Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen?
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. 4 18,18%
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. 14 63,64%
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. 4 18,18%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2014, 12:02   #81
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En dan zeggen ze hier: dan pas kan de argumentatie beginnen...
Ik wil niet drinken, het maakt mij ziek en droogt mij uit. Ik heb mezelf helemaal niet meer in de hand en zeg domme dingen, mijn remmen vervallen en dat heb ik niet graag.
Niemand zegt dat je moet drinken. Je schrijft genoeg domme dingen zonder alcohol. Je kan je leefgeld perfect aan een collega geven, in ruil voor cannabis.
Je hoeft niet naar Nederland.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 12:20   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maddox, hoe kun je?
De verkeersdoden negeren? 4 per week onschuldig dood door alcohol! Hier in BE alleen.
Heel simpel, die mensen die met een glas teveel achter het stuur kruipen zijn verkeerd bezig en als ze zich te barsten rijden, hoop ik alleen dat ze niemand anders meehebben.
Citaat:
Zoveel maken illegale drugs er waarschijnlijk nog niet .
Dat beweerd U.
Citaat:
Hoe kunnen wij alcohol blijven verkopen vrij in supermarkten, als er jaarlijks meer dan duizend 12+'ers worden opgenomen in he ziekenhuis met een alcoholintoxicatie? MINDERJARIGEN die zo aan alcohol geraken omdat het vrij te kopen is in de supermarkt.
Alcohol is wettelijk niet vrij te koop voor - 16 jarigen, en sterke drank niet voor niet meerderjarigen. Dat winkels en kopers zich niet aan die beperking houden, is een ander verhaal.
Citaat:
Zelfs legale drugs koop je niet in de supermarkt, al kan je ermee koken.
Wie dit negeert is toch gewoon verslaafd zijn drugs aan het verdedigen?
Wie daarna hypocriet over cannabis of illegale drugs zannikt, zou eens moeten kijken naar wat ze ons legaal aanbieden. En welke overlast, ellende en drama met dood tot gevolg dit DAGELIJKS veroorzaakt.
Iedereen verantwoordelijk voor eigen daden, zou dat geen leuk begin zijn?

Citaat:
De slotfase is duidelijk, we verbieden drugs voor dezeldfe redenen die alcohol veroorzaakt. Alleen is alcohol haar overlast overwegend sterker dan die van illegale drugs. Dus houden we alcohol beter illegaal om de overlast te remmen. Als de criminaliteit stijgt en de overlast daalt, is dit een gewonnen zaak.
VERBIEDEN!!!
Het referendum komt eraan!
Ik ben er van verbaasd dat Ebertje hier niet op reageerd, die is altijd als de kippen bij om witteboordcriminaliteit gelijk te stellen met gore geweldmisdrijven.
Oud 20 april 2014, 14:13   #83
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Niemand zegt dat je moet drinken. Je schrijft genoeg domme dingen zonder alcohol. Je kan je leefgeld perfect aan een collega geven, in ruil voor cannabis.
Je kan ook gewoon bepaalde kleine paddestoeltjes gaan plukken, 't zijn ook drugs.
Die zijn gratis en groeien zelfs in openbare parken en bossen (onderhouden door de overheid)...
Zelfs minderjarigen kunnen ze zomaar plukken.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 15:24   #84
Doge
Banneling

Standaard

Cannabis moet toegelaten worden al wordt het moeilijker door de sterke varianten, hierdoor wordt het in effect een hard drugs en dat is weer moeilijker om toe te laten.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2014, 15:40   #85
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Cannabis moet toegelaten worden al wordt het moeilijker door de sterke varianten, hierdoor wordt het in effect een hard drugs en dat is weer moeilijker om toe te laten.
Je hebt bij alcohol toch ook onderscheid tussen hoog en laag alcoholgehalte?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 20 april 2014, 15:44   #86
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ja,er zijn waarschijnlijk meer alcohol en tabaksdoden dan heroine of cocaine doden.Ineens ook toelaten?
Oud 20 april 2014, 21:31   #87
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Je hebt bij alcohol toch ook onderscheid tussen hoog en laag alcoholgehalte?
Das ook waar, de dodelijke brandalcohol en straffe lijm zijn gewoon te koop in de supermarkt.
Oud 20 april 2014, 21:32   #88
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Ik ben voorstander aldus van het legaliseren van zowel hard- als softdrugs. De vraag naar de producten, zal "niet" stijgen. Wie er nood aan heeft, die koopt het. Legaal of illegaal.
Denk ik ook, alleen is er geen enkel land die de eerste wil zijn om het uit te proberen.
Oud 21 april 2014, 06:20   #89
Peche
Banneling

