Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2014, 01:25   #1601
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, maar probeer eens wat meer dan oneliners te antwoorden.
Geef jezelf eens bloot.
Waarom is het ongenuanceerd?
je scheert een gehele bevolkingsgroep over een kam en dat terwijl een relatief groot deel van de Marokkanen het ook gewoon "goed" doen. En daarmee bedoel ik: werken, studie, niet de criminaliteit ingaan enz.

Helaas is het ook zo dat Marokkanen vaak in aanraking komen met justitie en ongediplomeerd van school gaan.

Wat ik wil is minder criminaliteit , niet perse minder Marokkanen.

Nu kun je natuurlijk de lijn doortrekken en zeggen: "minder Marokkanen betekent per definitie minder criminaliteit, aangezien Marokkanen vaak in aanraking komen met justitie". Strikt gezien heb je dan gelijk, het punt is alleen dat bejaarden, gehandicapten allemaal voor bepaalde problemen kunnen zorgen, moeten we daar dan allemaal minder van hebben?

Maken zulke generalisaties de maatschappij leefbaar en wenselijk? ik denk het niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 01:29   #1602
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen de mensen achter de moslims. Ik heb wel iets tegen de islam. Ik heb ook iets tegen het christendom. Ik ben ervan overtuigd dat die mensen het verdienen bevrijd te worden uit het keurslijf waarin die godsdiensten hen verstikt. Ieder mens zou het recht moeten hebben zichzelf maximaal te ontplooien.
De islam verhindert dat in mijn ogen.
Dat is wat ik denk.
Ik ga hen daar niet persoonlijk op aanspreken of hen collectief verketteren.
Dat zorgt enkel voor meer polarisatie.
Ik ga een moslim ook niet met de nek aankijken omdat hij moslim is.
Uiteindelijk ben je het product van je omgeving.
Jij en ik zouden ook moslim geweest zijn waren we in Marokko geboren.
Zo futiel is de discussie uiteindelijk.
Mensen willen allemaal gerespecteerd worden.
Ik ken genoeg moslims waar je op een normale manier mee kan omgaan.
Waarom bekeren zoveel autochtonen zich?
Omdat ze zich niet op hun plaats voelen in onze maatschappij, buitengesloten, verworpen...
Wil je minder islam, respecteer hen dan.
Het zijn mensen, geen beesten.
Hetgeen er in dit topic weer allemaal bijeengeschreeuwd is tegen godsamme nog an toe mensen, tart elke verbeelding.
Jij bent één van de grootste dwepers.
Je mag me gerust een brulboei noemen.
Ik ageer tegen diegenen die mensen zaken toewensen die, mochten ze worden uitgevoerd, tegen de wet zijn.
Jullie nuanceren dat door te stellen dat de wet kan aangepast worden, ook in dit topic.
Jullie veralgemenen, verzinnen en bedreigen.
Ik benoem jullie tot wat jullie zijn.
Daar zit de nuance, maar die zul je vast niet willen snappen.
En wees gerust, moslimfundamentalisten hebben me in het forum over de Arabische lente, waar je overigens bijna nooit komt, al meer waarschuwingen laten oplopen dan jullie.
Zonbron en Bonbon, die hier blijkbaar opeens van nick is veranderd, kunnen het beamen. Maar ik hoef me tegenover jou niet te verantwoorden.

Het VB doet niets anders dan polariseren, oproepen tot uitsluiting.
Het draagt op geen enkele wijze bij aan een oplossing.
De partij teert op conflict.
De enige echte vijanden van een open samenleving zijn diegenen die mensen tegen elkaar opzetten en dan achteraf roepen dat het hier de spuigaten uitloopt.
Denk jij dat ik hier aanwezig ben om vriendjes te zoeken, regenbogen te trekken en snoepjes uit te delen?

