![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dit zie ik als knechtgedrag van de Vlamingen en ik beschouw het gedrag van Franstaligen als onrespectvol. Uiteraard zijn ze vrij om te doen wat ze willen, maar dan moeten ze van mij geen respect, laat staan solidariteit terug verwachten. Waarom maak ik daar een probleem van? Omdat ik niet kan communiceren met mijn buren (hoewel 80% hier Nederlandstalig is), omdat degene die niet zijn moedertaal spreekt altijd in het nadeel is bij onderhandelingen of bij een conflict (bv bij een auto-ongeluk), omdat elkaar niet kennen of zelfs niet kunnen leren kennen wantrouwen schept en een zeer ongezellige sfeer creëert, omdat samenwerking onmogelijk is. Zelfs Frans gaan spreken is voor mij geen optie omdat het volledig ingaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Er is geen enkel argument waarom ik mij zou moeten aanpassen; het grondgebied is Vlaanderen, de overgrote meerderheid spreekt hier Nederlands, Nederlands is de belangrijkste taal in België en de Franstaligen die hier komen wonen zijn voornamelijk nieuwkomers. "Alles voor België, maar Nederlands leren, nee, dat nooit." vind ik dan ook een hypocriete houding die je alleen tegenkomt bij opportunistische Belgicisten. Het is trouwens misschien voor jou wel een probleem omdat het een anti-België gevoel creëert. Het is door dit soort gedrag van Franstaligen dat ik Vlaamsgezind geworden ben, en velen met mij.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 23 april 2014 om 07:15. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga jou een btw vraagje stellen: in welke taal denk jij dat Hazard en Vermaelen communiceren? Frans, Nederlands... Of Engels?
|
|
|
|
#23 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De voertaal bij de Rode Duivels is Frans, je kan objectief vaststellen dat Engels er niet van tel is. Nederlands trouwens ook niet. Probeer dus niet je gelijk te halen met leugens. Als je je leugens zelf gelooft; tel dan eens de Nederlandstalige/Engelse zinnen tov de Franse zinnen. Nederlands wordt alleen gesproken als er geen Franstalige aanwezig is. Je kan dat geen probleem vinden, dat respecteer ik, maar ga aub niet liegen.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 23 april 2014 om 07:31. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
Ja dat weet ik. Het zou moeten dat de Franstaligen opeens allemaal Nederlands beginnen spreken als de camera's weg zijn.
|
|
|
#26 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook de grote Vlaamse leider zelf spreekt braaf Frans bij regeringsonderhandelingen hoor. Dus geen verrassingen hier. Citaat:
Laat die mensen hun eigen zaken regelen. En steek de hand in eigen boezem. Citaat:
De meeste belgicisten zitten in Vlaanderen. Voor Franstaligen (de naam zegt het al) is Belgie gewoon een subidentiteit van Frans zijn. In het zuiden googlet men ook met google.fr, in Vlaanderen met google.be Citaat:
Maar de cultuur in Vlaanderen is nu eenmaal de Franstaligen de schuld te geven. Terwijl Vlaanderen toch echt zelf over het eigen onderwijs gaat. Citaat:
Bij de meeste Vlaamse clubs daarentegen is de voertaal hoofdzakelijk Frans. Want iedereen spreekt dat een beetje. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 april 2014 om 07:48. |
|||||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je moet bovenal iets kunnen bieden waar men in het buitenland wat mee kan aanvangen. Een relatief grote groep kan al terugvallen op 'reuze-pensioenen' - ze moeten wel wachten tot bijna 70 jaar zijn. Een andere groep heeft kennis en ervaring waarvoor men wel wat wil betalen, deze mensen hebben de luxe dat ze kunnen kiezen. De meeste Vlamingen hebben echter niets, geen centen en/of geen uitzonderlijke kennis die hen toelaten om het te maken, in of buiten Vlaanderen. Spieren en handig zijn heeft in een 'modern' land geen waarde meer. Waarom zou deze laatste groep de moeite doen om een vreemde taal te leren? |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommige mensen spreken liever Nederlands dan Frans in hun eigen land,
(waar de meerderheid van de bevolking Nederlandstalig is) , en in hun eigen Nationale ploeg. Is dit zo abnormaal,dat jij daar een probleem van maakt ? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 april 2014 om 10:44. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Maar wie zonder fouten is mag de eerste steen werpen) Hij heeft dit ook toegegeven en zijn lesje geleerd. Wees maar gerust dat dit bij de volgende regeringsonderhandelingen niet meer het geval zal zijn Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 april 2014 om 10:43. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Toch denk ik dat het nodig is je kinderen die optie mee te geven. De tijden veranderen te snel. Ik ken veel jongeren die -met een vaste job hier - in de zomermaanden of wintermaanden vnl in Frankrijk gaan werken. Ze zijn er gegeerd. Ik denk dat Vlamingen niet beseffen wat een arbeidsethiek ze hebben, en dat daar nog veel onontgonnen terrein ligt. Ook in andere landen worden goede werkkrachten schaars. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zaterdag ga ik naar een clinic waar er naast Amerikaanse coachen ook 1 Vlaamse coach uitleg zal geven. Aangezien er een internationaal publiek verwacht wordt, veronderstel ik dat ook die Vlaming enkel in het Engels uitleg zal geven. Dat is een realiteit, daar moeten we ook niet bekrompen over doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Jij denkt dat het 'open-minded' is om steeds je moedertaal opzij te schuiven en de ander zijn taal te spreken? Wil je zeggen dat de Franstaligen bekrompen zijn? Het is niet omdat iets 'realiteit' is dat we dat moeten aanvaarden. Er worden elke dag honderden vrouwen verkracht dat is ook realiteit.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 23 april 2014 om 11:23. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat naast het veld er in het Nederlands gesproken wordt, lijkt me duidelijk in Vlaanderen. Maar op het veld is er maar 1 taal in het clubbasket: Engels.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 23 april 2014 om 11:29. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb dat nergens op dezelfde hoogte gesteld, leer lezen. Het ging er om dat 'de realiteit is nu eenmaal zo' geen argument is.
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, dat is iets compleet anders. Maar ik wou gewoon zeggen dat er in sommige sporten enkel in 1 taal gecommuniceerd wordt.
|
|
|
|
|
#38 |
|
Europees Commissaris
|
Ja, dat kan omdat veel clubs een internationaal karakter hebben. De Rode Duivels zijn echter allemaal Belgen.
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
Precies, Belgen. En België is bij mijn weten nog altijd een land waar er drie officiële talen zijn, waarvan Frans er één van is. Dus nogmaals: wat is het probleem?! Het interesseert mij geen hol hoor, welke taal die voetballers onder elkaar spreken...
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bravo,dat is gesproken ,zie |