Standaard

dbbl

Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:22.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 06:20   #90
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Jij zei: pakt een leffe.
En ik mag dan wel domme dingen schrijven, ik speelde hier een extreem rechts verzuurd rolletje zonder het serieus te bedoelen.

Ik rijd nu wel naar Nederland se! Want als je daar echte amnesia koopt en hier echte amnesia heb je ginder zekerheid van uw geld. Hier is den echte dikwijls "gezandstraalde" wiet.
Als uw wiet 10 euro de gram kost, is 10 euro voor een grammeke zand veel he?

Ik zal mijn rechts rolletje wat minder serieus nemen. Maar negeer de feiten dan aub niet. Want je moet herkennen dat er wekelijks ONSCHULDIGE dodelijke slachtoffers vallen door alcohol in Vlaanderen alleen. Wanneer illegale drugs beter scoort dan legale drugs, waarom maken ze geen plaats voor iets anders? Omdat ze vasthangen aan de touwtjes van Inbev o.a.? Een ander bedrijf dat je niet mag wegjagen? Straks drinken we nog massaal pools bier omdat de loonlast hier niet meer te houden is...

Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:23.
Oud 21 april 2014, 06:20   #91
Peche
Banneling

Standaard

trpl

Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:22.
Oud 21 april 2014, 06:35   #92
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heel simpel, die mensen die met een glas teveel achter het stuur kruipen zijn verkeerd bezig en als ze zich te barsten rijden, hoop ik alleen dat ze niemand anders meehebben.
Het probleem is dat de zatte er meestal goed vanaf komt. Het is de fietser, voetganger, tegenligger die het meestal mag bekopen. Vorige jaren was er een vader met 2 kinderen gestorven door zo'n dronken bestuurder. Het haalde vluchtig het nieuws en men durft na dat nieuws nog reclame maken voor alcohol?

Citaat:
Dat beweerd U.
De cijfers staan er. In 2008 door tabak 89% en door alcohol 9% gevolgd door 2% illegale drugs. Dat beweren de cijfers van uw land!!!

Citaat:
Alcohol is wettelijk niet vrij te koop voor - 16 jarigen, en sterke drank niet voor niet meerderjarigen. Dat winkels en kopers zich niet aan die beperking houden, is een ander verhaal.
Er staat dat je sterke drank niet mag schenken en verkopen onder de 18.
Bier en wijn mag je schenken vanaf 16.
Alcohol is vrij te koop.
Dat is de wet! En jazeker, men serveerde in café's al bier voor me ver voor ik 16 was. Men verkocht al sterke drank ver voor ik 18 was aan mij.
Zelfs in Nederland vragen ze je pas nog al zie je er 20 uit....

Citaat:
Iedereen verantwoordelijk voor eigen daden, zou dat geen leuk begin zijn?
Ik ga mee met de democratie, de democratie wil een zero tolerantie.
Iedereen consequent omgaan met materie als dit, zou dat geen schoon begin zijn?
Oud 21 april 2014, 06:38   #93
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

S
Oud 21 april 2014, 06:40   #94
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat tafelbier moet kunnen en zware bieren niet meer kunnen.
Als je zo één Duvel drinkt, kunt ge toch al niet meer rijden technisch gezien he???
Allez, iedereen tafelbier en drinken voor smaak. Gedaan met de roes!
Oud 21 april 2014, 06:49   #95
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Vebieden lijdt in elk geval tot niets. Dat (dacht ik toch) heeft de geschiedenis ons meermaals geleerd. Drugs (hard of soft) en alcohol (licht en zwaar) zijn gewilde producten; 'commodoties' waar 'vraag' naar is; en naar waar vraag zal blijven.
Kijk ook eens naar vandaag?
Alle legale drugs veroorzaken meer overlast dan alle illegale drugs tezamen opgeteld!