Heb jij al eens gekeken naar mijn nickname, mijn schermafbeelding en mijn berichten?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 01:29   #1603
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Pro-immigratie voor mensen die hier in dit land een toegevoegde waarde kunnen betekenen, en die zich wensen te integreren. Waar die mensen dan vandaan komen is minder relevant. Het is niet de bedoeling om miserie te blijven importeren zoals in het verleden door massa regularisaties wel is gebeurd.
Brepoels denkt daar anders over, iedereen toelaten zonder onderscheid.

Citaat:
Frieda Brepoels, Europees parlementslid van de N-VA, pleitte voor een onmiddellijke afschaffing van de overgangsmaatregelen om te komen tot een vrij verkeer van goederen en mensen, ook van Roemenen en Bulgaren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 april 2014 om 01:30.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 01:32   #1604
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, ik heb niet de gewoonte om mensen aan te klampen op straat, ik ben deftig opgevoed, ik laat mensen met rust.

Maar stel nou gewoon die vraag als je 't lef hebt, dat heb je niet.

Mensen in al die landen vechten tegen extremisten, maar kiezen toch - steevast - voor islam, �*ls ze al mogen kiezen.
Ze weten niet beter dan dat islam vrede is.
En dat kan je wereldwijd vaststellen. (sic)
Oud 19 april 2014, 01:37   #1605
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

@Nierika: ik wil heel graag geloven dat het islamofobe discours van circe en co niet gesmaakt wordt in de N-VA, maar vraag me dan wel af wat circe in een lokaal N-VA bestuur doet. Ofwel kent men daar haar ideeën nog niet (wat me eerlijk gezegd sterk zou verbazen), ofwel vindt men dat gedachtegoed toch wel aanvaardbaar...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 01:38   #1606
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wist wel dat het plaatje nog niet compleet was.
Oud 19 april 2014, 01:39   #1607
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Brepoels denkt daar anders over, iedereen toelaten zonder onderscheid.
*zucht*
Dat gaat over mensen die in een ander land wonen van de EU.
Europa is nu eenmaal een unie geworden, en Bulgarije en Roemenië horen daar ook bij.
Als jij morgen naar Spanje wil verkassen mag je dat.
Die Bulgaren en Roemenen mogen straks sowieso hierheen komen.
Of dat nu wat eerder is of niet....
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2014, 01:42   #1608
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Denk jij dat ik hier aanwezig ben om vriendjes te zoeken, regenbogen te trekken en snoepjes uit te delen?

Heb jij al eens gekeken naar mijn nickname, mijn schermafbeelding en mijn berichten?
Ik heb je al eens meegedeeld dat je schermafbeelding schofterig is, je berichten door de band genomen van een nog grotere schofterigheid getuigen dan de provocerende perceptie die je met je schermafbeelding wilt scheppen, maar wat je nickname er mee te maken heeft, neen, dat weet ik niet.

Je zult het me vast en zeker wel meedelen als je er klaar voor bent.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 19 april 2014, 01:44   #1609
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
je scheert een gehele bevolkingsgroep over een kam en dat terwijl een relatief groot deel van de Marokkanen het ook gewoon "goed" doen. En daarmee bedoel ik: werken, studie, niet de criminaliteit ingaan enz.

Helaas is het ook zo dat Marokkanen vaak in aanraking komen met justitie en ongediplomeerd van school gaan.

Wat ik wil is minder criminaliteit , niet perse minder Marokkanen.

Nu kun je natuurlijk de lijn doortrekken en zeggen: "minder Marokkanen betekent per definitie minder criminaliteit, aangezien Marokkanen vaak in aanraking komen met justitie". Strikt gezien heb je dan gelijk, het punt is alleen dat bejaarden, gehandicapten allemaal voor bepaalde problemen kunnen zorgen, moeten we daar dan allemaal minder van hebben?

Maken zulke generalisaties de maatschappij leefbaar en wenselijk? ik denk het niet.
Bedankt voor deze genuanceerde kijk.
Meer moet dat niet zijn.
Nu moet je wel uitkijken.
Dat van die gehandicapten heb ik je al eens voorgedaan.
Nu gaan ze je daar en masse op pakken omdat je Marokkanen met gehandicapten vergelijkt.
Snap je de onmogelijkheid van constructieve dialoog met dergelijke trollerieën?

