Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 april 2014, 20:02   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard Vlaamse kust volzet,ondanks boycot Franstaligen

De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2014 om 20:03.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:05   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
Wie zijn dat, die "DE Franstaligen"?

Nogmaals het bewijs dat de Belgen dat communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - spuugzat zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:10   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Laat de Franstaligen de tering krijgen. Of het nu aan onze kust is, de Opaalkust of in hun Walennest.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:23   #4
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.



"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
Wat dus betekent dat die "boycott" maar een fabeltje is. De meeste Franstaligen gaan nog steeds naar de Vlaamse Kust en denken helemaal niet in politieke termen als ze ernaartoe gaan.
Ik zal u een anecdote vertellen over een ervaring een aantal jaren geleden. Op 11 Juli - men weet wat die dag voor veel Vlamingen betekent - beslis ik naar de Vlaamse Kust te gaan. Wat ik vermoedde, is realiteit geworden. Belangrijk detail : ik ga er met de trein. Wat hoor ik aan het Centraal Station in Brussel? Extra treinen voor de Kust. Wat al alles zegt. De trein komt aan, ik kom binnen : geen zitplaatsen meer. De trein is megavol en de taal die ik het meest hoor, is meer dan duidelijk het Frans. Aangekomen in Blankenberge, merk ik dat de badplaats nog steeds evenvol als gewoon is en dat ik er evenwel Frans als Nederlands hoor. Waarom heb ik Blankenberge gekozen? Zogezegd de meeste "Vlaamse badplaats aan de Kust". Ja, zogezegd inderdaad....................Voor een 11 Juli vond ik die keuze logisch.
En als u die Franstaligen vraagt waarom ze naar de Vlaamse Kust gaan, is het "omdat het prachtig weer is", "om van de zeelucht te genieten", "om op de dijken te wandelen", "om mini-golf te spelen" en dergelijken.

Laatst gewijzigd door Everytime : 21 april 2014 om 20:26.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:24   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zijn dat, die "DE Franstaligen"?

Nogmaals het bewijs dat de Belgen dat communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - spuugzat zijn.
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:25   #6
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zijn dat, die "DE Franstaligen"?

Nogmaals het bewijs dat de Belgen dat communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - spuugzat zijn.

http://www.bruxelles-francophone.be/topic3022-45.html


"Boycottons La Vlaamse Kust"

Kan het duidelijker?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2014 om 20:26.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:27   #7
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Franstaligen verklaarden al herhaaldelijk dat ze zich sinds de opmars van de N-VA niet langer welkom voelden aan de Vlaamse kust.
De Franstaligen riepen hun taalgenoten op om de Vlaamse Kust links te laten liggen en om liever naar de Franse Opaalkust te gaan.
Het zou er beter zijn en ze zouden er overal en altijd ongestoord Frans kunnen spreken.
De leden van de Vlaamse Kust-middenstand zaten reeds met hun handen in hun haar.
Spookbeelden van lege hotels en verlaten winkels doemden op.

Wat blijkt nu .
Ondanks de Franstalige boycot zat de Vlaams Kust proppensvol tijdens de Paasvakantie,
zoals de Franstalige pers zelf moet toegeven.





"La côte belge a fait le plein de touristes durant les vacances de Pâques, a indiqué lundi l'organisation touristique Westtoer.
"Pendant les vacances, nous avons comptabilisé 1,3 million de touristes d'un jour, dont 350.000 au cours du seul week-end de Pâques", a détaillé Westtoer."
Ik ben zaterdag met de auto naar de côte d'opale geweest. 90 minuten rijden. Prachtige natuur, kilometers en kilometers stranden met nu en dan een paar wandelaars. Lekker eten, complete rust.

Laat ze maar op elkaars koppen lopen aan de Belgische kust. Dan blijf ik liever thuis in mijn grote tuin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:27   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zijn dat, die "DE Franstaligen"?

Nogmaals het bewijs dat de Belgen dat communautaire gezever - dat overigens alleen in politieke middens bestaat - spuugzat zijn.
Was de kust overspoelt met Franstaligen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:29   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
http://www.bruxelles-francophone.be/topic3022-45.html


"Boycottons La Vlaamse Kust"

Kan het duidelijker?
Het "probleem" voor hen is dat ze in de leegte spreken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:33   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben zaterdag met de auto naar de côte d'opale geweest. 90 minuten rijden. Prachtige natuur, kilometers en kilometers stranden met nu en dan een paar wandelaars. Lekker eten, complete rust.

