ik het verschil horen tussen een west-vlaming en een limburger horen oekrainers het verschil tussen een oost-oekraiense rus en een russische rus. Believe it or not.
Ja, en het valt te horen dat de betogers in Lugansk, Kharkov en Donetsk Oekraïeners zijn, geen Russen.

Citaat:
Het is nog maar het begin, het is duidelijk dat europa zoveel mogelijk de import uit rusland moet beperken. Laat ze het maar voelen.
De eU zal geen maatregelen nemen waar ze zelf economisch nadeel bij hebben. Het zal bij blabla blijven.

Citaat:
De europese kracht op dit terrein is een veelvoud van de amerikaanse.
Als duitsland meewil, ligt rusland binnen 5 jaar op de knieen en presenteren ze ons putins hoofd op een stok.
Duitsland heeft grote economische belangen in Rusland en zal dus niet meewillen. De chef van het "noordstroom-project" is niemand minder dan de nog steeds erg machtige Schroder.
Oud 9 april 2014, 00:45   #980
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Idd de juiste wijze om zgz etnische minderheden te beschermen zoals Tomm het sugereert.
Tomm gaat vroeger moeten opstaan om mij da wijs te maken, ben ook nie van gisteren hé.
Juister gezegd "beschermen "= eufemisme voor landje pik.
Wel, waarom organiseert Oekraïne zelf geen referendum in Donetsk, etc? Als ze er zo zeker van zijn dat de meerderheid bij Oekraïne wil blijven?

Gelukkig is Rusland er om de minderheden te beschermen.
We hebben gezien hoe het nieuwe regime handelt. Toen de communistische parlementairen het aandurfden het nieuwe regime te bekritiseren, werden ze fysiek aangevallen, voor de ogen van de hele wereld, in het parlement. Je moet niet vragen wat er BUITEN het parlement allemaal gaande is. Talloze journalisten werden al vermoord, mensen worden geïntimideerd, huizen in brand gestoken.(onder andere van de communistische leider)

Laatst gewijzigd door tomm : 9 april 2014 om 00:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be