Oud 19 april 2014, 01:44   #1610
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*
Dat gaat over mensen die in een ander land wonen van de EU.
Europa is nu eenmaal een unie geworden, en Bulgarije en Roemenië horen daar ook bij.
Als jij morgen naar Spanje wil verkassen mag je dat.
Die Bulgaren en Roemenen mogen straks sowieso hierheen komen.
Of dat nu wat eerder is of niet....
Daarom ook dat ik zei dat het niet klopt wat stuyckp zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp

Pro-immigratie voor mensen die hier in dit land een toegevoegde waarde kunnen betekenen, en die zich wensen te integreren. Waar die mensen dan vandaan komen is minder relevant. Het is niet de bedoeling om miserie te blijven importeren zoals in het verleden door massa regularisaties wel is gebeurd.
Oud 19 april 2014, 01:45   #1611
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor deze genuanceerde kijk.
Meer moet dat niet zijn.
Nu moet je wel uitkijken.
Dat van die gehandicapten heb ik je al eens voorgedaan.
Nu gaan ze je daar en masse op pakken omdat je Marokkanen met gehandicapten vergelijkt.
Snap je de onmogelijkheid van constructieve dialoog met dergelijke trollerieën?

Niemand kan mij trollen.
Oud 19 april 2014, 01:46   #1612
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Geen enkele religie/ideologie staat boven de wet.

Geen uitzonderingsmaatregelen voor geen enkele ideologie/religie.

Religie/ideologie indelen bij 'hobby', dezelfde rechten, maar ook plichten voor elke hobbyist, voor iedereen.

In Denemarken kan 't!
Waarom heb ik jou als dierenrechtenactiviste alleen nog maar horen klagen over het onverdoofd slachten bij moslims en niet bij joden? Waarom heb ik jou nog nooit even verontwaardigd weten reageren op het onverdoofd castreren van varkens? Of andere wanpraktijken uit de bio-industrie hier? Het komt je geloofwaardigheid allerminst ten goede in elk geval. Ik geloof best dat je je inzet voor dierenwelzijn, maar dat is duidelijk een ondergeschikte motivatie wanneer over het aanklagen van onverdoofd slachten gaat.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 april 2014 om 01:58.
Oud 19 april 2014, 01:52   #1613
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Edwina, het is niet islamofobie maar islamdégoût.
Bij een fobie is er sprake van onevenredige angst mbt bepaalde situaties; bij een dégoût is er sprake van een gefundeerde mening, gefundeerd door de duizenden voorbeelden van walgelijkheden en onmenselijkheden gepleegd onder de islamitische vlag.
Ik gebruik de term islamofobie, omdat het net zoals bij xenofobie, wel degelijk gaat over ongefundeerde, irrationele angst voor moslims gebaseerd op vooroordelen die discriminatie van die groep wil goedpraten. En dat is nog wel iets anders dan islamkritisch zijn.
Oud 19 april 2014, 01:53   #1614
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
@Nierika: ik wil heel graag geloven dat het islamofobe discours van circe en co niet gesmaakt wordt in de N-VA, maar vraag me dan wel af wat circe in een lokaal N-VA bestuur doet. Ofwel kent men daar haar ideeën nog niet (wat me eerlijk gezegd sterk zou verbazen), ofwel vindt men dat gedachtegoed toch wel aanvaardbaar...
Da's het eerste wat ik daar van hoor. Het is toch geen listige poging om Demper een hartaanval te bezorgen, hoop ik?
Heeft ze dat zelf gezegd of heb je iets concreters?
Ik zou het haar gerust zelf willen vragen, maar ze beweert dat ik op haar negeerlijst sta, alhoewel ze me te pas en te onpas van repliek dient.

