Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2014, 00:34   #1581
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb nog altijd het recht om een mening te hebben die gefundeerd is op feiten en argumenten.

Een groot deel van de N-VA kiezers weet niet dat de partij pro-immigratie is.

Hoeveel keer moet ik het nog herhalen?
Tot je hetzelf gelooft?
Dat wordt een calvarietocht...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:35   #1582
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je snapt toch dat ik in het kader van die interventies, eens smakelijk moet lachen om jouw belachelijke opmerking betreffende het buigen voor de islam?

Je snapt toch dat zo'n uitspraken hier op dit forum misschien indruk maken, het mogelijk zelfs nog tot het VB-partijkrantje kunnen schoppen, maar verder nogal ludiek overkomen?
Blij dat ik je even aan 't lachen heb kunnen maken, want 't leek me 'n verloren zaak.

Als iemand geen normale, deftige, serieuze vraag meer durft te stellen omdat die iemand vindt dat dat wel eens beledigend, schofferend zou kunnen zijn, dan buig je wel degelijk.

't Is geen belediging, er is niets schofferend aan, ik vraag niet om mensen te gaan uitschelden, schofferen, beledigen, gewoon of iemand achter onze democratie staat en of die iemand bereid is er 't nodige voor te doen om die democratie te behouden.

W�*t - in vredesnaam - is daar beledigend, schofferend etc. aan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:37   #1583
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet eens goed luisteren hé Demper.
Ik was één van die 25 procent op die fameuze zwarte zondag.
Heel doelbewust VB gestemd, net zoals zovelen.

Een partij verbieden vind ik foei, en het establishment pesten is altijd mooi meegenomen, zeker als je weet dat er een cordon rond de partij zit waar je enkel uit tactische overwegingen voor stemt.

Bij die ene keer is het gebleven.

En als er een dag komt dat NVA me niet langer als het vehikel voorkomt waaraan ik mijn stem wil ontlenen, dan stem ik vermoedelijk zelfs PVDA.

Maar het VB, dat is irrelevant geworden.

NVA heeft Vlaamsnationalisme weer proper gemaakt.

Wat overblijft, de ranzige nasmaak, die zit veilig weg achter het cordon.

Maak jezelf maar wijs dat ze ooit nog terug komen.
Dat het VB irrelevant is, hoor ik nu al jaren.

Dat "proper" Vlaams nationalisme zit nu ook al min of meer achter een cordon hoor.

Di Rupo 2 komt eraan. Inderdaad, het PS-model.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:37   #1584
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarvoor stemden de mensen in Egypte toen ze eens 'n keertje mochten stemmen?

Waarna 't leger heeft moeten ingrijpen.

De meeste mensen weten niet beter.

De iets hogere klasse, intelligentsia, mensen die kunnen/durven nadenken, weten beter, en die hadden dan ook de kans te vluchten.

Dat; "altijd en overal" heb je natuurlijk weer zelf slinks toegevoegd, komt uit jouw koker, heb ik niet eens geschreven.

Kijk, 't verschil tussen 'mensen' en 'alle mensen en altijd & overal', zoek dat eens op!
Leugens, gekontdraai:

Citaat:
Mensen in al die landen vechten tegen extremisten, maar kiezen toch - steevast - voor islam, �*ls ze al mogen kiezen.
Ze weten niet beter dan dat islam vrede is.
Steevast is perfect inwisselbaar met altijd en overal.

Da's kommaneuken, neuten over trivialiteiten om niet af te willen gaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 april 2014, 00:37   #1585
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het je niet aanstaat, druk op het driehoekje.
Als de moderatie je niet wil helpen, lees het dan niet.

Soms kan de wereld belachelijk eenvoudig zijn.
Je bent hier op een discussieforum, waar mensen op een deftige manier hun mening kunnen geven met het liefst valide argumentatie.

Als je daartoe niet instaat bent moet je hiermee stoppen en verder met legoblokjes gaan spelen.