Laat ze maar op elkaars koppen lopen aan de Belgische kust. Dan blijf ik liever thuis in mijn grote tuin.
Als u liever naar de "Côte d'Opale" voor communautaire redenen gaat, vind ik het belachelijk. Ik ben ook Franstalig en het kan mij helemaal niet schelen te weten dat een deel van de Vlaamse bevolking Franstaligen niet graag heeft. Als ze Franstaligen niet graag heeft, is dit enkel en alleen hun probleem en dat betreft helemaal niet de Franstaligen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:35   #11
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het "probleem" voor hen is dat ze in de leegte spreken.
Zou het ook niet kunnen dat de Vlaamse Kust de Franstalige toeristen helemaal niet nodig heeft om volzet te geraken ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:36   #12
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat dus betekent dat die "boycott" maar een fabeltje is. De meeste Franstaligen gaan nog steeds naar de Vlaamse Kust en denken helemaal niet in politieke termen als ze ernaartoe gaan.
Ik zal u een anecdote vertellen over een ervaring een aantal jaren geleden. Op 11 Juli - men weet wat die dag voor veel Vlamingen betekent - beslis ik naar de Vlaamse Kust te gaan. Wat ik vermoedde, is realiteit geworden. Belangrijk detail : ik ga er met de trein. Wat hoor ik aan het Centraal Station in Brussel? Extra treinen voor de Kust. Wat al alles zegt. De trein komt aan, ik kom binnen : geen zitplaatsen meer. De trein is megavol en de taal die ik het meest hoor, is meer dan duidelijk het Frans. Aangekomen in Blankenberge, merk ik dat de badplaats nog steeds evenvol als gewoon is en dat ik er evenwel Frans als Nederlands hoor. Waarom heb ik Blankenberge gekozen? Zogezegd de meeste "Vlaamse badplaats aan de Kust". Ja, zogezegd inderdaad....................Voor een 11 Juli vond ik die keuze logisch.
En als u die Franstaligen vraagt waarom ze naar de Vlaamse Kust gaan, is het "omdat het prachtig weer is", "om van de zeelucht te genieten", "om op de dijken te wandelen", "om mini-golf te spelen" en dergelijken.
Dus een deel van de transfers komt terug naar Vlaanderen. De handelaars krijgen hun eigen geld terug door prullen te verkopen aan Nederlandsonkundigen. Waarom dat geld eerst weggeven om het dan terug te ontvangen? En waarom geven die Walen dit gekregen geld niet uit in hun eigen régio? Is de service daar niet zo goed? Wat is de Waalse toeristen industrie in feite? En wat blijft er over als er géén Vlamingen meer komen?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:36   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Was de kust overspoelt met Franstaligen ?
Zeer veel kansen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:39   #14
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben zaterdag met de auto naar de côte d'opale geweest. 90 minuten rijden. Prachtige natuur, kilometers en kilometers stranden met nu en dan een paar wandelaars. Lekker eten, complete rust.

Laat ze maar op elkaars koppen lopen aan de Belgische kust. Dan blijf ik liever thuis in mijn grote tuin.
Franse Opaal kust ,complete rust, hier en daar een paar wandelaars.
Vlaamse Kust volzet,ondanks Franstalige boycot.

Waar zou de economie het best gedraaid hebben ,denk je?

We moeten dus zeker geen schrik hebben voor "de Franstalige boycot" bij de Vlaamse onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 21 april 2014 om 20:42.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:40   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u liever naar de "Côte d'Opale" voor communautaire redenen gaat, vind ik het belachelijk. Ik ben ook Franstalig en het kan mij helemaal niet schelen te weten dat een deel van de Vlaamse bevolking Franstaligen niet graag heeft. Als ze Franstaligen niet graag heeft, is dit enkel en alleen hun probleem en dat betreft helemaal niet de Franstaligen.
Oui, oui, oui... "c'est leur problème"

Zou je niet eens een poging willen doen om eens een andere plaat op te zetten? Dat Brussels "gezwans" is ondertussen reeds grijs en grauw gedraaid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:42   #16
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Kvind het zelf een beetje spijtig dat ik in Dinand bij een Nederlander moet gaan eten, bij een Nederlander moet gaan kamperen. Maar ja dat zijn de enige zaken waar ik bediend geraak.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:44   #17
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Dus een deel van de transfers komt terug naar Vlaanderen. De handelaars krijgen hun eigen geld terug door prullen te verkopen aan Nederlandsonkundigen. Waarom dat geld eerst weggeven om het dan terug te ontvangen? En waarom geven die Walen dit gekregen geld niet uit in hun eigen régio? Is de service daar niet zo goed? Wat is de Waalse toeristen industrie in feite? En wat blijft er over als er géén Vlamingen meer komen?
De handelaars zullen zeker niet klagen : alles wat voor hen telt, is dat ze klanten hebben. De meeste Franstaligen denken niet politiek en gaan nog steeds naar de Kust zoals vroeger voor pure toeristische redenen. Het is nog steeds de reactie "Il fait beau, on va �* la mer". Wat de Vlamingen aan de Kust van de Franstaligen denken, is voor hen van geen enkel belang : dat ze die graag hebben of niet, dat verandert niets.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:45   #18
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Franse Opaal kust ,complete rust, hier en daar een paar wandelaars.
Vlaamse Kust volzet,ondanks Franstalige boycot.

Waar zou de economie het best gedraaid hebben ,denk je?

We moeten dus zeker geen schrik hebben voor "de Franstalige boycot" bij de Vlaamse onafhankelijkheid.
Er is geen boycot.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:46   #19
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u liever naar de "Côte d'Opale" voor communautaire redenen gaat, vind ik het belachelijk. Ik ben ook Franstalig en het kan mij helemaal niet schelen te weten dat een deel van de Vlaamse bevolking Franstaligen niet graag heeft. Als ze Franstaligen niet graag heeft, is dit enkel en alleen hun probleem en dat betreft helemaal niet de Franstaligen.
Zo kleingeestig ben ik niet. Ik ben niet voor die drukte en processie op de dijk, het strand en de terrassen. Ik ga reeds zeer lang naar de côte d'opale en nog iets verder. De natuur is daar prachtig en zelfs midden in de zomer buiten een paar drukke stadjes zéér rustig en lekker eten.

Die ganse Vlaams Waalse toestanden interesseren me feitelijk geen bal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2014, 20:47   #20
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

kunnen we geen extra toeristenbelasting heffen voor franstaligen? Kwestie van een deel van de transfers terug te recupereren?
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be