Citaat:
Moraalridders begrijpen dit niet. Ze zijn verblind door hun ideaal. Hun ideaal is niet slecht; ze streven naar een betere wereld; en daar is helemaal niets mis mee.
Je moet door het rolletje heen kijken. Somethings gotta give.
Of wel gaan ze cannabis legaliseren, of wel gaat men alcohol strenger reguleren. Ik vind het niet kunnen dat jaarlijks in BE meer dan duizend minderjarigen opgenomen worden in het ziekenhuis door alcohol waaronder velen sterven.
Aan deze alarmbel moest al lang getrokken zijn!
Duizend Belgische minderjarigen met een alcoholprobleem is niet mals!
(Duizend waarvan geweten)

Citaat:
Ik ben voorstander aldus van het legaliseren van zowel hard- als softdrugs. De vraag naar de producten, zal "niet" stijgen. Wie er nood aan heeft, die koopt het. Legaal of illegaal.
Een legalisatie wil zeggen dat jij onbeperkt kan kopen en dat het vrij te koop is in supermarkten.
Daarom ik pleit op zijn minst voor een regularisatie voor alcohol.
Oud 21 april 2014, 08:20   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het probleem is dat de zatte er meestal goed vanaf komt. Het is de fietser, voetganger, tegenligger die het meestal mag bekopen. Vorige jaren was er een vader met 2 kinderen gestorven door zo'n dronken bestuurder. Het haalde vluchtig het nieuws en men durft na dat nieuws nog reclame maken voor alcohol?
Er vallen meer doden in het verkeer door nuchtere mensen.
Citaat:
De cijfers staan er. In 2008 door tabak 89% en door alcohol 9% gevolgd door 2% illegale drugs. Dat beweren de cijfers van uw land!!!
Ik begrijp dit niet goed, sterven er 9% van de mensen in België door alcoholgebruik? Waaraan sterven 9% van de mensen dan in verreweggistan waar alcohol verboden is?
Citaat:
Er staat dat je sterke drank niet mag schenken en verkopen onder de 18.
Bier en wijn mag je schenken vanaf 16.
Alcohol is vrij te koop.
Dat is de wet!
Nope, de wetgeving verbied ook verkoop aan -16 jarigen. Zoals ik schreef, als men er zich niet aan houdt, is het tegen de wet in.
Citaat:
En jazeker, men serveerde in café's al bier voor me ver voor ik 16 was. Men verkocht al sterke drank ver voor ik 18 was aan mij.
Tegen de wet in dus?
Citaat:
Zelfs in Nederland vragen ze je pas nog al zie je er 20 uit....
Ik ben nog nooit gevraagd mijn pas te tonen in enig land waar ik een pint bestelde. Misschien zag ik er op 14 al 30 uit?
Citaat:
Ik ga mee met de democratie, de democratie wil een zero tolerantie.
Ik weet niet welk soort democratie U bekijkt, maar hier in Blegië gaat uw viske niet bakken. We zullen moeten wachten op de Sharia.
Citaat:
Iedereen consequent omgaan met materie als dit, zou dat geen schoon begin zijn?
Ik ben heel concequent. De moment ze alcohol verbieden, ga ik zelf brouwen. Kassa Kassa.
Nu is het het sop van de kool niet waard.
Oud 21 april 2014, 08:21   #97
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk ik ook, alleen is er geen enkel land die de eerste wil zijn om het uit te proberen.
Amerika doet het al!!!!
Enfin, in enkele staten is het vanaf 2014 te kopen. Daarvoor was het al van start als proefproject in California.
Den Amerikaan doet het en met succes...

België verliest teveel inkomsten door zich te voeden met conservatieve taboe.
We verliezen gewoon teveel met dat conservatief denken...
Alcohol dekt op 1 uur tijd de maandelijkse kost aan overlast. De rest is zuivere winst...
Als men voor geld de doden tolereren kan, maar vlak voor de verkiezingen een plant stigmatiseren kan d.m.v. propaganda... Dan kan ik het niet opbrengen op zo'n partij te stemmen.
Oud 21 april 2014, 08:31   #98
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er vallen meer doden in het verkeer door nuchtere mensen.
Dat klopt, maar nog steeds meer door alcohol dan door cannabis.