Alvast bedankt voor je medewerking.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:38   #1586
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is ook niet te volgen.
Word je op een leugen of een manifeste onwaarheid gewezen, dan pak je diegene die je op de krankzinnigheid van je relaas wijst, meteen weer op wat anders, met een nieuwe waanzinnige bewering.
Het is écht heel erg vermoeiend om volgen en ik vind dat je daar rekening moet mee houden.
Weet je Nierika, als jij schrijft; "Mensen zus & zo..." en ik maak daar "Iedereen en altijd & overal..." van, dan loop jij ook te liegen, begrijp je?

Jij bent degene die woorden verdraait, of in de mond legt, zodat je dan achteraf kan lopen roepen; "Je liegt".

Ik ben er klaar mee, ik ga naar bed, ben moe.

Welterusten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 00:41   #1587
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat het VB irrelevant is, hoor ik nu al jaren.

Dat "proper" Vlaams nationalisme zit nu ook al min of meer achter een cordon hoor.

Di Rupo 2 komt eraan. Inderdaad, het PS-model.
Aan de kiespercentages te zien, kun je toch niet bepaald stellen dat het VB relevant is, niet?
Ik weet dat je nu weer gaat orakelen dat de grote ommekeer op komst is, maar dat wordt weer hard ontwaken op 26 mei.

En Di Rupo 2, tja.

Jij denkt dat de NVA'ers massaal gaan overstappen of terugkeren naar het VB, waar ze niet alleen gecordonneerd zitten, maar ook nog eens tussen de smerigheid moeten ploeteren?
Neeneen, je droomt.

NVA zit trouwens niet "min of meer" achter een cordon.
Ze zitten "wis en waarachtig" in de Vlaamse regering, die ze na 25 mei wel eens zouden kunnen leiden.

Oud 19 april 2014, 00:44   #1588
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de kiespercentages te zien, kun je toch niet bepaald stellen dat het VB relevant is, niet?
Ik weet dat je nu weer gaat orakelen dat de grote ommekeer op komst is, maar dat wordt weer hard ontwaken op 26 mei.

En Di Rupo 2, tja.

Jij denkt dat de NVA'ers massaal gaan overstappen of terugkeren naar het VB, waar ze niet alleen gecordonneerd zitten, maar ook nog eens tussen de smerigheid moeten ploeteren?
Neeneen, je droomt.

NVA zit trouwens niet "min of meer" achter een cordon.
Ze zitten "wis en waarachtig" in de Vlaamse regering, die ze na 25 mei wel eens zouden kunnen leiden.
Het VB heeft altijd gemikt op 10%.
Ik mag mij de Belgische politiek niet voorstellen zonder de oppositie van het VB.

Dat het VB voor een multiculturalist als u niet relevant is, mag niet verbazen.

Eens de N-VA enkele grove fouten gaat maken, zullen er inderdaad massaal veel stemmen terugvloeien naar het VB.

En dan kan jij naar de PvdA, waar je thuishoort.
Oud 19 april 2014, 00:49   #1589
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent hier op een discussieforum, waar mensen op een deftige manier hun mening kunnen geven met het liefst valide argumentatie.

Als je daartoe niet instaat bent moet je hiermee stoppen en verder met legoblokjes gaan spelen.

Alvast bedankt voor je medewerking.
In plaats van je hier te komen aanstellen, want het betreft hoegenaamd niet meer dan pure aanstellerij, druk je dan maar op het rode driehoekje.
De moderatie zal wel oordelen over de geldigheid van je claim.
Mensen die over deftige manieren van meningsuiting praten om dan in de volgende zin iemand aan te raden verder te spelen met legoblokjes vind ik nogal dubieus.

En ik blijf erbij dat als dit je enige inbreng is in deze discussie, je misschien best een ander topic frequenteert, waar je wel een mening betreffende het topic kunt uiten.

En als je écht de noodzaak voelt personificatie van de morele verontwaardiging te spelen, herlees dan eens het hele topic vanaf de eerste post.

Ik wens niemand o.a. een groepsmolestatie of een dekking toe met allochtonen, wat men mij hier wel toewenste.

Ik noem de idioten die dergelijke onzin verkopen wel idioten.

Het zou er verdorie nog aan mankeren.

