![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs was ik op zoek naar een studioke in Brussel, daar ik overweeg van niet meer in Antwerpen te blijven - ook al sta ik op de wachtlijst voor een sociale woning in het Antwerpse. Het was me eigenlijk niet eerder opgevallen dat franstalige Brusselaars in feite nog steeds neerkijken op Nederlandstalige landgenoten (heb 5 jaar in Brussel gewoond, mss. is het omdat ik toen bijna altijd vlot Frans sprak).
Bref, ik heb dit nu ten lijve ondervonden, omdat ik mijn gesproken Frans wat kwijt ben gespeeld de laatste tijd -> ben wat minder vlot met soms m'n woorden te vinden, en dan zeg ik "dat ik in feite Flamande ben en NL spreek, dus .." Bah, niet echt leuk van op die manier gediscrimineerd te worden, vooral dat ik vroeger op een Frans lyceum school heb gelopen (een Frans, niet een Waals of franstalig Brussels hé). Ik denk dat ik nu begrijp wat Vlamingen bedoelen met Franstaligen die op hen neerkijken. Vroeger stond ik daar niet echt bij stil. Enfin soit, ik ben nu eigenlijk aan het twijfelen van toch maar in Vlaanderen te blijven. The grass is not always greener on the other side .. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Thx ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 13 april 2014 om 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bah laten we zeggen dat ik altijd antwoord in de taal waarin in aangesproken word (voor zover ik ze kan natuurlijk) .. Daarmee dat als ze in het Frans tegen mij beginnen, ik in het Frans antwoord .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk soort werk zoek je of is het om thuis te zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dichtbij Rijsel zie ik ook wel zitten .. heb er ook aan zitten denken .. Qua werk zoek ik een beetje in alle sectoren .. kassa, administratief, verkoop, maakt niet uit .. voor zover ik het maar fysiek aankan ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 13 april 2014 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kies best de streek rond Brugge, Kortrijk is echt op de terugweg. In de randdorpen is het nog betaalbaar wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
i see ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch de instelling van een Vlaming die zich altijd en overal aanpast. Ik antwoord in België gewoon in het Nederlands of ze daar nu mee gediend zijn of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tegenwoordig hou ik me aan het Nederlands of Engels, als het niet past dat ze dan aan een ander de weg vragen. In winkels hou ik me vast aan het Nederlands, met wat handen en voetenwerk lukt dat altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
10-15 jaar geleden had U gelijk. De laatste 10jaar is er toch echt wel een nieuwe wind in Kortrijk. Laatst gewijzigd door giserke : 18 april 2014 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
More power to them!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen lijken te vergeten (of weten het zelfs niet) dat het nog niet zoooo lang geleden is dat de vlaming in de rechtbank in het Frans werd veroordeeld en geen recht had op een vertaling. Een reactie als de jouwe is m.a.w. geen grilletje van een niet zo flexibele vlaming maar een absolute must!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terloops even, was het soms in de regio van De Panne? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() 't is nochtans wel goed en goedkoop wonen aan de kust.
Beter als Brussel en Antwerpen. Waar ge in Antwerpen een studioke betaalt heb je een nieuwbouw met 2 slaapkamers in Oostende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Toeval treft, wij zijn daar gisteren vis gaan kopen.
Ik zou het bij god niet weten? Ze zijn daar een dijk of dergelijke aan het bijbouwen, er staat wat lelijke kunst, die rode gedrochten. Maar voor de rest is Oostende nog Oostende zoals wij Oostende kennen? Wij overwegen zelf naar daar te gaan, maar als Antwerpenaar zijt ge wel nergens geliefd is mij opgevallen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar is wonen duurst of goedkoopst?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een paar jaar terug eens naar de Kermis geweest, ik vond het vuil, veel beton, geen plein, geen sfeer en we zijn er dan ook niet lang gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vvandaag eens in Knokke gekeken. Een flatje ongeveer 500'000 a 600'000€. Een kleine villa pakweg 2,5 miljoen €. Daar komen nog schrijfkosten bovenop. Goedkoop is wat anders. De grondprijs in de regio is de hoogste van het land.
I
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.logic-immo.be/nl/kopen/ap...4c2a8af90.html |
|
![]() |
![]() |