Als je vreest dat N-VA zou besmet worden met de VB-retoriek, wil ik je gerust stellen.
Ik denk dat je wel van me wilt aannemen, hoewel we op nogal wat vlakken lijnrecht tegenover elkaar hebben gestaan, dat ik op het vlak van het tolereren van racisme niet bepaald een lulletje rozewater ben.

Ik ben als NVA-lid al wel op enkele van hun congressen geweest, en ken nogal wat mandatarissen (weliswaar lokaal) persoonlijk.
Ik ken ook nogal wat van hun nieuwe kiezers persoonlijk, ik heb veel zelfstandigen in mijn familie en de familie van mijn vriendin (wat ik niet hoogdravend bedoel, ik ben zelf een heel simpel werknemer) en ik kan je garanderen dat ook deze nieuwe kiezers met hun mening over "Marokkanen", "moslims" of "allochtonen" overwegend op de golflengte zitten van Nietschzes laatste post.

Het kan natuurlijk dat ze lid is, maar ik betwijfel het.

Oud 19 april 2014, 01:54   #1615
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat ik zei dat het niet klopt wat stuyckp zegt.
Welke miserie wordt dan precies geïmporteerd?
De Roemenen en Bulgaren die hier aan 3 euro per uur in de bouw werken?

Oud 19 april 2014, 02:01   #1616
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel[B]ke miserie wordt dan precies geïmporteerd?[/b]
De Roemenen en Bulgaren die hier aan 3 euro per uur in de bouw werken?
Juist ja.
Alhoewel er voor eigen volk geen werk is kunnen die allemaal zonder dat ze de taal kennen direct aan de slag.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 april 2014 om 02:02.
Oud 19 april 2014, 02:01   #1617
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik gebruik de term islamofobie, omdat het net zoals bij xenofobie, wel degelijk gaat over ongefundeerde, irrationele angst voor moslims gebaseerd op vooroordelen die discriminatie van die groep wil goedpraten. En dat is nog wel iets anders dan islamkritisch zijn.
Ik vind de islam een woestijngodsdienst die niet meer hoort te bestaan in de 21ste eeuw, zeker niet in het westen. Ben ik nu een islamofoob?
Oud 19 april 2014, 02:02   #1618
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind de islam een woestijngodsdienst die niet meer hoort te bestaan in de 21ste eeuw, zeker niet in het westen. Ben ik nu een islamofoob?
Eerder een realist !

Citaat:
Met elk land waar zich een totale islamisering heeft voltrokken, ging het bergafwaarts. Hoe meer islamisering, hoe meer onrust, materiële en culturele armoede, conflicten tussen bevolkingsgroepen, bloedvergieten en andere ellende.

Nahed Selim is tolk en schrijfster. Haar laatste boek ’Allah houdt niet van vrouwen’ verscheen vorig jaar bij uitgeverij Houtekiet

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 april 2014 om 02:05.
Oud 19 april 2014, 02:03   #1619
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja.
Alhoewel er voor eigen volk geen werk is kunnen die allemaal zonder dat ze de taal kennen direct aan de slag.
Goedkope arbeidskracht, domme baas als die het anders zou doen.
Oud 19 april 2014, 02:12   #1620
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Meryem Almaci heeft net tegen bear dinges van Antwerpen gezegd dat ze pro halal slachten is, ze is ook pro apartheidszwemmen. Me dunkt heeft dat toch duidelijke islamitische roots.
Ze heeft helemaal niet gezegd dat ze voor onverdoofd slachten is, wel integendeel. Ze heeft uitdrukkelijk gezegd dat zij, net zoals haar partij, tegen onverdoofd slachten zijn (en dat gaat dus niet alleen over halal, maar ook over koosjer, maar ik begrijp waarom je dat liever niet benadrukt, net zoals je niet ingaat over het onverdoofde castreren van de biggen voor jouw geliefde varkensvlees).

En natuurlijk heeft ze islamitische roots en dan? Maakt dat haar allochtoon dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be