Citaat:
Ik begrijp dit niet goed, sterven er 9% van de mensen in België door alcoholgebruik? Waaraan sterven 9% van de mensen dan in verreweggistan waar alcohol verboden is?
Levercirrose, intoxicatie, ... e.d. Die 9% zijn dus dood door het drinken zelf.
Er stierven er ook 350 in 2008 ten gevolge van rijden onder invloed, maar die horen niet bij die 9%.

Citaat:
Nope, de wetgeving verbied ook verkoop aan -16 jarigen. Zoals ik schreef, als men er zich niet aan houdt, is het tegen de wet in.
Dan is de wet veranderd. Want ik heb het letterlijk gecopy paste. Ik kon trouwens altijd als minderjarige aan alcohol, ongeacht mijn leeftijd. Iedereen kan dat. Het is maar sinds een paar jaar terug dat er streng(er) wordt toegekeken in nightshops en warenhuizen. Maar met enkel sterke drank in het vizier. That's the case.

Citaat:
Tegen de wet in dus?
Het gros van de horeca moet helaas in BE tegen de wet in werken he... Maar dat is een andere discussie. Het gaat er om dat alcohol zeer gemakkelijk te krijgen valt en meer dan duizend minderjarigen vanaf 12 jaar jaarlijks opgenomen worden in het ziekenhuis door alcohol! En dat hieronder minderjarigen sterven! Er is nog nooit iemand van een overdosis wiet gestorven, nooit. Van alcohol sterven er jaarlijks minderjarigen in België. Mag ik dat zeggen zonder dat iemand zijn teergeliefde drugs komt verdedigen met zulke feiten te minimaliseren?

Citaat:
Ik ben nog nooit gevraagd mijn pas te tonen in enig land waar ik een pint bestelde. Misschien zag ik er op 14 al 30 uit?
Ik in BE ook nooit. Wel in NL. Dat is het probleem net!
In Amerika mag je vanaf 16 jaar auto rijden maar vanaf 21 jaar pas drinken.
Is dat niet beter? Ze met verantwoordelijkheid leren omgaan in plaats van met mate leren zuipen? Maar ook dit is een andere discussie, sorry.

Citaat:
Ik weet niet welk soort democratie U bekijkt, maar hier in Blegië gaat uw viske niet bakken. We zullen moeten wachten op de Sharia.
Het viske moet niet bakken. Aandacht via een referendum is genoeg. En er zijn meer handtekeningen beschikbaar dan nodig. We hebben gelukkig zo'n divers land....

Citaat:
Ik ben heel concequent. De moment ze alcohol verbieden, ga ik zelf brouwen. Kassa Kassa.
Nu is het het sop van de kool niet waard.
Dat is het inderdaad. Want een zero tolerantie houdt in dat drugs niet geproduceerd en verkocht mogen worden.
Als iemand dan nog wil drinken, zijn ze even crimineel bezig als iemand die wil roken. En dan kunnen zij ook 75 euro boete betalen!!!!!
Rechtvaardigheid zijt geschiede.

Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 08:36.
Oud 21 april 2014, 08:49   #99
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Das ook waar, de dodelijke brandalcohol en straffe lijm zijn gewoon te koop in de supermarkt.
Vrij grappig maar je weet dat ik doelde op het verschil tussen sterke dranken en bier.
Oud 21 april 2014, 08:53   #100
vlaams realist
Banneling

Standaard

Dat is het inderdaad. Want een zero tolerantie houdt in dat drugs niet geproduceerd en verkocht mogen worden.
Als iemand dan nog wil drinken, zijn ze even crimineel bezig als iemand die wil roken. En dan kunnen zij ook 75 euro boete betalen!!!!!
Rechtvaardigheid zijt geschiede.

Had ik al lang begrepen hoor. Als ik mn zin niet krijg, dan niemand. Jaloers kleutergedrag. Dus zero tolerance heeft niets met volksgezondheid te maken.
Je hele protest is er gewoon uit jalouzie. Ikke genen BMW ,niemand nen BMW ,verbied BMW.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be