Oud 19 april 2014, 00:51   #1590
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In plaats van je hier te komen aanstellen, want het betreft hoegenaamd niet meer dan pure aanstellerij, druk je dan maar op het rode driehoekje.
De moderatie zal wel oordelen over de geldigheid van je claim.
Mensen die over deftige manieren van meningsuiting praten om dan in de volgende zin iemand aan te raden verder te spelen met legoblokjes vind ik nogal dubieus.

En ik blijf erbij dat als dit je enige inbreng is in deze discussie, je misschien best een ander topic frequenteert, waar je wel een mening betreffende het topic kunt uiten.

En als je écht de noodzaak voelt personificatie van de morele verontwaardiging te spelen, herlees dan eens het hele topic vanaf de eerste post.

Ik wens niemand o.a. een groepsmolestatie of een dekking toe met allochtonen, wat men mij hier wel toewenste.

Ik noem de idioten die dergelijke onzin verkopen wel idioten.

Het zou er verdorie nog aan mankeren.
Samenvatting?
Oud 19 april 2014, 00:52   #1591
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het VB heeft altijd gemikt op 10%.
Ik mag mij de Belgische politiek niet voorstellen zonder de oppositie van het VB.

Dat het VB voor een multiculturalist als u niet relevant is, mag niet verbazen.

Eens de N-VA enkele grove fouten gaat maken, zullen er inderdaad massaal veel stemmen terugvloeien naar het VB.

En dan kan jij naar de PvdA, waar je thuishoort.
Ik ben geen multiculturalist.
Nog nooit geweest.
Ik ben simpelweg niet tegen mensen.
Wat hier op dit forum welhaast een misdaad tegen de menselijkheid lijkt.

De NVA mag zoveel fouten maken als ze willen, ze blijven groeien.
Dat moet u toch ook niet ontgaan?
De ijdele hoop op beterschap is het enige wat u nog rest.
Er staan u nog vreselijke jaren te wachten.

Oud 19 april 2014, 00:53   #1592
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Samenvatting?
Dat was een samenvatting.
Je gaat hier toch serieus ook niet beginnen hé?

Meer of minder Marokkanen?

Wat denk jij, en waarom?

Oud 19 april 2014, 00:55   #1593
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was een samenvatting.
Je gaat hier toch serieus ook niet beginnen hé?

Meer of minder Marokkanen?

Wat denk jij, en waarom?
Ik denk dat dat een erg ongenuanceerde vraagstelling is waar je geen goed antwoord op kan geven.
Oud 19 april 2014, 00:57   #1594
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen multiculturalist.
Nog nooit geweest.
Ik ben simpelweg niet tegen mensen.
Wat hier op dit forum welhaast een misdaad tegen de menselijkheid lijkt.

De NVA mag zoveel fouten maken als ze willen, ze blijven groeien.
Dat moet u toch ook niet ontgaan?
De ijdele hoop op beterschap is het enige wat u nog rest.
Er staan u nog vreselijke jaren te wachten.
Jij bent niet tegen mensen?
Dat zie ik niet aan je berichten.
Je hebt iets tegen VB'ers.
En tegen mensen die hun mening geven over immigratie en islam.

De grote test voor de N-VA is na 25 mei.
Oud 19 april 2014, 00:58   #1595
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blij dat ik je even aan 't lachen heb kunnen maken, want 't leek me 'n verloren zaak.

Als iemand geen normale, deftige, serieuze vraag meer durft te stellen omdat die iemand vindt dat dat wel eens beledigend, schofferend zou kunnen zijn, dan buig je wel degelijk.

't Is geen belediging, er is niets schofferend aan, ik vraag niet om mensen te gaan uitschelden, schofferen, beledigen, gewoon of iemand achter onze democratie staat en of die iemand bereid is er 't nodige voor te doen om die democratie te behouden.

W�*t - in vredesnaam - is daar beledigend, schofferend etc. aan?
*zucht*
Voor jou staat het antwoord toch onomstotelijk vast?
Wie gaat er nu trouwens mensen op straat of weet ik veel waar gaan aanklampen om te vragen welke kant ze zouden kiezen indien er een oorlog, of wat u ook in uw wildste fantasieën ziet te gebeuren, zou uitbreken?
Da's, in tegenstelling wat jij beweert, geen normale vraag.
De dingen waar jij mee in je hoofd zit zijn écht wel niet de gedachten van een doorsnee mens hoor.
Ik zal het wel weer niet mogen zeggen zonder dat Nietschze over me heenvalt, maar het komt me nogal paranoïa over.
Ik begrijp dan ook aan geen kanten de meerwaarde van zo'n vraag.

Oud 19 april 2014, 00:59   #1596
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dat een erg ongenuanceerde vraagstelling is waar je geen goed antwoord op kan geven.
Waarom ongenuanceerd?

Oud 19 april 2014, 01:00   #1597
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ongenuanceerd?
Het begrip generaliseren be like... whuuuttt?
Oud 19 april 2014, 01:18   #1598
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij bent niet tegen mensen?
Dat zie ik niet aan je berichten.
Je hebt iets tegen VB'ers.
En tegen mensen die hun mening geven over immigratie en islam.

De grote test voor de N-VA is na 25 mei.
Ik heb niets tegen de mensen achter de moslims. Ik heb wel iets tegen de islam. Ik heb ook iets tegen het christendom. Ik ben ervan overtuigd dat die mensen het verdienen bevrijd te worden uit het keurslijf waarin die godsdiensten hen verstikt. Ieder mens zou het recht moeten hebben zichzelf maximaal te ontplooien.
De islam verhindert dat in mijn ogen.
Dat is wat ik denk.
Ik ga hen daar niet persoonlijk op aanspreken of hen collectief verketteren.
Dat zorgt enkel voor meer polarisatie.
Ik ga een moslim ook niet met de nek aankijken omdat hij moslim is.
Uiteindelijk ben je het product van je omgeving.
Jij en ik zouden ook moslim geweest zijn waren we in Marokko geboren.
Zo futiel is de discussie uiteindelijk.
Mensen willen allemaal gerespecteerd worden.
Ik ken genoeg moslims waar je op een normale manier mee kan omgaan.
Waarom bekeren zoveel autochtonen zich?
Omdat ze zich niet op hun plaats voelen in onze maatschappij, buitengesloten, verworpen...
Wil je minder islam, respecteer hen dan.
Het zijn mensen, geen beesten.
Hetgeen er in dit topic weer allemaal bijeengeschreeuwd is tegen godsamme nog an toe mensen, tart elke verbeelding.
Jij bent één van de grootste dwepers.
Je mag me gerust een brulboei noemen.
Ik ageer tegen diegenen die mensen zaken toewensen die, mochten ze worden uitgevoerd, tegen de wet zijn.
Jullie nuanceren dat door te stellen dat de wet kan aangepast worden, ook in dit topic.
Jullie veralgemenen, verzinnen en bedreigen.
Ik benoem jullie tot wat jullie zijn.
Daar zit de nuance, maar die zul je vast niet willen snappen.
En wees gerust, moslimfundamentalisten hebben me in het forum over de Arabische lente, waar je overigens bijna nooit komt, al meer waarschuwingen laten oplopen dan jullie.
Zonbron en Bonbon, die hier blijkbaar opeens van nick is veranderd, kunnen het beamen. Maar ik hoef me tegenover jou niet te verantwoorden.

Het VB doet niets anders dan polariseren, oproepen tot uitsluiting.
Het draagt op geen enkele wijze bij aan een oplossing.
De partij teert op conflict.
De enige echte vijanden van een open samenleving zijn diegenen die mensen tegen elkaar opzetten en dan achteraf roepen dat het hier de spuigaten uitloopt.

Oud 19 april 2014, 01:18   #1599
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Nierika : 19 april 2014 om 01:18.
Oud 19 april 2014, 01:20   #1600
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het begrip generaliseren be like... whuuuttt?
Ja, maar probeer eens wat meer dan oneliners te antwoorden.
Geef jezelf eens bloot.
Waarom is het ongenuanceerd?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be